Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 4 oktober 2020, 21:22 uur
Stoofvlees uit d'n slowcooker - 2e helft van eerder (uit vriezer); daarbij aardappeltjes gebakken met shitake, bosui en een salade met o.m. walnoot, gran padano, komkommer en peterselie.
Slowcooker kost 4 tienen, geeft heerlijke stoofgerechten, en is zelfs voor de no-cooks ideaal. Bovendien: grote porties maken, scheelt in maaltijdbereiding.
Slowcooker kost 4 tienen, geeft heerlijke stoofgerechten, en is zelfs voor de no-cooks ideaal. Bovendien: grote porties maken, scheelt in maaltijdbereiding.
2
Thudd
geplaatst: 5 oktober 2020, 11:15 uur
Spinazie, aardappelen en gehaktbal met jus en gekookt eitje.
2
geplaatst: 6 oktober 2020, 17:22 uur
We gaan maar weer eens wat eten vandaag. Hier: restje pastasaus van vorige week, opgeleukt met een gebakken courgette in blokjes en pasta.
6
geplaatst: 6 oktober 2020, 17:28 uur
Spinazie met eitje, aardappelen met jus en gehaktbal. Allemaal van oma dus het zal wel weer goddelijk worden (wel waarschijnlijk ook veel buikpijn daarna omdat ik ongeveer een pakje roomboter binnenkrijg en dat niet gewend ben).
2
geplaatst: 6 oktober 2020, 18:21 uur
Zeebaars met een saus van koreander en zongedroogde tomaat en die leg ik op een bed van quinoa met komkommer, verse tomaat en rivierkreeft; groenten: sperziebonen met venkel, doperwten en shi-take, roergebakken.
2
geplaatst: 7 oktober 2020, 17:56 uur
Lasagna. Voor het eerst, leuk gerecht om te variëren in de toekomst. =)
1
geplaatst: 7 oktober 2020, 18:24 uur
Het wordt een last-minute besluit: entrecote met flutsels of rundvleesroerbak met tutsels. Even kijken of er nog frieten zijn.
>>> Het werden spiezen met wedges, pittige tomatensaus, en gegrilde (aubergine, courgette en rode paprika).
>>> Het werden spiezen met wedges, pittige tomatensaus, en gegrilde (aubergine, courgette en rode paprika).
1
geplaatst: 9 oktober 2020, 16:54 uur
Vanmiddag: alternatieve uitsmijter met kaas. Straks: gevulde kippensoep.
2
geplaatst: 9 oktober 2020, 18:20 uur
Vanavond een ovenschotel met pompoen, zoete aardappel, ras el hanout en geitenkaas.
1
Thudd
geplaatst: 9 oktober 2020, 18:40 uur
Worteltjes, doperwten, aardappelen en kipschijf. Met jus en mosterdsaus.
Vlaflip als toetje.
Vlaflip als toetje.
1
geplaatst: 9 oktober 2020, 18:51 uur
Leptop schreef:
Vanavond een ovenschotel met pompoen, zoete aardappel, ras el hanout en geitenkaas.
Grappig lijkt in veel opzichten op het recept dat ik van een Marokkaanse chef leerde kennen: alleen feta ipv geitenkaas, doperwten erbij - en het geheel gewikkeld in filodeeg - tussen laagjes beetje pesto 'lakken' met een kwast.
Hier vanavond: visspies + kerrysaus, mie met shi-take en wortel roerbak met ketjap en sereh erbij.
2
geplaatst: 10 oktober 2020, 16:43 uur
Precies hetzelfde als gisteren, zonder de uitsmijter (vanavond nog een bruinbrood tosti in de planning).
2
geplaatst: 10 oktober 2020, 16:49 uur
Mongoolse biefstukreepjes, broccoli met knoflook en sojasaus en rijst.
2
geplaatst: 10 oktober 2020, 17:46 uur
Aardappel-pastinaakpuree, rode kool met appel, tijm en rozemarijn, zuurvlees. Ik heb net ook een St. Emilion grand cru uit de kelder gehaald. Lag alweer een paar jaartjes te wachten op zijn beurt. Combineert lekker.
2
geplaatst: 10 oktober 2020, 18:25 uur
Ben zoek: vooraf: coquille met serranoham, quinoa en hazelnoten; tussen rode mul met pasta en pompoentomaatsaus - bij voor/tussen Albarino; hoofd: reebiefstuk met rode wijn/cantharellen saus, aardappeltaartje, spruitjes en rode bietjes met creme van geitenkaas, hierbij een Amarone. Dessert: kaas.
0
geplaatst: 10 oktober 2020, 22:27 uur
Uit eten geweest bij Vieux Paris in Arnhem. Zoals altijd weer verrukkelijk.
1
geplaatst: 11 oktober 2020, 09:43 uur
En welk menu werd het, madmadder?
Later vandaag: Vlaamse frieten met andijviesla (met stukjes peer en nog zo wat) en een ordinaire frikandel (speciaal, waarschijnlijk) erbij.
Later vandaag: Vlaamse frieten met andijviesla (met stukjes peer en nog zo wat) en een ordinaire frikandel (speciaal, waarschijnlijk) erbij.
2
geplaatst: 11 oktober 2020, 10:21 uur
Vooraf: visbordje (paling, zalm, garnaaltjes, garnalenkroket en kreeftenbitterbal)
Hoofd: lamsrugfilet met honing-tijmsaus
Na: Tiramisu (alleen maar de lekkerste tiramisu die ik ooit gehad heb)
Hoofd: lamsrugfilet met honing-tijmsaus
Na: Tiramisu (alleen maar de lekkerste tiramisu die ik ooit gehad heb)
2
geplaatst: 11 oktober 2020, 18:19 uur
Mihoen met flink veel roerbakgroenten, vegetarische basisreepjes en vegetarische kroepoek. Gewoon kruidenmix van conimex maar erg lekker

* denotes required fields.