MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Pasta met kalfsgehakt, cantharellen, rode ui en room, gegrilde aubergine met mozarella, basilicum en tomatentapenade.

Glas Spätburgunder BWVHU (bij wijze van hoge uitzondering), want woensdag

Bruine bonen op een bedje van fijngesneden andijviesla, stukken gebakken spek, gesnipperde ui, halve cherrytomaatjes en een halve boerenschnitzel. Met slasaus, appelmoes en curryketchup. Een alternatieve captain's dinner.

Thudd
Burritos; hoh gehakt, mexicaanse groente, zure room en strooikaas.

Pastaprutje rode saus met veel groente en roomkaas.

Leptop schreef:
Pastaprutje rode saus met veel groente en roomkaas.

Dito , wij hadden nog frito.

Rudi S schreef:
Dito , wij hadden nog frito.
Niet te verwarren met Dito & Frito!

Morgen kliekjes, dan weten jullie dat alvast.

Thudd
Boerenkool stamppot met spekjes en rookworst.

Rode kool, puree pastinaak, zuurvlees, rode Italiaan (primitivo).

Thudd schreef:
Boerenkool stamppot met spekjes en rookworst.

Daar wordt het weer tijd voor, heerlijk!

Thudd - toch wel met een kuiltje jus en wat mosterd en zilveruitjes?
Hier is de boerenkool net in de vriezer gegaan, dus waarschijnlijk volgende week ook op tafel.

Morgen: double whammy vega burger de luxe.
Overmorgen: pizza tonno en salami uit de aanbieding van A..

Smakelijk weekend!

Thudd
ZAP! schreef:
Thudd - toch wel met een kuiltje jus en wat mosterd en zilveruitjes?
Hier is de boerenkool net in de vriezer gegaan, dus waarschijnlijk volgende week hier ook.

Morgen: double whammy vega burger de luxe.
Overmorgen: pizza tonno en salami uit de aanbieding van A..

Smakelijk weekend!

Zekers met jus. No onions. Goed weekend ook.

Frietjes, pulled chicken en een gemengde salade.

Thudd
Elke zaterdag vaste prik:

Pizza van de supermarkt.

Het wordt toch een simpele bruinbrood tosti vandaag. Met ketchup.
Die snack ik de laatste tijd ook tussendoor regelmatig.

Taco's en wrap's , pittig gehakt mengsel, ijsberg sla en tomaat.
Later nog een kaasplankje.

Ovenschotel: gehakt baharat, zoete paprika, zuurkool, perzik, komijn, aardappelpuree. Heerlijk op een regenachtige dag.

Leptop - baharat moest ik even opzoeken. Ben zelf niet meteen een kaneel fan, maar klinkt toch wel goed. Ik wil zelf graag nog es wat doen met zuurkool, anders dan de bekende stamppot (ook lekker), opgebakken of zo, in een omelet, misschien met champignons en kaas... met ananas? Komt nog wel een keer.

Met ananas is een variant op bovenstaand gerecht. Ipv de perzik.
Bahart is de Jonnie Boer variant. Er zit kaneel bij, maar die overheerst niet. Denk eerder aan shoarma kruiden qua smaak, zonder zout.

Aha. Ik had gedacht dat perzik een variant was op de ananas. Ananas met zuurkool is bij ons de gangbare combi, lijkt mij ook het lekkerste, maar heb het nooit met perzik geprobeerd.

ZAP! schreef:
Aha. Ik had gedacht dat perzik een variant was op de ananas.

Dat is vast ook mogelijk. Ik ben zelf niet zo receptvast.

Lin
Wrappizza met tomatensaus, geraspte kaas, champignons, geitenkaas en basilicum. Te lekker.

Lin - een wrappizza? Heb even geGoogled, maar kom er niet helemaal uit. Is het een 'slappe' pizza die je oprolt? Of meer zoals een calzone? Maar de ingrediënten klinken goed! Geen foto voorhanden?

Lin
ZAP! Ik beleg een gewone wrap (soms zo'n wortelwrap maar die vind ik minder lekker) met al die dingen, en bereid het dan gewoon als pizza in de oven. Is dus eigenlijk gewoon een wat gezondere bodem dan al die dikke broodbodems. Niet echt een aanrader als je veel trek hebt, maar dan kan je er wel twee maken uiteraard

Of een lekkere salade erbij, kan ook natuurlijk. Geen foto, was te snel op

Regelmatig stuit je hier op de site op "rockisme" - niet zo vreemd eigenlijk, gezien de GGD. Krijg het gevoel dat dat muzikale "rockisme" zich nu als een soort virus ook in onze 'eetcultuur' aan het nestelen is.

Weet nu nu ook weer meteen waarom ik destijds erg blij was dat ik uit de studentenflat kon vertrekken - en dat ging niet alleen om opruimen en hygiëne: was het ooit zo zat dat iemand stelselmatig 'vergat' op te ruimen dat ik de hele troep die hij had gemaakt bij het koken in zijn kamer binnenpleurde, uitgerekend op het moment dat ie bezig was met een erotisch moment van quality time.

Daar dubbelde bijv het bamipakket als macaroni-ingrediënt en er zijn meerdere varianten. Moet er trouwens echt niet aan denken perzik of ananas in mijn eten te gooien, koeiepoep (ku-lo-yuk) is ook een van de meest wanstaltige gerechten die ik ken en ook de roemruchte sketch van Bob de Rooij waarbij ie op erotische wijze een steak (met perzik) klaarmaakte - entrecut a la Tineke - staat me helder voor de geest.

Sorry, Mjuman, heb soms moeite jouw bijdrage juist te interpreteren. Maar ik zal me es verdiepen in rockisme, klinkt wel lekker.
En de GGD.

Wel kan ik melden, in de geest van / reactie op een eerdere bijdrage van jou, dat ik laatst een jam heb geproefd die eruit zag als pruimenjam, maar dat ik niet als zodanig kon plaatsen. Het bleek om aardbeienjam te gaan, maar wegens de donkere, bruinachtige kleur kwam ik daar mentaal maar niet.

GGD : grootste gemene deler. Over visuele indruk en smaak/proeven 2 dingen: in Berlijn en Amsterdam kon je eten in compleet verduisterd restaurant; daar werd je door visueel gehandicapten naar je tafel geleid en geholpen met bestek e.d. Alles was volledig duister. Doel was concentreren op smaak. Dat zou ik wel eens willen proberen -lijkt me aparte beleving.

Verder: ooit gegeten bij iemand die werkte bij IFF, producent van geur- en smaakstoffen. Aten we o.m. blauwe tomatensoep en groene chocolademousse en dat was een complete mind fuck. Tegenwoordig zie je ook dat dingen in een andere vorm worden opgediend: doperwtjes van avocado of een worteltje van gerookte zalm. Leukste voorbeeld: een 'verzilverd' lepeltje van chocolade voor het eten van de sinaasappelmousse.

Ah, díe GGD (die heet hier LCD; Lowest Common Denominator). En ik maar verwarren met de GGZ... en dan is er ook nog de Gemeentelijke GezondheidsDienst.

Jouw verhaal over Berlijn en A'dam las aanvankelijk of je er zelf bij was geweest. Maar, eens, klinkt bijzonder.

Dat van die blauwe tomatensoep had je eerder verteld, maar kan me daar wel wat bij voorstellen.

@Chocolade vs. sinaasappelmousse: heb al een tijdje het idee over een soort shotglaasje met verschillende compartimenten voor smaken om ze in ene tegelijkertijd achterover te kunnen slaan™.

Tja, ooit ergens gegeten kregen we een amuse/aperitief in een glaasje: combinatie van alcohol en sapjes verschillende kleuren in laagjes, ingeschonken op volgorde van soortelijk gewicht (zwaarste onderin) - heel fraai.

Met vormen en folie kan je ook fraaie resultaten bereiken: combi van witte & bruine chocolademousse als een dambord - evt ook met stukje cake. Gisteren een lagentoetje gemaakt mbv ronde vorm: cake, chocolademousse, meringue - besprenkeld met mangosaus.

Thudd
Calorie-de-Mac-Donalds.

Frietje van de plaatselijke.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.