Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 3 maart 2023, 17:56 uur
Duitsers op zoek naar de duurste komkommer, het symbool van de hoge inflatie - nos.nl.
Een komkommer van €3,29... dan laat ik 'm lekker verkommeren. Van de week wilde ik een bloemkool halen bij de Appie, maar het waren geen groten (nu geen vrouw Haverkamp referenties a.u.b. - edit- of bedoel ik nou André van Duin?) en ook nog es zo'n 3 euro per stuk... toen maar een ijsbergsla van €1,69 gehaald, waar we met z'n tweeën drie keer van kunnen eten.
Gelukkig verbouwt m'n pa aardappels en groenten en kunnen we daar toch minstens vier of vijf keer per week van eten. Vlees sla ik bij het avondeten tegenwoordig over. En de midnite snack is vaker dan ooit een paar bruine boterhammen met kaas, al dan niet met ham.
Misschien eens op een nieuwe vraag van de dag broeden... o ja, eieren heeft m'n pa ook nog es in overvloed.
Een komkommer van €3,29... dan laat ik 'm lekker verkommeren. Van de week wilde ik een bloemkool halen bij de Appie, maar het waren geen groten (nu geen vrouw Haverkamp referenties a.u.b. - edit- of bedoel ik nou André van Duin?) en ook nog es zo'n 3 euro per stuk... toen maar een ijsbergsla van €1,69 gehaald, waar we met z'n tweeën drie keer van kunnen eten.
Gelukkig verbouwt m'n pa aardappels en groenten en kunnen we daar toch minstens vier of vijf keer per week van eten. Vlees sla ik bij het avondeten tegenwoordig over. En de midnite snack is vaker dan ooit een paar bruine boterhammen met kaas, al dan niet met ham.
Misschien eens op een nieuwe vraag van de dag broeden... o ja, eieren heeft m'n pa ook nog es in overvloed.

4
geplaatst: 4 maart 2023, 08:56 uur
Babi pangang uut de slowcooker, komkommer, bami en een omelet er naast.
3
geplaatst: 4 maart 2023, 14:56 uur
Patat met sauzen en een halve berenhap met satésaus en een halve kroket.
5
geplaatst: 5 maart 2023, 14:16 uur
Het is zondag, dus Sunday roast dinner, incl. Yorkshire puddings. Met chocolade verjaardagstaart als toetje.
4
geplaatst: 5 maart 2023, 19:20 uur
Hier ook sushi.
Gisteren werd ik getrakteerd op gevulde lamsschouder. Prima traktatie!
Gisteren werd ik getrakteerd op gevulde lamsschouder. Prima traktatie!
5
geplaatst: 6 maart 2023, 20:03 uur
Het is geworden:
Kokossoep met kip
Viskoekjes
—
Bami met geroosterd spek
Rijst met scherpe kip, groenten en basilicum
Gedeeld met mevrouw Etta
Kokossoep met kip
Viskoekjes
—
Bami met geroosterd spek
Rijst met scherpe kip, groenten en basilicum
Gedeeld met mevrouw Etta
1
geplaatst: 6 maart 2023, 20:45 uur
EttaJamesBrown schreef:
Wordt een verrassing: we eten bij de Vietnamees
Wordt een verrassing: we eten bij de Vietnamees
Dat moet dan zowat de noordelijkste Vietnamees van NL zijn.
4
Tidalwave
geplaatst: 7 maart 2023, 04:53 uur
Gisteren ingrediënten: 225gr kipfiletpartjes, 200gr rijst, 600gr Oosterse wokgroenten, 1 eetlepel wokolie, 350ml water, cashewnootjes, sausmix.
Na bereiding; ervaring smaak noch kraak - de helft van de 'wokmeuk' ter beschikking gesteld aan de wetenschap.
De wokpan chemisch gereinigd, gesealed en opgeborgen.
Na bereiding; ervaring smaak noch kraak - de helft van de 'wokmeuk' ter beschikking gesteld aan de wetenschap.
De wokpan chemisch gereinigd, gesealed en opgeborgen.
3
geplaatst: 7 maart 2023, 19:05 uur
Vanmiddag frietjes met collega’s, vanavond nog een restje stamppot.
Morgen op werk hachee, aardappels en iets van groenten. ‘s Avonds een paksoisalade.
Morgen op werk hachee, aardappels en iets van groenten. ‘s Avonds een paksoisalade.
2
Tidalwave
geplaatst: 7 maart 2023, 19:58 uur
Boerenkoolstamp uit de vriezer; lekker ontdooid en opgewarmd en opgesmikkelt met large dot of mosterd.
* denotes required fields.