Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 9 februari 2023, 15:08 uur
Inmiddels wel weer eetlust maar 0 energie, dus het komt goed uit dat mijn collega's gisteren chicken tikka masala kwamen langsbrengen. 

4
geplaatst: 9 februari 2023, 18:31 uur
Johnny Marr schreef:
Too good to go, dus ik weet het nog niet. Een verrassing.
Too good to go, dus ik weet het nog niet. Een verrassing.
Spruitjesstamp!
4
geplaatst: 10 februari 2023, 12:20 uur
Vanavond wederom vers gemarineerde krieltjes (2e zak was gratis bij de plaatselijke super
), en ik zag ook schnitzels in de koelkast. Groente weet ik nog niet.
Morgen gaat het gnocchi worden, met kaas-roomsaus, spinazie en allerhande niet-magische shrooms.
), en ik zag ook schnitzels in de koelkast. Groente weet ik nog niet.Morgen gaat het gnocchi worden, met kaas-roomsaus, spinazie en allerhande niet-magische shrooms.
5
geplaatst: 10 februari 2023, 15:13 uur
Ovenschotel met pastinaak, erwtjes, spekjes en aardappel. Op smaak gebracht met wat tijm, knoflook en een uitje en uiteraard met een goede laag kaas eroverheen.
5
kleine man
geplaatst: 10 februari 2023, 15:46 uur
Afgelopen maandag heb ik bij de Appie Happie een zak met spruitjes gekocht. Het was een 'buitenbeentjes'-zak, en erg goedkoop. Slechts een euro.
Thuisgekomen bedacht ik dat het toch wel erg veel leek, en ja hoor, 1600 en nog wat gram. Na schoonmaken ongeveer 1400 gram. Beetje piepers erbij gejast, en een hele grote pan met stamppot spruitkool gemaakt. Maandag en dinsdag met rookworst, woensdag en donderdag met sucadelap.
Vanavond eet ik rijst. Heerlijk zonder spruitjesstamppot erbij. Dat is leuk voor een keer om vier dagen dezelfde hoofdmaaltijd te eten, en geen echte straf, maar na vier dagen lust je wel weer eens iets anders (wat goed beschouwd ook best wel verwend is).
Thuisgekomen bedacht ik dat het toch wel erg veel leek, en ja hoor, 1600 en nog wat gram. Na schoonmaken ongeveer 1400 gram. Beetje piepers erbij gejast, en een hele grote pan met stamppot spruitkool gemaakt. Maandag en dinsdag met rookworst, woensdag en donderdag met sucadelap.
Vanavond eet ik rijst. Heerlijk zonder spruitjesstamppot erbij. Dat is leuk voor een keer om vier dagen dezelfde hoofdmaaltijd te eten, en geen echte straf, maar na vier dagen lust je wel weer eens iets anders (wat goed beschouwd ook best wel verwend is).
3
geplaatst: 10 februari 2023, 16:13 uur
Een bruine boterham met boter en huisgemaakte aardbeienjam, omdat ik iets teveel midnite snacks heb genuttigd.
4
geplaatst: 11 februari 2023, 16:22 uur
1
geplaatst: 11 februari 2023, 16:24 uur
Kondoro0614 schreef:
3 frikandellen speciaal
Dat kan ook natuurlijk. Bon appetit.3 frikandellen speciaal
4
geplaatst: 12 februari 2023, 12:31 uur
Gisteren pasta carbonara.
Vandaag piepers, bloemkool, paprikasausje en een kippenbout.
Vandaag piepers, bloemkool, paprikasausje en een kippenbout.
5
geplaatst: 12 februari 2023, 13:20 uur
Mosselen. Zal wel op Gallische wijze zijn want dat kookboek ligt nog steeds op tafel.
5
geplaatst: 12 februari 2023, 13:36 uur
Pasta Pesto di mama, op Spaghetti biefstuk na het beste wat er is.
6
geplaatst: 12 februari 2023, 14:29 uur
Uit eten met mijn lieve oma. Dus het is nog even een verassing wat er op tafel staat. 

4
geplaatst: 12 februari 2023, 20:02 uur
Gisteren een runderrollade gebraden en meegenomen voor bij de verrassing die middels 3 en half uur reizen (heen en terug) op ons wachtte en aardappelgratin met sperziebonen bleek te zijn. Heerlijk allemaal. Appelcrumble met slagroom na. Bij thuiskomst bleken we nog wel zin in een croquet te hebben. Neefje had toevallig of niet een 3 voor Frans, maar mag het overdoen... allez.
* denotes required fields.