MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Broccoli-courgettesoep en tostis.

Maïsbrood kapje met oude kaas en komkommer, een tomaat en straks nog griesmeelpap met huisgemaakte aardbeienjam.

Andijviestamppot met een gemarineerde heekfilet.

Eerder: een huzarenslaatje en een kouwe cappuccino. Straks nog wat komkommer, een paar schijven tomaat met suiker. Toetje verplaatst naar morgen.

Courgettesoep met kaas-uienboterhammen.

Cheeseburger. Griesmeelpap met roosvicee. Kiwi.

Nog een keer die heerlijke wraps met zalm.

Broodje hete kip

Sperziebonen, gebakken aardappelschijfjes, champignonburger, zelfgemaakte appelcompote

Vanavond eten we Spezzatino, een heerlijk frisse en rijkelijk gevulde Italiaanse runderstoof.

Riblappen (in blokjes) dansen zachtjes in de stoofpan samen met kleine stukjes wortel, bleekselderij, stukjes aardappel, uitje, gezeefde tomaten en sperziebonen, omringd door knoflook, runderbouillon en rode wijn.

Ik heb de laurierblaadjes vervangen door limoenblaadjes. Later vandaag voeg ik nog citroenrasp toe.

Net een broodje hamburger met een gebakken ei, komkommer en tomaat en een blikje cola achter de kiezen. Later: griesmeelpap met roosvicee en één of twee kiwi's.

Een kiwi. Een uitsmijtertje Italiaanse stijl. Toetje griesmeelpap met roosvicee.

dix
Omelet met bloedworst. Ik verwacht pittige discussies aan tafel.

Boeuf bourguignonne

Onweerwolf
Bonen met dappels en iets met een vegaschijf

Zelfgemaakte Kapsalon van lam met verse peterselie, Spaanse peper, paprika, ui, knoflook, sla, kaas en patat.

Japanse wokgroenten, woknoedels, teriyakisaus, pinda's

Hamburger+Brocoli.

Roggebrood met kaas, kiwi, griesmeelpap met roosvicee.

Bruine bol met een kipburger, ijsbergsla, komkommer, ananasschijf en pindasaus. En een kiwi, die nu pas lekker rijp is, en kwark met pistache smaak - beetje vreemd, maar wel lekker.

Stamppot boerenkool met bijbehoren. Morgen ook.

Deranged
Heb een gerecht gegeten met spitskool maar blijk toch geen liefhebber van spitskool.

dix
Was ie wel vers? Want dit schreef je twee maanden geleden ...
Deranged schreef:
Heb spitskool gekocht.
... waarbij je liet weten te twijfelen over consumptie.

dix schreef:
Was ie wel vers? Want dit schreef je twee maanden geleden ...
(quote)
... waarbij je liet weten te twijfelen over consumptie.

Ik wilde zo'n beetje hetzelfde bericht gaan plaatsen maar had geen zin om de oorspronkelijke post terug te zoeken.

Hier trouwens weer teriyaki wok vanavond. De komende dagen spaghetti bolognese, runderstoofpotje en de wraps met zalm gaan in de herhaling.

dix
Ik heb de indruk dat die spitskool geen eerlijke kans heeft gehad.

Deranged
Ja dat was niks geworden toen.

dix
Maar vertel eens, had die spitskool nog een bite?
Of was ie al snotterig toen je 'm aan reepjes sneed?

Rijst met sperziebonen (voorgegaard), passata met verse munt, knoflook, lamsvlees, paprika en ui. Dat heb ik anderhalf uur laten sudderen.

Smaakte uitstekend!

Deranged
Ja te veel bite naar mijn idee, het waren loaded fries en zou de spitskool een volgende keer vervangen door ijsbergsla dat ligt me qua smaak en textuur dan toch net wat meer.

Deranged
Vanavond volle mond sensatie met mijn befaamde spektakel spaghetti bestaande met name uit reeds gekende ingrediënten niet te versmaden.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:27 uur

geplaatst: vandaag om 09:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.