MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Van Basten is inderdaad pro Ajax en dat is al een tijdje bekend. Hoe kun je nou Van Bommel wisselen voor Heitinga? De wissels gisteren waren dramatiscg (getimed) en Marco mag, nee, MOET hier toch echt op vingers getikt worden. Een 1-0 voorsprong verdedigen is niet zo moeilijk, een 1-0 achterstand wegwerken wél. Achteraf had Nederland een betere kwalificatie poule moeten hebben om af en toe scherp te worden maar die zijn er volgens mij niet.

Ace
HammerHead schreef:
Mooi, Nederland uitgeschakeld. Nu kunnen alle oranje idioten weer veilig worden opgeborgen en kan ik rustig de resterende wedstrijden bekijken.

Ach gossie toch... Veel plezier he.

Weet je wat nou het hele punt is met het Nederlands Elftal ongeacht het feit of Sneijder, Van der Vaart, van Bommel of wie dan ook op welke positie speelt? Momenteel hebben we het materiaal niet in huis om elke positie binnen het elftal in te vullen met een speler van absolute wereldklasse. Om uiteindelijk echt het onderscheid te kunnen maken op zo'n toernooi heb je dat wel nodig, tenzij je vreselijk veel mazzel hebt en her en der een handje geholpen wordt. Laat Argentinie of Duitsland dit WK maar lekker winnen. Dan bestaat er toch niet iets als gerechtigheid...

Duitsland moet eerst eens presteren tegen een topland, dan zien we wel verder.....

HammerHead schreef:
Mooi, Nederland uitgeschakeld. Nu kunnen alle oranje idioten weer veilig worden opgeborgen en kan ik rustig de resterende wedstrijden bekijken.

JUIST!!! Dat heb ik dus ook. Dat slappe gelul op mijn werk...

rayman schreef:
(quote)

Dat is wel zo, iedereen denkt opeens verstand te hebben van voetbal. Terwijl ik toch één van de weinige ben.

Marco is er een van de drie volgens Cruijff.

avdj schreef:
Marco is er een van de drie volgens Cruijff.

Net alsof je met Cruijf of Marco wereldkampioen wordt

avdj schreef:
Van Basten is inderdaad pro Ajax en dat is al een tijdje bekend. Hoe kun je nou Van Bommel wisselen voor Heitinga? De wissels gisteren waren dramatiscg (getimed) en Marco mag, nee, MOET hier toch echt op vingers getikt worden. Een 1-0 voorsprong verdedigen is niet zo moeilijk, een 1-0 achterstand wegwerken wél. Achteraf had Nederland een betere kwalificatie poule moeten hebben om af en toe scherp te worden maar die zijn er volgens mij niet.

Die wissel van Heitinga voor van Bommel was in mijn ogen helaas noodgedwongen doordat hij te laat op de smerige trukjes van Figo en co anticipeerde.
Van Basten had met zijn ervaring moeten aanvoelen dat die Portugezen in deze situatie Boulahrouz er in zouden luizen en m.n. met iemand als Figo weet je dat dat gewoon gebeurt.
Ook dat hoort bij goed coachen, hoe goed Boulahrouz verder ook speelde, je kon dat risico gewoon niet nemen.
Pas toen besefte hij volgens mij dat van Bommel als rechtshalf/rechtsback ook nooit lang meer in het veld zou staan en in deze situatie/veldbezetting ook een rode kaart zou krijgen.
Omdat hij Matthijsen al gewisseld had kon Ooijer niet meer weg uit het centrum om naar rechts te verhuizen en kon hij volgens mij niet veel anders meer als Heitinga daar neerzetten, want veel keus voor die positie hadden we niet.
Die wissel is voor mij gewoon een logisch gevolg van verkeerde keuzes/inschattingsfouten die hij eerder maakte maar de wissel op zich begrijp ik dan weer wel.

rayman schreef:
(quote)

Ik heb een beetje een hekel aan dat soort mensen die altijd negatief over Oranje zijn en de hele tijd verkondigen dat ze hopen dat Oranje eruit vliegt.

En dat zijn dan de mensen die in 1988 op een woonboot stonden toen Oranje door de grachten vaarden, na de winst op het E.K. En dat zijn de mensen die in de bomen zouden klimmen als Oranje nu wereldkampioen zouden worden....

Toen Nederland uitgeschakeld was voor het W.K. 2002 hoorde je ook van die mensen die zogenaamgd blij waren. 2 jaar later zie je ze met een klomp op hun kop feesten toen Oranje naar de halve finale ging.

Ace
Goh Rico, ben ik het even roerend met je eens zeg Negatieve gedoe allemaal...

Over Duitsland: ergens heb je gelijk, maar ik vind gewoon dat ze best aardig spelen. Het is nog maar afwachten of dat ook gaat lukken tegen Argentinie. Mijn hart zegt Argentinie, maar Duitsland gun ik het ook.

Ik ben ook zeker niet blij dat oranje eruit ligt, maar het is niet anders. Ik heb altijd een hekel aan mensen die niks met voetbal hebben en tijdens het WK opeens hevig mee beginnen te spreken.

Heb hetzelfde gevoel met de Tour de France opeens heeft iedereen verstand van wielrennen.

Ace
Klumpie schreef:
Ik ben ook zeker niet blij dat oranje eruit ligt, maar het is niet anders. Ik heb altijd een hekel aan mensen die niks met voetbal hebben en tijdens het WK opeens hevig mee beginnen te spreken.

Heb hetzelfde gevoel met de Tour de France opeens heeft iedereen verstand van wielrennen.

Ze zijn er nog erger: de mensen die niets met het Nederlands Elftal te maken willen hebben zolang ze winnen, maar na uitschakeling opeens met een smile mee beginnen te praten. Zo hier ook één... Het is dat ik op mijn werk ben, in de kroeg had ik 'm van zijn kruk af geslagen.

Tour de France! Laat maar komen... Daar kijk ik bijna net zoveel naar uit. Valverde!

Mooie worden Rico. Zo is het maar net.

Maar weer eens een tussenstand:

1 psychonaatje 177
2 skuhravy 161
3 snowman 153
4 Lukas 151
5 platedraaier 140
6 Reijersen 139
7 L_T_B 138
8 Toon1 138
9 HammerHead 137
10 jacom 135
11 Jazper 130

Psychonaatje staat bijna in de algemene top 10, ik ben de enige die nog een heeeeel klein beetje in de buurt staat.

Ace schreef:
(quote)

Ze zijn er nog erger: de mensen die niets met het Nederlands Elftal te maken willen hebben zolang ze winnen, maar na uitschakeling opeens met een smile mee beginnen te praten. Zo hier ook één... Het is dat ik op mijn werk ben, in de kroeg had ik 'm van zijn kruk af geslagen.

Tour de France! Laat maar komen... Daar kijk ik bijna net zoveel naar uit. Valverde!

Dat is idd zeer irritant, sommige zou ik ook wel ff voor de bek willen tikken. Maar je denkt toch altijd weer: 'het is maar voetbal'.

En de Tour de France, ik hoop ook op Valverde al kan het nog wel lastig worden met Der Jan en Basso.

Ach, ik heb sowieso niet zoveel (meer) met voetbal. Het interesseert mij echt maar matig of Nederland er nu uit ligt of niet. Je zult mij ook nóóit met een oranje klomp op mijn hoofd zien lopen.

Ik kijk nog wel graag naar een mooie wedstrijd. Ik hoop dan ook dat Ghana het nog ver gaat schoppen.

Ace
HammerHead schreef:
Ach, ik heb sowieso niet zoveel (meer) met voetbal. Het interesseert mij echt maar matig of Nederland er nu uit ligt of niet. Je zult mij ook nóóit met een oranje klomp op mijn hoofd zien lopen.

Ik kijk nog wel graag naar een mooie wedstrijd. Ik hoop dan ook dat Ghana het nog ver gaat schoppen.

Ghana heeft inderdaad een prachtige wedstrijd gespeeld tegen Tsjechie. De overige wedstrijden speelden ze net zoals elk Afrikaans land: hard rennen zonder een beetje na te denken. Dat ziet er best passioneel uit, maar het is niet voor niets dat een Afrikaans land nooit verder komt dan een kwartfinaleplaats. Ik zie het ook dit jaar weer somber voor ze in... Maar wie weet, tradities zijn er om te doorbreken.

Ik zet mijn geld op Riquelme en zijn manschappen. Daar had ik mijn geld overigens al op gezet voordat het wk begon, maar dat even terzijde.

Toch denk ik steeds meer dat Duitsland stiekem gewoon kampioen gaat worden Achja... als ze zo goed blijven spelen verdienen ze het wel. Dat team staat als een huis en draait ontzettend goed. Zweden heeft geen schijn van kans gehad. Petje af..

Ik las dat de bondscoach van Brazilie in de jaren '60 bondscoach was van Ghana! Wel een leuk gegeven.

Argentinie heeft denk ik wel het sterkste team, maar het is al vaker gebleken dat niet altijd het sterkste team wint. Resultaten uit het verleden bieden dan wel geen garantie voor de toekomst maar in Europa blijkt toch (op 1958 na) altijd een Europees land de titel te pakken.

Ik schat de Italianen nog steeds hoog in als linke outsiders, die zouden op papier de halve finales moeten kunnen halen met Australie (of gaat Guus stunten) en Oekraine/Zwitserland op hun pad en hoewel Engeland dramatisch speelt ligt de weg naar de halve finale tegen een gehandicapt Portugal wel open.
Benieuwd of Spanje het hoge niveau vasthoudt en/of Frankrijk toch ineens los gaat.
En hoe goed is Brazilie nu eigenlijk, want echt getest zijn ze nog niet.

Kortom, ik heb eerlijk gezegd werkelijk geen idee wie het gaat halen.
Voor mijn wk poule moet het Italie - Frankrijk worden, dus dat zal wel niet gebeuren

Voor mijn wk poule moet Italie - Brazilie het worden, dus dat kan nog wel. Zou Italie moeten winnen van Argentinie (want die winnen in mijn poule van Duitsland).

Maar goed, ik ben ook benieuwd inderdaad. Frankrijk komt een beetje los en bij Spanje is het wachten op het drama...

Als Italie er nu uitvliegt, dan komt of Australie of Zwitserland of Oekraine in de halve finales. Vraag me af wie dat voorspeld heeft...

Ace
Voor mijn poule moet het Argentinie - Brazilie worden met Argentinie als uiteindelijke winnaar. Zo worden eindelijk de statistieken eens wat tegen gesproken wat betreft Europese landen die in Europa wereldkampioen worden. Al had ik overigens liever dat gisteren het tegendeel van de statistieken bewezen was... Maar dat had ik geloof ik al gezegd

Ik denk en hoop nog altijd Argentinië. Ik hoop zometeen op een stunt van Australië, het zou jammer voor het de sterke Italianen zijn, maar ik gun het de Soceroos. Dan krijgen we meteen een leuke 1/4 finale tegen ik hoop Zwitserland. En Brazilië mag er van mij morgen ook uit vliegen. T zou heel mooi zijn als er een Afrikaans land door zou gaan. Hadden jullie de fans van Togo gezien tegen Frankrijk?? Thank you Ghana

Jezus, wat een afknapper, wat een mazzel hebben die laffe Italianen. Bah

lebowski schreef:
Jezus, wat een afknapper, wat een mazzel hebben die laffe Italianen. Bah

Inderdaad, dit is een beetje het WK van de onterechte winnaars (zoals een Frankrijk dat door is en nu dit weer), maar dit is wel het toppunt van winnen door laf voetbal... Australie was echt de betere. Hopelijk knikkert Brazilie of Ghana die lafaards eruit. Bah

Aaargh, wat haat ik die Italianen toch. Ze zijn blijkbaar niet alleen sterk in vuile overtredingen, maar ze hebben dan ook nog eens al het geluk van de wereld. Hopelijk worden ze in de kwartfinale uitgeschakeld door Zwitserland of Oekraïne, zou mooi zijn.

That's it. Vanaf nu ben ik voor Duitsland, het enige land dat niet zo Duits speelt.

Die scheidsrechter moet wel zijn omgekocht! Ongelooflijk, een onvoorstelbare schwalbe en die zaadbek geeft 'm nog een penalty ook! Dit soort dingen verzieken het hele WK voor mij. Die scheidsrechter mogen ze wat mij betreft aan de bus vastbinden en door heel Duitsland heen sleuren.

Was de penalty terecht?? Leek mij niet he?? Wat een goedkope overwinning zeg.

Mijn koninkrijk voor een goeie scheids. Een uitstervend ras. Wat een sukkelaar zeg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:09 uur

geplaatst: vandaag om 05:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.