Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 3 januari 2024, 17:18 uur
Maïsbrood kapje met oude kaas en komkommer, een tomaat en straks nog griesmeelpap met huisgemaakte aardbeienjam.
2
geplaatst: 4 januari 2024, 16:40 uur
Eerder: een huzarenslaatje en een kouwe cappuccino. Straks nog wat komkommer, een paar schijven tomaat met suiker. Toetje verplaatst naar morgen.
3
geplaatst: 6 januari 2024, 14:17 uur
Sperziebonen, gebakken aardappelschijfjes, champignonburger, zelfgemaakte appelcompote
2
geplaatst: 6 januari 2024, 14:42 uur
Vanavond eten we Spezzatino, een heerlijk frisse en rijkelijk gevulde Italiaanse runderstoof.
Riblappen (in blokjes) dansen zachtjes in de stoofpan samen met kleine stukjes wortel, bleekselderij, stukjes aardappel, uitje, gezeefde tomaten en sperziebonen, omringd door knoflook, runderbouillon en rode wijn.
Ik heb de laurierblaadjes vervangen door limoenblaadjes. Later vandaag voeg ik nog citroenrasp toe.
Riblappen (in blokjes) dansen zachtjes in de stoofpan samen met kleine stukjes wortel, bleekselderij, stukjes aardappel, uitje, gezeefde tomaten en sperziebonen, omringd door knoflook, runderbouillon en rode wijn.
Ik heb de laurierblaadjes vervangen door limoenblaadjes. Later vandaag voeg ik nog citroenrasp toe.
2
geplaatst: 6 januari 2024, 15:19 uur
Net een broodje hamburger met een gebakken ei, komkommer en tomaat en een blikje cola achter de kiezen. Later: griesmeelpap met roosvicee en één of twee kiwi's.
2
geplaatst: 7 januari 2024, 16:23 uur
Een kiwi. Een uitsmijtertje Italiaanse stijl. Toetje griesmeelpap met roosvicee.
3
geplaatst: 7 januari 2024, 17:23 uur
Omelet met bloedworst. Ik verwacht pittige discussies aan tafel.
3
geplaatst: 7 januari 2024, 19:24 uur
Zelfgemaakte Kapsalon van lam met verse peterselie, Spaanse peper, paprika, ui, knoflook, sla, kaas en patat.
3
geplaatst: 9 januari 2024, 17:19 uur
Bruine bol met een kipburger, ijsbergsla, komkommer, ananasschijf en pindasaus. En een kiwi, die nu pas lekker rijp is, en kwark met pistache smaak - beetje vreemd, maar wel lekker.
4
Deranged
geplaatst: 10 januari 2024, 17:34 uur
Heb een gerecht gegeten met spitskool maar blijk toch geen liefhebber van spitskool.
2
geplaatst: 10 januari 2024, 18:45 uur
Was ie wel vers? Want dit schreef je twee maanden geleden ...
Deranged schreef:
Heb spitskool gekocht.
... waarbij je liet weten te twijfelen over consumptie.Heb spitskool gekocht.
2
geplaatst: 10 januari 2024, 18:50 uur
dix schreef:
(quote)
... waarbij je liet weten te twijfelen over consumptie. Ik wilde zo'n beetje hetzelfde bericht gaan plaatsen maar had geen zin om de oorspronkelijke post terug te zoeken.

Hier trouwens weer teriyaki wok vanavond. De komende dagen spaghetti bolognese, runderstoofpotje en de wraps met zalm gaan in de herhaling.
0
geplaatst: 10 januari 2024, 18:52 uur
Ik heb de indruk dat die spitskool geen eerlijke kans heeft gehad.
1
geplaatst: 10 januari 2024, 19:01 uur
Maar vertel eens, had die spitskool nog een bite?
Of was ie al snotterig toen je 'm aan reepjes sneed?
Of was ie al snotterig toen je 'm aan reepjes sneed?
2
geplaatst: 10 januari 2024, 19:03 uur
Rijst met sperziebonen (voorgegaard), passata met verse munt, knoflook, lamsvlees, paprika en ui. Dat heb ik anderhalf uur laten sudderen.
Smaakte uitstekend!
Smaakte uitstekend!
1
Deranged
geplaatst: 10 januari 2024, 19:03 uur
Ja te veel bite naar mijn idee, het waren loaded fries en zou de spitskool een volgende keer vervangen door ijsbergsla dat ligt me qua smaak en textuur dan toch net wat meer.
3
Deranged
geplaatst: 11 januari 2024, 14:47 uur
Vanavond volle mond sensatie met mijn befaamde spektakel spaghetti bestaande met name uit reeds gekende ingrediënten niet te versmaden.
* denotes required fields.