MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Hutspot.

ZAP! schreef:
Hutspot.
Alweer? Arme ZAP!

Ik heb gisteren Spezzatino gemaakt. Een Italiaanse stoofpot. Met sukadelappen in blokjes, bleekselderij, aardappels in blokjes, ui, wortel, passata, rode wijn, runderbouillon, knoflook, citroenrasp, citroensap, sperziebonen en in plaats van laurier limoenblaadjes. En dat heb ik zo'n kleine vier uur laten garen.

Het gerecht staat in de stoofbijbel. Aanrader. Het was heerlijk. Vandaag was er nog genoeg over, dus...

Rogyros schreef:
Alweer? Arme ZAP!
Don't cry for me, spezzatino.

Een bruine boterham met boter en huisgemaakte aardbeienjam.
Toetje: huisgemaakte appelmoes met kaneel.
Midnite snack: gebakken kipfilet.
Voor de extra vitamientjes: roosvicee.

Vanavond rijst met sperziebonen, paprika, ui en gedroogde lamsbout in een tomaten-muntsaus. Meer knoflook uiteraard. En zout en peper.

Gesneden snijbonen, opgeleukt met geroosterde puntpaprika's. De gekookte aardappels zijn bekleed met een champignonjus en een karbootje maakt de pittoreske bordvulling compleet.

Deranged
Vandaag aglio e olio.

Vandaag kerstviering op werk. We begonnen met een oliebol en warme chocomel, na de speech waren er stamppotten, broodjes kip en worst (of vega-alternatieven) en frietjes. Ik heb het bij een broodje kip en een klein beetje friet gehouden.

Andijviestamppot met Spaanse kip en tomaatjes uit de oven.

Deranged
Cronuts en een tosti.

Pad Thai met garnalen. Leuk gerecht vooral, maar niet mijn Thaise favoriet.

pizzaatje.

Morgen uit eten en dat wordt waarschijnlijk:

- wildbordje
- zalm
- crepe suzette

Gisteren nasi goreng met een eitje gegeten.

Kibbeling met ravigottesaus. Ook nog een salad. Dat betekent dus dat er vanmiddag weer een mountainbiketraining op het programma staat. Op de weg wel te verstaan. Alle mtb routes in Twente staan onder water.

Deranged
Een paar frambozen en een aantal olijven.

Gister een beetje laten gaan woehee.

De crompouce nog steeds niet geproefd maar zat wel aan de cronuts en shit.

Vanmiddag kibbelingen met saus. Hopjesvla nu.

Huis-bereid witte bol shoarma speciaal. Toetje griesmeelpap met roosvicee.

Curry met geroosterde pompoen en kikkererwten

Ik zit nog vol van gisteren dus het wordt een simpele omelet met paddestoelen, prei en rode ui.

Morgen boerenkoolstamppot met heel veel mosterd en rookworst.

Zelfbouwsalade voor het hele gezin.

Huis-bereide witte bol shoarma speciaal. Toetje griesmeelpap met roosvicee.

Vrijdagavond weer de boemboe voor Rendang Kambing gemaakt. Dat heb ik zaterdagochtend verder bereid in de slowcooker. Vrienden bleven eten en ze hebben er zeeeeeer van genoten.

Vrijdagavond heb ik ook ingelegde pittige komkommer bereid als sidedish. Allemaal zeer geslaagd..

Deranged
Crispy geroosterde roseval aardappelen met een stukje vis en een witlof appel salade.

Lunch: broodje kroket / mosterd en een koude cappuccino.

Groene curry. Daarbij zal ik gebruik maken van een verspakket.

Huis-bereide witte bol shoarma speciaal.
Dit keer met flink wat gesmolten kaas d'r tussen.
Toetje griesmeelpap met roosvicee.
Of met stoofperen, is nog onzeker...

Gisteren gegrilde groenten (aubergine, paprika, courgette, ui) met pommes duchesse.

Vandaag kip Siam.

Vanavond AGV. Gespecificeerd:
Gekookte aardappels, bruine bonen en een T-bone steak.

Vanmiddag mijn collega's getrakteerd (het was de laatste dag voor de vakantie dat we bij elkaar waren) op een bek-burger (een broodje hamburger met bacon, ei en kaas). Vanavond nog een restje groene curry.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.