Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 15 januari, 14:16 uur
Vanavond een "eenvoudige doch voedzame maaltijd": kleine spruitjes (die zijn smakelijker dan de grote spruiten, althans naar mijn ervaring), zilvervliesrijst en vegan balletjes. Magere yoghurt met fruit toe.
3
geplaatst: 15 januari, 14:54 uur
Vanwege horecavistische teleurstelling - alhoewel open sportschool = nice - doen we vanavond decadine lite:
vooraf: Hollandse garnalen leggen zich te ruste op een slabed, naast avocado, mango en lente-ui met een dekentje van tomaten-chilisaus - Spaans wit
hoofd: zeeduivel gevuld met kreeft (schaar), in een saus van paprika/vis-kreeftfond, stukje kreeft, gewokte spinazie met amandelsnippers en een bereiding van aardappel (zit nog in ontwerpfase) - Riesling van Von Volxem
na: vloeiende chocolade-taartje met mandarijmousse.
vooraf: Hollandse garnalen leggen zich te ruste op een slabed, naast avocado, mango en lente-ui met een dekentje van tomaten-chilisaus - Spaans wit
hoofd: zeeduivel gevuld met kreeft (schaar), in een saus van paprika/vis-kreeftfond, stukje kreeft, gewokte spinazie met amandelsnippers en een bereiding van aardappel (zit nog in ontwerpfase) - Riesling van Von Volxem
2
geplaatst: 15 januari, 17:32 uur
Van de markt: lemper, risole en een vleespastei. Viel tegen qua smaak (veel deeg in / om die laatste twee), dan maar flink wat chilisaus erbij. De Vietnamese loempia's waren ze ook nog es vergeten...
0
geplaatst: 15 januari, 19:14 uur
Mjuman schreef:
Vanwege horecavistische teleurstelling - alhoewel open sportschool = nice - doen we vanavond decadine lite:
Spannende keuze van de Riesling. Ik neem aan dat je deze Van Volxem kunt matchen met de saus? Welke specifieke Riesling heb je? Dit huis heeft er wel wat namelijk

1
geplaatst: 15 januari, 21:25 uur
Leptop schreef:
Spannende keuze van de Riesling. Ik neem aan dat je deze Van Volxem kunt matchen met de saus? Welke specifieke Riesling heb je? Dit huis heeft er wel wat namelijk
.
(quote)

He who dares, wins

De witte Spaanse was trouwens een witte garnacha, Latido van Grapedistrict
4
geplaatst: 16 januari, 11:16 uur
Worteltjes met honing en kaneel uit de slow cooker, aardappeltjes uit de oven en vegaballetjes.
4
geplaatst: 16 januari, 11:27 uur
Boerenkool met zilvervliesuitjes en augurk, tartaartje (heel af en toe moet kunnen) en een paar sneetjes rustiek brood om in de jus te stippen.
0
geplaatst: 16 januari, 21:34 uur
Mssr Renard schreef:
Alleswatikindekoelkastkonvindensoep.
Alleswatikindekoelkastkonvindensoep.
Jokkebrok! Wie pleurt er nog halvarine en sla in een soep, om maar te zwijgen van de pindakaas of sambal

0
geplaatst: 16 januari, 21:38 uur
Mjuman schreef:
Jokkebrok! Wie pleurt er nog halvarine en sla in een soep, om maar te zwijgen van de pindakaas of sambal
(quote)

Pindakaas staat sowieso niet in de koelkast. Maar je hebt een punt. Ik heb alleen wortelenpompoenbroccolistronkappeltjetweeuienentweetenenknoflook in de pan gedaan, met bouillon en dat werd smøllen.
1
geplaatst: 16 januari, 21:58 uur
Mssr Renard schreef:
Pindakaas staat sowieso niet in de koelkast. Maar je hebt een punt. Ik heb alleen wortelenpompoenbroccolistronkappeltjetweeuienentweetenenknoflook in de pan gedaan, met bouillon en dat werd smøllen.
(quote)
Less is more

0
geplaatst: 17 januari, 14:58 uur
Kliekjesdag:
ZAP! schreef:
Rijst met gebakken kippenlevertjes / uien.
Rijst met gebakken kippenlevertjes / uien.
3
geplaatst: 17 januari, 15:49 uur
Afgelopen zaterdag was ik bij een studievriend in Den Haag te gast, samen met een andere studievriend.
Op het menu stond Cassoulet. Had ik nog nooit gehad. Het specifieke recept was van een Haagse slager die livar (Limburgs Kloostervarken) heeft. Errug lekker!
Op het menu stond Cassoulet. Had ik nog nooit gehad. Het specifieke recept was van een Haagse slager die livar (Limburgs Kloostervarken) heeft. Errug lekker!
0
geplaatst: 17 januari, 21:28 uur
Mjuman schreef:
(quote)

Sambal toch ook niet?

0
geplaatst: 17 januari, 21:39 uur
1
geplaatst: 18 januari, 16:20 uur
Oké. Dat heb ik nog nooit gedaan. En nee, ik heb nog nooit bedorven sambal gehad.
Overigens kan een schepje sambal prima in een soep voor een beetje een bite.
0
geplaatst: 18 januari, 16:52 uur
Rogyros schreef:
Oké. Dat heb ik nog nooit gedaan. En nee, ik heb nog nooit bedorven sambal gehad.
(quote)
Zou ik never ever aspergesoep met garnalen bij jou eten, for fear dat je er sambal-bij hebt gedaan. Je kunt er even goed een houtje bij serveren - dat bite ook prima

Sambal buiten koelkast kan echt wel ranzig worden, net als mayo buiten koelkast - komt er na bepaalde tijd een dof laagje op.
0
geplaatst: 18 januari, 17:24 uur
Mjuman schreef:
Zou ik never ever aspergesoep met garnalen bij jou eten, for fear dat je er sambal-bij hebt gedaan. Je kunt er even goed een houtje bij serveren - dat bite ook prima
Sambal buiten koelkast kan echt wel ranzig worden, net als mayo buiten koelkast - komt er na bepaalde tijd een dof laagje op.
(quote)

De ene soep is de andere niet. Maar bij een wat Aziatisch getinte soep kan sambal heel goed. Ik maak mijn kippensoep graag met een Aziatische twist. Met sambal. Ik ken ook een tomatensoep recept met sambal.
Ik heb nog nooit ranzige sambal gegeten. Maar misschien eet ik wel teveel sambal om het zover te laten komen. Sauzen bewaren we ook nooit in de koelkast. We hebben overigens nooit mayonaise (behalve als dat speciaal nodig is voor een recept), maar fritessaus zero.
* denotes required fields.