Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 17 oktober 2020, 17:37 uur
Volk over de vloer:
Voor - rivierkreeftjes met mango, jalapeno, koreander en room - Albariño
Tussen - heilbot met fond/sinas-saus, zeekraal met paksoi - zie hiervoor
Hoofd - fazantfilet met bosbessensaus, rösti, geconfijte witlof, haricots verts met wortel - 2018 Rheinbrohler Römerberg, Spätburgunder, im Barriquefass gereift
Na - taartje van Fata Morgana (Marokkaanse traiteur in de wijk).
Voor - rivierkreeftjes met mango, jalapeno, koreander en room - Albariño
Tussen - heilbot met fond/sinas-saus, zeekraal met paksoi - zie hiervoor
Hoofd - fazantfilet met bosbessensaus, rösti, geconfijte witlof, haricots verts met wortel - 2018 Rheinbrohler Römerberg, Spätburgunder, im Barriquefass gereift
Na - taartje van Fata Morgana (Marokkaanse traiteur in de wijk).
3
geplaatst: 17 oktober 2020, 18:05 uur
2 externen - we zitten aan de uiterste hoeken van de tafel, schudden geen handen, kussen niet bij binnenkomst en nemen ook geen goederen in ontvangst zonder ze te ontsmetten; we gaan ook niet zingen

4
geplaatst: 18 oktober 2020, 12:41 uur
Dadelijk pannekoeken met champignons en spek, vanavond pizza's (voetbal he).
4
geplaatst: 18 oktober 2020, 17:25 uur
Chili sin carne met veel knoflook en groenten, sla ernaast. Ruikt goddelijk momenteel, zo aan tafel

3
geplaatst: 18 oktober 2020, 18:28 uur
Na de discussie over perzik in het eten, enige tijd geleden, gooi ik het nu over een andere boeg: kweepeer. Uit eigen tuin.
Overschotel laagsgewijs opgebouwd met gehakt, ui, knoflook, mosterd en dragon uit eigen tuin. Kweepeer. Zuurkool gegaard in witte wijn en rozemarijn uit eigen tuin. Aardappelpuree. Wit wijntje erbij. Nog 10 minuten, dan is het klaar. Ben benieuwd.
Overschotel laagsgewijs opgebouwd met gehakt, ui, knoflook, mosterd en dragon uit eigen tuin. Kweepeer. Zuurkool gegaard in witte wijn en rozemarijn uit eigen tuin. Aardappelpuree. Wit wijntje erbij. Nog 10 minuten, dan is het klaar. Ben benieuwd.
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 18:37 uur
Klinkt goed hoor, Leptop. We hebben zelf onlangs stukjes peer in de andijviesla 'ontdekt' en dat beviel erg goed. Zelf wil ik zuurkool nog es aangebakken proberen, maar wat ik daar verder bij ga doen, moet ik nog op broeden. Omelet van maken? En of er ananas bij moet? Ik zie nog wel.
2
Thudd
geplaatst: 19 oktober 2020, 16:37 uur
Kipkerrie, noodles, Oosterse roerbakgroenten en mild gekruide ketjap dressing.
2
geplaatst: 19 oktober 2020, 16:57 uur
Kippetje uit de oven, nasi en sperziebonen.
Yoghurt "met" toe.
Yoghurt "met" toe.
4
geplaatst: 19 oktober 2020, 17:28 uur
Dikke hamburgers, nachos en friet. Wel heel lui thuis bezorgd 

1
geplaatst: 19 oktober 2020, 17:31 uur
0
geplaatst: 19 oktober 2020, 17:33 uur
1
geplaatst: 19 oktober 2020, 17:38 uur
Restjes.
Edit: de pompoencurrysoep opgeleukt met zeebaars, droog gebakken kokossnippers en citroenolie.
Edit: de pompoencurrysoep opgeleukt met zeebaars, droog gebakken kokossnippers en citroenolie.
0
Thudd
geplaatst: 19 oktober 2020, 18:50 uur
Wie het lui zijn niet eert, die heeft het nooit geleerd...
Ik hou ervan

2
geplaatst: 19 oktober 2020, 19:30 uur
Roergebakken courgettesliertjes met een saus van ui, knoflook, cherrytomaatjes, tomatenblokjes (blik), paprika, Italiaanse kruiden, bouillonblokje tomatenpuree, vegaballetjes en parmezaanse kaas. Wederom goddelijk.
Koolhydraatarm vegetarisch, ik dacht altijd dat er weinig keus was maar er gaat een wereld voor me open

Koolhydraatarm vegetarisch, ik dacht altijd dat er weinig keus was maar er gaat een wereld voor me open

5
geplaatst: 20 oktober 2020, 16:57 uur
Gevulde puntpaprika's (vegagehakt, tomaat, kruiden, kaas etc) met salade ernaast

3
geplaatst: 20 oktober 2020, 17:46 uur
Pasta met spinazie en spekjes.
Supermarkt toetje uit de voorraad.
Supermarkt toetje uit de voorraad.
2
geplaatst: 20 oktober 2020, 17:54 uur
Tarbot met saus van cantharellen, fond en room, roseval aardappelen, groene asperges; bosbessenmuffin na.
2
geplaatst: 20 oktober 2020, 18:47 uur
Hutspot
Iemand tips om te stampen zonder stamppotstamper? Vraag het voor een pan.
Iemand tips om te stampen zonder stamppotstamper? Vraag het voor een pan.
2
geplaatst: 20 oktober 2020, 18:49 uur
Pasta met zeevruchten. Saus met witte wijn, sjalot en kokosmelk. 

0
geplaatst: 20 oktober 2020, 18:55 uur
Vooraf aardappels klein(er) snijden en prakken met , vork, hark, boormachine of er ouderwets op gaan zitten, kusjes aan die pan.
* denotes required fields.