MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Rogyros schreef:
Vandaag gebakken spaghetti met spinazie, kipfilet, paprika, Parmezaanse kaas, Cheddar, etc. LEKKER!!

Kliekjesdag. Er was nog wat over.

Boer K schreef:
(afbeelding)

De supermarkt is wel je beste vriend hè.

Boer K
jordidj1 schreef:
(quote)

De supermarkt is wel je beste vriend hè.

Zeker weten!

Boer K
Eindelijk toch dan iets van de Chinees vanavond...

Ik: Loempia speciaal babi pangang.
Vrouw: Loempia speciaal foe yong hai.
Kind: 20 stuks mini-loempias.

Stamppot met pastinaak en knolselderij en gebakken prei. Slavink erbij.

Boerenkool.

Boer K
ZAP! schreef:
Boerenkool.

...met rookworst...?

Boer K: rookworst, spekjes, mosterd, jus, zilveruitjes, the works!
En het is stamppot boerenkool, officieel gezegd, maar ik was even lui.

Iemand toevallig ervaring met Dr. Oetker The Good Baker vegan pizza's?

Pasta al forno, ( kaas is baas).

Boer K
ZAP! schreef:
Boer K: rookworst, spekjes, mosterd, jus, zilveruitjes, the works!
En het is stamppot boerenkool, officieel gezegd, maar ik was even lui.

Mexicaanse kipwokschotel. Met maïs, sperzieboontjes, champignons.

Ik ga wat experimenteren. Geroosterde spruiten uit de oven. Gebakken pastinaak, kweepeer, ui en tijm. Met walnoten.

Leptop schreef:
Ik ga wat experimenteren. Geroosterde spruiten uit de oven. Gebakken pastinaak, kweepeer, ui en tijm. Met walnoten.

En? Beviel het?

Ja. Heel goed. Zo'n situatie, waarbij je in de koelkast kijkt en denkt , wat zal ik hiermee eens gaan fabriceren?

Ps. Ik had de spruiten wat laten blakeren en van hazelnootolie voorzien. Was lekker.

Kliekjesdag:
ZAP! schreef:
rookworst, spekjes, mosterd, jus, zilveruitjes, the works!
...stamppot boerenkool...

Bami met redang , roerbak groenten en gestoomde broodjes

Boer K
Rode bietjes, aardappelen en kipfilet.

Gisteren pasta met blauwe kaassaus (met champignons, spekjes, peterselie, uitje, rucola). De blauwe kaas was een Danablu. Vind ik erg lekker.

Het gerecht als geheel? Mwoah. Ik ga het niet nog eens proberen. Ik vind het een beetje saai. Waar ik deze kaas om zo te eten heerlijk vind (met een mooi wijntje bijvoorbeeld), werd het in het gerecht wat zeurderig. Als een dominante brom- of zoemtoon die het nummer op je installatie hindert.

Boer K
Bloemkool met sausje, aardappelen en vis uit de oven.

Vandaag gaan wij pannenkoeken bakken.

Rogyros schreef:
Gisteren pasta met blauwe kaassaus (met champignons, spekjes, peterselie, uitje, rucola). De blauwe kaas was een Danablu. Vind ik erg lekker.

Het gerecht als geheel? Mwoah. Ik ga het niet nog eens proberen. Ik vind het een beetje saai. Waar ik deze kaas om zo te eten heerlijk vind (met een mooi wijntje bijvoorbeeld), werd het in het gerecht wat zeurderig. Als een dominante brom- of zoemtoon die het nummer op je installatie hindert.

Aha, bekend fenomeen excusez, het bloed kruipt nou eenmaal waar het niet gaan kan;) . Dit fenomeen staat ook wel bekend als de "alles-met alles-aanpak" in mijn studententijd werd verse groentemix gebruikt voor bami, macaroni en chili con ***. Ik at zelden mee - ben voorstander van de less is more aanpak. Hier wordt ook wel gevegetaard, ook een vergelijkbaar recept: ui (bakken), spinazie (stomen/koken en dan fijnhakken), gorgonzola (beetje pikant) en room, (lint)pasta erbij. Eventueel wat walnoten bovenop voor 't accent. Goed te verteren - lees ik jouw verhalen moet ik onherroepelijk terug denken aan de Groene Waterman op de Springweg; zat je uren te malen op de niet weg te krijgen zilvervliesrijst met bonen en soja. Oei, oei.
Ander vega-recept: gekookte bietjes in plakken even aanzetten in boter, rode vruchten erbij (evt uit diepvries - Lidl bijv), laten inkoken, dan in schaal doen, plakken camembert oid erover en in de oven plaatsen, grillen ca 8 minuten. Quinoa of rijst erbij, peterselie erover knippen.

Nogmaals, sorry

Dat is wederom een interessante verhandeling Mjuman, maar in dit geval zou de oplossing ook kunnen de verhoudingen in het gerecht wat te veranderen. Mijn eigen ervaring met teveel blauwe kaas is dat deze in het gerecht overheerst .

Leptop schreef:
Dat is wederom een interessante verhandeling Mjuman, maar in dit geval zou de oplossing ook kunnen de verhoudingen in het gerecht wat te veranderen. Mijn eigen ervaring met teveel blauwe kaas is dat deze in het gerecht overheerst .

Helemaal juist - de gorgonzola (picante) van de Lidl voldoet precies - ik ben nl erg gevoelig voor (te) veel zout. Om dezelfde reden moet je bij een kaasdessert ook nimmer beginnen met de Cabrales of 2 jaar oude kaas (vaak met zoutkristallen) omdat je daarna niets anders meer proeft.

Dit jaar de stap gemaakt naar 3 * per 2 weken vega eten (naast 3-4 * vis) en dan merk je dat je eigen repertoire op dat punt nog niet zo omvattend is (als 'traditioneel'). Ga binnenkort eens tahoe roken, dan met cashew, shitake, koreander, knoflook in de keukenmachine >>> gehakt en dan burgers vormen (zeg maar 'culinaire inburgering') .

Zelf vegaburgers maken staat ook op mijn lijstje .

Aardappels, herfstlof (gekookt, met maïzena er een prutje van maken) en een gehaktbal*.

* Mosterd i.p.v. peper, Maggi i.p.v. zout, beetje ketchup en een ei (geen paneermeel).

Leptop schreef:

Ik deed juist wat minder blauwe kaas om het niet te sterk te laten worden...

Hoe dan ook, ik ga dit weekend het maar eens over een hele andere boeg gooien. Lamsschouder stoven of zo. Het weer is er prima voor!

Leptop schreef:
Zelf vegaburgers maken staat ook op mijn lijstje .

Heel leuk, ik heb inmiddels champignonburgers, bietenburgers (soms met blauwe kaas, die zijn wel echt mijn favoriet) en tempehburgers in mijn repertoire maar je kunt er zo'n beetje alles in gooien. Leuk om te doen en lekkerder (natuurlijk) dan de meeste vlees(loze) alternatieven uit de supermarkt (al vind ik de champignonburgers van de Lidl best wel fijn).

Vanavond pompoenrisotto.

Uiteten met collega's vanavond in een Turks restaurant, op het menu: Sigara Boregi (vooraf - filodeeg rolletjes met spinazie en feta kaas) gevolgd door Tas Kebabi (stukjes rundvlees gekookt in tomatensaus met aardappel, ui, rijst en diverse groenten) en er zal ook nog wel een toetje volgen. Keuze nog niet gemaakt.

Zuurkool met braadworst, spek en cassellerrib, gekookte aardappels erbij , beetje ui en knoflook en maar stoven in een sauvignon blanc.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:07 uur

geplaatst: vandaag om 09:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.