Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 1 juli 2023, 17:26 uur
Gisteren pasta carbonara, vandaag babi panggang ( spek) , sperziebonen en rijst.
1
geplaatst: 1 juli 2023, 17:29 uur
Er zit toch vaak wel gelatine / dierlijk vet in, geen " stukjes" vlees.
0
Mssr Renard
geplaatst: 1 juli 2023, 17:53 uur
Er is me ooit verzekerd dat ze veganistisch zijn, maar dat verschilt vast per merk. In elk geval is snackbarvoer sowieso iets wat we hier moeten gaan laten.
Waar we voor willen gaan, is dat we dan patat zonder halen, zelf salade maken en dan mayolijn of een andere vegan mayo erbij. Dan is er een soort quasi-balans tussen vet en gezond, denk ik.
3
geplaatst: 1 juli 2023, 19:11 uur
Pasta met tomaatjes, mozzarella, knoflook, basilicum en zwarte olijven
4
geplaatst: 2 juli 2023, 17:18 uur
Tagliatelle, Boursin cuisine, paddenstoelen, broccoli en cherry tomaatjes.
4
Mssr Renard
geplaatst: 2 juli 2023, 18:25 uur
Zelf belegde pizza's op basis van een courgettebodem.
Toppings: nepshoarma, champignons, nepkaas, tomatenpuree, gele courgette, olijfjes, rucola, vegan knoflooksaus
Toppings: nepshoarma, champignons, nepkaas, tomatenpuree, gele courgette, olijfjes, rucola, vegan knoflooksaus
1
geplaatst: 2 juli 2023, 19:14 uur
Rudi S schreef:
Gisteren pasta carbonara, vandaag babi panggang ( spek) , sperziebonen en rijst.
Ik kijk altijd naar Vincenzo.
4
Mssr Renard
geplaatst: 3 juli 2023, 17:51 uur
De overgebleven vegashoarma gaat in pita's met wat groenten: geroosterde ourgette, tomaat, rucola, en wat nog meer uit de groentela komt.
4
geplaatst: 3 juli 2023, 18:02 uur
Nieuwe aardappels met jus en mosterd, en sla met schijfjes gekookt ei.
Morgen opgebakken aardappels met sla met schijfjes gekookt ei.
Morgen opgebakken aardappels met sla met schijfjes gekookt ei.
1
geplaatst: 3 juli 2023, 21:21 uur
1
geplaatst: 3 juli 2023, 21:33 uur
Rogyros schreef:
Heeft iemand een goed recept voor Rendang in de slowcooker?
Ik heb het nog nooit gemaakt, maar van de afhaal is het erg lekker, helaas op de niet te vreten boontjes na - dus die haal ik niet meer.Heeft iemand een goed recept voor Rendang in de slowcooker?
Misschien is deze wat: Rendang recept maken | 24Kitchen.
+ nog 1: Indonesische rendang uit de slowcooker | Eef Kookt Zo - eefkooktzo.nl.
2
geplaatst: 3 juli 2023, 21:37 uur
Neen, sorry Rogyros, we hebben het wel eens op werk gemaakt maar toen deden we het gewoon met zo’n kant en klare kruidenmix, maar dat heeft niet mijn en waarschijnlijk ook niet jouw voorkeur. 
Hier trouwens vanavond courgettesoep met een tosti, morgen risotto met snijbiet, venkel en geitenkaas en misschien nog wel wat dingen die ik toevallig in de koelkast aantref.

Hier trouwens vanavond courgettesoep met een tosti, morgen risotto met snijbiet, venkel en geitenkaas en misschien nog wel wat dingen die ik toevallig in de koelkast aantref.
1
geplaatst: 3 juli 2023, 21:48 uur
ZAP! schreef:
Misschien is deze wat: Rendang recept maken | 24Kitchen.
(quote)
Ik heb het nog nooit gemaakt, maar van de afhaal is het erg lekker, helaas op de niet te vreten boontjes na - dus die haal ik niet meer.Misschien is deze wat: Rendang recept maken | 24Kitchen.
Die van Eef kookt zo is een hele interessante. Dank, ZAP!!
2
geplaatst: 4 juli 2023, 09:14 uur
Eef kookt heb ik ook wel eens als inspiratie gebruikt, ik heb weleens redang in de slowcooker gemaakt maar heb toen wel kant en klare kruidenpasta gebruikt.
Vandaag ( wat een goed idee) redang met komkommer en rijst, redang wel stoven in de braadpan, de slowcooker gaat hier op zondag aan.
3
geplaatst: 5 juli 2023, 22:38 uur
Vandaag kip Siam.
Morgen BBQ van het werk, op het strand in Scheveningen.
Morgen BBQ van het werk, op het strand in Scheveningen.
5
geplaatst: 6 juli 2023, 15:26 uur
Nieuwe aardappels met rode bieten. Morgen ook, maar dan met opgebakken aardappels.
5
geplaatst: 7 juli 2023, 09:55 uur
De slowcooker staat inmiddels een uurtje aan voor Rendang Kambing (Rendang meer lamsvlees). Woensdagavond al de boemboe gemaakt. Dat was best leuk werk. Vanochtend de boemboe in de pan gaan en met het vlees aangebraden. In de slowcooker en reepjes paprika. Ik doe er rond het middaguur nog sperziebonen bij en nog wat van ingelegde komkommer erbij. De wijn die erbij komt, weet ik nog niet. Dat wordt door mijn tafelgast geregeld op basis van dit recept.
Ben benieuwd! Het ruikt alvast heerlijk!
Ben benieuwd! Het ruikt alvast heerlijk!
1
geplaatst: 7 juli 2023, 12:42 uur
Rendang is inderdaad heel lekker en heel leuk om te maken! Eet smakelijk alvast!
* denotes required fields.