Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
Deranged
geplaatst: 28 maart 2024, 15:30 uur
Focaccia tonijn en een wrapje zalm en verder doe ik weer rustig aan met een paar olijven.
0
geplaatst: 28 maart 2024, 16:31 uur
ZAP! schreef:
Patat speciaal en een berenhap met satésaus.
Patat speciaal en een berenhap met satésaus.
Hallelujah!!
(al zou ik persoonlijk voor de patat oorlog zijn gegaan (uiteraard een grote) en mss stiekem nog een kaassoufflé met currysaus erbij)
0
geplaatst: 28 maart 2024, 16:34 uur
Chameleon Day schreef:
(al zou ik persoonlijk voor de patat oorlog zijn gegaan (uiteraard een grote) en mss stiekem nog een kaassoufflé met currysaus erbij)
Looft den heer.(al zou ik persoonlijk voor de patat oorlog zijn gegaan (uiteraard een grote) en mss stiekem nog een kaassoufflé met currysaus erbij)
4
geplaatst: 28 maart 2024, 21:31 uur
Gisteren uit eten geweest met het gezin om mijn 47e verjaardag te vieren. Naar El Popo, een Mexicaans restaurant in Deventer. Smaakte prima. Vooraf zeebaars in een pittig prutje met kokosmelk. Als hoofdgerecht had ik Fajitas Bife, met als extra wat gamba's.
Vandaag bruine bonen met tomaatjes en een stukje stokbrood.
Vandaag bruine bonen met tomaatjes en een stukje stokbrood.
5
geplaatst: 30 maart 2024, 21:49 uur
Tja, had er zin in vandaag: kreeft gescoord en daarmee aan de gang gegaan
Vooraf: salade (krul, eikenblad, rucola) met kreeft, mango, venkel, rettich en chili/room/frambozenazijndressing
Hoofd: zeeduivel gevuld met kreeft en saus van visfond, kreeftkarkas, tomaat, beetje room, risotto met paddestoelen, witte asperges, winterwortel
We dronken een Albarino van Martin Codax
Vooraf: salade (krul, eikenblad, rucola) met kreeft, mango, venkel, rettich en chili/room/frambozenazijndressing
Hoofd: zeeduivel gevuld met kreeft en saus van visfond, kreeftkarkas, tomaat, beetje room, risotto met paddestoelen, witte asperges, winterwortel
4
Deranged
geplaatst: 31 maart 2024, 18:55 uur
Men laat het afweten op een dag als vandaag.
Ik heb toch wel een paar speciale dingen gegeten.
Het vermelden waard ook wel.
Wat te denken van een broodtaart, een quiche en een bokkepootjes tiramisu.
Om maar even wat te noemen.
Lekker losjes even.
Ik heb toch wel een paar speciale dingen gegeten.
Het vermelden waard ook wel.
Wat te denken van een broodtaart, een quiche en een bokkepootjes tiramisu.
Om maar even wat te noemen.
Lekker losjes even.
1
geplaatst: 31 maart 2024, 19:25 uur
ZAP! schreef:
Gisteren bitterballen, vandaag snert, morgen vega lasagne.
Gisteren bitterballen, vandaag snert, morgen vega lasagne.
Baas hoor! Vooral die bitterballen

0
geplaatst: 31 maart 2024, 19:29 uur
Mjuman schreef:
Oké, is het een idee als wij (aanwezig in dit topic) 2 of 3 avonden in de week bij jou langskomen voor de avondvoeding? Ik doe de wijn wel. En ZAP! neemt culinair verantwoorde bitterballen mee!
0
geplaatst: 31 maart 2024, 19:39 uur
Chameleon Day schreef:
Oké, is het een idee als wij (aanwezig in dit topic) 2 of 3 avonden in de week bij jou langskomen voor de avondvoeding? Ik doe de wijn wel. En ZAP! neemt culinair verantwoorde bitterballen mee!
Ik reis daarvoor ook graag naar de Domstad als tegenbezoek van aantal jaren geleden van Mrs en Mr Mjuman aan Groningen. Dansen we samen de klompenwave....
3
geplaatst: 31 maart 2024, 19:54 uur
Hier vanavond: couscous met mix van groenten, harissa, kruiden en feta (uit de oven) en wat chipolataworstjes. Maak ook nog iets van een salade.
2
geplaatst: 31 maart 2024, 19:57 uur
Preitaart met in Boursin gemarineerde kipstukjes. Fles Chardonnay in de koeler erbij....
3
geplaatst: 31 maart 2024, 20:01 uur
Gisteren gegeten bij mijn ouders, witlof met kaas en ham uit de oven en krieltjes. Nergens zo lekker
0
geplaatst: 31 maart 2024, 20:17 uur
Premonition schreef:
Gisteren gegeten bij mijn ouders, witlof met kaas en ham uit de oven en krieltjes. Nergens zo lekker
En de ingrediënten ‘jeugdsentiment’ en alles wat daarmee verband houdt, spelen ook een grote rol in de smaakbeleving, denk ik zo…
6
geplaatst: 1 april 2024, 15:33 uur
Pasen, dus spanjeloze tapas:
Bietensoep met wodka, pestocroissants, zalmtartaar met basilicum-olie, pulled pork met bbq-saus en coleslaw, beetje sushi, peer-gorgonzolaquiche, rommeltjes.
Alles hausgemacht uiteraard.
Bietensoep met wodka, pestocroissants, zalmtartaar met basilicum-olie, pulled pork met bbq-saus en coleslaw, beetje sushi, peer-gorgonzolaquiche, rommeltjes.
3
geplaatst: 1 april 2024, 20:07 uur
Een curry met pandanrijst en naanbrood. En wat krokant gebakken kip.
1
geplaatst: 1 april 2024, 20:10 uur
Fathead schreef:
De Heer looft u! En vooral de wodka…
(Heb je nog wat voor restjesdag, want dan kom ik langs op derde paasdag. Ik neem nog wat gekleurde eieren mee…)
4
geplaatst: 1 april 2024, 21:12 uur
Tjonge, gisteren een nieuwe hotspot bezocht - "foodbar" - in de buurt, gevestigd in het voormalige pand van Pastoe (gerenommeerd meubelfabrikant). Concept: kleine hapjes "om te delen", zeg maar tapas, 3- 4 p.p. Lokatie was nix mis mee, food van alles. Gegeten: o.m. chorizocroquetjes, mozarellasticks, brood met geitenboter. vongole met mosselen, kabeljauw met tomatensaus en kikkererwten, pizzaatje met truffelkaas, gelakt buikspek. Nee dat was het echt niet en dan tel ik de presentatie niet eens mee.
Hedenavond zelf weer aan de slag: penne met kalfsvlees, saus van erenghi, gedroogde funghi poricini, fond en room, citroenpeper, gestoofde venkel met doperwten en oregano. Portugees rood (Dao) erbij.
Oja, Chameleon Day en Premonition; komt het ooit tot een ontmoeting hier - is er een zus van Beyoncé: Solange - A Seat at the Table (2016) - MusicMeter.nl en verder - recepten stel ik belangeloos ter beschikking - dat heb ik hier wel meer gedaan, ook via pm
Hedenavond zelf weer aan de slag: penne met kalfsvlees, saus van erenghi, gedroogde funghi poricini, fond en room, citroenpeper, gestoofde venkel met doperwten en oregano. Portugees rood (Dao) erbij.
Oja, Chameleon Day en Premonition; komt het ooit tot een ontmoeting hier - is er een zus van Beyoncé: Solange - A Seat at the Table (2016) - MusicMeter.nl en verder - recepten stel ik belangeloos ter beschikking - dat heb ik hier wel meer gedaan, ook via pm

3
geplaatst: 2 april 2024, 08:25 uur
Eerste Paasdag: rijst met varkenssaté. De hamlappen hadden twee dagen in een volledig zelfgemaakte marinade gezwommen. Met sperziebonen.
Tweede Paasdag: bbq, meer dezelfde varkenssaté, köfte, kippenvleugels (met een eigen marinade van onder meer Leffe bruin, honing en sojasaus) en een paar mooie salades. Ik en mijn dochter vierden samen onze verjaardag. Bbq is dan niet ongebruikelijk.
Tweede Paasdag: bbq, meer dezelfde varkenssaté, köfte, kippenvleugels (met een eigen marinade van onder meer Leffe bruin, honing en sojasaus) en een paar mooie salades. Ik en mijn dochter vierden samen onze verjaardag. Bbq is dan niet ongebruikelijk.
2
geplaatst: 2 april 2024, 16:45 uur
Bami, geroosterd speenvarken, pikante rode saus, atjar tjampoer, kroepoek.
* denotes required fields.