MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Deranged schreef:
Vandaag gewelde abrikozen en een pizzaatje.

Maar wat als het recept perzik vermeldt? Hebben die abrikozen dan zinloos geweld?

Deranged
Dan geef je ze gewoon rauw.

Afgelopen woensdag hebben mijn vrouw en ik geluncht Bij Jansen en Jansen in Gorssel.
Een restaurant dat inbetweens serveert.

Ik had gekozen voor:
Gekonfijte kabeljauw (Vadouvan | bereidingen van pompoen | wasabi crumble | bieslook olie)
Gebakken zeeduivel (Haricots verts | crème van bospeen | saus van garnalen | za’atar)
Zacht gegaard wildzwijn (Lak van appelstroop | rodekool | jus met bockbier | aardappel kaantjes)

Als dessert had ik een selectie van Franze kazen.

Erg lekker gegeten.

GrafGantz schreef:
(quote)

Maar wat als het recept perzik vermeldt? Hebben die abrikozen dan zinloos geweld?

GrafGantz schreef:
(quote)

Als die perzik een abri kiest, vind ie daar beschutting

Rogyros schreef:

Als dessert had ik een selectie van Franze kazen..

Ik, persoonlijke smaak, vraag altijd om Franse kazen als voorgerecht. Leg mij eens uit waarom jij dit als dessert neemt. Misschien ben ik wat burgerlijk maar ik sluit altijd af met iets zoets. Omdat het hoofdgerecht meestal ook altijd ‘hartig’ is.

Ik hou niet echt van zoet. Ik zie als afsluiter de meerwaarde van iets zoets, persoonlijke smaak, niet eigenlijk. Ik moet ook niets weten van dessertwijn bijvoorbeeld. Port vind ik vooral lekker als hij minder zoet dan normaal is.

Als ik al een dessert neem, is voor mij een kaasplankje ideaal om mee af te sluiten. Als dat er niet is, neem ik in een restaurant meestal alleen een whisky. Of een Cognac, of nog iets beter; een Armagnac. Maar het liefst een mooie volle whisky.

We moeten maar eens een keer samen uit eten gaan. Zowel whisky, Armagnac of cognac zijn prima afsluiters

KFC. Priem.

meneer schreef:
(quote)

Ik, persoonlijke smaak, vraag altijd om Franse kazen als voorgerecht.

Als ik hier eters over de vloer heb, zijn de kazen meestal geen nagerecht en ook geen voorgerecht, maar onderdeel van de uitgebreide borrelhap. De borrel begint dan meestal wel al voordat de 4 in de klok is….

Onweerwolf
Yoghurt > Whiskey

Onweerwolf schreef:
Yoghurt > Whiskey

Dat is alleen maar omdat whisk(e)y niet te zuipen is natuurlijk. Doe mij maar rum (bruin en oud), calvados, armagnac of cognac

Onweerwolf
Whiskey is best te drinken als je er genoeg cola door heem gooit. Geldt ook voor rum.

Goedkope rum in de cola ben ik nog wel voor te porren, maar als ik 40-45 Euro voor een fles neertel ga ik dat echt niet aanlengen met limonade

GrafGantz schreef:
Goedkope rum in de cola ben ik nog wel voor te porren, maar als ik 40-45 Euro voor een fles neertel ga ik dat echt niet aanlengen met limonade

Dat wordt ook wel alcoholmisbruik genoemd

Onweerwolf
GrafGantz schreef:

Peperdure drank van iemand anders met River Cola van mij is ideaal.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Peperdure drank van iemand anders met River Cola van mij is ideaal.

Ik hoor het al, een heuse connaisseur

In dit kader een kleine anekdote: werkte als student in de bediening, in een restaurant in een dorpje net buiten Utrecht. Daar dineerde op een gegeven moment een gezelschap (16 p.) van een US bedrijf (uit Hilversum). Er werden - ik meen - 4 flessen Margaux besteld (een 2ieme cru uit de Bordeaux-streek) en die werden alle ontkurkt. Vlak daarna moest mijn collega een emmer ijs halen. En - je voelt het al aankomen - het ijs werd in de glazen met rode wijn gekieperd. Toen de patron dat gewaar werd, liep hij naar de tafel, nam de flessen met wijn in, zei: I have to interfere; unacceptable with wine of this quality en bood hun de huiswijn aan voor de helft van de prijs. Die open flessen werden aangeboden aan andere (vaste) klanten tegen een zachte prijs.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik hoor het al, een heuse connaisseur

Hoort ook sowieso al standaard in het gootsteenkastje te staan voor het ontroestingsdoeleinden.

Mjuman schreef:
Margaux (...) het ijs werd in de glazen met rode wijn gekieperd.

Wat mij betreft een enkeltje naar het Internationaal Strafhof.

Gisteren boerenkool stampot. Vandaag tournedos van de buurman verderop (heeft een biologische boerderij) met geroosterde groenten, salade en gebakken krieltjes.

Chameleon Day schreef:
De borrel begint dan meestal wel al voordat de 4 in de klok is….

Volgend weekend zou kunnen....

Vandaag tagliatelle con frutti di mare

Seaborne West van Daryll-Ann was de kookplaat.

Sugarsnaps, krokante kip en aanrdappeltjes uit airfryer.

Daarbij Frank Boeijen - Stormvogels.

Liverpool.

Rotterdam is ook met veel smaak verorberd.

Tagliatelle met ossobuco, zoet-pitige tomatensaus en roerbakgroenten en een flesje Primitivo.

Inmiddels is de tweede fles ook open

Premonition schreef:
Inmiddels is de tweede fles ook open

En de kater bevalt je nu goed?

Chameleon Day schreef:
En de kater bevalt je nu goed?

Bijzondere keuze voor het diner. Een kater.. Benieuwd hoe die smaken.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:21 uur

geplaatst: vandaag om 05:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.