MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Voor vandaag:

Togo - Frankrijk 1-2
Zwitserland - Zuid-Korea 1-1

Saoedi-Arabië - Spanje 0-2
Oekraïne - Tunesië 3-1

Togo - Frankrijk 2-2

Saoedi-Arabië - Spanje 0-8
Oekraïne - Tunesië 2-1

Frankrijk eruit dus

Togo - Frankrijk 0-2
Zwitserland - Zuid-Korea 2-0

Saoedi-Arabië - Spanje 0-5
Oekraïne - Tunesië 2-1

Ace schreef:
Gadverdamme, Australie door. Krijg je dat eeuwige gezemel weer over Guus dit, Guus dat.

Ik wordt er inderdaad ook wel een beetje moe van, van dat Guusje gedweep. Prima coach hoor maar net als iedereen niet zonder fouten. En er zijn er meer die een opstelling kunnen maken.

En trouwens....hoezo knap...net alsof Australie 11 aboriginals van de steppes heeft geplukt en Guus ze drie maanden voor het WK heeft uitgelegd dat het 11 tegen 11 is en dat je je speer niet mee t veld op mag nemen. Nee hoor Australie heeft ook gewoon dure profs uit de premiership en de plaatsing in deze groep, met zwakke landen als Japan en Kroatie erbij, is allerminst onverwacht . Ik doe dan ook goede zaken in de diverse poules .

Ik denk ook dat helemaal niemand hier, en zeker de Roda fans niet, die Kalac hadden opgesteld. Guus wel en alleen zijn stomme geluk zorgt er voor dat t niet verkeerd afloopt.

Wel een hele leuke wedstrijd trouwens

bubbachups schreef:
Mooi Jorien van den Herik citaat.

Ace
Dank je VanDeGriend, eindelijk een medestander Exact zoals ik erover denk...

Vandaag Zuid-Korea als het kan er wel even uit. Kan Frankrijk samen met Zwitserland gewoon gezellig door.

In die andere poule heb ik er hoop op dat Oekraine eruit vliegt en Spanje met Tunesie fijn doorgaat.

Wanneer beiden zo verlopen is dat voor mij pouletechnisch tamelijk interessant en zijn we mooi ook van dat Zuid-Korea af, in mijn ogen één van de ploegen die op dit wk echt niets te zoeken heeft.

En Zwitserland wel

Ik word ook een beetje gek van die Hiddink-verering en alleen daarom zou ik Zuid-Korea al door willen gaan, om maar aan te tonen dat het ook zonder Guus kan.

obsessed schreef:
En Zwitserland wel

Ik word ook een beetje gek van die Hiddink-verering en alleen daarom zou ik Zuid-Korea al door willen gaan, om maar aan te tonen dat het ook zonder Guus kan.

En dan gaan ze het over de grote successen van Dick Advocaat hebben..

Alhoewel..... neee.

Frankrijk met de hakken over de sloot toch door, Zuid-Korea op doelsaldo eruit, Spanje (met 11 reserves vandaag !!!) boekt een reguliere overwinning en Oekraine zet Tunesie uiteindelijk toch gemakkelijk opzij...oftewel:

Togo - Frankrijk 0-2

Saoedi-Arabië - Spanje 0-2
Oekraïne - Tunesië 3-0

Ace
obsessed schreef:
En Zwitserland wel

Ik vind Zwitserland best een aardige ploeg. Het zal als ze de volgende ronde halen wel snel exit voor ze zijn, maar ach.

Wat betreft die Zuid-Korea theorie kan je wellicht gelijk hebben, maar laten we ieder toeval uitsluiten dat ze weer stunten en gewoon rustig hopen dat het vanavond al finito en enkele reis Seoul is.

Kan nog lachen worden in deze poule, wat gebeurt er als Frankrijk met 2 - 1 wint en Zuid-Korea 0 - 0 speelt??

Dan staan Frankrijk en Zuid-Korea exact gelijk, zelfde aantal punten en doelsaldo en onderlinge resultaat gelijk.
Gaan we dan een muntje opgooien?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

En dan gaan ze het over de grote successen van Dick Advocaat hebben..

Alhoewel..... neee.

Zou het nochtans een knappe prestatie van Dick vinden als hij hier met dit Zuid Korea de tweede ronde haalt. Verder vind ik het ook geen geweldige coach hoor, daar gaat het niet om.

Ik vind persoonlijk dat Guus wel veel krediet verdient. Er kan niemand ontkennen dat hij de laatste jaren wel opmerkelijk veel succes heeft. Het is niet niks om met PSV de europa cup 1 te winnen, het is niet niks om met PSV in de halve finale van de Champions leaque te komen, het is niet niks om met Zuid Korea de halve finale van het WK te halen, het is niet niks om met Nederland de halve finale van het wk te halen....en het is niet niks om met Australie de tweede ronde te halen. En om dit nu af te doen met alleen geluk....en iedereen kan een opstelling maken.....is wel erg kort door de bocht.

Ik hoop dat Guus Hiddink nog eens een jaartje of twee Heerenveen gaat coachen....hebben we eens een andere landskampioen

El Ninjo schreef:
Spanje (met 11 reserves vandaag !!!)

Moet in principe geen probleem zijn als je de bank van Spanje hebt gezien

bonothecat schreef:
Ik hoop dat Guus Hiddink nog eens een jaartje of twee Heerenveen gaat coachen....hebben we eens een andere landskampioen

Of Feyenoord, hebben we weer eens een andere landskampioen.

Ace
bonothecat schreef:
Ik vind persoonlijk dat Guus wel veel krediet verdient. Er kan niemand ontkennen dat hij de laatste jaren wel opmerkelijk veel succes heeft. Het is niet niks om met PSV de europa cup 1 te winnen, het is niet niks om met PSV in de halve finale van de Champions leaque te komen, het is niet niks om met Zuid Korea de halve finale van het WK te halen, het is niet niks om met Nederland de halve finale van het wk te halen....en het is niet niks om met Australie de tweede ronde te halen. En om dit nu af te doen met alleen geluk....en iedereen kan een opstelling maken.....is wel erg kort door de bocht.

Je hebt gelijk: hij verdient respect en krediet. Daar gaat het me ook niet om. Meer de hele gekte eromheen. Buiten die prestaties met Zuid-Korea en Australie heeft Louis van Gaal minimaal net zoveel als hij bereikt, maar daar is dat nooit zo breed uitgemeten. Hoe dat komt? Ome Guus is een sympathieke vent die handig en direct is met de media. Louis heeft daar duidelijk geen kaas van gegeten...

Louis van Gaal teert nog steeds op zijn successen bij ajax en Barcelona, dus hij heeft genoeg eer ontvangen. Ik ben het je wel mee eens dat Guus een stuk sympathieker overkomt en daardoor meer sympathie ontvangt.

v. Gaal heeft een wanprestatie neergezet bij het NL-elftal en daarna nog een keer bij ajax. Daardoor heeft hij ook iets in krediet verloren en logisch > dat is sport.

Ace
Nicolage Rico schreef:
Louis van Gaal teert nog steeds op zijn successen bij ajax en Barcelona, dus hij heeft genoeg eer ontvangen. Ik ben het je wel mee eens dat Guus een stuk sympathieker overkomt en daardoor meer sympathie ontvangt.

v. Gaal heeft een wanprestatie neergezet bij het NL-elftal en daarna nog een keer bij ajax. Daardoor heeft hij ook iets in krediet verloren en logisch > dat is sport.

Hij doet het nu anders ook weer aardig bij AZ, al dient gezegd te worden dat Adriaanse daar de basis voor heeft gelegd.

Ja, wellicht is het een man die spelers dagelijks onder zijn hoede moet hebben en dan pas een bepaalde chemie kan creeren. Bij het Nederlands elftal werd het inderdaad niet zo'n daverend succes...

Om mijn poll waar ik wel eerste sta een beetje kansrijk te houden:

Frankrijk - Togo 2-0
Zuid-Korea - Zwitserland 2-1

Spanje - Saudi-Arabië 4-0
Oekraïne - Tunesië 3-0

Zodat mijn voorspelde kwartfinales Fra-Spa en Oek-ZKo er nog in zitten.

Frankrijk - Togo 1-2
Zuid-Korea - Zwitserland 0-1

Spanje - Saudi-Arabië 7-0
Oekraïne - Tunesië 1-1

Klumpie schreef:

Laten we met ze allen afspreken dat we het woord wereldtitel niet meer in onze mond nemen tot we daadwerkelijk de wereldtitel gewonnen hebben.
zolang???

Frankrijk - Togo 1-1
Zuid-Korea - Zwitserland 1-2

Spanje - Saudi-Arabië 33-0... (32-0 is toch het huidige record? )
Oekraïne - Tunesië 2-1

Frankrijk - Togo 2-0
Zuid-Korea - Zwisterland 2-1

Spanje - Saudi-Arabië 4-0
Oekraïne - Tunesië 3-1

Frankrijk - Togo 1-2
Zuid-Korea - Zwisterland 1-1

Spanje - Saudi-Arabië 2-0
Oekraïne - Tunesië 2-1

Frankrijk - Togo 2-1 (spijtig genoeg)
Zuid-Korea - Zwisterland 1-2

Spanje - Saudi-Arabië 3-0
Oekraïne - Tunesië 2-0

pauljojo schreef:
(32-0 is toch het huidige record? )

Ik dacht 22-0, interland tussen Australie en Samoa (?) een paar jaar geleden. 11 doelpunten van Archie Thompson.

Toon1 schreef:
(quote)

Ik dacht 22-0, interland tussen Australie en Samoa (?) een paar jaar geleden. 11 doelpunten van Archie Thompson.

16 doelpunten van Archie Thompson met 32-0

Fantastisch dat Australië door is, en ook absoluut terecht. Speelden 3 goede wedstrijden, hadden wel wat geluk. Terwijl Kroatië een wanprestatie leverde tegen Japan en verder vond ik ze ook al niet zo goed. Ook goed voor iedereen buiten Europa dat er nog een niet-Europees land door is.

Hopelijk vliegen vandaag die irritante Fransen eruit. Met hun belabberde spel, echt 1 van de slechtste ploegen dit WK. Zwitserland wint van Zuid-Korea. En vanavond dendert Spanje met een B-team over de Saoedies heen, en wint Oekraïne vrij eenvoudig van Tunesië. Zo krijgen we in ieder geval al 1 verrassing in de 1/4 finale: Zwitserland of Oekraïne.

Frankrijk - Togo 0-0

Spanje - Saudi-Arabië 5-0
Oekraïne - Tunesië 3-0

Een schorsing van 4 wedstrijden voor De Rossi die dus mochten de Itakken zo ver komen alleen in de finale kan spelen (helaas veels te kort )

Iceman schreef:
Zo krijgen we in ieder geval al 1 verrassing in de 1/4 finale: Zwitserland of Oekraïne.

Frankrijk - Togo 0-0

Spanje - Saudi-Arabië 5-0
Oekraïne - Tunesië 3-0

Oekraïne vind ik nou niet echt een verassing. Zwitserland ook niet, overigens....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.