MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Hamburger+salade

lambfv4.0
itchy schreef:
Ričet (jota-achtig Sloveens recept)

Was even aan het opzoeken wat het was maar ziet er goed uit. Zelf ook maar eens maken!

Vanavond nog eens gado gado. ❤️ Morgen Thaise noedelsoep met wortel, broccoli en prei.

Gisteren aardappelkroketjes met bruine bonen (vind ik heerlijk) en een prachtig stukje bavette. Met champignons (want die kunnen overal bij).

kleine man
Gisteren niks gegeten, alleen gezopen.
Ben 55 jaar oud, die stunts moet ik niet meer uithalen. Ben vandaag wrakker dan wrak.

panjoe (moderator)
Slecht idee, kleine man, slecht idee...

Ik heb gisteren een klassiek Duits omelet gemaakt, gevuld met flink gekruide aardappeldobbelsteentjes, alles in veel boter natuurlijk. Daarbij een salade en kastanjechampignons in witte wijn met knoflook, sjalotjes en peterselie.

Vanavond op aanraden van de Chinese partner van mijn broer een hapje eten bij Xi'an Delicious Food in de Lange Leidsedwarsstraat.

Vanavond op verzoek van mijn dochter risotto met tomaten en garnalen.

Gisteren verse tuinbonen gegeten. Zwaar ondergewaardeerde groente wat mij betreft, wat zijn die dingen lekker.
Alleen die dingen doppen voor een vijfkoppig hongerig gezin kost je zomaar ruim een uur...

Vandaag sambal teloor en sajoer boontjes. Met rijst en een drumstickje.

Pasta bolonjese. Met ijs na.

Lunch: bamischijf met curry ketchup.

Fathead schreef:
Alleen die dingen doppen voor een vijfkoppig hongerig gezin kost je zomaar ruim een uur...
Heb je ze dubbel gedopt? Want dat hoeft niet per se. Hier eten ze we meestal met gebakken ui en spekjes, vroeger ook met bonenkruid.

ZAP! schreef:
Lunch: bamischijf met curry ketchup.

(quote)
Heb je ze dubbel gedopt? Want dat hoeft niet per se. Hier eten ze we meestal met gebakken ui en spekjes, vroeger ook met bonenkruid.

Dubbel doppen, daar begin ik niet aan. Ik moest nu al ruim 3,5 kilo tuinbonen wegwerken.
Gegeten met een ouderwets papje zonder spek, we hadden reeds een gehaktbal.

Fathead schreef:
...Gegeten met een ouderwets papje...
Benieuwd wat voor papje, nooit van gehoord...

kleine man
panjoe schreef:
Slecht idee, kleine man, slecht idee...

Ik heb gisteren een klassiek Duits omelet gemaakt, gevuld met flink gekruide aardappeldobbelsteentjes, alles in veel boter natuurlijk. Daarbij een salade en kastanjechampignons in witte wijn met knoflook, sjalotjes en peterselie.

Heel goed idee. Ik heb nog vier eieren, twee champignons en een aardappel. De rest flans ik wel. Even de komende dagen nog wat uitzitten, en dan lekker van het weekend op vakantie: dan ga ik helemaal uit mijn dak wat fantasie-eten betreft.

Mssr Renard
Vegan nasi van de landmarkt, omdat we even een sipdagje hebben.

Frietjes, salade gebakken ei en kaassoufle.

ZAP! schreef:
(quote)
Benieuwd wat voor papje, nooit van gehoord...

Bloem, boter, melk en kaas.

Fathead schreef:
Bloem, boter, melk en kaas.
De ingrediënten op zich ken ik... ...kan me er niets bij voorstellen verder, zeker niet in combi met tuinbonen. Volgende keer even een foto graag.

Het is niet zo gek als je denkt, hoor. Van vroeger ken ik tuinboontjes gewoon gekookt. Daaroverheen gooi je dan een wit sausje van bloem:

Smelt boter in een steelpannetje. Als de boter bruist gooi je bloem in het pannetje. Dat ga je bakken. Als het naar gebakken koekjes gaat ruiken dan is je bloem gaar. Die bloem leng je aan met melk totdat je sausje de gewenste dikte heeft. Kaas, hamblokjes, gebakken spekjes, en/of gebakken uien kun je er ook nog indoen.

Fotootjes van mijn eten maken doeik eigenlijk nooit.

Aha, nu begint het te dagen. Ik zat te denken aan een of ander griesmeel- of gortepapje of zo (de kaas kwam me ook al vreemd voor)...

Paella

rasfriet oorlog en een bonita

Mssr Renard
madmadder schreef:
rasfriet oorlog en een bonita

Ja, bedankt, ik wilde vanavond juist gezond eten. Nu heb ik trek.

Wat is een bonita? Behalve een eiland waar Madonna graag is.

Haha, het ging vanochtend op werk al over friet en ik kon het niet laten om weer eens een frietje te eten. Af en toe mag dat.

Bonita is een vegasnack, een soort van mexicaanse kroket? Het is één van mijn favoriete snackbarsnacks, voor ik in snackcity Nijmegen kwam had ik er nog nooit van gehoord, maar hier in Nijmegen (en ook in Wijchen) verkopen ze het op heel veel plekken.

Bami met saté, broccoli.

Waarom m'n pa er zoveel van gezaaid heeft, ik weet het niet - en ik vraag er ook maar niet meer naar: vandaag en morgen sla, met gebakken aardappelen.

Mssr Renard
madmadder schreef:
Haha, het ging vanochtend op werk al over friet en ik kon het niet laten om weer eens een frietje te eten. Af en toe mag dat.

Bonita is een vegasnack, een soort van mexicaanse kroket? Het is één van mijn favoriete snackbarsnacks, voor ik in snackcity Nijmegen kwam had ik er nog nooit van gehoord, maar hier in Nijmegen (en ook in Wijchen) verkopen ze het op heel veel plekken.

Blijf de vegasnack promoten!

Hier in Amsterdam hebben ze bij de FEBO een vitaaltje, een soort vegakroket, Maar de beste vegasnak is en blijft de bara!

Mssr Renard schreef:
...Maar de beste vegasnak is en blijft de bara!
Ik steek hier nog wat van op. Ik vrees alleen dat onze favo patatbakker dit niet in huis heeft... ik hou het maar bij de bamischijf (al vermoed ik dat er kleine stukjes vlees in zitten...) of een groentekroket.

Er bestaan ook vegabamischijven.

Het vitaaltje heb ik misschien al wel tien jaar niet gehad maar toen ik nog uitging was dat echt wel een chille late night snack. Broodje spee is hier ook erg geliefd: broodje kaas soufflé, pindasaus, chilisaus en uitjes.

madmadder schreef:
Ik zal eens checken, maar volgens mij kennen ze hier maar 1 soort.
madmadder schreef:
Broodje spee is hier ook erg geliefd: broodje kaas soufflé, pindasaus, chilisaus en uitjes.
Dit weet ik niet hoor, je kan ook te ver gaan...

Mssr Renard
madmadder schreef:

Het vitaaltje heb ik misschien al wel tien jaar niet gehad maar toen ik nog uitging was dat echt wel een chille late night snack. Broodje spee is hier ook erg geliefd: broodje kaas soufflé, pindasaus, chilisaus en uitjes.

Daar zit dan bij elkaar te veel melk in. Goede satésaus is melkloos, maar met kokosmelk, maar dat hebben snakbarren niet.

Bamischijven zijn meestal vegan inderdaad. Dus die is veilig

Gast
geplaatst: vandaag om 09:09 uur

geplaatst: vandaag om 09:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.