Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
5
geplaatst: 27 november 2021, 17:39 uur
Huzarensalade met ei, tomaat, ijsbergsla, zilveruitjes, sardientjes, slasaus en curry ketchup.
2
Boer K
geplaatst: 27 november 2021, 18:36 uur
Alweer pizza (elke zaterdag hier); begint me een 'beetje' de keel uit te hangen... Om letterlijk de keel uit te hangen te voorkomen (
) maar de helft met tegenzin fijngekauwd en doorgeslikt.
) maar de helft met tegenzin fijngekauwd en doorgeslikt.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 27 november 2021, 22:35 uur
madmadder schreef:
Risotto met gegrilde aubergine en citroen.
Risotto met gegrilde aubergine en citroen.
Oók al citroen
. Bij mij gaf het een heerlijke extra smaak aan het toch al zalige, overvloedige gerecht.Ik heb bij risotto nog nooit citroen gehad. Was het lekker?
2
geplaatst: 27 november 2021, 22:44 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Oók al citroen
. Bij mij gaf het een heerlijke extra smaak aan het toch al zalige, overvloedige gerecht.
Ik heb bij risotto nog nooit citroen gehad. Was het lekker?
(quote)
Oók al citroen
. Bij mij gaf het een heerlijke extra smaak aan het toch al zalige, overvloedige gerecht.Ik heb bij risotto nog nooit citroen gehad. Was het lekker?
Ja was heel lekker, maar er had van mij iets minder citroen in gemogen, vond het de heel lekkere rokerige smaak van de aubergine iets overheersen. Vriendin had voor me gekookt, was een recept van Ottolenghi. Dat roosteren van de aubergine boven een gaspit vond ik wel leuk (en heel lekker dus), dat ga ik zelf ook eens doen. Verder nog met rode ui, basilicum en Parmezaanse kaas.
Als ik venkelrisotto maak doe ik er vaak ook wat citroenrasp in, dat is ook erg smakelijk. God ja, risotto, en dan nu ook nog twee dagen achter elkaar, het zou zo maar eens een van mijn favoriete dingen om te eten kunnen zijn.
Dat van jou ziet er ook heel smakelijk uit.
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 27 november 2021, 23:12 uur
madmadder schreef:
Ja was heel lekker, maar er had van mij iets minder citroen in gemogen, vond het de heel lekkere rokerige smaak van de aubergine iets overheersen. Vriendin had voor me gekookt, was een recept van Ottolenghi. Dat roosteren van de aubergine boven een gaspit vond ik wel leuk (en heel lekker dus), dat ga ik zelf ook eens doen. Verder nog met rode ui, basilicum en Parmezaanse kaas.
Als ik venkelrisotto maak doe ik er vaak ook wat citroenrasp in, dat is ook erg smakelijk. God ja, risotto, en dan nu ook nog twee dagen achter elkaar, het zou zo maar eens een van mijn favoriete dingen om te eten kunnen zijn.
(quote)
Dat was het zonder meer. Alles in balans. De citroen drukte tegen het brood-omhulsel en gaf het een lekkere zure smaak. Eroverheen een heerlijke yoghurtdressing en eronder een pittige paprika saus. De Falafel was echt bijzonder lekker. De prijs was ongelooflijk. Dus werkelijk een fenomenale prijs/kwaliteitsverhouding. Je kunt er zelf niet voor in de keuken gaan staan
.Citroen en rooksmaak moeten idd in balans zijn. Overdaad schaadt. Maar goed. Die Otto verbeteren is niet iedereen gegund. Al zou ik niet snel bij hem gaan eten.
Risotto is 1 van mijn lievelingsgerechten. Meestal met garnaalachtigen. Ook graag met een beetje truffel. De versie met venkel heb ik nog niet gehad. Ondanks dat venkel één van mijn favoriete groentesoorten is.
4
geplaatst: 28 november 2021, 09:54 uur
Gisteren patat uit de airfryer met kip uit de oven en bruine bonen uit een steelpannetje.
4
geplaatst: 28 november 2021, 15:28 uur
Lahmacun met kaas, ijsbergsla, komkommer, tomaat en Griekse yoghurt met citroensap. Ik ben benieuwd.
4
geplaatst: 28 november 2021, 15:31 uur
Aardappels met rozemarijn uit de oven, sperzieboontjes en een lekker biefstukje met champignons.
4
Boer K
geplaatst: 28 november 2021, 17:32 uur
Snert, champigonsmots en stokbrood met kruidenbutter.
4
geplaatst: 29 november 2021, 16:55 uur
Aardappels, ijsbergsla, stukje kip.
Toetje Griekse yoghurt met huisgemaakte jam.
Toetje Griekse yoghurt met huisgemaakte jam.
4
geplaatst: 29 november 2021, 17:49 uur
Hutspot met veels te veel worst. In het kader goed voor het milieu. Wel lekker.
4
geplaatst: 29 november 2021, 18:39 uur
Ik had nog een beetje risotto over en dat heb ik zojuist opgegeten. Zometeen zoomen met een boekenvriend, daarna nog broodje hamburger maken.
5
geplaatst: 30 november 2021, 15:39 uur
Aardappels, boontjes met gebakken spekjes en ui, halve schnitzel.
4
geplaatst: 30 november 2021, 17:28 uur
Piepers, snijbonen en kipshoarma.
Morgen hoop ik risotto met garnalen en tomaten te maken, mede geïnspireerd door madmadder en Jan uit Berlijn.
Morgen hoop ik risotto met garnalen en tomaten te maken, mede geïnspireerd door madmadder en Jan uit Berlijn.
6
geplaatst: 1 december 2021, 15:17 uur
Biefstuk en bloemkool. Eigenlijk stond er vis op het programma voor na de training maar die heb ik verschoven naar morgen. De batterij was leeg en had geen fut en zin om door de regen te rijden.
5
geplaatst: 1 december 2021, 17:42 uur
Eveningguard schreef:
Hachee met rode kool en aardappelen.
Hachee met rode kool en aardappelen.
Hier vandaag, maar dan met Limburgs zuurvlees en puree (aardappel en pastinaak).
7
kleine man
geplaatst: 1 december 2021, 17:55 uur
Vanavond wordt het andijviestamppot met blokjes kaas. Daar hoeft dan natuurlijk geen vlees bij, maar een lekker sjuutje wel. Dus heb ik een riblapje staan sudderen, en dat gaat morgen bij de rijst met boontjes.
Dan weten we ook meteen wat we morgen eten.
Dan weten we ook meteen wat we morgen eten.
* denotes required fields.