MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Allmusic
Nicolage Rico schreef:
...die tackle van Deco was gewoon donkerrood.

...welnee joh, terecht even de onsportieve Heitinga op z'n plaats gezet, die tweede gele kaart voor Deco was trouwens ronduit belachelijk.

Ja, maar het waren allemaal terechte kaarten..... Hij had er zelfs meer kunnen geven. Dit is gewoon 1 van de hardste wedstrijden geweest uit de geschiedenis. Daar kan de scheids verder ook weinig aan doen. Het is oneerlijk dat hij uitgekozen is om deze wedstrijd te fluiten . Daarbuiten is dit wel één van de strengste scheidsrechters....

En laten we nou niet gaan zeggen dat Huntelaar, Seedorf en Davids mee hadden gemoeten. Dat slaat nergens op en is totaal irrelevant.

Trouwens, Onderhond > Jij doelt waarschijnlijk op Robben tegen Ivoorkust. Dat was geen schwalbe, ook geen penal. Hij werd uit balans gebracht en kreeg geel omdat hij nou eenmaal de reputatie heeft van schwalbekoning. Dus wel z'n eigen schuld.

Allmusic schreef:
(quote)

...welnee joh, terecht even de onsportieve Heitinga op z'n plaats gezet, die tweede gele kaart voor Deco was trouwens ronduit belachelijk.

Eh, tackle van achter is gewoon rood hoor. Sportiviteit kent grenzen, dat wel.

Inderdaad, al begreep ik die Heitinga niet.... Heeft ie waarschijnlijk geleerd bij ajax...

Nicolage Rico schreef:
Trouwens, Onderhond > Jij doelt waarschijnlijk op Robben tegen Ivoorkust. Dat was geen schwalbe, ook geen penal. Hij werd uit balans gebracht en kreeg geel omdat hij nou eenmaal de reputatie heeft van schwalbekoning. Dus wel z'n eigen schuld.

Nee, ik doelde vooral op twee situaties waar een doorgebroken NL speler zich gewoon tegen de grond gooit terwijl er geen Ivoriaan aankomt, en hen zo met twee onterechte gele kaarten opzadelt.

Ook de fout die voorafgaat aan de eerste goal is zo enorm gezocht dat het meer een blaam is dat wat anders. Wel een terechte fout, maar gewoon opgezocht.

Tuurlijk, maar fouten uitlokken hoort er ook een beetje bij. Van Persie maakte in ieder geval geen schwalbe.

Nee, maar als je kan voetballen hoef je je niet tot zulke dingen te verlagen tegen een land als Ivoorkust om maar te kunnen scoren.

Daarbij zijn er heel wat ploegen waar je ziet dat fouten uitlokken er helemaal niet "bijhoort". Maar dat heet dan naief in het Europese voetbal

Tsja, je zult wel moeten als je wilt winnen en het niet op een andere manier lukt.

En daarom ben ik ook blij dat Portugal vandaag gewonnen heeft. Zijn even grote schurken, maar die hoor ik niet dagelijk roepen hoe goed ze wel niet zijn, en dat ze al met een half been in de finale staan

Onderhond schreef:
En daarom ben ik ook blij dat Portugal vandaag gewonnen heeft. Zijn even grote schurken, maar die hoor ik niet dagelijk roepen hoe goed ze wel niet zijn, en dat ze al met een half been in de finale staan

idd, en anders was vBasten als een soort 'God' in de boeken gekomen en dat is dus niet de bedoeling.

Onderhond en Klumpie? Belgen?

Boularouz volop 100% verdiend rood. Ik bedoel, wat valt daar nog over te klagen? Die eerste actie tegen Ronaldo was al ongelofelijk smerig en had van mij met 1½ geel bestraft mogen worden. Die tweede gele kaart was volgens de commentator toneelspel van Figo, maar Boula raakt Figo wel degelijk keihard. Of het nou opzettelijk was of niet. Op dit niveau moet je gewoon slim genoeg zijn om je poten (ellebogen) bij je te houden.

Als samenvatting van deze wedstrijd ben ik het volledig met v/d Sar eens: "wij waren beter, maar zij waren slimmer."

Portugal door, terecht dus. Want wie niet sterk is, moet slim zijn...

EDIT: laten we even lekker depresief Joy Division luisteren Wat luister jij nu Nederland uitgeschakeld is?

Absoluut Belg ja.

Als België tijdens de rust 4-0 voorstaat in een 11-10 voordeelsituatie zal je ons nog voorbeelden horen aanhalen van situaties waar het ooit is misgelopen, en kan alles nog steeds gebeuren.

't Is een mentaliteit waar je mee opgroeit

pauljojo schreef:
Wat luister jij nu Nederland uitgeschakeld is?

Vandaag is rood

Klumpie schreef:
(quote)

idd, en anders was vBasten als een soort 'God' in de boeken gekomen en dat is dus niet de bedoeling.

DutchViking
Bah, wat een nare vent is die scheidsrechter Ivanov. Een enkeltje naar de verste uithoek in Siberië is wat die man verdient.

Nu ben ik weer helemaal voor Argentinië, zeker nu ze tegen Duitsland moeten spelen.

Nederland: hoogmoed komt voor de val

Nederland: op weg naar Gouda ?

Waar zijn jullie wuppies nu?

Groetjes uit belgie!

En nu supporteren voor Duitsland! Duitsland op weg naar goud!

DutchViking
België zou blij mogen zijn met een elftal als Oranje. Niet dat wij zo goed spelen, maar we zijn in ieder geval een aanwinst voor een groot toernooi met ons aanvallende spel (hoewel dat er dit WK niet echt uitkwam). Dat kun je van België niet zeggen, is mijn mening

DutchViking schreef:
België zou blij mogen zijn met een elftal als Oranje. Niet dat wij zo goed spelen, maar we zijn in ieder geval een aanwinst voor het toernooi met ons aanvallende spel (hoewel dat er dit WK niet echt uitkwam). Dat kun je van België niet zeggen, is mijn mening

België kent zijn plaats, Nederland niet. Jullie denken altijd al dat jullie al op voorhand wereldkampioen zijn.

Toon1 schreef:

Groetjes uit belgie!

Dit vraagt om een flauwe grap over het Belgische voetbal, maar ik zal me inhouden.

Zonde dat ze eruit liggen. Was absoluut niet nodig geweest. 2 kansen voor Portugal die er 1 benutten tegenover 3/ 4 voor Nederland maarjaah als Kuijt die bal er niet in trapt. Misschien dat Nederland ietsje sterker was, maar Nederland heeft in de poule steeds het geluk aan z'n zijde gehad nu even niet helaas

pauljojo schreef:
Onderhond en Klumpie? Belgen?

ZEKERS GEEN BELG, maar er word hier in Nederland een beetje overdreven over het Nederlands Elftal gesproken. We hebben best een aardig team, maar verder dan de kwartfinale waren we nooit gekomen.

Ook hebben we nog geen minuut goed gevoetbald op dit WK. Dit is het slechtste WK wat ik gezien heb sinds 1990, ook toen met vBasten in de gelederen. Zelfs onder Advocaat speelden we nog beter voetbal.

vBasten en het WK kan nooit wat worden, dus het wordt tijd voor een andere coach en vooral een objectieve coach. Misschien is Hiddink in 2008 nog vrij.

Van Basten mag wat mij betreft nu de ladingen met kritiek krijgen.

1. Seedorf, Davids, Kluivert etc. waren volgevreten vedettes die Nederland niet aan het voetballen hebben gekregen. In 1998 , 2000 en 2004 leidde dit wel tot een 1/2 finale. Kluivert is terrecht gepasseerd. Davids en Seedorf waren bruikbaar om de vechtlust (Davids) aan te wakkeren en de creativiteit (Seedorf). Falen doe je niet met 1/2 finales, wel als je als coach aangeeft dat bepaalde spelers niet geschikt zijn en vervolgens ronden eerder stranden.

2. Het belachelijke krediet van de Ajax en ex-Ajaxspelers bij van Basten. Belachelijk zowiezo om Babel mee te nemen en vd Vaart na zijn blessure niet af te laten vallen. Het inzetten van Heitinga, wanneer je moet scoren in 25 minuten is een lachertje.

3. Het niet opstellen van onze beste spits die nog niet gefaald heeft in Oranje, van Nistelrooij. Hij heeft in drie wedstrijden geen fatsoenlijke bal gekregen, één kans één goal. Kuijt kreeg vlak voor tijd, alleen voor de keeper zijn grote kans. Hier reken je een spits op af. Met de keeper al op de grond liggend had een echte killer afgemaakt. Kuijt faalde.

4. Het spelen met 5 lichtgewichten (geen mannen die de strijd voor je winnen als het aankomt op pressie). Van Bronckhorst (enorm stomme 'pingelaar' rode kaart), vd Vaart, Heitinga, Sneider, Robben.

Nederland speelde met een team dat er zou staan zo gauw de ploeg op voorsprong komt. Het team ontbeeerde geen techniek of wilskracht, maar creativiteit en echte vechtlust. Het was met dit team een kwestie van tijd voordat het een ploeg zou tegenkomen die een voorsprong zou nemen en zonder veel moeite, met veel listigheid, de volle buit zou pakken.

Als ik eerlijk ben, heeft Nederland maar twee kansen gehad. Bal op de lat van Cocu en Kuijt. Portugal had er meer. De goal was de eerste, vlak voor rust Pauletta geloof ik de tweede en vlak voor tijd uit een logische counter de derde. Wanner je achter staat en moet winnen is dat gewoon te weinig.

DutchViking
Toon1 schreef:
(quote)

België kent zijn plaats, Nederland niet. Jullie denken altijd al dat jullie al op voorhand wereldkampioen zijn.

Ik niet hoor. Ik heb vanaf het begin gezegd dat Argentinië gaat winnen en sta daar nog steeds achter

DutchViking schreef:
(quote)

Ik niet hoor. Ik heb vanaf het begin gezegd dat Argentinië gaat winnen en sta daar nog steeds achter

Ik heb het over Nederland, niet Argentinië, je doet net alsof het een zekerheid is dat Nederland de finale haalt

DutchViking
Daar gaat het toch helemaal niet om. Jij vult dat nu in. Ik voel me Nederlander en vind het leuk dat wij meedoen aan het WK (wij halen het tenminste). Het was niet reëel - voor mij althans - om te denken dat wij de wereldtitel wel even binnen zouden halen. Daarvoor is het team misschien nog te onervaren.

Van Basten heeft het aardig gedaan. Ondanks dat ik ook bij sommige geselecteerde spelers kanttekeningen heb, heeft hij de jeugd in ieder geval de kans gegeven. Er is veel talent en ik kijk nu al uit naar de kwalificatie voor het komende EK.

DutchViking schreef:
Wij hebben in ieder geval niet het minderwaardigcomplex waar jullie Belgen nogal eens last van schijnen te hebben.

Bescheidenheid betekent niet een minderwaardigheidscomplex .

DutchViking schreef:
Wij hebben in ieder geval niet het minderwaardigcomplex waar jullie Belgen nogal eens last van schijnen te hebben.

De realiteit onder ogen zien noemen wij dat

Belgen voetballen als boeren. Hard werken en veel ploegen, maar mooi voetbal komt er niet uit jammer genoeg. Daarbij heeft België een mooie reeks WK-qualificaties als ik mij niet vergis. Het is enorm lang geleden dat we niet meer mee mochten doen. Dat kan Nederland dan weer niet zeggen.

Onderhond schreef:
(quote)

De realiteit onder ogen zien noemen wij dat

Belgen voetballen als boeren. Hard werken en veel ploegen, maar mooi voetbal komt er niet uit jammer genoeg. Daarbij heeft België een mooie reeks WK-qualificaties als ik mij niet vergis. Het is enorm lang geleden dat we niet meer mee mochten doen. Dat kan Nederland dan weer niet zeggen.

Jep, België heeft zich het meest geplaatst via de voorronde voor een WK (na Brazilië) ! België, dat zijn werkers en niet voetbalmiljonairs.

DutchViking
Onderhond schreef:
(quote)

Het is enorm lang geleden dat we niet meer mee mochten doen. Dat kan Nederland dan weer niet zeggen.

Dat is ook wel weer zo, maar op grote toernooien presteren jullie dan doorgaans ook weer minder dan wij

DutchViking schreef:

Dat is ook wel weer zo, maar op grote toernooien presteren jullie dan doorgaans ook weer minder dan wij

Daar liggen wij niet van wakker, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd (waard). Wij zijn tevreden met het kleine, wij zijn bescheiden, wij weten wat de realiteit is. Wij zijn geen voetbalmiljonairs. Wij zijn een werkvolk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.