Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 26 december 2023, 22:54 uur
Zalm/garnalencocktail
Italiaanse tomatensoep
Bietenstrudel
Tagliatelle met paddestoelen, truffel en salieboter
Verschillende kleine nagerechtjes
Italiaanse tomatensoep
Bietenstrudel
Tagliatelle met paddestoelen, truffel en salieboter
Verschillende kleine nagerechtjes
3
geplaatst: 27 december 2023, 14:54 uur
Restjes, bestaande uit gemarineerd rundvlees, puree van zoete paarse aardappelen en rode kool. Na nog het laatste beetje tiramisu.
2
geplaatst: 27 december 2023, 16:09 uur
Traybake vanavond. Courgette, tomaatjes, paprikareepjes, gekruide kippendij filet, sperziebonen, uitje. Wellicht nog een beetje kaas.
2
geplaatst: 27 december 2023, 21:03 uur
Eerst Perfect Days gezien, daarna ramen gegeten. Met leuk gezelschap. Het was een perfect day.
2
geplaatst: 28 december 2023, 17:11 uur
Vandaag begonnen met project gezond. Ik heb nog nooit zo vol gezeten en zoveel gegeten, maar het zou gezond moeten zijn.
Yoghurt met granola en een banaan, rijstwafels met pindakaas, drie boterhammen met smeerkaas/vleeswaren en een glas melk, 250g rauwkost, zometeen pasta met veel groenten en vegakip in een roomsausje, daarna nog 250g fruit.
De pompoen-kaneel-gember-rozijnencake en de notenrepen voor morgen heb ik alvast vandaag gemaakt.
Yoghurt met granola en een banaan, rijstwafels met pindakaas, drie boterhammen met smeerkaas/vleeswaren en een glas melk, 250g rauwkost, zometeen pasta met veel groenten en vegakip in een roomsausje, daarna nog 250g fruit.
De pompoen-kaneel-gember-rozijnencake en de notenrepen voor morgen heb ik alvast vandaag gemaakt.

2
geplaatst: 28 december 2023, 17:16 uur
Spaghetti met stukjes tomaat en artisjokken (komen zo wél heerlijk tot hun recht!) en knoflooksaus.
2
geplaatst: 28 december 2023, 18:25 uur
Rogyros schreef:
Traybake vanavond. Courgette, tomaatjes, paprikareepjes, gekruide kippendij filet, sperziebonen, uitje. Wellicht nog een beetje kaas.
Gisteren werd het toch een pizza. Vandaag dus de traybake. Nog wat champignons en maïs erbij gedaan.
3
geplaatst: 29 december 2023, 17:06 uur
Gisteren de laatste vlees restanten (lamskoteletten) van de kerst, met gegrilde groente en dikke friet. En vandaag dan eindelijk de laatste restjes groente in een simpele doch smakelijke vegetarische pasta (tomaat, paprika, champignon en ui).
2
geplaatst: 29 december 2023, 17:20 uur
Ouderwets avg’tje, kan me de laatste keer dat ik dat at niet heugen. Met bloemkool en vegan burger.
Pompoencake na.
Pompoencake na.
3
geplaatst: 29 december 2023, 18:32 uur
https://i.ibb.co/q5S6p3N/Royale-with-Cheese-Pulp-Fiction-Inspired-TShirt-by-Movi-Tees-3-D.jpg
met ijsbergsla, komkommer en tomaat
met ijsbergsla, komkommer en tomaat
3
geplaatst: 30 december 2023, 18:07 uur
Aardappelgratintaartjes, varkenssaucijs en gewokte haricot verts.
1
geplaatst: 31 december 2023, 13:47 uur
Het eten op oud- en nieuwjaarsdag staat altijd al vast, want dat is inmiddels een jarenlange traditie:
- boerenkoolstamppot met rookworst
- oliebollen
- appelbollen
- croissantje shoarma
- turks brood met zelfgemaakte zalmsalade en eiersalade
- andere kleine hapjes die niet per se vaststaan
Dit is overigens voor twee dagen dus, niet voor één avondje.
- boerenkoolstamppot met rookworst
- oliebollen
- appelbollen
- croissantje shoarma
- turks brood met zelfgemaakte zalmsalade en eiersalade
- andere kleine hapjes die niet per se vaststaan
Dit is overigens voor twee dagen dus, niet voor één avondje.

0
geplaatst: 31 december 2023, 15:18 uur
Zelf ontwikkelde snack, met veel knoflooksaus, echt een klassieker inmiddels bij mij en mijn vrienden.
1
geplaatst: 1 januari 2024, 18:57 uur
De eerste snacks van 2024: nacho's (cheese), een oliebol, een kniepertie gevuld met slagroom (de Nederlandse cannolo, als het ware), een frikandel speciaal en een kwark toetje (banaan).
4
geplaatst: 2 januari 2024, 13:04 uur
De laatste dagen van vorig jaar was ik niet helemaal fit. Gelukkig ging het weer wat beter op oudjaarsdag. Die avond hebben we gevierd bij mijn schoonouders. Zeg maar het ouderlijk gezin van mijn vrouw met aanhang en nazaat.
We deden een tapasavondje. Ook dat is tegenwoordig traditie bij ons. Erg gezellig. Iedereen moest een tapa voorbereiden. De enige regel is dat het klein moet zijn, zoals tapas bedoeld is. Ik heb me gewaagd aan een beef Wellington, met een paddestoelenmoes erin verwerkt. En die uiteraard onder de gasten verdeeld met een beetje rucola. Dat was zeer goed gelukt. Mijn eerst beef Wellington en dat is best lekker, heb ik geleerd!
Gisteren heb ik tortelini in een championsroomsaus (met naast de champignons nog paprika en spinazie) gegeten. Vanavond afhaalchinees.
We deden een tapasavondje. Ook dat is tegenwoordig traditie bij ons. Erg gezellig. Iedereen moest een tapa voorbereiden. De enige regel is dat het klein moet zijn, zoals tapas bedoeld is. Ik heb me gewaagd aan een beef Wellington, met een paddestoelenmoes erin verwerkt. En die uiteraard onder de gasten verdeeld met een beetje rucola. Dat was zeer goed gelukt. Mijn eerst beef Wellington en dat is best lekker, heb ik geleerd!
Gisteren heb ik tortelini in een championsroomsaus (met naast de champignons nog paprika en spinazie) gegeten. Vanavond afhaalchinees.
2
geplaatst: 2 januari 2024, 16:22 uur
Witte bonen in tomatensaus, shakshuka stijl met tomatenblokjes, schijfjes komkommer, knoflooksaus en parmezaanse rasp. Met nog maar es een frikandel speciaal, dit keer met extra tomatenblokjes en chili- en knoflooksaus ipv die anderen.
2
geplaatst: 3 januari 2024, 13:55 uur
Wraps gevuld met zalm uit de oven, groenten en een dillesausje.
* denotes required fields.