Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 12 januari 2022, 16:49 uur
GrafGantz schreef:
Erwtensoep uit de keuken van Mama Graf.
Erwtensoep uit de keuken van Mama Graf.
Ik durf het bijna niet te vragen...hoe smaakt ie?
2
geplaatst: 12 januari 2022, 17:21 uur
Rudi S schreef:
Sambal boontjes, spareribs, pandan rijst en kroepoek.
Sambal boontjes, spareribs, pandan rijst en kroepoek.
Klinkt erg goed, Rudi!
6
Mssr Renard
geplaatst: 12 januari 2022, 17:49 uur
Bara's en vegaroti uit Zuidoost (met extra rotiplaten)
3
geplaatst: 12 januari 2022, 19:33 uur
Leptop schreef:
Waarschijnlijk een risotto met kaki.
Waarschijnlijk een risotto met kaki.
Bedankt voor de likes mensen, maar het is uiteindelijk een "pastaprutje" geworden
, ook lekker.
2
geplaatst: 12 januari 2022, 20:05 uur
Prima, erwtensoep maken kun je wel aan m'n moeder over laten. Had er bijna mes en vork voor nodig

3
geplaatst: 12 januari 2022, 21:07 uur
Leptop schreef:
Bedankt voor de likes mensen, maar het is uiteindelijk een "pastaprutje" geworden
, ook lekker.
(quote)
, ook lekker. Herkenbaar. Bij mij werd het uiteindelijk Kip Siam. En dat was prima!!!
Andijviestamppot wordt het morgen.
Met een kippenbout.
4
Mssr Renard
geplaatst: 13 januari 2022, 20:11 uur
Brocolli-ovenschotel met (zelfgemaakte) romesco-saus en aardappeltjes erbij.
0
geplaatst: 13 januari 2022, 20:45 uur
Leptop schreef:
De risotto die gisteren niet doorging.
Ah, de dagschotel die je wist dat zou komen.De risotto die gisteren niet doorging.
2
geplaatst: 13 januari 2022, 20:55 uur
Leptop schreef:
Vandaag was de machinist wel op tijd

Hier was 't peultjes, pompoen, paprika ui met falafel-balletjes in mango/chilisaus met boekweit, sla met geit en kaas erbij
2
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 januari 2022, 21:11 uur
Mjuman schreef:
Hier was 't peultjes, pompoen, paprika ui met falafel-balletjes in mango/chilisaus met boekweit, sla met geit en kaas erbij
(quote)

Een hele geit? Da's toch niet woke, man!

3
geplaatst: 13 januari 2022, 21:37 uur
Wraps, bonen (kidney, borlotti, chili), paprika's, tomaten, uien.
3
geplaatst: 14 januari 2022, 16:48 uur
Babi ketjap, roerbakgroenten met paddenstoelen, rijst.
Vanille vla.
Vanille vla.
2
geplaatst: 14 januari 2022, 16:51 uur
ZAP! schreef:
Aardappels, (gekookte) witlof, gebakken kippenbout.
Aardappels, (gekookte) witlof, gebakken kippenbout.
Doe 'ns gek en smoor die witlof (doormidden snijden, puntdriehoekje eruit) in een pannetje met boter, deksel erop - ras-al-hanout of cajunkruiden erop, op een zacht vuurtje; na paar minuten beetje honing erbij - wel regelmatig keren, laten bruineren - niet verbranden.
Hier doen we - div. kazen en harde worst met stokbrood erbij - vooraf mixed grill (kleine stukjes vlees) en gegrilde groenten met salade.
't is dat het ver rijden is - maar in babi ketjap zou ik ook wel zin hebben, met nasi putih of kuning

1
Mssr Renard
geplaatst: 14 januari 2022, 17:20 uur
De persconferentie wordt interactief met sms-en en stemmen met je afstandsbediening enzo.
Dus hebben we pizza besteld (echt Sardijnse pizza's hier van het pleintje).
Dat wordt een leuke avond weer.
Dus hebben we pizza besteld (echt Sardijnse pizza's hier van het pleintje).
Dat wordt een leuke avond weer.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 17:30 uur
Mjuman schreef:
Doe 'ns gek en smoor die witlof (doormidden snijden, puntdriehoekje eruit) in een pannetje met boter, deksel erop - ras-al-hanout of cajunkruiden erop, op een zacht vuurtje; na paar minuten beetje honing erbij - wel regelmatig keren, laten bruineren - niet verbranden.
Ik kook voor publiek dat niet zo van gekkigheid houdt en zelf ben ik ook dol op de pure smaak van witlof (met een beetje zout natuurlijk), net als die van vele andere groenten. Maar bedankt voor de suggestie. Doe 'ns gek en smoor die witlof (doormidden snijden, puntdriehoekje eruit) in een pannetje met boter, deksel erop - ras-al-hanout of cajunkruiden erop, op een zacht vuurtje; na paar minuten beetje honing erbij - wel regelmatig keren, laten bruineren - niet verbranden.

0
geplaatst: 14 januari 2022, 18:09 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Ik kook voor publiek dat niet zo van gekkigheid houdt en zelf ben ik ook dol op de pure smaak van witlof (met een beetje zout natuurlijk), net als die van vele andere groenten. Maar bedankt voor de suggestie.
Voor wat het waard is
- ik vind (pure) witlof, gewoon gekookt, te bitter - als garnituur vind ik de rode versie ook mooier.Vind de variant waarbij mensen ananas en kaas erbij pleuren ronduit affreus - kaas heeft te vaak de functie van camouflage.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 18:26 uur
Ik maak ook regelmatig de ovenschotel met ham en kaas, past perfect hoor - ananas doe ik er dan weer niet bij, maar honing zoals jij dat gebruikt zie ik ook niet zitten. Vroeger was de witlof veel bitterder, tegenwoordig hoef je alleen het kontje er maar af te snijden.
4
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 januari 2022, 20:59 uur
Ovenschotel met zoete aardappel, ui, kidneybonen, maïs en plantaardige kaas. Kruiden met kurkuma, peper, komijn en als garnituur peterselie en cherrytomaatjes.
Lekker, maar denk dat ik die ovenschotel de volgende keer laat zitten, want het was wel veel afwas met voorkoken en -bakken.
Lekker, maar denk dat ik die ovenschotel de volgende keer laat zitten, want het was wel veel afwas met voorkoken en -bakken.
* denotes required fields.