MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Gemakkelijk: pita, gevuld met falafelballetjes, roomkaas en pittige tomatensaus; salade met walnoot, geitenkaas, appel (granny), bosui en komkommer, dressing (olijfolie, kruidenazijn)

Pasta met linzen, tomaat en gerookte spekreepjes.

Spruitjes, aardappels en een worst.

lasagna.

Vastkokende piepers, spruiten, jus, ei.

Ik had vandaag gerookte boerenkool. De piepers waren aangebrand, wat een blunder! Een momentje onoplettendheid; ik was muziek aan het luisteren....Enfin, uiteindelijk is het allemaal nog goed gekomen, maar je kunt beter rookworst dan rookboerenkool hebben

Lin
Risotto gemaakt van bloemkoolrijst met groentebouillon knoflook, ui, champignons, mozzarella, parmezaanse kaas, zout, peper en wat peterselie. Voor herhaling vatbaar)

Thudd
Nu om ca. 1100 uur weet ik al wat ik vanav ga bereiden (zelf gekocht...):

Spinazie-a-la-Creme, boiled potatoes, gehaktballen, jus and boiled eggs.

Toetje naar keuze.

Leptop schreef:
Ik had vandaag gerookte boerenkool. De piepers waren aangebrand, wat een blunder! Een momentje onoplettendheid; ik was muziek aan het luisteren....Enfin, uiteindelijk is het allemaal nog goed gekomen, maar je kunt beter rookworst dan rookboerenkool hebben

Ca 5 jaar geleden een andere keuken (Ikea) - met magnetron en daarbij zat een stoompan. Na enige aarzeling daarmee begonnen en vaardigheid ontwikkeld: aardappelen en groenten worden nu overwegend gestoomd: sneller en smakelijker - geen verkleuring (broccoli en haricots verts) en ook boerenkool en spinazie valt te stomen - geen verbrandingsgevaar meer. Op een gegeven moment ook een Sistema (rode) stoompan gekocht voor rijst (never easy cooking), couscous en quinoa. Voordeel: geen omkijken naar en je hebt je handen vrij voor vlees/vis/vega-dish en saus.

En gerookte groente - asperges - kan lekker zijn, mits met de bedoeling!

Enne, koken met muziek is goed voor de flow

Stamppot boerenkool met leftover wabbit en mogelijk spekjes (uiteraard met mosterd, jus en iets op zuur, zilveruitjes waarschijnlijk).
Er is mij in al die jaren koken echt van alles misgegaan, maar verbrande boerenkool kan ik mij niet heugen. En toch klop ik even af voor vanavond.

Dit weekend shoarmafestijn (bruine bollen, fijn gesneden andijviesla, gebakken uien, paprika en pepertjes, diverse sauzen en w.v.t.t.k.). Tot maandag, smakelijk allemaal!

Mjuman schreef:
(quote)

Ca 5 jaar geleden een andere keuken (Ikea) - met magnetron en daarbij zat een stoompan. Na enige aarzeling daarmee begonnen en vaardigheid ontwikkeld: aardappelen en groenten worden nu overwegend gestoomd: sneller en smakelijker - geen verkleuring (broccoli en haricots verts) en ook boerenkool en spinazie valt te stomen - geen verbrandingsgevaar meer.

Volgende keer idd de stoomoven maar eens gebruiken, die hebben we niet voor niks. Maar dat duurt wel een stuk langer.

Leptop schreef:
(quote)

Volgende keer idd de stoomoven maar eens gebruiken, die hebben we niet voor niks. Maar dat duurt wel een stuk langer.

Destijds toen we keuken aanschaften ook daarnaar gekeken, maar ik vond het toen erg prijzig. De stoompan (ca 10,-) in magnetron is dan een low-cost oplossing: op 7-9 minuten vol vermogen (750 watt) prima aardappelen. Ooit gekeken naar een warmhoudkast (Ikea - in te bouwen in een keukenkast) - dat sprak me meer aan, maar dat ding is niet meer leverbaar. Het huidige Boretti-fornuis (90 cm breed), gas om te koken en elektrische oven is 12 jaar oud; en ik denk aan een inductiefornuis van hetzelfde merk; er zijn er met 2 ovens: een brede (60cm) én een smalle (30cm) en die kun je ook gebruiken van warmhouden - kom je nooit pitten tekort en kan je aandacht ook beter richten op bijv vlees/vis/etc en saus. Alleen afgezien van de prijs heeft zo'n fornuis een hoge aansluitwaarde en moet je daar 2-3 groepen voor gebruiken (of krachtstroom hebben) en beide vergt wel e.e.a.

Hollandsche pot met een slavink, spinazie en krieltjes uit de koekenpan. Nagerecht is wel heel exotisch: een kiwi.

GrafGantz schreef:
Nagerecht is wel heel exotisch: een kiwi.
Eerst een vink en dan nog een kiwi... arme beestjes.

ZAP! schreef:
(quote)
Eerst een vink en dan nog een kiwi... arme beestjes.

Het kan altijd nog erger.

https://i.imgur.com/yVGeSdg.jpg

Aardappelen uit de oven, salade, champignonburgers en speculaascheesecake na.

madmadder schreef:
speculaascheesecake

Even de treintijden naar Nijmegen checken...

Frietjes ( ja frietjes ja ) bakken met angusburgers, stoofvlees en een gemengde salade (zelf samenstellen).

Pastaprutje rode saus met een lekkere Italiaan.

Leptop schreef:
Pastaprutje rode saus met een lekkere Italiaan.

De ambiguïteit der semantiek bracht mij tot de vraag of vrijdag dan kannibalendag was - alsmede hoe je die Italiaan ging klaarmaken - of dat je wellicht het verkeerde voorzetsel had gekozen ipv "bij" - nu snap ik dat het om de alcoholische begeleiding gaat en niet om het piece de résistance.

Hier doen we spies van ossehaas, met ciabatta, kruid en boter (chez nous), haricots verts, gegrilde groenten.

Mjuman schreef:
(quote)

De ambiguïteit der semantiek bracht mij tot de vraag of vrijdag dan kannibalendag was - alsmede hoe je die Italiaan ging klaarmaken - of dat je wellicht het verkeerde voorzetsel had gekozen ipv "bij" - nu snap ik dat het om de alcoholische begeleiding gaat en niet om het piece de résistance.

Mijn vrouw had daar ook al andere gedachten bij ☺

Leptop schreef:
(quote)

Mijn vrouw had daar ook al andere gedachten bij ☺

Denk erom: een gewaarschuwd mens telt voor 2: zowel het klaarmaken (van vlees) als het ontkurken zijn beide handelingen die je gewoon zelf moet uitvoeren

Mjuman schreef:
- nu snap ik dat het om de alcoholische begeleiding gaat en niet om het piece de résistance.
Dank voor de duiding. Ik dacht nog: 'moet Leptop toch lekker zelf weten'...

ZAP! schreef:
(quote)
Dank voor de duiding. Ik dacht nog: 'moet Leptop' toch lekker zelf weten...

Jaja - vrijdag, them days you know ...

Ooit op een vrijmibo er met beide benen in getuind: werd door een collega - met een ander in zijn kielzog - aangesproken met: hé culinario, ik heb een haas gekregen, hoe kan je die het beste klaarmaken. En ik ging uiterst geduldig uitleggen welke methoden er allemaal waren en welke ingrediënten je daarvoor nodig had. Mijn gesprekspartner ging steeds fronsender kijken, totdat nr 2 mij aankeek en zei: je kunt 'em natuurlijk ook gewoon aan zijn p** trekken

Biologische spaghetti gemarineerd in olijfolie, knoflook en Spaanse peper. Daarbovenop avocado's, cherrytomaten, basilicum, pijnboompitten, zonnebloempitten, pompoenpitten, wat extra olijfolie, citroen, zout en peper. Daar nog overheen Parmezaanse kaas. Smullen maar!

Mjuman schreef:
Jaja - vrijdag, them days you know ...
Of zoals Homer Simpson het pleegt te zeggen: Thank god it's TGIF!

Raapstelenstamppot met gedroogde tomaat en kaas.

Zuurkoolschotel " alla forno " .

Erwtensoep! Met roggebrood

Aardappelen, bloemkool, Honig groentesaus, jus, ei

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.