Overig / Algemeen / WK 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2006, 01:52 uur
Qua spanning wel ,het voetbal was echter bijzonder ondermaats! !
0
geplaatst: 26 juni 2006, 01:54 uur
Sanvean schreef:
Enige vraagtekentjes die je bij dit geweldig overtuigende materiaal kunt plaatsen zijn: -wáárom in hemelsnaam 1958 als beginpunt en waarom zou deze spiegel in hemelsnaam afgemaakt dienen te worden?
Enige vraagtekentjes die je bij dit geweldig overtuigende materiaal kunt plaatsen zijn: -wáárom in hemelsnaam 1958 als beginpunt en waarom zou deze spiegel in hemelsnaam afgemaakt dienen te worden?
1958 wordt als beginpunt gekozen omdat je dan met de spiegel in 2006 uitkomt, over 4 jaar zal de spiegel in 1954 beginnen, dan komt je in 2010 uit.
Het is de vraag waarom 1982 als spiegeljaar wordt genomen, maar het antwoord daarop is gemakkelijk: omdat het dan klopt, voor zover we weten (op Frankrijk en Engeland na).
Overigens geloof ik er niet in.
0
geplaatst: 26 juni 2006, 01:59 uur
Sanvean schreef:

Ben gewoon een beetje teleurgesteld na zo'n heftige avond, snap dat dan.
Trouwens, kent iemand de "spiegeltheorie" of hoe je het ook noemen wilt? Die las ik ergens, eigenlijk best wel grappig en ook een beetje eng.
Die gaat als volgt: kijk wie er vanaf 1958 wereldkampioen zijn geworden en zo kun je zien (volgens deze statistiek/theorie althans) wie er weer wereldkampioen gaat worden. Waarom 1958 als beginpunt wordt mij niet geheel duidelijk, maar goed. Het zou het eerste WK zijn geweest waar in de huidige vaste vorm wordt gespeeld en waarvan de televisiebeelden naar diverse landen doorsijpelden. Niet echt overtuigend materiaal dus, maar we zaan vrolijk door met deze theorie.
Wereldkampioenen vanaf 1958:
1958 BRAZILIE
1962 BRAZILIE
1966 ENGELAND
1970 BRAZILIE
1974 (WEST)DUITSLAND
1978 ARGENTINIE
1982 ITALIE
1986 ARGENTINIE
1990 DUITSLAND
1994 BRAZILIE
1998 FRANKRIJK
2002 BRAZILIE
2006 ?
13 WK's dus. Nou moet je opletten.
Men neme het middelste WK als uitgangspunt (Italie, 1982).
De toernooien daarvoor en daarna werden gewonnen door Argentinie. Het toernooi dáárvoor en dáárna werd gewonnen door (West) Duitsland en de toenooien dáár weer voor en na door Brazilie. In 1966 en 1998 werden Engeland en Frankrijk kampioen, ook daar is een verklaring voor: twee Europese grootmachten die in eigen land en voor de eerste en enige keer wereldkampioen werden. In 1962 en 2002 werd Brazilie kampioen.
De spiegel eindigt met het eerste (1958) en laatste (2006) van deze toernooien. In 1958 won Brazilie voor de eerste én enige keer IN Europa (in Zweden, door in de finale het gastland te verslaan).
DUS...als de spiegel afgemaakt wordt (en waarom zou dat niet?)...WIE wordt dan wereldkampioen door WELK (gast)land in de finale te verslaan?
Precies. Brazilie wint in de finale van Duitsland dus. Ik ben geheel overtuigd.
**NB: enige vraagtekentjes die je bij dit geweldig overtuigende materiaal kunt plaatsen zijn: -wáárom in hemelsnaam 1958 als beginpunt en waarom zou deze spiegel in hemelsnaam afgemaakt dienen te worden? We geloven toch zeker niet in iets van hogerhands bepaald?
Hoe dan ook, ik vond het wel grappig om te lezen. Die spiegel is moeilijk te tekenen hier, maar je moet je hem inbeelden. En of je er in geloofd...ik hoop het niet, want ik zie dat Brazilie echt niet graag weer winnen.
(quote)
Tuurlijk overdreef ik. 
Ben gewoon een beetje teleurgesteld na zo'n heftige avond, snap dat dan.
Trouwens, kent iemand de "spiegeltheorie" of hoe je het ook noemen wilt? Die las ik ergens, eigenlijk best wel grappig en ook een beetje eng.
Die gaat als volgt: kijk wie er vanaf 1958 wereldkampioen zijn geworden en zo kun je zien (volgens deze statistiek/theorie althans) wie er weer wereldkampioen gaat worden. Waarom 1958 als beginpunt wordt mij niet geheel duidelijk, maar goed. Het zou het eerste WK zijn geweest waar in de huidige vaste vorm wordt gespeeld en waarvan de televisiebeelden naar diverse landen doorsijpelden. Niet echt overtuigend materiaal dus, maar we zaan vrolijk door met deze theorie.

Wereldkampioenen vanaf 1958:
1958 BRAZILIE
1962 BRAZILIE
1966 ENGELAND
1970 BRAZILIE
1974 (WEST)DUITSLAND
1978 ARGENTINIE
1982 ITALIE
1986 ARGENTINIE
1990 DUITSLAND
1994 BRAZILIE
1998 FRANKRIJK
2002 BRAZILIE
2006 ?
13 WK's dus. Nou moet je opletten.
Men neme het middelste WK als uitgangspunt (Italie, 1982).
De toernooien daarvoor en daarna werden gewonnen door Argentinie. Het toernooi dáárvoor en dáárna werd gewonnen door (West) Duitsland en de toenooien dáár weer voor en na door Brazilie. In 1966 en 1998 werden Engeland en Frankrijk kampioen, ook daar is een verklaring voor: twee Europese grootmachten die in eigen land en voor de eerste en enige keer wereldkampioen werden. In 1962 en 2002 werd Brazilie kampioen.
De spiegel eindigt met het eerste (1958) en laatste (2006) van deze toernooien. In 1958 won Brazilie voor de eerste én enige keer IN Europa (in Zweden, door in de finale het gastland te verslaan).
DUS...als de spiegel afgemaakt wordt (en waarom zou dat niet?)...WIE wordt dan wereldkampioen door WELK (gast)land in de finale te verslaan?
Precies. Brazilie wint in de finale van Duitsland dus. Ik ben geheel overtuigd.

**NB: enige vraagtekentjes die je bij dit geweldig overtuigende materiaal kunt plaatsen zijn: -wáárom in hemelsnaam 1958 als beginpunt en waarom zou deze spiegel in hemelsnaam afgemaakt dienen te worden? We geloven toch zeker niet in iets van hogerhands bepaald?
Hoe dan ook, ik vond het wel grappig om te lezen. Die spiegel is moeilijk te tekenen hier, maar je moet je hem inbeelden. En of je er in geloofd...ik hoop het niet, want ik zie dat Brazilie echt niet graag weer winnen.
Denk ook dat Duitsland- Brazilie de finale word !

0
geplaatst: 26 juni 2006, 07:09 uur
Nee joh, Argentinie speelt Duitsland vrijdag van de mat (en verliest in de finale van Spanje
)
)
0
Ace
geplaatst: 26 juni 2006, 08:59 uur
Toon1 schreef:
Ten eerste zijn het niet twee Amerikanen maar en een Ier en een Amerikaan. En ten tweede is dit een onzinning antwoord.
(quote)
Ten eerste zijn het niet twee Amerikanen maar en een Ier en een Amerikaan. En ten tweede is dit een onzinning antwoord.
Ah, een jochie van feiten.
Wat is hier zo onzinnig aan? Jij geeft je mening (waar je jezelf in mijn ogen mee ontpopt tot een karikatuur van calimero) en die geef je dan ook nog eens gebaseerd op niets. Natuurlijk geef je normaal die bal even terug in het geval van Heitinga, maar ik denk dat er velen niets anders hadden gedaan. Smerig Portugees volk. En nu presteer jij het om te zeggen dat wij Nederlanders degenen waren die smerig bezig waren...
0
dollie
geplaatst: 26 juni 2006, 09:04 uur
Ik hoop op een finale argentinië-brazilie.
En verder maakt het me niet uit wie er wint, van mij mag Argentinië nog eens, als compensatie van er 4 jaar terug na de eerste ronde eruit te liggen....
En verder maakt het me niet uit wie er wint, van mij mag Argentinië nog eens, als compensatie van er 4 jaar terug na de eerste ronde eruit te liggen....
0
geplaatst: 26 juni 2006, 09:45 uur
UmmaGumma 44 schreef:
Wat mij betreft kan het slotje op dit topic... wat een ***-WK!
Wat mij betreft kan het slotje op dit topic... wat een ***-WK!
het WK is toch nog niet afgelopen, dus waarom?
0
geplaatst: 26 juni 2006, 11:14 uur
0
geplaatst: 26 juni 2006, 11:21 uur
Waar je gefrustreerd over kunt worden. Wat had je dan gedacht dat we wereldkampioen zouden worden???
En het WK is meer dan Nederland, uit de wedstrijd Duitsland - Argentinië komt de wereldkampioen. Beide teams waren het beste tot nu toe op het WK.

0
Marcel²
geplaatst: 26 juni 2006, 11:27 uur
Het bericht die ik gisteren had gepost heb ik verwijderd, maar eigenlijk blijf ik er wel bij. Duitsland heeft bij mij het meeste indruk gemaakt tot nu toe. Ik heb wel moeite om het te zeggen. Ik verwacht Duitsland in de finale, al hoopte ik natuurlijk op Duitsland - Nederland maar dat gaat niet meer gebeuren. 

0
geplaatst: 26 juni 2006, 11:34 uur
Marcel Jongeneel schreef:
Het bericht die ik gisteren had gepost heb ik verwijderd, maar eigenlijk blijf ik er wel bij. Duitsland heeft bij mij het meeste indruk gemaakt tot nu toe. Ik heb wel moeite om het te zeggen. Ik verwacht Duitsland in de finale, al hoopte ik natuurlijk op Duitsland - Nederland maar dat gaat niet meer gebeuren.

Je hebt wel gelijk. Ik had ook gehoopt op Duitsland - Nederland in de finale, maar het was onrealistisch te denken dat Nederland de finale zou halen. Duitsland wordt gewoon wereldkampioen, let maar op.
0
Marcel²
geplaatst: 26 juni 2006, 11:41 uur
Klumpie schreef:
Je hebt wel gelijk. Ik had ook gehoopt op Duitsland - Nederland in de finale, maar het was onrealistisch te denken dat Nederland de finale zou halen. Duitsland wordt gewoon wereldkampioen, let maar op.
(quote)
Mijn gevoel zeg dat ook, nou dan moet het maar.

0
geplaatst: 26 juni 2006, 12:00 uur
Voor 2010 ziet het er toch nog niet zo slecht uit. Op dat moment zitten Huntelaar, Schaars, Aissati, De Guzman, Luijrink al wel in de selectie + het jonge team wat er nu al stond. We hebben alleen nog een goede keeper nodig, misschien moet Gomes maar Nederlander worden.
0
geplaatst: 26 juni 2006, 12:03 uur
Vandaag: (ja, het WK gaat gewoon door zonder Nederland
):
Italië - Australië 1-0
Zwitserland - Oekraïne 2-3
):Italië - Australië 1-0
Zwitserland - Oekraïne 2-3
0
geplaatst: 26 juni 2006, 12:04 uur
Argentinië wordt kampioen. Duitsland - Argentinië wordt een zinderende wedstrijd en waarschijnlijk wint Argentinië na de verlenging.
0
geplaatst: 26 juni 2006, 12:06 uur
Klumpie schreef:
Voor 2010 ziet het er toch nog niet zo slecht uit. Op dat moment zitten Huntelaar, Schaars, Aissati, De Guzman, Luijrink al wel in de selectie + het jonge team wat er nu al stond. We hebben alleen nog een goede keeper nodig, misschien moet Gomes maar Nederlander worden.
Deze spelers moeten zich eerst maar eens bewijzen in de échte top..... Maar wees niet bang, Nederland heeft altijd goede spelers gehad.
Helaas kan v/d Sar geen 4 jaar meer mee... de beste keeper die Nederland ooit heeft gehad. Over 2 jaar is hij er gelukkig nog bij. Maar ik vind een W.K. veel mooier dan een E.K.
0
geplaatst: 26 juni 2006, 12:29 uur
Precies! Australie gaat vandaag met onze Guus Italie afmaken! Hup Guus! Hup Guus! We worden kampioen!

0
geplaatst: 26 juni 2006, 12:49 uur
Het W.K. gaat door, maar ik ben minder enthousiast geworden zonder NL. 

0
geplaatst: 26 juni 2006, 13:13 uur
idd, eigenlijk hoeven we maar 4 jaar te wachten tot het volgende WK.

0
geplaatst: 26 juni 2006, 13:19 uur
Italië - Australië 1-2
Zwitserland - Oekraïne 1-1 (Zwitserland w.n.s.)
Zwitserland - Oekraïne 1-1 (Zwitserland w.n.s.)
0
geplaatst: 26 juni 2006, 13:52 uur
Klumpie schreef:
(quote)

Over 2 jaar is het EK al

0
geplaatst: 26 juni 2006, 13:53 uur
Italië - Australië 2-3 (na verlenging)
Zwitserland - Oekraïne 2-0
Zwitserland - Oekraïne 2-0
0
geplaatst: 26 juni 2006, 14:04 uur
Klumpie schreef:
Goede talenten zat lijkt mij: Vermeer, Stekelenburg zijn toch al aardig betrouwbaar op hun nog jonge leeftijd. Nou ben ik Ajacied dus weet niet precies wat er nog meer rondloopt in de jeugd van de andere clubs.
Die keeper van Nederland onder 17, die bij Man. United speelt, over tenminste ergens in Engeland. Ook sterke doelman.
0
geplaatst: 26 juni 2006, 14:04 uur
Ik vind het E.K. toch een stuk minder dan een W.K. Maar op een E.K. maken we wel meer kans.

0
geplaatst: 26 juni 2006, 14:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik vind het E.K. toch een stuk minder dan een W.K. Maar op een E.K. maken we wel meer kans.
(quote)

Daarom ook misschien dat we dan wel winnen moeten we natuurlijk niet Portugal tegenkomen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.