MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Ik heb gisteren pompoenrisotto gekregen van m'n buurvrouw, deze hoef ik alleen even op te warmen - lekker makkelijk dus.

Kip Siam

Pindasoep met komkommer.

Pizza.

Deranged
Heb een erg aardige spinaziesoep gemaakt.

Smoothie van yoghurt, havermout, peer en kaneel
Rijstwafels met appelstroop
200g rauwkost en drie crackers met rookvlees en kaas
Banaan en een glas melk
Stoofpotje met bier, appelstroop en mosterd
Pinda's

Vanavond huisfavoriet gebakken spaghetti met spinazie. En kip, tomaat, basilicum, knoflook, ui, paprika, passata, peterselie, Grana padano en cheddar kaas.

Pasta caprese. Dus met (koude) tomaat, mozzarella en basilicum. En een scheut olijfolie en balsamico azijn. Soort van pastasalade dus, maar wel deels warm.

Pasta met spinazie.
En ei.

panjoe (moderator)
De vriendin van m'n broertje viert haar verjaardag en ze hebben een echte traditionele hotpot georganiseerd. Dat wordt smullen.

panjoe schreef:
De vriendin van m'n broertje viert haar verjaardag en ze hebben een echte traditionele hotpot georganiseerd. Dat wordt smullen.

Wat is een hotpot?

panjoe (moderator)
Rogyros schreef:
(quote)

Wat is een hotpot?

Het is een beetje de Chinese variant van gourmetten - maar dan in een grote pot stevig gekruide bouillon i.p.v. op een plaat of in kleine pannetjes. Van Wikipedia:
Hot pot or hotpot (simplified Chinese: 火锅; traditional Chinese: 火鍋; pinyin: huǒguō; lit. 'fire pot'), also known as steamboat, is a dish whereby a heat source placed on the dining table keeps a pot of soup stock simmering, and a variety of Chinese foodstuffs and ingredients are served beside the pot for the diners to put into the hot stock.

Rogyros schreef:
Wat is een hotpot?
Ik zou zweren dat er gisteren nog hutspot stond te lezen...

panjoe schreef:
(quote)

Het is een beetje de Chinese variant van gourmetten - maar dan in een grote pot stevig gekruide bouillon i.p.v. op een plaat of in kleine pannetjes. Van Wikipedia:
(quote)

Dat noemt men ook wel fondue

Deranged
Iets met halloumi.

Broodje kipburger met sla en ik gok joppiesaus...?

Cheeseburger met van alles.

Gisteren: torteloni (basilicum/mozzarella vulling) met champignons, aubergine, uitje, doperwten en een roomsausje.

Vandaag: pizza shoarma speciaal (ofwel, met champignons, paprika en ui als extra toppings)

Morgen: gekookte mosselen!!! Met stokbrood (misschien friet), niet teveel sausjes en een mooie salade.

Wortel-pastinaak stamppot met vega spekjes.

Deranged
Een brooike.

Ik had voor vanavond nog een restje stoofpot van afgelopen weekend over.

Ook staat er nu een bolognesesaus te pruttelen. Die is voor mijn collega's, morgenmiddag eten we met z'n zevenen spaghetti bolognese op ons kantoortje.

Deranged
Vanavond frambozen.

Deranged schreef:
Vanavond frambozen.

Toch wel met een kuiltje jus?

Vanmiddag dus met z'n zevenen op werk spaghetti bolognese gegeten. De bolognesesaus heeft in totaal 18 uur geprutteld en hij was weer erg goed gelukt. Dat vonden mijn collega's ook, er waren er die 4 keer hebben opgeschept en ik kreeg dingen te horen als: "nu kunnen we niet meer terug naar onze 'bolognesesaus' uit een potje" en "deze is veel lekkerder dan die van mijn vrouw". Geslaagd dus.

Vanavond nog een paar boterhammen en een paar blokjes kaas.

Deranged
GrafGantz schreef:
(quote)

Toch wel met een kuiltje jus?

Gewoon rauw uit de package zo’n bakske.

Moet ‘m nog gaan kopen zo.

Deranged schreef:
(quote)

Gewoon rauw uit de package zo’n bakske.

Heftig. Succes d'r mee!

Oh, hier overigens pasta met bolognesesaus van m'n vrouw die waarschijnlijk 1,8 minuten gaat pruttelen. Maar we doen het er maar mee.

Deranged
Heb er ook echt zin in moet ik zeggen.

Een goeie espresso en een aantal frambozen.

Hoeveel meer heeft een mens eigenlijk nog nodig.

Kibbelingen met saus. Griesmeelpap met roosvicee.

Net een cheat meal met broodjes uitsmijter om het weekend te vieren.

Vanavond wraps met zalm uit de oven, veel paprika en taugé en een knoflook-dille-sausje.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:42 uur

geplaatst: vandaag om 12:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.