menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Vanavond een "eenvoudige doch voedzame maaltijd": kleine spruitjes (die zijn smakelijker dan de grote spruiten, althans naar mijn ervaring), zilvervliesrijst en vegan balletjes. Magere yoghurt met fruit toe.

Aardappelpuree, schnitzel en bloemkool met kaassaus.

Vanwege horecavistische teleurstelling - alhoewel open sportschool = nice - doen we vanavond decadine lite:
vooraf: Hollandse garnalen leggen zich te ruste op een slabed, naast avocado, mango en lente-ui met een dekentje van tomaten-chilisaus - Spaans wit
hoofd: zeeduivel gevuld met kreeft (schaar), in een saus van paprika/vis-kreeftfond, stukje kreeft, gewokte spinazie met amandelsnippers en een bereiding van aardappel (zit nog in ontwerpfase) - Riesling van Von Volxem
na: vloeiende chocolade-taartje met mandarijmousse.

Van de markt: lemper, risole en een vleespastei. Viel tegen qua smaak (veel deeg in / om die laatste twee), dan maar flink wat chilisaus erbij. De Vietnamese loempia's waren ze ook nog es vergeten...

Mjuman schreef:
Vanwege horecavistische teleurstelling - alhoewel open sportschool = nice - doen we vanavond decadine lite:
vooraf: Hollandse garnalen leggen zich te ruste op een slabed, naast avocado, mango en lente-ui met een dekentje van tomaten-chilisaus - Spaans wit
hoofd: zeeduivel gevuld met kreeft (schaar), in een saus van paprika/vis-kreeftfond, stukje kreeft, gewokte spinazie met amandelsnippers en een bereiding van aardappel (zit nog in ontwerpfase) - Riesling van Von Volxem
na: vloeiende chocolade-taartje met mandarijmousse.

Spannende keuze van de Riesling. Ik neem aan dat je deze Van Volxem kunt matchen met de saus? Welke specifieke Riesling heb je? Dit huis heeft er wel wat namelijk .

Boerenkool stamppot met vegan spekjes

Leptop schreef:
(quote)

Spannende keuze van de Riesling. Ik neem aan dat je deze Van Volxem kunt matchen met de saus? Welke specifieke Riesling heb je? Dit huis heeft er wel wat namelijk .

He who dares, wins

De witte Spaanse was trouwens een witte garnacha, Latido van Grapedistrict

Worteltjes met honing en kaneel uit de slow cooker, aardappeltjes uit de oven en vegaballetjes.

Boerenkool met zilvervliesuitjes en augurk, tartaartje (heel af en toe moet kunnen) en een paar sneetjes rustiek brood om in de jus te stippen.

Rijst met gebakken kippenlevertjes / uien.

Alleswatikindekoelkastkonvindensoep.

Frietjes met wat snacks.

Mssr Renard schreef:
Alleswatikindekoelkastkonvindensoep.

Jokkebrok! Wie pleurt er nog halvarine en sla in een soep, om maar te zwijgen van de pindakaas of sambal

Mjuman schreef:
(quote)

Jokkebrok! Wie pleurt er nog halvarine en sla in een soep, om maar te zwijgen van de pindakaas of sambal

Pindakaas staat sowieso niet in de koelkast. Maar je hebt een punt. Ik heb alleen wortelenpompoenbroccolistronkappeltjetweeuienentweetenenknoflook in de pan gedaan, met bouillon en dat werd smøllen.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Pindakaas staat sowieso niet in de koelkast. Maar je hebt een punt. Ik heb alleen wortelenpompoenbroccolistronkappeltjetweeuienentweetenenknoflook in de pan gedaan, met bouillon en dat werd smøllen.

Less is more - pompoen is wel een fijne groente - ligt hier altijd (geportioneerd en gegaard) in de vriezer. Pompoen met feta, koreander, ras-al-hanout in filodeeg, nog wat nootjes (pistaches of pijnboompitjes) is heel lekker.

Kliekjesdag:
ZAP! schreef:
Rijst met gebakken kippenlevertjes / uien.

Restje boerenkool. Daarna een banaan.

Afgelopen zaterdag was ik bij een studievriend in Den Haag te gast, samen met een andere studievriend.

Op het menu stond Cassoulet. Had ik nog nooit gehad. Het specifieke recept was van een Haagse slager die livar (Limburgs Kloostervarken) heeft. Errug lekker!

Spaghetti bolognese

Mjuman schreef:
(quote)

Mssr Renard schreef:
(quote)

Pindakaas staat sowieso niet in de koelkast.

Sambal toch ook niet?

Rogyros schreef:
(quote)
(quote)

Sambal toch ook niet?

Sambal hoort in de koelkast.

Groentenpaella

Aardappels, doppers en wortels, draadjesvlees.

Aardappelkroketjes, komkommersalade, vegaballetjes.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Sambal hoort in de koelkast.

Oké. Dat heb ik nog nooit gedaan. En nee, ik heb nog nooit bedorven sambal gehad.

Overigens kan een schepje sambal prima in een soep voor een beetje een bite.

Zalm uit de grillpan, nasi en komkommersalade.

Rogyros schreef:
(quote)

Oké. Dat heb ik nog nooit gedaan. En nee, ik heb nog nooit bedorven sambal gehad.

Overigens kan een schepje sambal prima in een soep voor een beetje een bite.

Zou ik never ever aspergesoep met garnalen bij jou eten, for fear dat je er sambal-bij hebt gedaan. Je kunt er even goed een houtje bij serveren - dat bite ook prima

Sambal buiten koelkast kan echt wel ranzig worden, net als mayo buiten koelkast - komt er na bepaalde tijd een dof laagje op.

Mjuman schreef:
(quote)

Zou ik never ever aspergesoep met garnalen bij jou eten, for fear dat je er sambal-bij hebt gedaan. Je kunt er even goed een houtje bij serveren - dat bite ook prima

Sambal buiten koelkast kan echt wel ranzig worden, net als mayo buiten koelkast - komt er na bepaalde tijd een dof laagje op.

De ene soep is de andere niet. Maar bij een wat Aziatisch getinte soep kan sambal heel goed. Ik maak mijn kippensoep graag met een Aziatische twist. Met sambal. Ik ken ook een tomatensoep recept met sambal.

Ik heb nog nooit ranzige sambal gegeten. Maar misschien eet ik wel teveel sambal om het zover te laten komen. Sauzen bewaren we ook nooit in de koelkast. We hebben overigens nooit mayonaise (behalve als dat speciaal nodig is voor een recept), maar fritessaus zero.

Nu nog onderweg dus ik haal patat onderweg. Van die dingen.

Het is weer eens tijd voor een lekkere pizza vanavond.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:19 uur

geplaatst: vandaag om 12:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.