Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 17 augustus 2024, 18:57 uur
Chili con carne soep met kidneybonen op een bedje van sla en stukjes tomaat, en stukken gebakken ei on top.
2
geplaatst: 17 augustus 2024, 20:31 uur
Kip teriyaki met Chinese kool, paprika, champignons, taugé, paksoi, ui, knoflook, gebakken uitjes etc etc.
1
geplaatst: 18 augustus 2024, 11:13 uur
Ik ben terug van twee weken Engeland. Ook te werken (niet helemaal vakantie van) van MusicMeter. In Engeland niet echt iets bijzonders gegeten. Wel wat pubffod. Meer leuk dan lekker.
Gisteren een salade met verse pasta en kip piri piri gegeten.
0
geplaatst: 18 augustus 2024, 11:19 uur
Pizza dus. Lullo's dus. Iets wat ik vroeger als puber errug leuk vond, maar nu echt geen bal meer aan.
3
geplaatst: 18 augustus 2024, 11:39 uur
Rogyros schreef:
Ik ben terug van twee weken Engeland. Ook te werken (niet helemaal vakantie van) van MusicMeter. In Engeland niet echt iets bijzonders gegeten. Wel wat pubffod. Meer leuk dan lekker.
Ooit in een echte pub ergens in Zuid-Oost Engeland gegeten. Heb toen een echte shepherds pie genomen. Was iets van deeg wat ik dan in een dikke drab jus moest doppen. Ik leef nog steeds..
Kan mij voorstellen dat de verse pasta, salade en piri-piri zeer goed moet hebben gesmaakt !
Dit is trouwens mijn laatste vakantiedag dus dadelijk naar het strand (we hebben zo’n echt oud strandhuisje bij ‘Zoutelande’) maar we zitten vlak bij strandtent De Zeeuwse Riviera en die hebben echt de beste frietjes (voor de Noorderlingen ‘patatjes’) van HEEL Nederland. Dus vanavond op de strandstoel aan zo’n gammel plastic tafeltje kijkend naar de zon en de zee en beseffen dat het een geweldige vakantie was terwijl de laatste zomerfrietjes weggewerkt worden.
(
Ik lul hier teveel, moet ik eens rekening mee gaan houden).
1
geplaatst: 18 augustus 2024, 15:09 uur
meneer schreef:
Kan mij voorstellen dat de verse pasta, salade en piri-piri zeer goed moet hebben gesmaakt !
Ja, dat was zeker lekker! Ik heb ook wel eens beter gegeten in Engeland, maar het is niet bepaald het land van de uitmuntende quisine. Ooit heb ik Ierland eens bij een Chinees gegeten. Allemaal zwart op de maag liggende stoofpotjes, hahaha!!
(
Ik lul hier teveel, moet ik eens rekening mee gaan houden).
Ik lul hier teveel, moet ik eens rekening mee gaan houden). Ik vind het wel leuk wat je allemaal vertelt!
Maar jouw vakantiehuisje is dus op fietsafstand van je reguliere huis?
2
geplaatst: 18 augustus 2024, 15:20 uur
Vandaag stond een wandeling gepland door Het Engelse Werk, Zwolle. Vooraf gesmuld van een flinke falafelburger met frieten en salade. Biertje erbij. Naderhand bleek dat mijn neefjes niet geïnformeerd waren over de wandeling; die bleven dus hangen op een bankje nabij de IJssel, de rest genoot van een korte wandeling.
2
geplaatst: 18 augustus 2024, 19:37 uur
Rogyros schreef:
!Maar hoe vakantiehuisje is dus op fietsafstand van je reguliere huis?
!Maar hoe vakantiehuisje is dus op fietsafstand van je reguliere huis?
Nee, een strandhuisje is meer een hok met je strandstoelen, wat kookgerei, spelletjes, leesblaadjes, handdoeken en zwemspullen hebt liggen. En een gezellig samen zijn met wat familie enzo.
Dank je voor je compliment ! En de frietjes waren heerlijk. Net thuis.
2
geplaatst: 20 augustus 2024, 16:03 uur
Salade van gestoomde geraspte wortel met peterselie, rozijnen en noten
Dressing van olijfolie, balsamico, appelazijn en grove mosterd
Zilvervliestijst opgefluft met ui, knoflook en gekookt in groentebouillon
Zelfgedraaide falafel, donkerbruingebakken
Dressing van olijfolie, balsamico, appelazijn en grove mosterd
Zilvervliestijst opgefluft met ui, knoflook en gekookt in groentebouillon
Zelfgedraaide falafel, donkerbruingebakken
2
geplaatst: 20 augustus 2024, 17:35 uur
Hier: gepaneerde vis, Duitse biefstuk, aardappeltjes uit airfryer en mix van peulen en worteltjes (kort gebakken met wat olijfolie, knoflook en wat kruiden).
3
geplaatst: 21 augustus 2024, 09:10 uur
Gisteren snelle hap:
Pasta met Boursin cuisine, uitje, spinazie, kleine tomaatjes (gehalveerd), knoflookje en in blokjes gesneden gekruide kippendijfilet
Pasta met Boursin cuisine, uitje, spinazie, kleine tomaatjes (gehalveerd), knoflookje en in blokjes gesneden gekruide kippendijfilet
2
Deranged
geplaatst: 21 augustus 2024, 09:25 uur
Olijvendieet maar af en toe ook wel gewoon een pizzaatje of sushi ofzo.
0
geplaatst: 21 augustus 2024, 09:29 uur
Rogyros schreef:
Gisteren snelle hap:
Gisteren snelle hap:
Ha, herkenbare dish. Absolute fave van de kids hier. Maar dan willen ze geen kip, maar Italiaans gekruid gehakt.
2
geplaatst: 21 augustus 2024, 12:16 uur
Vanmorgen werden we in de pauze op origineel Fries suikerbrood getrakteerd.
Vanmiddag draait het vast op gebak uit bij de jarige buuf van m'n pa.
Vanavond nog een bakkersbol met verse worst en waarschijnlijk wat sla en tomaat enzo ofzo.
Dan moet het maar weer even kunnen. *uitbuiksmiley*
Vanmiddag draait het vast op gebak uit bij de jarige buuf van m'n pa.
Vanavond nog een bakkersbol met verse worst en waarschijnlijk wat sla en tomaat enzo ofzo.
Dan moet het maar weer even kunnen. *uitbuiksmiley*
1
geplaatst: 21 augustus 2024, 12:43 uur
Chameleon Day schreef:
Ha, herkenbare dish. Absolute fave van de kids hier. Maar dan willen ze geen kip, maar Italiaans gekruid gehakt.
Gehakt ook goed! Ik vind het ook prima smaken!(quote)
2
geplaatst: 22 augustus 2024, 00:09 uur
Vandaag was het spitskool met gehakt, puree en rozijntjes. En als toetje limoen-sinaasappelgranita.
4
geplaatst: 22 augustus 2024, 10:16 uur
Gisteren was ik present op de jaarlijkse BBBQ (Badminton Barbecue) waar iedereen zelf van alles meeneemt. Ik heb een pastasalade gemaakt met een dressing van humus, yoghurt en limoen, en met verder nog artisjokharten, tomaat, rucola en geitenkaas. Naast het nodige vlees en vis (burgers, worsten, saté, speklap, zeebaars) verder nog op: bietengazpacho, couscoussalade, tonijnsalade, en brood en crackers met allerhande kazen. Daarna nog meloen, pruimen en druiven.
1
geplaatst: 22 augustus 2024, 11:38 uur
2
Deranged
geplaatst: 22 augustus 2024, 12:32 uur
Doe zo een stevige uitsmijter en vanavond een paar frambozen en vanmorgen ook nog een beschuitje met hummus dit is mijn methode om gewicht te verliezen en dat werkt.
2
Deranged
geplaatst: 22 augustus 2024, 14:51 uur
Het is carbonara geworden maar inderdaad.
Dat is dus het geheim van mijn fantastische lijf.
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 14:54 uur
Deranged schreef:
Kom maar op met die foto’s! Wij zijn de jury.
0
Deranged
geplaatst: 22 augustus 2024, 15:00 uur
Er zijn genoeg foto’s als je weet waar je moet zoeken.
2
geplaatst: 22 augustus 2024, 15:01 uur
Net Cotton Candy-druiven gegeten, die smaken dus echt gewoon naar suikerspin. 

1
geplaatst: 22 augustus 2024, 16:03 uur
Ik ben er met de fiets naar toe gegaan, en niet met de brommer. Anders was het zonder artisjokkenharten geweest.
* denotes required fields.