Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 6 juni 2023, 17:37 uur
Een Sloveense wintersoep genaamd Jota.
Fathead schreef:
Tajine met paprika, courgette en tomaat, munt, ras el hanout, harissa,peterselie, heel veel kaneel, komijn en abrikozen. Met gehaktballetjes en couscous
Heerlijk! Mag ik komen eten? De jota begint me wat tegen te staan.Tajine met paprika, courgette en tomaat, munt, ras el hanout, harissa,peterselie, heel veel kaneel, komijn en abrikozen. Met gehaktballetjes en couscous
0
geplaatst: 6 juni 2023, 21:52 uur
itchy schreef:
(quote)
Heerlijk! Mag ik komen eten? De jota begint me wat tegen te staan. Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen - ik denk dat ik een keer jota ga maken. Wordt de soep uiteindelijk erg zuur of valt het mee?
0
geplaatst: 6 juni 2023, 21:59 uur
Fathead schreef:
Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen - ik denk dat ik een keer jota ga maken. Wordt de soep uiteindelijk erg zuur of valt het mee?
(quote)
Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen - ik denk dat ik een keer jota ga maken. Wordt de soep uiteindelijk erg zuur of valt het mee?
Ik vind het wel meevallen. De aardappels en bonen zorgen voor tegengewicht. De zuurkool van tevoren spoelen kan ook, om het nog minder zuur te maken.
0
geplaatst: 6 juni 2023, 22:03 uur
itchy schreef:
Ik vind het wel meevallen. De aardappels en bonen zorgen voor tegengewicht. De zuurkool van tevoren spoelen kan ook, om het nog minder zuur te maken.
(quote)
Ik zeg dat van die jota net tegen mijn vrouw hier, die zegt: getver dat lijkt me echt ontzettend goor
.
0
geplaatst: 6 juni 2023, 22:12 uur
Fathead schreef:
Ik zeg dat van die jota net tegen mijn vrouw hier, die zegt: getver dat lijkt me echt ontzettend goor
.
(quote)
. Probeer erwtensoep eens te omschrijven aan iemand van buiten Nederland. Dit is net zoiets: klinkt walgelijk, maar is heerlijk

0
geplaatst: 7 juni 2023, 15:51 uur
Valt mee hoor, zoek maar eens op 'dutch pea leek soup', genoeg prijzende woorden.
Kwam ik wel recepten tegen die er munt of waterkers bij in kwakken...
Kwam ik wel recepten tegen die er munt of waterkers bij in kwakken...

4
geplaatst: 7 juni 2023, 16:40 uur
Vandaag: gekookte worteltjes, een afgeprijsd schnitzeltje van de AH en gebakken aardappeltjes rauw in de oven gedaan met tijm, rozemarijn en knoflookboter. En ook nog rabarber.
3
Tidalwave
geplaatst: 7 juni 2023, 16:50 uur
Broccoli stamppot met gebakken spekjes, jus en karbonades.
3
geplaatst: 7 juni 2023, 17:59 uur
Toetje bij uitzondering: citroen-limoen karnemelk dessert. 1e deel 'as is', 2e met aardbeienjam.
0
geplaatst: 7 juni 2023, 19:00 uur
Nog zeldzamer: echt fruit als tussendoortje in de vorm van een banaan.
0
geplaatst: 7 juni 2023, 20:06 uur
dix schreef:
Kip, patat, appelmoes. En niemand hier jarig.
Ook niet thuisgebracht met een zakje snoep (en een doosje rozijntjes) dus?Kip, patat, appelmoes. En niemand hier jarig.
0
geplaatst: 7 juni 2023, 20:58 uur
Ik moest overigens wel weer aan Peter Gabriel denken. Bij gegrilde kip denk ik nl altijd even aan Peter Gabriel.
0
geplaatst: 8 juni 2023, 10:03 uur
dix schreef:
Moest meteen aan Romario denken, zoals die - vol afgrijzen - kip met appelmoes uitsprak

https://www.tiktok.com/@espnnl/video/7165193652904512773
3
Tidalwave
geplaatst: 8 juni 2023, 12:47 uur
Macaronischotel; pasta elleboogjes, blokjes luncheon meat, fijngesneden groente, knoflook, Italiaanse kruiden, ketchupsaus.
3
geplaatst: 8 juni 2023, 18:00 uur
Eergisteren spaghetti Napolitana, Gisteren Tikka Massala en vandaag ook.
5
Mssr Renard
geplaatst: 8 juni 2023, 18:27 uur
Vegan nasi van de Landmarkt, want geen zin om te koken een keer.
4
geplaatst: 8 juni 2023, 19:17 uur
Change of plans, na een voor mij (samen met m'n pa, op weg naar kringloopwinkels - met mooi resultaat) ongebruikelijke fietsrit van 30 km en op de helft ervan een wandeling van 5 km -
maar het pakte
uit: patat met een bamischijf en een groentekroket en sauzen naar believen.
Morgen de boerenkool.
Zaterdag is de kat van huis, wordt vervolgd...
maar het pakte
uit: patat met een bamischijf en een groentekroket en sauzen naar believen.Morgen de boerenkool.
Zaterdag is de kat van huis, wordt vervolgd...

3
geplaatst: 9 juni 2023, 17:10 uur
Zelfmaaksalade. Ideaal voor een gezin. Mini Turkse bollen en iedereen mag ze naar believen beleggen: veldsla, ijsbergsla, Griekse oreganodressing, olijven, feta, kant-en-klare kipreepjes, paprika, komkommer, croutons.
3
Tidalwave
geplaatst: 9 juni 2023, 17:28 uur
Voor 2 personen patat, één bamischijf, één kroket, één picanto en medium milkshake aarbei op deze dag dat mijn vrouw jarig is.
3
geplaatst: 10 juni 2023, 13:29 uur
Lunch: flapjack met Maggi.
Diner: Chinese mie met gebakken ui / groene paprika / champignons en reepjes draadjesvlees (jus dient als saus).
Midnite snack: waarschijnlijk meer flapjacks met Maggi.
Diner: Chinese mie met gebakken ui / groene paprika / champignons en reepjes draadjesvlees (jus dient als saus).
Midnite snack: waarschijnlijk meer flapjacks met Maggi.
* denotes required fields.