MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Gisteravond heb ik champignons en gestoofde blokjes aubergine met een uitje en doperwten in een fijne roomsaus met macaroni gegeten.

Vanavond maakt mijn schoonmoeder een visslaatje, als onderdeel van het Sinterklaasfeest (dobbelspel).

ZAP! schreef:
Zure haring op wittebrood.
Je volledige avondmaal?

ZAP! schreef:
Zure haring op wittebrood.

Heb je een weddenschap verloren?

Rogyros schreef:
(quote)
Je volledige avondmaal?
Eigenlijk wel, straks nog een beetje griesmeelpap met roosvicee... Midnite snacks (2 geroosterde maïsboterhammen met sardientjes en mayo) zijn de laatste tijd de goedmakers.

Juul1998B schreef:
Heb je een weddenschap verloren?
Nope! Sterker nog, daar mag je me 's nachts voor wakker maken.

ZAP! schreef:
(quote)
Nope! Sterker nog, daar mag je me 's nachts voor wakker maken.

Haha mij niet bellen

ZAP! schreef:
(quote)
Eigenlijk wel, straks nog een beetje griesmeelpap met roosvicee... Midnite snacks (2 geroosterde maïsboterhammen met sardientjes en mayo) zijn de laatste tijd de goedmakers.

Juul1998B schreef:
Haha mij niet bellen
Wat is je nummer ook alweer?

Patat met knoflook- en currysaus, shoarma-rol met knoflooksaus. Toetje: huisgemaakte vijgenjam met idem druivensap, mierzoet zoals m'n pa dat altijd maakt (wel lekker!).

Gisteren lasagne. Vanavond zelfgemaakte bietenburgers met coleslaw.

Gisteren een serieus broodje döner gegeten.

Vandaag aardappels, kaasschnitzel en bruine bonen.

Een bruine boterham met oude kaas en tomaat. Toetje: citroen kwark met vijgenjam en druivensap.

Huisgemaakte cheeseburger speciaal.

Toetje zie gisteren.

Kimchi jjigae

Kip Siam

exsxesven schreef:
Kimchi jjigae

Ik moest het even opzoeken, maar dat klinkt erg goed!

Ja, is echt fantastisch, één keer gemaakt met een zakje kimchi van de toko, daarna zijn we onze eigen kimchi gaan maken en daarmee maken we inmiddels zeer regelmatig kimchi jjigae, nu een grote favoriet bij iedereen thuis hier

ZAP! schreef:
Huisgemaakte cheeseburger speciaal.

Toetje zie gisteren.
Nog eens, een variatie. En een tomaat.

Rogyros' favoriete stamppotje met draadjesvlees.

Sterkte, ZAP!

Ik ga vanavond een Franse bonensalade eten.

Sajoer boontjes, geschroeide varkenshaas met babipangangsaus, loempiaatjes etc.

exsxesven schreef:
Ja, is echt fantastisch, één keer gemaakt met een zakje kimchi van de toko, daarna zijn we onze eigen kimchi gaan maken en daarmee maken we inmiddels zeer regelmatig kimchi jjigae, nu een grote favoriet bij iedereen thuis hier

Iemand die zelf kimchi maakt verdient respect! Het lijkt mij enorm veel gedoe.
Snijd je trouwens de kool in stukken of doe je het echt blad voor blad prepareren?

Fathead schreef:
(quote)

Iemand die zelf kimchi maakt verdient respect! Het lijkt mij enorm veel gedoe.
Snijd je trouwens de kool in stukken of doe je het echt blad voor blad prepareren?

Mijn vrouw doet dat ook en het ziet er op zich echt niet uit als veel werk. Het is meer dat de handelingen uren/dagen uit elkaar liggen.

Thaise groentecurry. De kleur van de curry: vandaag is rood.

Fermenteren is makkelijk en leuk!!!

Mijn kombucha in wording staat nu een week en de zwam (hij heet Alfred) begint er nu echt verschrikkelijk uit te zien. Volgens de interwebz hoort dat zo. De thee begint al zurig te worden maar nog wel veel zoet dus ik heb hem weer weggezet en check over een halve week nog eens.

Verder ben ik ziek aan het worden dus absoluut geen puf om te koken dus ik pak maar wat voorhanden is: wat wortels, een miso soepje, wie weet bak ik zo nog wel een eitje.

madmadder schreef:
Verder ben ik ziek aan het worden...
Bij voorbaat beterschap gewenst.

Kimchi is inderdaad goed te doen, ik gebruik een recept van Maangchi waarvoor je de kool in stukken snijdt. Je hebt verschillende (legio!) manieren maar deze werkt goed en maakt het praktisch voor rauw gebruik of verwerking in de jjigae. Ik ben met de laatste batch een uur of 3 bezig geweest (maar dat is inclusief wachten tussen het doorroeren van de kool in zijn zoutbad) en heb toen een kilo of 7 aan kool verwerkt. Kunnen we weer even vooruit.

Vandaag: restje kimchae jjigae, ik had nog over.

Maangchi!
Ik maak nog wel eens haar bibimbap, geweldig kanaal heeft zij.

Deranged
Vandaag cacio e pepe.

Een vegan pizzaatje. Kijken wat dat is.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.