MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Toon1 schreef:
(quote)

Bescheidenheid betekent niet een minderwaardigheidscomplex .
Dat merkte ik anders wel zowat altijd aan het commentaar als ik BRT opzette. Verafgoden van de tegenstanders en niet met eigen kracht bezig zijn. Met zoeen instelling kom je nooit ver.

John Doe schreef:
(quote)
Dat merkte ik anders wel zowat altijd aan het commentaar als ik BRT opzette. Verafgoden van de tegenstanders en niet met eigen kracht bezig zijn. Met zoeen instelling kom je nooit ver.

Uit het feit dat je nog "BRT" zegt kan ik afleiden dat je je mening uit het verre verleden haalt. En wij verafgoden de tegenstander niet. Wij kennen alleen onze plaats. Je moet niet denken dat je god op aarde bent.

Als jullie voor jezelf nu eens de kwartfinale als doel stellen in plaats van de finale, dat zou als eens wat realistischer zijn.

Hoezo is het veranderd? Commentaar op Ned TV vind ik zeer realistisch evenals trainersstaf en spelers.

John Doe schreef:
Hoezo is het veranderd?

Het is al een tijdje VRT .

Hoezo is de situatie veranderd...

John Doe schreef:
Hoezo is het veranderd? Commentaar op Ned TV vind ik zeer realistisch evenals trainersstaf en spelers.

Commentaar op Ned is ook realistisch alleen zit er soms wat arrogantie in. (Dat is mijn mening)

Dat komt omdat je Belgisch gewend bent denk ik. Mijn ervaring is ook idd dat Belgen gemiddeld bescheidener uitten, maar daarin vaak ook overdreven onrealistisch zijn, te schuchter bijvoorbeeld.

Wat mij betreft kan het slotje op dit topic... wat een ***-WK!

UmmaGumma 44 schreef:

John Doe schreef:
Dat komt omdat je Belgisch gewend bent denk ik. Mijn ervaring is ook idd dat Belgen gemiddeld bescheidener uitten, maar daarin vaak ook overdreven onrealistisch, te schuchter bijvoorbeeld.

Ok ja, het zal ook wel komen denk ik omdat ik Belg bent en jij Nederlander dat we een ander gevoel hebben bij de commentaren.

UmmaGumma 44 schreef:

Nederland is niet het WK, en het WK is niet Nederland. Er zijn nog 31 andere ploegen. Die tellen niet meer mee dan? Ik wil nog wat discussieren over hoe Duitsland het WK gaat winnen

Toon1 schreef:
Daar liggen wij niet van wakker, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd (waard). Wij zijn tevreden met het kleine, wij zijn bescheiden, wij weten wat de realiteit is. Wij zijn geen voetbalmiljonairs. Wij zijn een werkvolk.

wij zijn bescheiden

Ik merk het

Toon1 schreef:
(quote)

Nederland is niet het WK, en het WK is niet Nederland. Er zijn nog 31 andere ploegen. Die tellen niet meer mee dan? Ik wil nog wat discussieren over hoe Duitsland het WK gaat winnen

Sorry.... ik denk dat het mijn frustratie is!

Die Toon blijft maar volhouden dat wij dachten dat NL kampioen zou worden. Echte voetbalkenners weten dat NL minder kwaliteit heeft dan Brazilië en Argentinië. Degene die roepen dat NL wereldkampioen zou worden, waren de mensen die het hoopten en positief wilden blijven, of geen verstand van voetbal hebben.

En over v. Basten. Als je verliest ben je altijd fout. Als hij had gewonnen, was iedereen positief over hem geweest. Natuurlijk waren er dubieuze wissels, maar er was toch geen sprake meer van voetbal de laatste 25 minuten.

Nicolage Rico schreef:
Die Toon blijft maar volhouden dat wij dachten dat NL kampioen zou worden. Echte voetbalkenners weten dat NL minder kwaliteit heeft dan Brazilië en Argentinië. Degene die roepen dat NL wereldkampioen zou worden, waren de mensen die het hoopten en positief wilden blijven, of geen verstand van voetbal hebben.

Ach dat weet ik ook wel, ik wil gewoon een beetje lachen met jullie wuppielied enzo (volgens dewelke jullie wereldkampioen zouden worden)

Dit is wat mensen uit andere landen er van denken, kijken wij zo erg door een oranje bril?

Toon1 schreef:
Ach dat weet ik ook wel, ik wil gewoon een beetje lachen met jullie wuppielied enzo (volgens dewelke jullie wereldkampioen zouden worden)

Ja, hallo, hoe moet het refrein van dat liedje dan gaan?

"Met een wuppie, wuppie, wuppie, winnen wij dat wereldcubbie, tenminste als we geluk hebben, hard werken, allemaal ons best doen, de scheidsrechter mee hebben, de tegenstanders niet kermend op de grond gaan liggen zodra we achterstaan, we niet al teveel rode kaarten incasseren, onze spits in vorm is en voldoende ballen krijgt, onze verdediging de aanvallen van de tegenstander af weet te weren en we nog wat op penalties oefenen."

Da's toch geen refrein, man.

Ace
Hoewel het bier er vreselijk goedkoop is, zet ik nooit meer 1 stap op Portugese bodem, gadverdamme.

Verder vind ik, ondanks het oevergeloze gezever hier (waar blijkt dat zelfs Belgen een mening hebben), dat er deze wedstrijd volle bak voor gegaan is. Hoe er dan ook gewisseld is, het is niet voldoende gebleken. Over 2 jaar nog maar een keer proberen...

Groeten aan Belgie

andré schreef:
Dit is wat mensen uit andere landen er van denken, kijken wij zo erg door een oranje bril?

Ja:

"Nedherland players act like some third divison team in a third world country !
The duch lack of fair-play it's outrageous. "

"Shame on the Netherlands , they should've given the ball back to Portugal. Overall a very dishonourable game "

"Cry about the referees all you want but Holland still couldn't put anything together. Van Basten is an arrogant idiot. Ruud is hoping to wake up from a nightmare '06"

En dit komt van mensen uit Roemenie, Ierland en de VS.

dollie
John Doe schreef:
(quote)

beter dan telkens zeggen dat de anderen toneel spelen en dat de kaarten niet verdiend zijn, al zijn ze het wel....

Ace
Aldus een Belg die twee Amerikanen en een Roemeen quote...

Ace schreef:

Ten eerste zijn het niet twee Amerikanen maar en een Ier en een Amerikaan. En ten tweede is dit een onzinning antwoord.

dollie
Ace schreef:

ze hebben wel gelijk, dit kan toch niet voor een wk?

Ace schreef:
Groeten aan Belgie
Ach, Belgie verliest in de voorronde EK 2008 vast en zeker weer wat matches tegen geduchte tegenstanders als Finland, Azerbaidzjan, Kazakhstan en Armenie. Zal ze goed doen, met dat troosteloze minderwaardigheidscomplexje van ze.

Ik heb niemand in mijn omgeving gehoord die Nederland grote kansen zag hebben. Degenen die daar wel zo over dachten hebben ofwel geen verstand van voetbal, ofwel te vaak naar het wuppie-lied geluisterd (of dergelijke debielensongs van Hazes ofzo) ofwel te veel bier naar binnen gesjouwd alvorens dat soort opportunistische uitspraken te doen.

NL was simpelweg niet goed genoeg, had je vantevoren kunnen weten. Ik zag ze niet verder dan de kwartfinale komen.

Too bad, maar Euro 2008 is een nieuwe kans. En mocht van Basten aanblijven, moet ie toch beter zijn selectiebeleid en wisselbeleid hanteren.

Owja, die vraag over wat voor muziek je luistert. Ik luister My Dying Bride nu.

Sanvean schreef:
(quote)
Ach, Belgie verliest in de voorronde EK 2008 vast en zeker weer wat matches tegen geduchte tegenstanders als Finland, Azerbaidzjan, Kazakhstan en Armenie. Zal ze goed doen, met dat troosteloze minderwaardigheidscomplexje van ze.

Ach kijk, dit is gewoon alles weer tot in het overdreven doortrekken. What's next? Faroer eilanden? Kaapverdie? Samoa eilanden? Je kan de landen die je noemt nog niet eens spellen dus zeg je er beter niets over.

Je komt even de Belgische ploeg tot in het belachelijke doortrekken en er wat negatieve dingen over zeggen, terwijl niemand hier negatieve dingen zegt over de Nederlandse ploeg. Beetje oneerlijk, toch? Is dit arrogantie? (en dat is een vraag)

Toon1 schreef:
Ach kijk, dit is gewoon alles weer tot in het overdreven doortrekken. What's next? Faroer eilanden? Kaapverdie? Samoa eilanden? Je kan de landen die je noemt nog niet eens spellen dus zeg je er beter niets over.

Je komt even de Belgische ploeg tot in het belachelijke doortrekken en er wat negatieve dingen over zeggen, terwijl niemand hier negatieve dingen zegt over de Nederlandse ploeg. Beetje oneerlijk, toch? Is dit arrogantie? (en dat is een vraag)
Nee, dat is geen arrogantie (antwoord) maar gewoon een beetje teasen, net zoals jij en andere Belgen dat menen te moeten doen.

Waarom trouwens tot het overdrevene doorgetrokken? De vier landen die ik noem zijn tegenstanders van Belgie in de voorronde voor EK 2008. Wat bedoel je?!
En Belgie heeft wel degelijk een matige kwalificatie gespeeld voor de WK 2006 of niet dan?

En trouwens, Kaapverdie en Samoa liggen niet in Europa, op zich wel jammer trouwens voor Belgie. Anders hadden ze zowaar nog kansen ook.

Toon1 schreef:
Je kan de landen die je noemt nog niet eens spellen dus zeg je er beter niets over.)
Ach gut.

Maar okeej, genoeg geteased maar weer.

Sanvean schreef:
Nee, dat is geen arrogantie (antwoord) maar gewoon een beetje teasen, net zoals jij en andere Belgen dat menen te moeten doen.

Waarom trouwens tot het overdrevene doorgetrokken? De vier landen die ik noem zijn tegenstanders van Belgie in de voorronde voor EK 2008. Wat bedoel je?!
En Belgie heeft wel degelijk een matige kwalificatie gespeeld voor de WK 2006 of niet dan?

En trouwens, Kaapverdie en Samoa liggen niet in Europa, op zich wel jammer trouwens voor Belgie. Anders hadden ze zowaar nog kansen ook.

Ok, ik heb wat overdreven . Ik vond dat jijzelf ook overdreef omdat je al doet alsof we van die landen verloren hebben, we moeten nog tegen ze allemaal spelen. En we hebben een matige kwalificiatie gespeeld, maar het is geen schande om lager dan Spanje en Servië te eindigen in de groep. En voor een klein land als België is het al heel wat om er zeven WK's achtereen bij te zijn, dan is het niet zo erg als we er nu eens niet bij waren. Dat kan gebeuren (zie Nederland) .

Toon1 schreef:
Ok, ik heb wat overdreven . Ik vond dat jijzelf ook overdreef omdat je al doet alsof we van die landen verloren hebben, we moeten nog tegen ze allemaal spelen.
Tuurlijk overdreef ik.

Ben gewoon een beetje teleurgesteld na zo'n heftige avond, snap dat dan.

Trouwens, kent iemand de "spiegeltheorie" of hoe je het ook noemen wilt? Die las ik ergens, eigenlijk best wel grappig en ook een beetje eng.

Die gaat als volgt: kijk wie er vanaf 1958 wereldkampioen zijn geworden en zo kun je zien (volgens deze statistiek/theorie althans) wie er weer wereldkampioen gaat worden. Waarom 1958 als beginpunt wordt mij niet geheel duidelijk, maar goed. Het zou het eerste WK zijn geweest waar in de huidige vaste vorm wordt gespeeld en waarvan de televisiebeelden naar diverse landen doorsijpelden. Niet echt overtuigend materiaal dus, maar we gaan vrolijk door met deze theorie.

Wereldkampioenen vanaf 1958:

1958 BRAZILIE
1962 BRAZILIE
1966 ENGELAND
1970 BRAZILIE
1974 (WEST)DUITSLAND
1978 ARGENTINIE
1982 ITALIE
1986 ARGENTINIE
1990 DUITSLAND
1994 BRAZILIE
1998 FRANKRIJK
2002 BRAZILIE
2006 ?

13 WK's dus. Nou moet je opletten.
Men neme het middelste WK als uitgangspunt (Italie, 1982).
De toernooien daarvoor en daarna werden gewonnen door Argentinie. Het toernooi dáárvoor en dáárna werd gewonnen door (West) Duitsland en de toenooien dáár weer voor en na door Brazilie. In 1966 en 1998 werden Engeland en Frankrijk kampioen, ook daar is een verklaring voor: twee Europese grootmachten die in eigen land en voor de eerste en enige keer wereldkampioen werden. In 1962 en 2002 werd Brazilie kampioen.
De spiegel eindigt met het eerste (1958) en laatste (2006) van deze toernooien. In 1958 won Brazilie voor de eerste én enige keer IN Europa (in Zweden, door in de finale het gastland te verslaan).

DUS...als de spiegel afgemaakt wordt (en waarom zou dat niet?)...WIE wordt dan wereldkampioen door WELK (gast)land in de finale te verslaan?

Precies. Brazilie wint in de finale van Duitsland dus. Ik ben geheel overtuigd.

**NB: enige vraagtekentjes die je bij dit geweldig overtuigende materiaal kunt plaatsen zijn: -wáárom in hemelsnaam 1958 als beginpunt en waarom zou deze spiegel in hemelsnaam afgemaakt dienen te worden? We geloven toch zeker niet in iets van hogerhands bepaald?

Hoe dan ook, ik vond het wel grappig om te lezen. Die spiegel is moeilijk te tekenen hier, maar je moet je hem inbeelden. En of je er in geloofd...ik hoop het niet, want ik zie dat Brazilie echt niet graag weer winnen.

Wat een teleurstellend wk weer voor Nederland (een kopie van het EK in Portugal): waar is het totaalvoetbal van weleer gebleven(1974),de kreet aanvalluh !! die in 1988 bijna elke minuut via ons beeldscherm de huiskamer inknalde is ondertussen een collectors-item geworden! In plaats daarvan kregen wij reageervoetbal lees angsthazen voetbal!

Waar wij vroeger onze oosterburen verafschuwden om hun nare trekjes(schwalbes,matennaaierij)hebben wij hier nu enkele exponenten van als vaandeldragers in de vorm van Robben en van Bommel !
Door de toename van het groot aantal buitenlandse spelers in onze nationale competitie verliezen wij steeds meer onze eigen identiteit! Ook deze wedstrijden zijn steeds minder attractief als kijkspel ! Een pleidooi voor maximaal twee buitenlandse spelers met toegevoegde waarde per club zou op de langere termijn wel eens de redding kunnen zijn om weer ouderwets te kunnen genieten van hoge school voetbal !

Tot slot krijg ik steeds meer het nare gevoel dat mijn favoriet Argentinie door Duitsland uit het toernooi gekegeld zal worden !

the viking schreef:
Ook deze wedstrijden zijn steeds minder attractief als kijkspel !

Vond de wedstrijd van vanavond toch behoorlijk attractief.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:05 uur

geplaatst: vandaag om 10:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.