menu

Overig / Algemeen / Fietsen

zoeken in:
avatar van Kronos
remcodurez schreef:
Mijn excuses, maar uit je eerste uiteenzetting was het niet duidelijk dat er geen 1m afstand tussen voertuig en fietser kon aangehouden worden op het moment dat deze je voorbij stak.

Het was uit dat bericht ook niet duidelijk dat er wel 1 meter afstand aangehouden kon worden, maar dat weerhield je er niet van om te stellen dat de bestuurder voorbij mocht steken.

remcodurez schreef:
Dat hij/zij niet anticipeerde op hetgeen volgde is een andere zaak.

Bijzonder, dat voorbijsteken en anticiperen of dit veilig kan volgens jou verschillende zaken zijn.

Het weerhield je er dan ook niet van om te stellen dat de bestuurder mocht voorbijsteken, vervolgens naar rechts uit te zwenken en dan de deur dicht te smijten. Terwijl jij natuurlijk hoort te weten dat je een andere bestuurder die zich in een voorrangssituatie bevindt niet mag hinderen, laat staan dat je een zwakke weggebruiker in gevaar mag brengen. Dat is gewoon 'zeer irritant' maar onvermijdelijk omdat er 'gewoon te weinig plaats is om een correct en conflictvrij wegverkeer mogelijk te maken' volgens jou.

remcodurez schreef:
Daarnaast vind ik dat je als fietser eveneens achter de auto had kunnen wachten toen deze moest uitwijken.

Jij bent mogelijk zo'n verkeersdeelnemer die er op rekent dat de zwakke weggebruiker de fouten van automobilisten maar moet goedmaken. Bij 25 km/u is de remafstand van een e-bike 8,7 meter. Ik schreef dat de auto vijf meter verder moest stoppen.

Vreemd dat je dan niet opmerkt dat die autobestuurder achter de fietser had kunnen wachten. Dat die, toen bleek dat er te weinig ruimte was om voorbij te steken zonder de fietser in gevaar te brengen, niet al in de remmen had kunnen gaan om vervolgens terug achter de fietser te blijven. Dat de autobestuurder volgens jou een fietser de pas mag afsnijden in plaats van gewoon op lijn te blijven en eventueel te stoppen als er een foute inschatting gemaakt is, in plaats van de fietser die zich intussen rechts naast het voertuig bevindt, helemaal klem te rijden en zelfs aan te rijden.

avatar van remcodurez
Kronos schreef:
(quote)

Het was uit dat bericht ook niet duidelijk dat er wel 1 meter afstand aangehouden kon worden, maar dat weerhield je er niet van om te stellen dat de bestuurder voorbij mocht steken.

(quote)

Bijzonder, dat voorbijsteken en anticiperen of dit veilig kan volgens jou verschillende zaken zijn.

Het weerhield je er dan ook niet van om te stellen dat de bestuurder mocht voorbijsteken, vervolgens naar rechts uit te zwenken en dan de deur dicht te smijten. Terwijl jij natuurlijk hoort te weten dat je een andere bestuurder die zich in een voorrangssituatie bevindt niet mag hinderen, laat staan dat je een zwakke weggebruiker in gevaar mag brengen. Dat is gewoon 'zeer irritant' maar onvermijdelijk omdat er 'gewoon te weinig plaats is om een correct en conflictvrij wegverkeer mogelijk te maken' volgens jou.

(quote)

Jij bent mogelijk zo'n verkeersdeelnemer die er op rekent dat de zwakke weggebruiker de fouten van automobilisten maar moet goedmaken. Bij 25 km/u is de remafstand van een e-bike 8,7 meter. Ik schreef dat de auto vijf meter verder moest stoppen.

Vreemd dat je dan niet opmerkt dat die autobestuurder achter de fietser had kunnen wachten. Dat die, toen bleek dat er te weinig ruimte was om voorbij te steken zonder de fietser in gevaar te brengen, niet al in de remmen had kunnen gaan om vervolgens terug achter de fietser te blijven. Dat de autobestuurder volgens jou een fietser de pas mag afsnijden in plaats van gewoon op lijn te blijven en eventueel te stoppen als er een foute inschatting gemaakt is, in plaats van de fietser die zich intussen rechts naast het voertuig bevindt, helemaal klem te rijden en zelfs aan te rijden.


Ik krijg vooral de indruk dat je woorden in mijn mond probeert te leggen en daarnaast blijkbaar ook weet wat voor persoon ik in het verkeer ben , terwijl ik juist de aandacht tracht vestigen op hoffelijkheid en respect in het verkeer. Nogmaals voor alle duidelijkheid: Ik pleit de automobilist niet vrij van fout. Hoe kan ik, ik was immers niet ter plaatse.

Mijn punt dat ik trachtte te maken is dat het verkeer met de jaren moeilijker wordt omwille van bijkomende vervoersmiddelen en onaandachtigheid over het algemeen. En ik heb er een probleem mee dat er direct met het vingertje gewezen wordt vanuit de tegenpartij, maar een dag later hetzelfde gebeurd in de omgekeerde richting. Die onverdraagzaamheid, daar heb ik wel een probleem mee.

Nu weet ik uit voorgaande gesprekken dat ik best met jou geen discussie aanga, aangezien jij toch meestal op voorhand uitgemaakt hebt wat de waarheid is en ook wat de ander tracht te zeggen. Dus bij deze Let it go en veel plezier met je volgende fietstochten.

één ding wil ik je echter wel meegeven, iets wat mijn grootouders vroeger zeiden: Je mag als zwakke weggebruiker dan wel in je recht zijn, maar als je tussen 6 planken ligt, ben je er niet veel mee in de rechtbank.
Dus wees veilig en anticipeer ook op de onkunde van andere weggebruikers.

avatar van Kronos
remcodurez schreef:
Ik krijg vooral de indruk dat je woorden in mijn mond probeert te leggen. Nogmaals voor alle duidelijkheid: Ik pleit de automobilist niet vrij van fout. Hoe kan ik, ik was immers niet ter plaatse.

Inderdaad. Maar het toch niet kunnen laten om te vertellen 'wat ik had kunnen doen', hè. En over wat die automobilist deed schreef je letterlijk dat het mag. Maar het mag niet, ongeacht de afstand die je kan houden bij het voorbijsteken zelf.

remcodurez schreef:
Nu weet ik uit voorgaande gesprekken dat ik best met jou geen discussie aanga, aangezien jij toch meestal op voorhand uitgemaakt hebt wat de waarheid is en ook wat de ander tracht te zeggen.

Je draait de zaken weer eens om. Je lijkt bewust de discussie op te zoeken. Als je ergens nieuw in een topic opduikt is dat niet zelden om betweterig op een bericht van mij te reageren. En als je argumenten dan weerlegd worden dan richt je je pijlen op de persoon met gebazel zoals hierboven.

remcodurez schreef:
één ding wil ik je wel meegeven, iets wat mijn grootouders vroeger zeiden: Je mag als zwakke weggebruiker dan wel in je recht zijn, maar als je tussen 6 planken ligt ben je er niet veel mee in de rechtbank.
Dus let op de weg en anticipeer op de onkunde van andere weggebruikers.

Je kan het echt niet laten hè, dat pedante toontje. Ik reed al met fietsen, met brommers, met motorfietsen, met auto's, in en buiten de stad, toen jij amper geboren was. Dat ik nog niet tussen zes planken lig daar heb ik geen lessen van jou voor nodig gehad. En die heb ik ook nu niet nodig.

avatar van remcodurez
Kronos schreef:
(quote)

Inderdaad. Maar het toch niet kunnen laten om te vertellen 'wat ik had kunnen doen', hè. En over wat die automobilist deed schreef je letterlijk dat het mag. Maar het mag niet, ongeacht de afstand die je kan houden bij het voorbijsteken zelf.


Als je mijn eerdere berichten opnieuw leest zie je dat ik direct mijn standpunt 'omdat het mag', reeds in het eerste bericht nuanceer. Daarbij krijg ik van jou een éénzijdig verhaal waaruit nooit duidelijk gemaakt kan worden wie volledig in fout is. Daarbij mag ik toch een mening hebben over wat ik vind dat je ook had kunnen doen.

Kronos schreef:

(quote)

Je draait de zaken weer eens om. Je lijkt bewust de discussie op te zoeken. Als je ergens nieuw in een topic opduikt is dat niet zelden om betweterig op een bericht van mij te reageren. En als je argumenten dan weerlegd worden dan richt je je pijlen op de persoon met gebazel zoals hierboven.


Voor zover ik weet heb ik enkel een rechtstreekse discussie met je gehad betreffende de subjectiviteit/objectiviteit van beoordelen van muziek. Een topic dat ik zelf gestart had en waar jij de "waarheid" kwam vertellen.

Kronos schreef:

(quote)

Je kan het echt niet laten hè, dat pedante toontje. Ik reed al met fietsen, met brommers, met motorfietsen, met auto's, in en buiten de stad, toen jij amper geboren was. Dat ik nog niet tussen zes planken lig daar heb ik geen lessen van jou voor nodig gehad. En die heb ik ook nu niet nodig.


Klinkt vooral als: "Wat zou roken slecht zijn, ik rook al heel mijn leven en kijk ik ben al 80 jaar".

Bij deze hoef je geen berichten meer van mij te verwachten en richt ik me terug op het muzikale gedeelte van het forum/site.

avatar van -SprayIt-
Volgens mij moeten jullie eens gezellig een stukje gaan fietsen samen!

avatar van Mssr Renard
-SprayIt- schreef:
Volgens mij moeten jullie eens gezellig een stukje gaan fietsen samen!


Op een meter afstand dan wel.

avatar van Mjuman
-SprayIt- schreef:
Volgens mij moeten jullie eens gezellig een stukje gaan fietsen samen!


Vind het meer een aardige entre-acte voor Fiets 'em erin - kan John de Mol mooi het programma heropstarten als The Bikes of Holland er schijnt een 'slot' vrijgekomen te zijn na de zomervakantie

avatar van Kronos
remcodurez schreef:
Als je mijn eerdere berichten opnieuw leest zie je dat ik direct mijn standpunt 'omdat het mag', reeds in het eerste bericht nuanceer. Daarbij krijg ik van jou een éénzijdig verhaal waaruit nooit duidelijk gemaakt kan worden wie volledig in fout is. Daarbij mag ik toch een mening hebben over wat ik vind dat je ook had kunnen doen.

Als jij mijn eerste bericht leest dan zie je direct dat ik schreef: Ik had dat eigenlijk wel makkelijk kunnen voorkomen. Een kind begrijpt dat dit inhoudt dat ik dan ook weet hóe ik dat had kunnen voorkomen. Waarom jij dan meent te moeten vertellen hóe, terwijl je er niet eens bij was, is me een raadsel.

remcodurez schreef:
Voor zover ik weet heb ik enkel een rechtstreekse discussie met je gehad betreffende de subjectiviteit/objectiviteit van beoordelen van muziek. Een topic dat ik zelf gestart had en waar jij de "waarheid" kwam vertellen.

Dat topic bestond al voor jij hier lid was en ik schreef er eerder al. Ik kwam overigens de waarheid niet vertellen maar jouw claim op de waarheid weerleggen.

remcodurez schreef:
Klinkt vooral als: "Wat zou roken slecht zijn, ik rook al heel mijn leven en kijk ik ben al 80 jaar".

Dat zegt vooral iets over jouw manier van denken, want het is een vaststaand feit dat ik jouw pedante praat niet nodig heb gehad of heb, om nog lang en gelukkig rond te fietsen. En roken is op zich ongezond terwijl fietsen is op zich gezond is.

remcodurez schreef:
Bij deze hoef je geen berichten meer van mij te verwachten en richt ik me terug op het muzikale gedeelte van het forum/site.

Dat hoef je me niet te vertellen want ik heb geen enkele verwachting omtrent jouw doen en laten.

avatar van ZAP!
-SprayIt- schreef:
Volgens mij moeten jullie eens gezellig een stukje gaan fietsen samen!
Mssr Renard schreef:
Op een meter afstand dan wel.
Ik stel een tandem voor, dan kunnen ze elkaar niet aanrijden.

avatar van Michiel Cohen
remcodurez schreef:
(quote)


Ik krijg vooral de indruk dat je woorden in mijn mond probeert te leggen en daarnaast blijkbaar ook weet wat voor persoon ik in het verkeer ben , terwijl ik juist de aandacht tracht vestigen op hoffelijkheid en respect in het verkeer. Nogmaals voor alle duidelijkheid: Ik pleit de automobilist niet vrij van fout. Hoe kan ik, ik was immers niet ter plaatse.

Mijn punt dat ik trachtte te maken is dat het verkeer met de jaren moeilijker wordt omwille van bijkomende vervoersmiddelen en onaandachtigheid over het algemeen. En ik heb er een probleem mee dat er direct met het vingertje gewezen wordt vanuit de tegenpartij, maar een dag later hetzelfde gebeurd in de omgekeerde richting. Die onverdraagzaamheid, daar heb ik wel een probleem mee.

Nu weet ik uit voorgaande gesprekken dat ik best met jou geen discussie aanga, aangezien jij toch meestal op voorhand uitgemaakt hebt wat de waarheid is en ook wat de ander tracht te zeggen. Dus bij deze Let it go en veel plezier met je volgende fietstochten.

één ding wil ik je echter wel meegeven, iets wat mijn grootouders vroeger zeiden: Je mag als zwakke weggebruiker dan wel in je recht zijn, maar als je tussen 6 planken ligt, ben je er niet veel mee in de rechtbank.
Dus wees veilig en anticipeer ook op de onkunde van andere weggebruikers.

Ik ken een andere variant van mijn grootouders. Het kerkhof ligt vol met personen die van rechts kwamen en voorrang hadden.

avatar van Kronos
ZAP! schreef:
Ik stel een tandem voor, dan kunnen ze elkaar niet aanrijden.

Ik kan hem dan nog wel altijd van de weg rijden als ik aan het stuur zit.

avatar van Kronos
Michiel Cohen schreef:
Ik ken een andere variant van mijn grootouders. Het kerkhof ligt vol met personen die van rechts kwamen en voorrang hadden.

Grootouders zijn vaak bange mensen en als je te bang bent in het verkeer om je plaats in te nemen ben je niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor een ander.

avatar van Wandelaar
Kronos schreef:
(quote)

Grootouders zijn vaak bange mensen en als je te bang bent in het verkeer om je plaats in te nemen ben je niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor een ander.

Angst is een signaal dat wijst op controleverlies en belangrijk daar acht op te slaan. Ouders en grootouders doen er goed aan hun gezond verstand en gevoel te gebruiken en rustig aan te doen op hun e-bike.

avatar van Mssr Renard
Terugrit van Amsterdam ZuidOost naar Noord.

Onderweg roti gehaald in Oost, dus langer onderweg. Geen pretje met deze hitte in zo een versteende stad.
Wel weer 35 km per uur aangetikt. Best een prestatie nog in deze bloedehete hitte.

Had ik al gezegd dat het heet is? De roti was in elk geval niet afgekoeld.

https://i.ibb.co/7Xw3SwY/d0141b9d.jpg

avatar van Broem
Mssr Renard schreef:
Terugrit van Amsterdam ZuidOost naar Noord.

Had ik al gezegd dat het heet is? [/img]


Dan moet je ook wel doortrappen…koel je af door de rijwind

avatar van GrafGantz
Mssr Renard schreef:
Wel weer 35 km per uur aangetikt.


Jij hebt helemaal geen fiets, je hebt een brommer.

avatar van Mssr Renard
GrafGantz schreef:
(quote)


Jij hebt helemaal geen fiets, je hebt een brommer.


Nee hoor. Gewoon een mooie, akoestische, analoge fiets. Ik wil de pijn in mijn kuiten en bovenbenen voelen als ik de e-bikers inhaal.

Racefietsers haal ik niet in, maar die gaan wel richting de 40 km per uur.

Overigens haal ik een beetje snooter ook zo in. Liever doortrappen dan in die vuile stank vertoeven.

Mijn gemiddelde is trouwens rond de 18 km per uur, dus die hoge snelheden zijn korte krachtinspanningen hoor.

avatar van Mssr Renard
Broem schreef:
(quote)


Dan moet je ook wel doortrappen…koel je af door de rijwind


Het liefste fiets ik langs het kanaal. Dat is koel en auto- en snooterloos. Die snooterrijders hebben een dekentje tegen de kou.

avatar van Kronos
De beste prestaties die ik met m'n koersfiets haalde: 150 km aan 25 km/u gemiddeld en 80 km aan 28 km/u gemiddeld.

avatar van Mssr Renard
Kronos schreef:
De beste prestaties die ik met m'n koersfiets haalde: 150 km aan 25 km/u gemiddeld en 80 km aan 28 km/u gemiddeld.


Kijk dat is sneller dan ik. Maar ik heb wel verkeerslichten (soms) en vandaag zat ik 10 a 15 minuten stil in de Warung. Dat drukt het gemiddelde.

Ik heb (sinds ik hier woon) nog steeds geen hele dag gefietst.

Vroeger fietste ik nog wel eens 100 km rondjes op een vrije dag.

avatar van Kronos
Verkeerslichten had ik ook bij die 150 km. Maar nu hou ik me niet meer bezig met gemiddelden. Gewoon lekker ontspannen fietsen met af en toe wat sportief bochtenwerk en pittige acceleraties. Al komt dat laatste niet geheel van mezelf. Met de racefiets was dat wel leuk, na een bocht op de pedalen gaan staan om weer op snelheid te komen.

avatar van Mssr Renard
In die oude dagen genoot ik juist, met ern gemiddelde van 16 km per uur, deed ik wel een hele dag met rondje Westland, of met de fiets naar Limburg en daar heuvel op en af. Maar dat was gewoon een tweedehands barrel zonder versnellingen en vaak had ik gewoon een gitaar, handpan en opname-apparatuur bij me.

Nee sporten deed ik niet. Wat ik nu dagelijks doe, lijkt wel op sporten. Maar ik houd van fietsen. Al 40 jaar bijna elke dag. En nu dan met mijn eerste, officiele nieuw-in-de-winkel gekochte fiets, fantastisch.

De fiets op is altijd mijn vakantie geweest. Als anderen op vakantie gingen, fietste ik een stuk of ging in wandelen in Meijendel. A poor man's holiday.

Maar goed, Nu gaat het me wat voor de wind, denk ik. Ik heb én een stoere fiets en ik ga op vakantie. Hoe vet is dat.

En dat bijhouden van gemiddelden en totaken, vind ik als *****-er natuurlijk fantastisch

avatar van Kronos
Zolang je dat maar akoestisch en analoog doet is het goed.

avatar van ZAP!
Laat ik ook es een fiets-anecdote erin gooien - true story : mijn meest enerverende fiets'prestatie' was het van een totaal niet steile afrit het voor elkaar krijgen recht voorover op m'n snufferd te vallen. Hoe het precies ging weet ik niet meer, ik geloof dat ik tijdens de val met mijn gezicht op het stuur viel. -edit- mijn lip was kapot, vandaar het vele bloed -/edit-

Ik naar huis, bloed op m'n gezicht - het leek veel erger dan het was en mijn moeder en broer zagen me aankomen. Commentaar broer: "Ach, we hebben nog wel een mooie foto van 'm."

Mijn moeder wilde vervolgens (na EHBO natuurlijk) de fiets afspoelen, maar ik protesteerde hevig, bang als ik was dat ie ging roesten... Ik was gelukkig nog maar een jaar of 7.

Zo heb ik er nog wel meer leuke fiets-ongeluk-anecdotes, wordt eventueel vervolgd.

avatar van Kronos
Ik doe mee met de fiets-ongeluk-anecdotes.

Op een zaterdagmorgen was het zo'n ideale frisse temperatuur waarbij er extra zuurstof in de lucht lijkt te hangen. Als een raket vloog ik met mijn stadsfietsje naar de plek die ik in de gedachten had. Alleen werd dat vliegen op een gegeven moment iets te letterlijk. Toen ik een overdekte garage binnen sjeesde, had ik niet gezien dat de geschilderde witte streep tussen in- en uitrit voor auto's vervangen was door een betonnen blok; zoiets, maar dan wat lager. Doordat het in die garage wat donkerder was en ik mijn brilleke niet op had, had ik dat echt totaal niet gezien. En dus was ik ineens van keihard aan het fietsen keihard aan het vallen. Ik herinner me nog goed hoe ik me tijdens die val afvroeg: What the f#ck!, hoe kán dat nu! Ook herinner ik me nog goed hoe ik mijn ene arm vooruit had, als Superman die een vlucht maakt, en iets voelde kraken in mijn ribbenkast. En nog allemaal voor ik tot stilstand was gekomen dacht ik: lap, dat is een gekneusde rib. Toen ik dan overeind gekrabbeld was móest ik weten: What the f#ck!, hoe kán dat nu! En toen zag ik het natuurlijk meteen. Het blok stond ook al vol zwarte strepen van auto's die er op gereden waren. Welke achterlijke idioot heeft dit bedacht, vroeg ik me af. Maar ik moest ook wel lachen om mezelf. Want welke achterlijke idioot van (toen) een jaar of veertig rijdt zo met de fiets. 's Anderendaags was het Kerstfeestje bij mijn vader. Ook weer goed gelachen en dan tegelijk keiveel zeer hebben aan die rib.

avatar van Kronos
Mssr Renard schreef:
En nu dan met mijn eerste, officiele nieuw-in-de-winkel gekochte fiets, fantastisch.

Ik heb daar niet zo lang op moeten wachten. Mijn eerste nieuw gekochte fiets kreeg ik op mijn twaalfde. Vooral om mee naar school te rijden toen ik naar het eerste middelbaar zou gaan. Een afstand van ongeveer 15 km. Die fiets, dat was dé fiets waar ik het de rest van mijn jeugd mee zou moeten doen. We kregen niet om de paar jaar een nieuwe fiets natuurlijk. Het was dus ineens ene voor volwassenen, de grootste maat. Maar ik was een klein manneke en kon niet aan de pedalen. Wat men dan deed was een blokje op de crank van de pedaal zetten. In dat blokje zat ook schroefdraad waar de pedaal aan bevestigd kon worden. Het resultaat was eigenlijk een kortere crank. Zo kon ik met mijn korte beentjes bij de pedalen, maar door de draaicirkel die dan kleiner wordt, trapt de fiets wel zwaarder. En dan waren er nog mijn eigen voorkeuren. Er moest een hoog stuur op (chopperstuur) zoals dat begin jaren tachtig veel te zien was. En er moest ook nog een grote slijklap (spatbord) aan. En dan een zware boekentas achterop. Zo reed ik de eerste dag en vele dagen erna met mijn gloednieuwe fiets naar de nieuwe grote school in de (voor mij toen) grote stad. Onderweg hoorde ik wel eens commentaren; 'waar rijdt die fiets met dat manneke naartoe?' Als het dan regende moest je ook nog een regenbasj aandoen. Te grote fiets, kortere cranks, geen versnellingen en dan drie extra windvangers (pocho regenhoes, hoog stuur, groot spatbord). Je raadt het al. Toen de herfst het land echt inwaaide raakte ik gewoon niet meer vooruit. Terugkeerd en de rest van het jaar met de bus naar school geweest.

avatar van Kronos
ZAP! schreef:
Mijn moeder wilde vervolgens (na EHBO natuurlijk) de fiets afspoelen, maar ik protesteerde hevig, bang als ik was dat ie ging roesten... Ik was gelukkig nog maar een jaar of 7.

Een bebloed gezicht, maar je dan zorgen maken over die fiets.

avatar van Mssr Renard
Vallen van de/met de fiets. Helaas iets te vaak gebeurd.

Komt ook wel omdat ik vroeger te veel dronk, denk ik. Maar één keer vergeet ik echt nooit. Wat lijers hadden een hek omgebogen over de weg heen. Ik was op terugtocht van de band-practice naar huis. Ik oefende in Loosduinen en woonde in Rijswijk. In feite allemaal gewoon Den Haag.

Maar goed ik reed dus hard tegen dat hek-ding aan, viel op de grond en schoof wat meters mijn gezicht over het asfalt. Geen littekens, maar wel een paar weken met flinke wonden in mijn gezicht gelopen. IK werkte toen nog in Rotterdam, op het stadhuis, en ze geloofde het verhaal niet. Alsof ik gevochten had. Trouwens, dat zijn wonden die je van een gevecht oploopt.

Een andere keer was het zo glad (ik woonde toen op Scheveningen en werkte in de Haagse binnenstad bij Verkeer en Waterstaat), dat ik uitgleed en over de straat een flink aantal meters doorgleed. Niet zo erg. Ware het niet dat er een auto mij voortduwde. Mijn gezicht was tegen het nummerbord aangeplakt, zeg maar. Ik dacht echt toen: ik ga dood nu. Toen we tot stilstand kwamen en ik die vent uit de auto vroeg waarom hij godensnaam niet remde zei hij, dat hij dat wel deed, maar door de gladheid gleed hij ook door.

Ik had alleen wat blauwe plekken en flink wat schrik. Ik ging trouwens gewoon naar werk, want zo gaan die dingen.

Dronken van je fiets in de bosjes of iets dergelijks vallen, is je eigen stomme rotschuld, dus daar ga ik niet zielig over doen. Het is wel zo dat een mede-muzikant is overleden omdat hij met fiets en al in de rgacht was gevallen. Dat is ook zo iets. Dus kijk in jezusnaam uit met dronken op de fiets stappen.

Ik denk trouwens wel dat wij met z'n allen een beetje meer tegen een stootje kunnen dan sommige anderen. Daar is ook wat voor te zeggen. Boem!

avatar van Kronos
Fietsen is als leven. Je leert het met vallen en opstaan.

avatar van ZAP!
Kronos schreef:
Een bebloed gezicht, maar je dan zorgen maken over die fiets.
EHBO was al toegepast, hè. En wie wil er nou met een verroeste fiets over straat?!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:45 uur

geplaatst: vandaag om 00:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.