MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Bloemkool.

GrafGantz schreef:
varkensvlees - wokgroente - hoisin saus - eiernoodles

Zelfde prutje vanavond, maar dan met rijst.

Wraps met kip en ijsbergsla, knoflooksaus hoort er ook bij.

Mijn lief moet een verslag schrijven voor een buurtkrantje over een multicultureel diner in het buurthuis in onze wijk. Omdat het buurthuis op loopafstand is gesitueerd leek het haar een leuk idee dat ik daar ook kwam eten. Dan kon ik haar ook eens in actie zien. Daar kon ik niet veel tegen in brengen.

Het menu:
Voorgerecht
Berkane: een heerlijke huisbereide Marrokaanse soep met verse specerijen;
Hoofdgerecht
Nadour Amazigh: Malsgemarineerde kip met garnituur, groente en een frisse salade;
Nagerecht
Bakker Piet's favoriet verrassings dessert (geen idee wat dat kan zijn; waarschijnlijk is dat de bedoeling).

Het eten is tot nu toe prima, maar er staat tegelijkertijd een buurtbandje met ouderen een bonte verzameling covers te spelen, van Kleine Kokette Katinka tot I'll Tell Me Ma en You Ain't Going Nowhere. Inderdaad, voorlopig niet.

Ik kon maar niet beslissen of ik dit nu moest plaatsen bij leuke of minder leuke gebeurtenissen. Vandaar het wat uitgebreide relaas alhier....

nlkink schreef:

Het eten is tot nu toe prima, maar er staat tegelijkertijd een buurtbandje met ouderen een bonte verzameling covers te spelen, van Kleine Kokette Katinka tot I'll Tell Me Ma en You Ain't Going Nowhere. Inderdaad, voorlopig niet.

Ik kon maar niet beslissen of ik dit nu moest plaatsen bij leuke of minder leuke gebeurtenissen. Vandaar het wat uitgebreide relaas alhier....

Dit hoort natuurlijk in een van die live gezien topics

Tidalwave
Bij thuiskomst gisteravond bleek ik een app gemist te hebben; mijn vrouw ziek geworden - of ik zelf eten kon afhalen...
Toen maar reep kaas gegeten, paar flinke plakken gekookte worst gesneden en opgekauwd, als toetje een XL bak vanillevla, ff later gevolgd door perzik-yoghurt.

Spruitjes.

Tidalwave
Aardappelpuree met rauwe andijvie ~ andijviestamp(?). Natuurlijk jus erbij en gebakken spekjes erdoorheen. Verder geen stuk meat erbij.

Tidalwave schreef:
Aardappelpuree met rauwe andijvie ~ andijviestamp(?)
À la konijn noemden wij dat vroeger.

Tidalwave
ZAP! schreef:
(quote)
À la konijn noemden wij dat vroeger.

Rabbit, rabbit.

Nasi met pittige kip uit de oven.

Geloof het of niet, maar na griep en buikgriep de afgelopen paar maanden heb ik nu ook corona. Gelukkig wel eetlust, maar geen puf om te koken, dus het wordt een vegetarische maaltijdsalade met parelcouscous.

Gisteren Kip Siam. Vandaag friet met iets van een slavinkje en snijbonen.

Witte bonen in tomatensaus met gebakken champignons en spekjes en een frikandel speciaal. Straks een schaaltje watergruwel.

Gebakken aardappels, spinazie en vega schnitzel.
Chocolade vla.

Gisteren bij spelletjesavond pizza gegeten met mijn vrienden.

Pasta carbonara

Kliekjesdag en hapjesdag wegens verjaardag. Morgen ook een hapjesverjaardag.
Als er dan nog ruimte is, trakteer ik op Aziatische afhaal.

Tidalwave
Hutspot met 2 gehaktballetjes in jussaus.

Tidalwave
Gisteren: bloemkool, aardappelen, kaassaus, jus, kipworstjes.

Hamburgers, frietjes en een salade.

Pasta alla forno.

Pannenkoeken

Chili con nepcarne

dix
Gisteren gesplashed dus vandaag nasi.

Gisteren te veel gezopen, dus vanavond afhaalpizza

Vandaag naar de kerk geweest, dus broodje kroket en overgebleven eten van gisteren: Tom Yam en mangosalade.

sushi en softijs

Twee drukke verjaardagen en een nacht zonder slaap daartussen overleeft dus vandaag boerenkool.

Salade met postelein, geroosterde wortel (met een beetje shichimi togarashi) en pastinaak, ingelegde biet, zoete miso dressing en pitten en zaden.

Later vanavond wat brood met tzatziki.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:34 uur

geplaatst: vandaag om 05:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.