MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Een Sloveense wintersoep genaamd Jota.
Fathead schreef:
Tajine met paprika, courgette en tomaat, munt, ras el hanout, harissa,peterselie, heel veel kaneel, komijn en abrikozen. Met gehaktballetjes en couscous
Heerlijk! Mag ik komen eten? De jota begint me wat tegen te staan.

Vega burritos en daarna zeer waarschijnlijk een perenijsje.

Gewokte kippendij en groenten, rijst en een omelet

itchy schreef:
Een Sloveense wintersoep genaamd Jota.
(quote)
Heerlijk! Mag ik komen eten? De jota begint me wat tegen te staan.

Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen - ik denk dat ik een keer jota ga maken. Wordt de soep uiteindelijk erg zuur of valt het mee?

Fathead schreef:
(quote)

Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen - ik denk dat ik een keer jota ga maken. Wordt de soep uiteindelijk erg zuur of valt het mee?

Ik vind het wel meevallen. De aardappels en bonen zorgen voor tegengewicht. De zuurkool van tevoren spoelen kan ook, om het nog minder zuur te maken.

itchy schreef:
(quote)

Ik vind het wel meevallen. De aardappels en bonen zorgen voor tegengewicht. De zuurkool van tevoren spoelen kan ook, om het nog minder zuur te maken.

Ik zeg dat van die jota net tegen mijn vrouw hier, die zegt: getver dat lijkt me echt ontzettend goor .

Fathead schreef:
(quote)

Ik zeg dat van die jota net tegen mijn vrouw hier, die zegt: getver dat lijkt me echt ontzettend goor .

Probeer erwtensoep eens te omschrijven aan iemand van buiten Nederland. Dit is net zoiets: klinkt walgelijk, maar is heerlijk

Valt mee hoor, zoek maar eens op 'dutch pea leek soup', genoeg prijzende woorden.
Kwam ik wel recepten tegen die er munt of waterkers bij in kwakken...

Vandaag: gekookte worteltjes, een afgeprijsd schnitzeltje van de AH en gebakken aardappeltjes rauw in de oven gedaan met tijm, rozemarijn en knoflookboter. En ook nog rabarber.

Tidalwave
Broccoli stamppot met gebakken spekjes, jus en karbonades.

Pasta carbonara.

Toetje bij uitzondering: citroen-limoen karnemelk dessert. 1e deel 'as is', 2e met aardbeienjam.

Nog zeldzamer: echt fruit als tussendoortje in de vorm van een banaan.

dix
Kip, patat, appelmoes. En niemand hier jarig.

dix schreef:
Ook niet thuisgebracht met een zakje snoep (en een doosje rozijntjes) dus?

dix
ZAP! schreef:
(quote)
Ook niet thuisgebracht met een zakje snoep (en een doosje rozijntjes) dus?

Nee, maar ik mag wel langer opblijven begrijp ik net.

dix
Ik moest overigens wel weer aan Peter Gabriel denken. Bij gegrilde kip denk ik nl altijd even aan Peter Gabriel.

dix schreef:

Moest meteen aan Romario denken, zoals die - vol afgrijzen - kip met appelmoes uitsprak

https://www.tiktok.com/@espnnl/video/7165193652904512773

Tidalwave
Macaronischotel; pasta elleboogjes, blokjes luncheon meat, fijngesneden groente, knoflook, Italiaanse kruiden, ketchupsaus.

Dhal, sperciebonen, papadum

Pasta pesto met tomaatjes.

Bami goring, kip sweet chili, snijboontjes.

Eergisteren spaghetti Napolitana, Gisteren Tikka Massala en vandaag ook.

Mssr Renard
Vegan nasi van de Landmarkt, want geen zin om te koken een keer.

Change of plans, na een voor mij (samen met m'n pa, op weg naar kringloopwinkels - met mooi resultaat) ongebruikelijke fietsrit van 30 km en op de helft ervan een wandeling van 5 km - maar het pakte uit: patat met een bamischijf en een groentekroket en sauzen naar believen.

Morgen de boerenkool.

Zaterdag is de kat van huis, wordt vervolgd...

Aardappelen, gehaktbal en worteltjes.

broodjes vegagyros, salade, geroosterde groenten, röstirondjes

Zelfmaaksalade. Ideaal voor een gezin. Mini Turkse bollen en iedereen mag ze naar believen beleggen: veldsla, ijsbergsla, Griekse oreganodressing, olijven, feta, kant-en-klare kipreepjes, paprika, komkommer, croutons.

Tidalwave
Voor 2 personen patat, één bamischijf, één kroket, één picanto en medium milkshake aarbei op deze dag dat mijn vrouw jarig is.

Lunch: flapjack met Maggi.
Diner: Chinese mie met gebakken ui / groene paprika / champignons en reepjes draadjesvlees (jus dient als saus).

Midnite snack: waarschijnlijk meer flapjacks met Maggi.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:39 uur

geplaatst: vandaag om 14:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.