Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
5
geplaatst: 10 juni 2023, 13:55 uur
Vanavond pizza met veel kaas en groenten. Morgen Thaise noedelsoep (vega) met broccoli, wortel, prei en gekookte eieren. ❤️
1
geplaatst: 10 juni 2023, 14:14 uur
Ik heb trouwens nog een bak sushi van AH in m'n karretje gehad. In de drukke rij bij de kassa begon ik te twijfelen... "bijna 10 euro... die zalm ziet er niet echt geweldig uit..." teruggegaan en -gelegd. Heeft iemand ervaringen met supermarkt sushi? Is het wat?
1
geplaatst: 10 juni 2023, 16:10 uur
Hier in Eindhoven is er zo'n AH XL waar ze dagelijks verse sushi maken, wij eten graag sushi maar maken het toch maar zelf of eten het bij een Japans restaurant.
0
geplaatst: 10 juni 2023, 16:15 uur
Ik vond nog een review van precies hetzelfde soort bakje dat ik ook bijna had meegenomen... blij dat ik het niet gekocht heb, en het zal er wel niet snel van komen om het zelf te maken.
3
Tidalwave
geplaatst: 10 juni 2023, 19:17 uur
Vandaag feestje; van alles en nog wat om naar binnen te gieten en te verorberen.
Koffie, thee, water, frisdrank, rode wijn, radler 0.0, 4 soorten gebak met slagroom, kipspiesjes, toastjes met brie en kip-kerrie, leverworst, kaasblokjes, snoeptomaatjes, cashewnoten, roggebrood met haring.
Bovengenoemde had piekbelasting qua verbruik tussen 1500 en 1700 uur. Restjes staan nog op salontafel.
Zojuist nog wat pizzapartjes geserveerd. Eventueel aftopbaar met toetjes chocolademousse met slagroom.
Voorlopig weer ff uitbuiken tot de volgende verjaardags-'viering'.
Ergens in augustus. Zo, dat hebben we ook weer achter de rug...
Koffie, thee, water, frisdrank, rode wijn, radler 0.0, 4 soorten gebak met slagroom, kipspiesjes, toastjes met brie en kip-kerrie, leverworst, kaasblokjes, snoeptomaatjes, cashewnoten, roggebrood met haring.
Bovengenoemde had piekbelasting qua verbruik tussen 1500 en 1700 uur. Restjes staan nog op salontafel.
Zojuist nog wat pizzapartjes geserveerd. Eventueel aftopbaar met toetjes chocolademousse met slagroom.
Voorlopig weer ff uitbuiken tot de volgende verjaardags-'viering'.
Ergens in augustus. Zo, dat hebben we ook weer achter de rug...
3
geplaatst: 11 juni 2023, 15:45 uur
Mie, rundvlees, groenten, zelfde als gisteren. Met gebakken eieren en vanille / karamel / pecan ijs na.
4
geplaatst: 11 juni 2023, 16:15 uur
Verandering van plannen: Vanmiddag geluncht met ramen (een groot zweetfestijn met deze temperaturen, maar wel heerlijk), vanavond een tosti en een paar van de gekke Japanse snacks die een vriend van me uit Japan had meegenomen.
3
Tidalwave
geplaatst: 11 juni 2023, 16:35 uur
Vanavond iets simpels: pannenkoeken. Ramen dicht, deuren dicht, zonneschermen neergelaten.
4
Mssr Renard
geplaatst: 11 juni 2023, 20:09 uur
Vanavond mocht ik koken.
Salade van gebakken stukjes maïs met een dressing van sojayoghurt, olijfolie, zure pepertjes, uitjes en verse koriander en munt.
Geserveerd met naan.
Salade van gebakken stukjes maïs met een dressing van sojayoghurt, olijfolie, zure pepertjes, uitjes en verse koriander en munt.
Geserveerd met naan.
5
geplaatst: 11 juni 2023, 20:10 uur
Vandaag bloemkool met piepers, champignons met een beetje knoflook en geroosterde puntpaprika's.
4
Mssr Renard
geplaatst: 12 juni 2023, 17:58 uur
Courgettesoep met toast (oud brood met olijfolie en kruidjes uit de oven)
Toe: hertog vegan ijs
Toe: hertog vegan ijs
6
geplaatst: 12 juni 2023, 17:59 uur
Wegens kokende keuken:
Patat, begeleid door een saus van eidooiers en olie.
Een vegetarische ragout van onduidelijke herkomst, bekleed met paneermeel en langzaam gegaard in frituurvet.
IJs verrijkt met bananensmaak, zuigbaar door een strootje.
Een vegetarische ragout van onduidelijke herkomst, bekleed met paneermeel en langzaam gegaard in frituurvet.
5
Mssr Renard
geplaatst: 12 juni 2023, 18:08 uur
itchy, jij culinaire meester...
Probeer ook eens een frietplank:
https://amayzine.com/images/friet-plank.jpg
Probeer ook eens een frietplank:
https://amayzine.com/images/friet-plank.jpg
3
Tidalwave
geplaatst: 12 juni 2023, 18:55 uur
Sinds een aantal weken ben ik 'the cook', iedere dag. Ja, ja.
Broccoli die in de groentelade lag was bijna in volle bloei, dus dan maar pot doperwtjes met worteltjes opgewarmd.
Verder aardappelen gestoomd. Gepaneerde en gekruide kipfilets gebakken - ze smaken bijna als kipnuggets, heerlijk. Bewaarde jus opgewarmd.
Na afloop was er een bak vla pour moi, soja-perzik smaak voor m'n partner.
Broccoli die in de groentelade lag was bijna in volle bloei, dus dan maar pot doperwtjes met worteltjes opgewarmd.
Verder aardappelen gestoomd. Gepaneerde en gekruide kipfilets gebakken - ze smaken bijna als kipnuggets, heerlijk. Bewaarde jus opgewarmd.
Na afloop was er een bak vla pour moi, soja-perzik smaak voor m'n partner.
5
geplaatst: 12 juni 2023, 21:10 uur
Slechte sperziebonen met matige ovenfriet en een niet onaardige viandel.
Het is niet anders.
Het is niet anders.

0
geplaatst: 12 juni 2023, 21:12 uur
itchy schreef:
Wegens kokende keuken:
Wegens kokende keuken:

4
geplaatst: 13 juni 2023, 18:01 uur
Lichtgele appels van onder de grond met jus (niet d'orange) met een rode groente...
3
geplaatst: 14 juni 2023, 15:39 uur
Spareribs, and nothing but spareribs. Toetje: vanille / pecan / karamel ijs.
3
geplaatst: 14 juni 2023, 15:52 uur
Stoofgerecht met lamsbout in blokjes gesneden, passata, verse munt,knoflook, sperziebonen, paprika.
Basmati rijst erbij.
Normaal stoof ik dit gerecht een uurtje of zo in een pan op de kookplaat. Nu vijf uur in de slowcooker. Voor het eerst op deze manier. Ben benieuwd.
Basmati rijst erbij.
Normaal stoof ik dit gerecht een uurtje of zo in een pan op de kookplaat. Nu vijf uur in de slowcooker. Voor het eerst op deze manier. Ben benieuwd.
4
geplaatst: 14 juni 2023, 15:52 uur
Gisteren: na het sporten geluncht met Thaise noedelsoep (beste idee ooit) en savonds nog een tosti.
Vanavond eet ik nog een beetje van die overheerlijke noedelsoep.
Vanavond eet ik nog een beetje van die overheerlijke noedelsoep.
2
geplaatst: 14 juni 2023, 19:04 uur
Komkommer/tomaat salade en wat Vanille yoghurt. Afgelopen nacht hondsberoerd geweest. Gisteren iets verkeerds gegeten want de hele maaginhoud kwam er aan de bovenkant weer uit.
1
geplaatst: 14 juni 2023, 19:07 uur
Ik vind dit plaatje eigenlijk een best mooi alternatief voor de Olympische vlag.
* denotes required fields.