Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 11 januari 2024, 17:51 uur
Ik heb gisteren pompoenrisotto gekregen van m'n buurvrouw, deze hoef ik alleen even op te warmen - lekker makkelijk dus.
3
geplaatst: 13 januari 2024, 16:25 uur
Smoothie van yoghurt, havermout, peer en kaneel
Rijstwafels met appelstroop
200g rauwkost en drie crackers met rookvlees en kaas
Banaan en een glas melk
Stoofpotje met bier, appelstroop en mosterd
Pinda's
Rijstwafels met appelstroop
200g rauwkost en drie crackers met rookvlees en kaas
Banaan en een glas melk
Stoofpotje met bier, appelstroop en mosterd
Pinda's
3
geplaatst: 13 januari 2024, 16:27 uur
Vanavond huisfavoriet gebakken spaghetti met spinazie. En kip, tomaat, basilicum, knoflook, ui, paprika, passata, peterselie, Grana padano en cheddar kaas.
5
geplaatst: 13 januari 2024, 16:55 uur
Pasta caprese. Dus met (koude) tomaat, mozzarella en basilicum. En een scheut olijfolie en balsamico azijn. Soort van pastasalade dus, maar wel deels warm.
4
panjoe (moderator)
geplaatst: 13 januari 2024, 18:45 uur
De vriendin van m'n broertje viert haar verjaardag en ze hebben een echte traditionele hotpot georganiseerd. Dat wordt smullen.
0
geplaatst: 14 januari 2024, 09:12 uur
panjoe schreef:
De vriendin van m'n broertje viert haar verjaardag en ze hebben een echte traditionele hotpot georganiseerd. Dat wordt smullen.
Wat is een hotpot?
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 januari 2024, 10:49 uur
Het is een beetje de Chinese variant van gourmetten - maar dan in een grote pot stevig gekruide bouillon i.p.v. op een plaat of in kleine pannetjes. Van Wikipedia:
Hot pot or hotpot (simplified Chinese: 火锅; traditional Chinese: 火鍋; pinyin: huǒguō; lit. 'fire pot'), also known as steamboat, is a dish whereby a heat source placed on the dining table keeps a pot of soup stock simmering, and a variety of Chinese foodstuffs and ingredients are served beside the pot for the diners to put into the hot stock.
0
geplaatst: 14 januari 2024, 10:57 uur
Rogyros schreef:
Wat is een hotpot?
Ik zou zweren dat er gisteren nog hutspot stond te lezen...Wat is een hotpot?
3
geplaatst: 14 januari 2024, 12:57 uur
panjoe schreef:
Het is een beetje de Chinese variant van gourmetten - maar dan in een grote pot stevig gekruide bouillon i.p.v. op een plaat of in kleine pannetjes. Van Wikipedia:
(quote)
(quote)
Dat noemt men ook wel fondue

3
geplaatst: 16 januari 2024, 17:22 uur
Gisteren: torteloni (basilicum/mozzarella vulling) met champignons, aubergine, uitje, doperwten en een roomsausje.
Vandaag: pizza shoarma speciaal (ofwel, met champignons, paprika en ui als extra toppings)
Morgen: gekookte mosselen!!!
Met stokbrood (misschien friet), niet teveel sausjes en een mooie salade.
Vandaag: pizza shoarma speciaal (ofwel, met champignons, paprika en ui als extra toppings)
Morgen: gekookte mosselen!!!
Met stokbrood (misschien friet), niet teveel sausjes en een mooie salade.
4
geplaatst: 16 januari 2024, 19:10 uur
Ik had voor vanavond nog een restje stoofpot van afgelopen weekend over.
Ook staat er nu een bolognesesaus te pruttelen. Die is voor mijn collega's, morgenmiddag eten we met z'n zevenen spaghetti bolognese op ons kantoortje.
Ook staat er nu een bolognesesaus te pruttelen. Die is voor mijn collega's, morgenmiddag eten we met z'n zevenen spaghetti bolognese op ons kantoortje.

0
geplaatst: 17 januari 2024, 15:29 uur
3
geplaatst: 17 januari 2024, 15:33 uur
Vanmiddag dus met z'n zevenen op werk spaghetti bolognese gegeten. De bolognesesaus heeft in totaal 18 uur geprutteld en hij was weer erg goed gelukt. Dat vonden mijn collega's ook, er waren er die 4 keer hebben opgeschept en ik kreeg dingen te horen als: "nu kunnen we niet meer terug naar onze 'bolognesesaus' uit een potje" en "deze is veel lekkerder dan die van mijn vrouw".
Geslaagd dus.
Vanavond nog een paar boterhammen en een paar blokjes kaas.
Geslaagd dus. Vanavond nog een paar boterhammen en een paar blokjes kaas.
0
Deranged
geplaatst: 17 januari 2024, 15:43 uur
Gewoon rauw uit de package zo’n bakske.
Moet ‘m nog gaan kopen zo.
0
geplaatst: 17 januari 2024, 15:44 uur
4
geplaatst: 17 januari 2024, 15:45 uur
Oh, hier overigens pasta met bolognesesaus van m'n vrouw die waarschijnlijk 1,8 minuten gaat pruttelen. Maar we doen het er maar mee.
3
Deranged
geplaatst: 17 januari 2024, 15:55 uur
Heb er ook echt zin in moet ik zeggen.
Een goeie espresso en een aantal frambozen.
Hoeveel meer heeft een mens eigenlijk nog nodig.
Een goeie espresso en een aantal frambozen.
Hoeveel meer heeft een mens eigenlijk nog nodig.
3
geplaatst: 18 januari 2024, 14:15 uur
Net een cheat meal met broodjes uitsmijter om het weekend te vieren. 
Vanavond wraps met zalm uit de oven, veel paprika en taugé en een knoflook-dille-sausje.

Vanavond wraps met zalm uit de oven, veel paprika en taugé en een knoflook-dille-sausje.
* denotes required fields.