MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
meneer schreef:
(quote)

Bijzondere keuze voor het diner. Een kater.. Benieuwd hoe die smaken.

Goed insmeren met peper en zout, verder naar eigen smaak kruiden, uurtje in de oven…

Chameleon Day schreef:
(quote)

Goed insmeren met peper en zout, verder naar eigen smaak kruiden, uurtje in de oven…

Trap er niet in - ooit erin gestonken toen men mij vroeg hoe een haas klaar te maken - voor een kater geldt hetzelfde proces

Gisteren:
* Tonijn met fettucine, rode (zelfgemaakte) pesto en gegrilde venkel - glas Godello
* lamsfilet met pepersaus, een tompouce van zoete aardappel, gewone aardappel, geitenkaas/doperwtenmousse en serranokruimels, bloemkool - glas Carmenere reserva
* div macarons (gekocht)

Chameleon Day schreef:

Kijk, dat noem ik nou eens goede tips. Ik zou nu zo’n flauwe opmerking kunnen maken m.b.t. het zustergerecht maar laat ik het maar bij een foto houden:

https://www.punkzombie.com/pix/fried.jpg

Benieuwd wanneer ze deze hier wegpoetsen. Of een ban.

Dat is toch gewoon rosbief?

Het is maar waar je van houdt. Rosbief is ook best lekker.

Kip shoarma van de poelier.

Deranged
Beef sandwich en een broodje bal uit het vuistje.

Ik heb vanavond een grote pan linzensoep gemaakt, in het kader van meal prep.

Hier vanavond in de kook, en thans nog bezig:

Goulashsoep (reeds bereid) en naanbroodpizza, met o.a. zelf gemarineerde kip, wat rode ui, paprika en spinazie en mangochutney.

Daarbij, tijdens de bereidingen, de volgende muziek: dat tweede album van Keane (matig), Soul Cages van Sting (gewoon kwaliteit), concerto’s van Tartini en nu Bach met wat fluitsonates. Bach overklast al het voorgaande. Prachtig! Mijn blok- en altfluitlessen op de lagere school hebben (toch) een zaadje geplant….

Zowat toe aan de toe:

- Coquilles met bloemkoolcreme, geroosterde chorizo met paprika en cashewnoten - Riesling van Van Volxem
- eend met bosbessen/fond/portsaus, tompouce van zoete aardappel, selderijknol, pastinaak en spinazie, groene asperges met pied de mouton - Spätburgunder van Scheidgen (Gartenlay)
- na: cake met chocolademousse, afgedekt met macarons

Muziek: Aphex Twin - Selected Ambient Works 85 - 92; Björk - Homogenic; The Appartments - No Song, No Spell, No Madrigal; Beth Gibbons - Live s Outgrown

Mjuman schreef:
Zowat toe aan de toe:

- Coquilles met bloemkoolcreme, geroosterde chorizo met paprika en cashewnoten - Riesling van Van Volxem
- eend met bosbessen/fond/portsaus, tompouce van zoete aardappel, selderijknol, pastinaak en spinazie, groene asperges met pied de mouton - Spätburgunder van Scheidgen (Gartenlay)
- na: cake met chocolademousse, afgedekt met macarons

Muziek: Aphex Twin - Selected Ambient Works 85 - 92; Björk - Homogenic; The Appartments - No Song, No Spell, No Madrigal; Beth Gibbons - Live s Outgrown

Fraaie maaltijd. En fraaie selectie muziek! Zou ik ook zo draaien.

Deranged
Bief burger met de bittergarnituur.

Curry Madras.

Deranged
Paar op de grill gelegd tot de gewenste gaarheid is bereikt.

Gisterenavond een verlaat valentijnsetentje met m'n vrouw. Hoewel, etentje... van de eindrekening bleek 55% voor de dranken te zijn en 45% voor het eten

Geen idee meer wat ik gegeten heb, maar het was heel gezellig

Vanavond op dringend verzoek van de kids: zelfgemaakte kapsalon.

Tijdens de bereiding daarvan: een R10 en Simple Minds live in De Vereeniging Nijmegen 1983 (NGD tour).

Deranged
Gisteren vooral katjang pedis toch nog steeds wel een doeltreffende snack in mijn beleving vandaag misschien sushi.

dix
GrafGantz schreef:
Gisterenavond een verlaat valentijnsetentje met m'n vrouw. Hoewel, etentje... van de eindrekening bleek 55% voor de dranken te zijn en 45% voor het eten

Geen idee meer wat ik gegeten heb, maar het was heel gezellig

En is het deze keer goed verteerd? Daar ontbreekt het nog wel eens aan bij jouw gastronomisch/romantische escapades.

Deranged
Overigens zit bij katjang pedis onderling nog aardig wat verschil zou die van de Aldi sowieso afraden niet omdat het van de Aldi is maar puur omdat de smaakbeleving in deze wat achterblijft ten opzichte van wat doorgaans gewenst is in deze naar mijn mening.

Deranged
Vandaag ferme tosti van de tosti shop momenteel paar bolletjes zwarte knoflook en een aantal olijven.

Zo houd ik mijn harde swag in stand die gepaard mag gaan met een markante berichtenstroom zoals je die kent van mij.

Het totaalplaatje moet wel kloppen zeg maar en daar zorg ik altijd wel voor.

Knolselderij, spruiten en champignons, gebakken. Met een Duitse worst en rösti, niet eens zelf bereid, vandaag is het gemak.
De Alpenweken van de LIDL heeft altijd de leukste producten.

Deranged
Net twee zakken katjang pedis gekocht en vanmiddag ook al verse koekjes met chocomel dus moet mezelf wel weer even in het gareel brengen maar dat lukt ook altijd wel op den duur.

Overigens als persoon om op te vreten ook erg into zogeheten gourmand fragrances lately zo zou ik vandaag volgens de omschrijving naar een omgekeerde ananastaart met crème brûlée hebben geroken en moet je binnenkort ook niet raar opkijken bij een zweem van pistache gelato om mij heen daar mijn pakketje met het volgende spuitflesje voor mijn collectie momenteel elk moment zou moeten gaan arriveren.

Witlofsalade, tartaartjes en aardappels uit airfryer. Dat doen we het maar mee.

Vanavond was mijn vrouw bij haar moeder dus meteen mijn favoriete ‘maaltijd-zonder-vrouw’ gerecht gemaakt. En dat is Spaghetti Aioli. En dan nu met Vongole (mosselen).

Het bijzondere van die maaltijd is dat we dit ooit hebben leren kennen in Rome. Zo’n 16 jaar geleden ofzo. We hadden weinig geld toen en voor de laatste avond hadden we nog een euro of 10 (we konden niet zelf koken in onze hotelkamer). Dus een zijstraatje in, smoezelig restaurantje en onze €10 laten zien. ‘Kunt u iets hier voor koken, per favore ?’. ‘Certo, signore !’ En toen ging de ober naar de keuken. Kwam een 15 minuten later terug met Spaghetti Aioli. En wat was dat hemels lekker !!

En dat maak ik, om de zoveel tijd, nog. Heerlijke van dat gerecht is dat je een stuk of 10 teentjes knoflook moet snijden en deze 12 minuten zachtjes moet laten bakken in olijfolie.

Een paar maanden geleden had ik teveel gemaakt. Dus de volgende dag in een doosje mee naar mijn werk. Daar staat een magnetron in de personeelskamer. Opgewarmd, ik ga bij wat collega’s zitten en opende het doosje….

… Daar hebben ze het nu nog over. De dag dat deze man zijn collega’s probeerden te vergiftigen met een Italiaanse maaltijd. Heeft veel indruk gemaakt. En soms kijken ze mij nog wantrouwend aan als ze de magnetron ‘ping’ horen en mij erbij zien staan.

Maar vanavond heb ik alles op dus niks gaat mee morgen. Was te lekker.

Deranged
Aglio e olio bedoel je denk ik meneer.

Dat is inderdaad een simpele doch zeer doeltreffende spektakel spaghetti zal ‘m ook snel weer eens bereiden nu ik eraan denk.

Spaghetti met aioli is mij niet bekend en lijkt mij ook niet direct vet geweldig al zal het best te eten zijn met wat goede zin en wellicht een knisperend stokbroodje.

Deranged schreef:
Aglio e olio bedoel je denk ik..

Knoflook en olie dus..

Ah ! Een connoisseur ! Maar ik vermoed dat je gelijk hebt. In de Walcherse volksmond (hier thuis dus in mijn gezin) is het Aioli . Maar lekker is het !

Deranged
https://i.imgur.com/HhaA1tL.png
Aioli is de mediterraanse knoflooksaus en dus wel net wat anders dan de combinatie van verse knoflook met olijfolie die spaghetti aglio e olio kenmerkt maar ook goed te doen en zeker een aanrader in bepaalde opstellingen waarbij het gepast zou zijn om een dergelijk potje open te trekken of zelf fabriceren kan natuurlijk ook.

Indiase Dahl, met kip en naanbrood.

Deranged
Tijd is weer aangebroken dat ik mijn opgerolde pannenkoek zittend op een boomstronk in het het bos en het zonnetje mag verorberen.

Dus ja ik ben wel vreugdevol.

Het waren weer Alpenweken bij de Lidl. De spatzle worden vanavond zoals vrijwel altijd geserveerd met roomsaus, kip, bacon en broccoli

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.