MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Nee, even geen Rude. Die Ferguson is een eigenaardige idioot, maar hij zal toch stiekum wel zijn redenen hebben. En ik zie graag Kuyt in de punt, en die twee zwervers aan de zijkanten.
Achterin hoeven ze niet te kunnen voetballen. Als ze maar kunnen verdedigen. Ik zit dus niet op Kromkamp te wachten. Die loopt alle gaten dicht voor de zwervende voorhoede.

v.d. Sar
Kromkamp, Ooijer, Mathijsen, v. Bronckhorst
v. Bommel, Cocu, v.d. Vaart
Kuyt, v. Nistelrooy, Robben

maar ja, de vraag is wat doet v. Basten:

doelman is duidelijk.

verdediging blijft lastig te voorspellen...alleen v. Bronckhorst lijkt me zekerheidje...en Jaliens en de Cler ook maar dan als bankzitters...de overige 5 zouden allemaal zomaar in de basis kunnen belanden.

middenveld...het zou mij niets verbazen als v. Basten gewoon Maduro centraal zet en Cocu links (en v.d. Vaart dus op de bank begint)...en ik mag hopen dat hij voor v. Bommel kiest en niet voor Landzaat.

basisaanval waarmee hij de eerste wedstrijd begint lijkt me wel vast te staan, ik zie hem daar nog niet van afwijken voor het openingsduel.

v.d. Sar
Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen, v. Bronckhorst

Eigenlijk ben ik nooit fan van Heitinga geweest, maar ik moet zeggen dat ie de laatste tijd (vooral bekerfinale) ijzersterk speelt! Heitinga kan dus eventueel ipv Kromkamp. Ooijer? Mwa....

Van der Sar
Kromkamp, Boulahrouz, Ooijer, Van Bronckhorst
Van Bommel, Cocu, Van der Vaart
Kuyt, Van Nistelrooy, Robben

Allmusic
rayman schreef:
Nee, even geen Rude. Die Ferguson is een eigenaardige idioot, maar hij zal toch stiekum wel zijn redenen hebben.

Ja, geld. Nu levert Ruud nog geld op en laten ze dat nou net nodig hebben voor nieuwe aankopen...

Frankrijk laat Pires en Giuly thuis en wij nemen Kew Jaliens mee . Ik ga mee met de opstelling van Iceman, veel meer mogelijk-heden zijn er niet vanwege de smalle selectie. Hoe is het eigenlijk met de schroef van Vd Vaart gesteld?

Wij laten Seedorf, Davids, Makaay en Huntelaar thuis

Allmusic schreef:
Hoe is het eigenlijk met de schroef van Vd Vaart gesteld?

De schroef is uit de enkel en naar verluidt maakt de schroef het goed.

Allmusic
.... niet vanwege een overschot aan kwaliteit, maar meer vanwege een eigenwijze bondscoach.

Eerlijk gezegd vindt ik het Nederlands elftal vrij matig maar we hebben niks beters. Als we nog steeds geluk hebben en ongeveer 14x beter spelen als in de voorbereiding geef ik ons desondanks een goede kans voor een stuntje.

Mojo Pin
Van der Sar
Heitinga, Ooijer, Boulahrouz, Gio
Kuyt, Van Nistelrooij, Van Persie

Dit ziet er op papier in ieder geval vrij aardig uit.

Kos
-------------------------vd Sar--------------------

---Ooijer-----Bouhlarouz-----Mathijsen------v Bronkhorst

-------------------------Cocu---------------------------

--------V Bommel---------------------Sneijder

------------------ Van der Vaart-----------------

-------------Kuijt----------------- v Nistelrooy-------

.

Allmusic
Wesley i.p.v. Arjen

Ben jij soms familie van Dick Advocaat?

Kos
Wat moet je met een linksbuiten .

Wat moet je met Sneijder?

Klumpie schreef:
Wij laten Seedorf, Davids, Makaay en Huntelaar thuis

Makaay mag wat mij betreft ook wel thuis blijven maar de rest zou absoluut wel mee mogen hoor

El Ninjo schreef:
v.d. Sar
Kromkamp, Ooijer, Mathijsen, v. Bronckhorst

dat zijn ook mijn ideale elf!

Iceman schreef:
(quote)

Makaay mag wat mij betreft ook wel thuis blijven maar de rest zou absoluut wel mee mogen hoor

Mwa, Davids is over z'n top heen en Seedorf schijnt lastig te zijn.

DutchViking
Mijn basiself (volgens mij is deze opstelling nog niet genoemd ):

Van der Sar
Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen, van Bronckhorst
Kuijt, van Nistelrooij, Van Persie

Jongens, Robben is één van de spelers met de meeste kwaliteit. Die móet spelen! Jammer van z'n glazen benen, maar hij is een speler die het verschil kan maken met 1 actie.

Nicolage Rico schreef:
Jongens, Robben is één van de spelers met de meeste kwaliteit. Die móet spelen! Jammer van z'n glazen benen, maar hij is een speler die het verschil kan maken met 1 actie.

Ja hij is idd een van onze beste spelers, maar je schaamt je ogen soms uit je kop als hij weer de Stervende Zwaan uithangt

lebowski schreef:
(quote)

Ja hij is idd een van onze beste spelers, maar je schaamt je ogen soms uit je kop als hij weer de Stervende Zwaan uithangt

Ach ja, dat valt in Duitsland toch niet op... Als hij scoort, mag hij van mijn apart ook wel proberen de oscar te winnen.

avdj schreef:
- Frankrijk (te oud)
- Spanje (wordt nooit wat)

Toen Frankrijk het WK en EK won, was de gemiddelde leeftijd hoger.
En dat Spanje nooit wat wordt, is daarom ook nu van toepassing???
Daarbij waren ze 4 jaar geleden zeer sterk maar werden ze gewoon genaaid door de arbitrage tegen het thuisland.

EmDee schreef:
(quote)

Daarbij waren ze 4 jaar geleden zeer sterk maar werden ze gewoon genaaid door de arbitrage tegen het thuisland.

Dat Spanje het nooit haalt, heeft ook met de mentaliteit te maken. Dus daar zit wel iets in. Maar goed, ze hebben wel een goede ploeg, dus het is gewoon 1 van de kanshebbers.

EmDee schreef:
(quote)

De kwalificatie van Frankrijk liep goed af door het terughalen van de oudjes (Zidane/Thuram etc.) Frankrijk is er gewoon niet in geslaagd de generatie van '98 te vervangen. En Spanje is in 2002 inderdaad genaaid. Echter zijn de mensen in Spanje (net als in Italië) meer voor hun club/streek en is het nationale elftal vaak een vreemdelingenlegioen. Het huidige Spaanse elftal heb ik geen vertrouwen in. In het Italiaanse wel, maar dat is grotendeels verdwenen na dat gokschandaal.

In dat gokscahandaal zit wordt bv Buffon genoemd.

Als nu keepers als Grandel, Sinouh, etc worden genoemd kan ik dat begrijpen.

Maar Buffon is een keeper die onhoudbare ballen juist wel tegen houdt.

En wat maakt t nou uit als hij bij de groenteboer wat geld inzet op bv RKC tegen Groningen.

Wat je over Spanje en mentaliteit kan zeggen, geld natuurlijk net zo goed voor Nederland. En ondanks dat wij dat een beetje negeren hier heb ik begrepen dat ook in Spanje de huidige bondscoach erg bezig is met mentaliteit en teamsgeest. Hij heeft bijvoorbeeld Morientes en Baraja thuisgelaten, niet met het oog op kwaliteit, maar wel ivm een beter 'team'.

Ik zie ze in ieder geval als de gevaarlijkste kandidaat na Brazilie en Argentinie.

obsessed schreef:
Wat je over Spanje en mentaliteit kan zeggen, geld natuurlijk net zo goed voor Nederland. En ondanks dat wij dat een beetje negeren hier heb ik begrepen dat ook in Spanje de huidige bondscoach erg bezig is met mentaliteit en teamsgeest. Hij heeft bijvoorbeeld Morientes en Baraja thuisgelaten, niet met het oog op kwaliteit, maar wel ivm een beter 'team'.

Ik zie ze in ieder geval als de gevaarlijkste kandidaat na Brazilie en Argentinie.

Dat klopt ook, daarom wint Nederland ook nooit, net als Spanje.

Maar zoals ik al zei: Spanje is net als Nederland een kanshebber. Nadat Griekenland het E.K. heeft gewonnen, is alles mogelijk natuurlijk. Net als toen geld het cliché-verhaal: de bal is rond.

DutchViking
Ik vind Spanje niet echt een kanshebber. Ze hebben een aardig team en een gunstige poule-loting, maar tegen grote landen schieten ze denk ik weer tekort. Morientes had van mij trouwens wel mee gemogen.

Baraja niet dan?

Spanje is net als NL een subtopper. Het is momenteel niet anders.

DutchViking
Baraja ook wel, maar als Liverpool-fan vind ik het thuislaten van Morientes bezwaarlijker

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:40 uur

geplaatst: vandaag om 10:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.