MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Kai schreef:
Ik was al 2 jaar overtuigd dat Engelang als grote outsider die wereldbeker mee naar huis ging nemen...
Maar nu ze een spitsenprobleem hebben zie ik het toch weer wat somberder in, Italië dan maar op de voet gevolgd door Nederland, als de grote favorieten.

Ma Kai, toch, hoe kan je je zo vergissen? lol
Ik zou het Nederland wel gunnen hoor, maar kweet toch nie ze...

Tompie schreef:
(quote)

Ma Kai, toch, hoe kan je je zo vergissen? lol
Ik zou het Nederland wel gunnen hoor, maar kweet toch nie ze...

Nederland heeft meer kans dan Belgie

statistisch gezien wel ja

Vandaag mijn hoofd gebogen over die WK-pool van El Ninjo. Een megaklus kan ik u verklappen. Maar wellicht een leuk idee om die pool massaal aan te vragen en in te vullen. Ik roep op: meld u bij El Ninjo.

rayman schreef:
Vandaag mijn hoofd gebogen over die WK-pool van El Ninjo. Een megaklus kan ik u verklappen. Maar wellicht een leuk idee om die pool massaal aan te vragen en in te vullen. Ik roep op: meld u bij El Ninjo.

Bob Cremers
Ik ben er al op verheugen !

Geen Huntelaar bij het Nederlands Elftal .

Timmy757 schreef:
Geen Huntelaar bij het Nederlands Elftal .

En terecht, die jongen heeft nog niks bewezen. Laat die maar lekker op het EK-21 ballen.

Klumpie schreef:
(quote)

En terecht, die jongen heeft nog niks bewezen. Laat die maar lekker op het EK-21 ballen.

Niks bewezen?! En hoe leg je die 33 doelpunten dan uit?

Snappy schreef:
(quote)

Niks bewezen?! En hoe leg je die 33 doelpunten dan uit?

Waarvan een stuk of 25 tegen RBC, Willem 2, Sparta, Den Haag, Heracles en NAC. Nee, dan ben je een echte topspits.

Hoe verdedig je de selectie van Kuijt, Vennegoor en Van Persie. Naar mening een stuk minder dan Huntelaar.

Snappy schreef:
Hoe verdedig je de selectie van Kuijt, Vennegoor en Van Persie. Naar mening een stuk minder dan Huntelaar.

Onzin. Kuijt scoort al 4 seizoenen op rij meer dan 20 doelpunten en is tevens een werkpaard en aanjager. Van Persie is veel beter geworden bij Arsenal en speelt op de vleugel. Vennegoor functioneert als breekijzer; als Van Nistelrooij straks het doel niet weet te vinden, waarom zou Huntelaar dat dan wel kunnen?

Ik had Huntelaar graag die 12 goals op het WK zien maken, maar het is nu eenmaal zo dat we in Nederland topspitsen te over hebben.

Snappy schreef:

Van Persie heeft zijn waarde als topspits toch wel bewezen tegen topclubs in de CL en vooral in de Engelse competitie. Kuijt heeft het natuurlijk ook al bewezen dat ie een gweldige spits is, vooral in de wedstrijden voor het Nederlands elftal. En Vennegoor of Hesselink is er alleen maar voor de wedstrijden open te breken als het goed is gebruikt Van Basten hem dus helemaal niet

Allmusic
Vreemd, ik kan me geen enkele wedstrijd herinneren die Vennegoor heeft 'opengebroken', dan had hij nog beter Martin Drent mee kunnen nemen...

Wat Van Basten wel goed doet, is de spelers benutten op hun kwaliteiten. Zo heeft hij als reserves een aantal zeer ervaren bankzitters meegenomen...

Allmusic schreef:
Vreemd, ik kan me geen enkele wedstrijd herinneren die Vennegoor heeft 'opengebroken', dan had hij nog beter Martin Drent mee kunnen nemen...

Wat Van Basten wel goed doet, is de spelers benutten op hun kwaliteiten. Zo heeft hij als reserves een aantal zeer ervaren bankzitters meegenomen...

Armenie uit.

80e minuut komt Vennegoor erin.

85e minuut Vennegoor kopt door RvN scoort de 1-0

Allmusic hiervoor wordt Vennegoor gebruikt en normaal gesproken hoeft die dus niet in te vallen.

Allmusic
Wanneer jij één doorkopbal tegen Armenië zwaarder vindt wegen dan 33 doelpunten in de eredivisie èn het eigenhandig forceren van beslissingen waardoor Ajax de beker heeft gewonnen èn voorrondes CL heeft bereikt, heb je gelijk.

Maar goed, laten we de discussie maar staken, want ik geloof dat we het toch met Jan moeten doen

De Klever
Geen Huntelaar dus, maar wel Ruud van Nistelrooy, Dirk Kuyt, Arjen Robben, Robin van Persie en Ryan Babel.

De poll op mijn site heb ik veranderd. Wat vinden jullie de beste opstelling van links naar rechts?

Ik zou voor Arjen Robben gaan op links, Ruud van Nistelrooy in de spits en Dirk Kuyt op rechts.
Niet verrassend, maar er is meer mogelijk dan dat.

Op mijn site kan je op jouw ideale voorhoede stemmen!

WK POLL

Er moet dus sowieso Robben in lijkt me duidelijk, Van the Man is normaal gesproken de beste centrum spits al weet ik niet hoe het met zijn vorm staat nu. En werkpaard Kuyt zal er eigenlijk ook wel in moeten. Van Persie als invaller. Vennegoor of Hesselink op de bank als breekijzer. En Babel had ie van mij net zo goed thuis kunnen laten.

Allmusic schreef:
Wanneer jij één doorkopbal tegen Armenië zwaarder vindt wegen dan 33 doelpunten in de eredivisie èn het eigenhandig forceren van beslissingen waardoor Ajax de beker heeft gewonnen èn voorrondes CL heeft bereikt, heb je gelijk.

Maar goed, laten we de discussie maar staken, want ik geloof dat we het toch met Jan moeten doen

Dat was de vraag niet. Jij kon je geen moment herinneren waarin Vennegoor belangrijk was als breekijzer. Nou, dat voorbeeld heb ik je gegeven.

Maar goed, waarschijnlijk worden wij het nooit met elkaar eens. Want ik vind dat Vennegoor er terecht bij zit omdat dat wel degelijk een breekijzer is en Huntelaar minder. Wat natuurlijk niet zegt dat Huntelaar een slechte voetballer is. Ik had hem graag erbij gehad.

Klumpie schreef:
Want ik vind dat Vennegoor er terecht bij zit omdat dat wel degelijk een breekijzer is en Huntelaar minder.

Hoe weet jij nou of Huntelaar een breekijzer is? Hij zit nooit op de bank, en hij moet dus vaker op de bank zitten om tot de selectie te mogen horen...?

Voorhoede van Italië: Luca Toni (Fiorentina), Alessandro Del Piero (Juventus), Francesco Totti (AS Roma), Alberto Gilardino (AC Milan), Filippo Inzaghi (AC Milan) en Vincenzo Iaquinta (Udinese).

Wat een spelers zeg !!

Iceman schreef:
Voorhoede van Italië: Luca Toni (Fiorentina), Alessandro Del Piero (Juventus), Francesco Totti (AS Roma), Alberto Gilardino (AC Milan), Filippo Inzaghi (AC Milan) en Vincenzo Iaquinta (Udinese).

Wat een spelers zeg !!

Zo goed zijn ze allemaal niet. Zoals vBasten al zegt, ze zijn groot van naam. Alleen Toni vind ik erg goed. Totti komt net terug van een blessure, Del Piero is al 10 jaar niet meer in vorm, Inzaghi is een momenten voetballer, Gilardinho in een koekebakker en Iaquinta is een pannekoek.

Allmusic
Wie wordt eigenlijk de linkermiddenvelder bij Nederland? Sneijder, Van der Vaart of toch Van Bronckhorst?

Allmusic schreef:
Wie wordt eigenlijk de linkermiddenvelder bij Nederland? Sneijder, Van der Vaart of toch Van Bronckhorst?

Cocu?

Allmusic
Ik neem aan dat Cocu centraal komt te staan en Van Bommel vanaf rechts komt? Ik kan er weinig soep van maken met de geselecteerde spelers.

Beste middenveld zou zijn: Vd Vaart, Cocu, Van Bommel

Maar ik zou niet gek opkijken als Van Bommel plaats moet maken voor Maduro. Dat is toch Van Basten zijn lieveling.

Zelf hoop ik toch vooral dat Van Persie op rechts komt te staan en niet Kuyt. Kuyt heeft natuurlijk als kracht dat hij zich zoveel inzet, maar het Nederlandse spel is toch vooral gebaat bij gevaarlijke buitenspelers en dat is Van Persie veel meer dan Kuyt. Verder hoop ik dat Kromkamp een basisplaats krijgt (mits hij in zijn oude vorm verkeerd) omdat een dergelijke opkomende verdediger vaak voor onrust zorgt bij de tegenpartij.

De verdediging vind ik duidelijk de zwakste schakel. Als dat maar goed gaat....

Vreemd dat ik dit topic over het hoofd gezien heb.

Brazilië en Argentinië zijn natuurlijk favoriet maar ik denk dat Brazilië hun favorietenrol niet waar kan maken. Met name hun verdediging is niet bijster sterk. te veels sterren werkt vaak niet al te goed. Bovendien is balansbewaker Emerson hopeloos bezig de laatste tijd. Argentinië geef ik meer kans, met name door Riquelme/Messi/Crespo. Maar Javier Zanetti is gepasseerd voor het WK!

Dan is er in Europa nog:

- Italië (met dat omkoopschandaal van nu zal de scha(n)de ongetwijfelf doorwerken op het nationale elftal)
- Engeland (vreselijk team maar een gevaarlijke outsider)
- Frankrijk (te oud)
- Spanje (wordt nooit wat)
- Portugal (redt het ook niet)
- Nederland (slechte verdediging maar een goede teamgeest)
- Duitsland (baggerelftal maar het blijven Duitsers...)

Mijn favoriete opstelling:

------------------------v/d Sar

Ooijer---Boulahrouz--Mathijsen--v. Bronckhorst

--------------------------Cocu
--------v. Bommel------------------v/d Vaart

--------Kuyt--------v. Nistelrooy---- Robben

Mijn favoriete opstelling:

------------------------v/d Sar

Kromkamp---Boulahrouz--Ooijer--v. Bronckhorst

----------------------------Cocu
---------v. Bommel----------------v/d Vaart

----Kuyt------------v. Nistelrooy---------- Robben

Sar
Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen, v. Bronckhorst
Bommel, Cocu, v.d. Vaart
v. Persie, Kuyt, Robben

Geen Ruud rayman?

Ooijer zie ik het liefst centraal maar Jaliens/Kromkamp lijken mij niet bepaald geschikt voor de basis. Jaliens heeft 0,0 ervaring en Kromkamp heeft weinig speelritme.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.