Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 30 oktober 2023, 14:44 uur
Saucijzenbroodjes voeren de boventoon vandaag, maar nu even een puntje kersenvlaai.
-edit- midnite snack: kidneybonen/gehaktschotel met champignons.
-edit- midnite snack: kidneybonen/gehaktschotel met champignons.
3
geplaatst: 30 oktober 2023, 15:41 uur
Gisteren een kindvriendelijke en diervriendelijke pasta bij vrienden, beetje rauwkost on the side. Vanavond één van de vele bakjes bolognesesaus met spaghetti.
4
geplaatst: 30 oktober 2023, 19:31 uur
Deranged schreef:
Heb weer verse bananen.
Heb weer verse bananen.
Wat een toeval, heb ook net bananen gehaald.
Ik zit aan de spruiten trouwens, geprakt met wat aardappelen en spekjes.
2
geplaatst: 31 oktober 2023, 18:55 uur
Afgelopen week op vakantie geweest in eigen land.
Prima gegeten. Uit eten geweest bij een Italiaan (heerlijke pasta), gegourmet, etc. Afgelopen weekend heb ik een heerlijke tomatenpastasalade gemaakt. Gisteren Kip Siam. Vandaag heel erg simpel. Gemarineerde pangasius filet met bruine bonen.
Prima gegeten. Uit eten geweest bij een Italiaan (heerlijke pasta), gegourmet, etc. Afgelopen weekend heb ik een heerlijke tomatenpastasalade gemaakt. Gisteren Kip Siam. Vandaag heel erg simpel. Gemarineerde pangasius filet met bruine bonen.
1
geplaatst: 31 oktober 2023, 19:39 uur
Rode druiven. Een krentenbol met boter en kaas. En een puntje roomkaas.
3
geplaatst: 1 november 2023, 16:55 uur
Het is een pastaweekje:
Na vanochtend flink gezwoegd te hebben bij het kappen van een boom en het snoeien van een gigantische haag (en natuurlijk ook alles afvoeren) werden we getrakteerd op een speciaal voor ons gemaakte spaghetti bolognese uit de slowcooker. ❤️
Vanavond nog een paar pistolets met eieren en tomaat.
Na vanochtend flink gezwoegd te hebben bij het kappen van een boom en het snoeien van een gigantische haag (en natuurlijk ook alles afvoeren) werden we getrakteerd op een speciaal voor ons gemaakte spaghetti bolognese uit de slowcooker. ❤️
Vanavond nog een paar pistolets met eieren en tomaat.
3
geplaatst: 1 november 2023, 20:03 uur
Vanavond lamsbout in blokjes gestoofd in passata, zout, peper, munt en knoflook, met een uitje, geel paprikaatje en sperziebonen. En dat geserveerd met rijst.
1
geplaatst: 3 november 2023, 14:49 uur
Een cakeje dus... Leuk. Ik hoop dat je ook nog wel wat anders hebt gegeten om je maag echt te vullen, ZAP!! 

2
geplaatst: 3 november 2023, 15:52 uur
Ja, midnite snacks... boterhams met kaas.
Vandaag friet met kroket als lunch en straks leftovers nr. 71.
Vandaag friet met kroket als lunch en straks leftovers nr. 71.
3
geplaatst: 3 november 2023, 16:06 uur
Er ligt thuis een lamsbout van 2kg in de oven te garen op 80 graden, sinds 11h vanmorgen.
2
Deranged
geplaatst: 3 november 2023, 16:22 uur
Een aantal olijven maar nooit meer dan drie.
Twee is net te weinig en vier net te veel.
Drie is eigenlijk precies goed.
Twee is net te weinig en vier net te veel.
Drie is eigenlijk precies goed.
1
geplaatst: 5 november 2023, 08:09 uur
Afgelopen vrijdag waren mijn vrouw en ik uitgenodigd om uit eten te gaan met een vriend die 50 geworden was. We gingen naar Chez Antoinette, een restaurant in Deventer dat vooral Portugese gerechten serveert.
Het was uitstekend. Na de amuses had ik als voorgerecht coquilles met buikspek en als hoofdgerecht zachtgegaarde konijnenbout. Beide gerechten errug lekker.
Ik ben niet zo van de desserts, dus ik heb een whiskey genomen. Een Currack. Dat is een Ierse single malt whiskey, finished in Atlantic Kombu Seaweed Cask. Vond ik interessant. En lekker. Uitstekende zachte en volle whiskey.
Gisteren deed ik iets minder culinair. Afhaalchinees. Bami meer ossenhaas in champignons, gefileerde kip met champignons en varkenshaas in kerriesaus. Daar is genoeg van over. Dus vandaag is het opbakchinees.
Het was uitstekend. Na de amuses had ik als voorgerecht coquilles met buikspek en als hoofdgerecht zachtgegaarde konijnenbout. Beide gerechten errug lekker.
Ik ben niet zo van de desserts, dus ik heb een whiskey genomen. Een Currack. Dat is een Ierse single malt whiskey, finished in Atlantic Kombu Seaweed Cask. Vond ik interessant. En lekker. Uitstekende zachte en volle whiskey.
Gisteren deed ik iets minder culinair. Afhaalchinees. Bami meer ossenhaas in champignons, gefileerde kip met champignons en varkenshaas in kerriesaus. Daar is genoeg van over. Dus vandaag is het opbakchinees.
0
geplaatst: 5 november 2023, 08:11 uur
dix schreef:
Er ligt thuis een lamsbout van 2kg in de oven te garen op 80 graden, sinds 11h vanmorgen.
En? Hoe beviel de lamsbout?Er ligt thuis een lamsbout van 2kg in de oven te garen op 80 graden, sinds 11h vanmorgen.
2
geplaatst: 6 november 2023, 17:31 uur
Falafel met veel groenvoer, en knoflooksaus. Ge-shared met pa, die had dat nog nooit gegeten. Hij vond het echt lekker, ook al zat er geen vlees in... 

1
geplaatst: 7 november 2023, 08:01 uur
Hier iets lekkerder gisteren. We hadden een teamactiviteit. Onder meer tapas maken in de Kookstudio Zwolle.
Dat was erg gezellig. Beetje koken met andere collega's. Nadeel was dat de meeste hapjes (die term is gerechtvaardigder dan tapas) omwikkeld met bladerdeeg waren. Dat werkt eentonigheid in de hand, al was de vulling telkens compleet anders. Er zaten lekkere dingen bij. Zelfgemaakte vullingen zoals champignonsragout, spinazie met ui en kaas, iets met geitenkaas, etc.
En bovenal, het was erg gezellig!
Dat was erg gezellig. Beetje koken met andere collega's. Nadeel was dat de meeste hapjes (die term is gerechtvaardigder dan tapas) omwikkeld met bladerdeeg waren. Dat werkt eentonigheid in de hand, al was de vulling telkens compleet anders. Er zaten lekkere dingen bij. Zelfgemaakte vullingen zoals champignonsragout, spinazie met ui en kaas, iets met geitenkaas, etc.
En bovenal, het was erg gezellig!
* denotes required fields.