MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
1. Figo (met stip)
2. Deco
3. Ronaldinho
4. Die trainer van Portugal
5. Ivanov

1. Figo (met stip, vlag en wimpel)
2. Deco
3. Ronaldinho
5. Ivanov
6. Lippi

6. Lippi

Allé, wat hebben jullie nu tegen Figo? Zijn shownummer was toch niet erger dan dat van sommige Hollanders?

Enfin, ik heb de wedstrijd Portugal-Nederland als Belg op de Vlaamse tv gevolgd. Telkens weer kwam dezelfde commentaar terug: de Portugezen zijn slim. Toen dat meermaals gezegd werd, dacht ik: en de Nederlanders dan dom?

Enfin, als Belg moet ik een beetje tegen de Hollanders zijn hé? dat kan je me niet kwalijk nemen. Toch vind ik deze ploeg iets minder irritant dan de vorige lichting met De Boer (in het dubbel dan nog), Kluivert, Seedorf, Stam, Zenden, Davids ... Toch ook weer een paar opkomende ettertjes leren kennen die alles in zich hebben een even dikkenek te krijgen, Robben op kop. Hoewel er nog op kop mogen. Drummen geblazen daar, alweer.

Enfin, wel ontroerende beelden van de lange wapper op het einde, net niet lang genoeg om de bal uit zijn doel te ranselen. Ik kreeg bijna medelijden. Bijna hé.

Enfin, Van Basten vindt het toch niet erg, dus waarom moet ik het erg vinden? Van Basten zei ook: de scheidsrechter heeft de wedstrijd kapot gefloten en dat deed ons de nek om. Hadden de Portugezen dan niet evenveel kaarten gekregen? Opvallend toch hoe Nederlanders altijd excuses inroepen. Ik herinner me een lang vervlogen match tussen Anderlecht en Ajax, wel zonder inzet. Het gelijkspel had Anderlecht dankzij de slechte staat van het veld, Ajax had daardoor niet gewonnen, ogottekestoch. Ja, onze Vlaamse akkers zijn nu eenmaal geen voetbaltempels.

Enfin, leve Argentinië, 4 Argentijnen intussen bij Anderlecht!

Enfin, als troost voor de Nederlanders: wij Belgen mochten zelfs niet meedoen. Dat vind ik nu wel erg!

1. Figo (met stip, vlag en wimpel, voor volk en vaderland)
2. Deco
3. Ronaldinho
5. Ivanov
6. Lippi
7. Mart Smeets

musicboy schreef:
Opvallend toch hoe Nederlanders altijd excuses inroepen.

Jack van Gelder en Erik Breukink mogen niet ontbreken!

obsessed schreef:
(quote)

Lekker makkelijk, om te beweren dat het typisch nederlands is, volgens is dit typisch menselijk. Zie het maar als een manier om je verlies te verwerken! Overigens jullie belgen zijn te correct, daarom winnen jullie ook niets!

Ik vond de gele kaart op Figo wel terecht. Duidelijk een elleboog. Zijn reactie was wat overdreven, maar niet zo erg als bijvoorbeeld Van Bommel.

Ok typisch menselijk dan. Ik kan me best de frustraties begrijpen. Maar soms (zoals nu) heb ik ineens zo'n ingeving dat ik in ene denk: Doe eens effe normaal, het is maar een dom spelletje van 22 man die achter een bal aan hollen.. het lijkt wel de derde Wereldoorlog

obsessed schreef:
Ok typisch menselijk dan. Ik kan me best de frustraties begrijpen. Maar soms (zoals nu) heb ik ineens zo'n ingeving dat ik in ene denk: Doe eens effe normaal, het is maar een dom spelletje van 22 man die achter een bal aan hollen.. het lijkt wel de derde Wereldoorlog

"Voetbal is oorlog", volgens mij een uitspraak van een bekende belgische trainer. De naam is mij even ontschoten.

Word nu dus iets te letterlijk genomen naar mijn idee.

En het was trouwens Rinus Michels

"Voetbal is oorlog", volgens mij een uitspraak van een bekende belgische trainer. De naam is mij even ontschoten.

Het was idd Rinus Michels... een uitspraak uit de jaren '70.

obsessed schreef:
Word nu dus iets te letterlijk genomen naar mijn idee.

En het was trouwens Rinus Michels

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar volgens niet juist. Toch die belg! help me!

Snappy schreef:
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar volgens niet juist. Toch die belg! help me!

http://www.nrc.nl/krant/art...

psychonaatje schreef:
(quote)

http://www.nrc.nl/krant/art...

Verrek ja, je hebt gewonnen! Ik dacht dat het Paul Van Himst was.

psychonaatje schreef:
Zouden we vanavond een goede scheidsrechter aan het werk zien? Ja - Nee:

1-0

Al was de scheids niet al te best gisteren, ik vind dat de Fifa wat meer rechten en plichten moet verlenen aan de 4e en 5e official...

Bijv.:

- de tijd 'klokken' die het spel bederft en zo aan het einde van de 90 minuten er bijoptellen. Volgens kenners had er gisteren 13 (!) minuten blessuretijd moeten volgen
- beslissingen achteraf kunnen terugdraaien, zowel in het voor- als in het nadeel. Dus Boulharouz rood ipv geel... de kopstoot van Figo, etc. etc.
- time-out inlassen op momenten van kookpunt.
- etc

UmmaGumma 44 schreef:
(quote)

Al was de scheids niet al te best gisteren, ik vind dat de Fifa wat meer rechten en plichten moet verlenen aan de 4e en 5e official...

Bijv.:

- de tijd 'klokken' die het spel bederft en zo aan het einde van de 90 minuten er bijoptellen. Volgens kenners had er gisteren 13 (!) minuten blessuretijd moeten volgen
- beslissingen achteraf kunnen terugdraaien, zowel in het voor- als in het nadeel. Dus Boulharouz rood ipv geel... de kopstoot van Figo, etc. etc.
- time-out inlassen op momenten van kookpunt.
- etc

Goed overnagedacht!! En helemaal mee eens! Nog een punt van aandacht is de buitenspelregel. Het moment van spelen is veel te moeilijk waar te nemen!! Worden ook veel onterechten doelpunten voor afgekeurd.

Ik ga nu dan maar de Oostblokkers aanschouwen... die toch wel tot 1 van mijn favorieten behoren, al hebben ze (m.u.v. de 4-0 overwinning) nog weinig laten zien!

UmmaGumma 44 schreef:
Ik ga nu dan maar de Oostblokkers aanschouwen... die toch wel tot 1 van mijn favorieten behoren, al hebben ze (m.u.v. de 4-0 overwinning) nog weinig laten zien!

Tot nu toe hebben ze er nog weinig zin in

Wil nog wel even aan de Belgische voetbalsupporters met terugwerkende kracht een rode kaart uitdelen ! Nergens ter wereld dan in Belgie vind er zo'n massaal overdreven boegeroep plaats
na een beslissing van een scheidsrechter !

Zelfs na de tweede gele kaart van Boulharouz had Nederland
gewoon moeten doordrukken. Maar de actie van Heitinga was zeldzaam dom en betekende feitelijk het einde van de wedstrijd. Ondanks dat diverse oranje-spelers hem erop wezen dat die bal naar de Portugezen moest.

tomthumb schreef:
Zelfs na de tweede gele kaart van Boulharouz had Nederland
gewoon moeten doordrukken. Maar de actie van Heitinga was zeldzaam dom en betekende feitelijk het einde van de wedstrijd. Ondanks dat diverse oranje-spelers hem erop wezen dat die bal naar de Portugezen moest.

Niet dom, maar slim. Met als positief gevolg dat die irritante Deco voorzien werd van rood. Helaas hebben ze dit niet kunnen uitbuiten!! We hoeven echt niet de fair play cup te winnen, overigens ook een schande!

De fair play cup winnen wil nog niet betekenen dat je mietjes voetbal speelt hoor !

Dat heeft zeker 5 minuten geduurd eer het spel werd hervat.
En die fair play cup kan me gestolen worden!

musicboy schreef:

4 Argentijnen intussen bij Anderlecht!

Ja dat snap ik wel. Als Thomas Buffel wordt gezien als beste Belgische voetballer, dan krijg je dat he

Waren de Ivorianen op trouwens ?

Jeetje, gaat Oekraïne ook nog door.

Het leek de eerste wedstrijd even mis te gaan, maar ik heb ze niet voor niets ver laten komen

Ik verwachtte ook wel wat van Oekraïne, de underdog met superspits Shevchenko (die weliswaar een strafschop miste daarnet). Hopelijk kunnen ze het Italië nog lastig maken in de kwartfinale.

Het valt mij trouwens op hoe weinig er gescoord wordt in de achtste finales: 2-0, 1-1, 1-0, 1-0, 1-0, 0-0. Zelfs de strafschoppenreeks eindigt maar op 0-3!

Morgen dan maar veel doelpunten van Ghana en Spanje hopelijk

Arno schreef:
Ik verwachtte ook wel wat van Oekraïne, de underdog met superspits Shevchenko (die weliswaar een strafschop miste daarnet). Hopelijk kunnen ze het Italië nog lastig maken in de kwartfinale.

Het valt mij trouwens op hoe weinig er gescoord wordt in de achtste finales: 2-0, 1-1, 1-0, 1-0, 1-0, 0-0. Zelfs de strafschoppenreeks eindigt maar op 0-3!

Morgen dan maar veel doelpunten van Ghana en Spanje hopelijk

Doe maar Ghana en Frankrijk, ik wil nog wel 90 euro kunnen opstrijken aan het eind van dit WK

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:48 uur

geplaatst: vandaag om 01:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.