Overig / Algemeen / WK 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2006, 22:27 uur
bubbachups schreef:
Wie dan?
En het dark horse verhaal gaat al helemaal niet op. Alsof Babel en Maduro zulke zekerheidjes zijn. Een speler moet toch een keer zijn entree maken op het hoogste niveau.
(quote)
Wie dan?
En het dark horse verhaal gaat al helemaal niet op. Alsof Babel en Maduro zulke zekerheidjes zijn. Een speler moet toch een keer zijn entree maken op het hoogste niveau.
Babel is niet goed genoeg voor dit niveau en ik had Davids meegenomen ipv Maduro.
v. Basten heeft Kuyt meegenomen, omdat hij inzetbaar is op 2 plekken. Kuyt is dus de vervanger van v. Nistelrooij. In eerste instantie zou Kuyt op de rechterflank spelen (is nu ingewisseld voor v. Persie, maar dat terzijde). Mocht v. Nistelrooij uitvallen, dan zou Kuyt in de spits gaan spelen en v. Persie op de rechterflank.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Huntelaar is niet mee, en terecht. Punt uit.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 22:35 uur
0
geplaatst: 22 juni 2006, 22:37 uur
Nicolage Rico schreef:
Babel is niet goed genoeg voor dit niveau [...].
Babel is niet goed genoeg voor dit niveau [...].
Had 'ie mooi Huntelaar kunnen meenemen in plaats van Babel.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 22:52 uur
Dat was dan een betere optie geweest. En je wissel op de linkerflank dan?

0
geplaatst: 22 juni 2006, 22:53 uur
FANTASTISCH!! Die Simunic is de eerste speler die 3 gele kaarten krijgt in een wedstrijd (of was die 3e kaart net na het fluitsignaal?).Guus Guus Guus!!

Hoe is het mogelijk?
0
geplaatst: 22 juni 2006, 22:53 uur
Kuijt. Maar dan had ik 'm wel even laten trainen op zijn linkerbeen.

0
DutchViking
geplaatst: 22 juni 2006, 22:55 uur
Ik vond het een erg matige, rommelige wedstrijd, die eigenlijk alleen vanwege de spanning nog wel aardig was. Kroatië speelde allesbehalve groots, maar Australië was ook niet veel beter.
De scheidsrechter vond ik soms erg warrig en inconsequent. Wel apart inderdaad, die drie gele kaarten voor Simunic.
Man van de wedstrijd: Kalac
De scheidsrechter vond ik soms erg warrig en inconsequent. Wel apart inderdaad, die drie gele kaarten voor Simunic.
Man van de wedstrijd: Kalac

0
geplaatst: 22 juni 2006, 22:58 uur
Ik vond het genieten dat einde van de wedstrijd... Als ik een aussie was geweest, had ik nu een hartverzakking gehad, zeker toen de Kroaten een opgelegde kans verprutsten.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:01 uur
Heb erg genoten van de wedstrijd. Oogstrelend was het misschien niet, maar de spanning maakte veel (alles eigenlijk) goed. Ik gunde het Australië zowiezo, met of zonder Guus. Aussies blijven mensen met een geweldige sportinstelling.
0
Ace
geplaatst: 22 juni 2006, 23:17 uur
Gadverdamme, Australie door. Krijg je dat eeuwige gezemel weer over Guus dit, Guus dat. Ik gun dit het sympathieke Australische volkje uiteraard en Guus Hiddink (klassecoach) ook, maar ik zit niet te wachten op 28 herhalingen van een buitenspelgoal van Harry Kewell in een tijdsbestek van 12 uur. Die ellende gaan we krijgen de komende dagen...
Over dat spitsenverhaal: lekker van Nistelrooij laten staan. Komt best goed. Kuyt komt kwaliteit tekort op die positie. Beetje draven langs de zijlijn kan hij als de beste, maar centraal vind ik het niets.
Jij kijkt door een Geffense bril

Over dat spitsenverhaal: lekker van Nistelrooij laten staan. Komt best goed. Kuyt komt kwaliteit tekort op die positie. Beetje draven langs de zijlijn kan hij als de beste, maar centraal vind ik het niets.
Jij kijkt door een Geffense bril

0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:21 uur
Ach, Guus verdiend het. Als je (Ace) het Guus gunt, vind je het ook niet irritant dat iedereen zo enthousiast is over Guus. Bovendien denk ik niet dat ze het zo op gaan blazen op dit moment. Mocht Guus nog verder komen, dan is het een andere zaak.
Hoe verder in het tournooi, hoe gekker het gaat worden.
Hoe verder in het tournooi, hoe gekker het gaat worden.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:23 uur
Ace schreef:
Gadverdamme, Australie door. Krijg je dat eeuwige gezemel weer over Guus dit, Guus dat. Ik gun dit het sympathieke Australische volkje uiteraard en Guus Hiddink (klassecoach) ook, maar ik zit niet te wachten op 28 herhalingen van een buitenspelgoal van Harry Kewell in een tijdsbestek van 12 uur. Die ellende gaan we krijgen de komende dagen...
Je kunt er gewoon niet tegen dat het een PSV'er is.

Ace schreef:
Gewoon Vennegoor in de basis.

0
Ace
geplaatst: 22 juni 2006, 23:23 uur
Deze logica volg ik niet helemaal. Het gaat mij erom dat de media het allemaal schromelijk overdrijft. Zoals Van Hanegem het ook al aangaf: we doen net of die Australiers voor het eerst tegen een bal aan trappen, maar er lopen wel 7 spelers uit de Premier League in. Enthousiasme is mooi, verafgoding niet.
0
Ace
geplaatst: 22 juni 2006, 23:24 uur
Klumpie schreef:
(quote)

(quote)

Ik heb niet zoveel tegen psv als jij denkt...

Ja, Vennegoor inderdaad... Of Hesselink, dat is me om het even.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:29 uur
Ace schreef:
Deze logica volg ik niet helemaal. Het gaat mij erom dat de media het allemaal schromelijk overdrijft. Zoals Van Hanegem het ook al aangaf: we doen net of die Australiers voor het eerst tegen een bal aan trappen, maar er lopen wel 7 spelers uit de Premier League in. Enthousiasme is mooi, verafgoding niet.
Ja, en wat wil je hiermee zeggen? Dit is niet echt een tegenmening.
De media is zo enthousiast, omdat Guus een Nederlander is. Het is dus puur chauvinisme. Chauvinisme is een overdrijving van de vaderlandsliefde. Dat zit gewoon in de Nederlander (niet allemaal, voordat je je wil onderscheiden). Ik geef je dus gelijk dat er wat overdreven wordt, maar ik heb Australië nooit onderschat (al schatte ik Kroatië hoger in).
0
Ace
geplaatst: 22 juni 2006, 23:35 uur
Lees even terug en je weet wat ik ermee wil zeggen.
Ik ben best chauvinistisch hoor
Het gaat me erom dat Nederlanders (vooral de pers) pas echt chauvinistisch worden wanneer een Nederlander in een ander land succes behaalt. Dat Van Basten met een in mijn ogen niet zo erg bijzonder talentvolle selectie resultaat haalt, zij het zonder het mooie voetbal dat wij graag zien, hoor je praktisch niemand over.
Het gaat me erom dat Nederlanders (vooral de pers) pas echt chauvinistisch worden wanneer een Nederlander in een ander land succes behaalt. Dat Van Basten met een in mijn ogen niet zo erg bijzonder talentvolle selectie resultaat haalt, zij het zonder het mooie voetbal dat wij graag zien, hoor je praktisch niemand over.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:37 uur
Ace schreef:
Het gaat me erom dat Nederlanders (vooral de pers) pas echt chauvinistisch worden wanneer een Nederlander in een ander land succes behaalt. Dat Van Basten met een in mijn ogen niet zo erg bijzonder talentvolle selectie resultaat haalt, zij het zonder het mooie voetbal dat wij graag zien, hoor je praktisch niemand over.Wees blij dat we nu een beetje in de luwte kunnen werken. Normaal gesproken zijn we, voor dat het WK begint, al wereldkampioen.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:38 uur
Ace schreef:
Dat Van Basten met een in mijn ogen niet zo erg bijzonder talentvolle selectie resultaat haalt, zij het zonder het mooie voetbal dat wij graag zien, hoor je praktisch niemand over.
Dat Van Basten met een in mijn ogen niet zo erg bijzonder talentvolle selectie resultaat haalt, zij het zonder het mooie voetbal dat wij graag zien, hoor je praktisch niemand over.
Nou... Ik heb er meer dan genoeg gehoord.Maar ik begrijp je punt wel. Ik denk ook omdat het vooral is dat NL een stuk meer kwaliteit heeft dan Australië.. Dat kan je niet ontkennen. Dat is een verschil van een - pak 'm beet - R.KC en PSV.
Ik irriteer me niet aan het chauvinisme ten opzichte van Guus. Ik geniet er wel van.
0
Ace
geplaatst: 22 juni 2006, 23:41 uur
Tja, ik vind Guus een beste vent en het is mooi dat hij het weer flikt om het zo maar te zeggen, maar verder heb ik er gewoon niets mee. Het gaat om het Nederlands elftal in mijn ogen en niet om die andere 3 teams met een Nederlandse coach. Vier jaar geleden heb ik me kapot geergerd: met alle geluk van de wereld (ik wil het nog net geen corruptie noemen) haalt Korea de halve finale en dat hebben we geweten ook... Wat dat aangaat heeft Australie het tot dusver wel verdiend, want ze speelden best goed.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:44 uur
Inderaad fantastisch. Het leek wel een komedie. Nog nooit zo gelachen in een voetbalwedstrijd. Tegelijkertijd stond de wedstrijd bol van de spanning.
4 *
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:44 uur
Jammer dat Hugo Borst nu over Wereldtitel begint te spreken. We zitten slechts in 1/8 finale en het zou me niks verbazen als Portugal ons uitschakelt.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:46 uur
Zegt Hugo Borst dat??? De anti-chauvinist!!! De beste man wil nog liever dat Duitsland wereldkampioen wordt.
Maar NL heeft natuurlijk wel een reële kans... NL is gewoon moeilijk te verslaan en kan van iedereen winnen. Voorin hebben ze voldoende kwaliteit, die met een opleving zo 2 x achter elkaar kunnen scoren.
Maar NL heeft natuurlijk wel een reële kans... NL is gewoon moeilijk te verslaan en kan van iedereen winnen. Voorin hebben ze voldoende kwaliteit, die met een opleving zo 2 x achter elkaar kunnen scoren.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:48 uur
Nicolage Rico schreef:
Zegt Hugo Borst dat??? De anti-chauvinist!!! De beste man wil nog liever dat Duitsland wereldkampioen wordt.
Laten we met ze allen afspreken dat we het woord wereldtitel niet meer in onze mond nemen tot we daadwerkelijk de wereldtitel gewonnen hebben.

0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:48 uur
Klumpie schreef:
Laten we met ze allen afspreken dat we het woord wereldtitel niet meer in onze mond nemen tot we daadwerkelijk de wereldtitel gewonnen hebben.
(quote)

Wereldtitel.
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:49 uur
0
geplaatst: 22 juni 2006, 23:52 uur
Klumpie schreef:
(quote)

Worldchampion.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.