Overig / Algemeen / WK 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2006, 20:15 uur
De Engelsen komen weeral niet verder dan de kwartfinales
. En die rotportugezen gaan door, en dan neemt het broekventje Christiano Ronaldo ook nog de beslissende strafschop
, dat ze die maar eens van het veld trappen... Het wordt nu toch wel echt tijd dat Portugal uitgeschakeld wordt. Frankrijk of Brazilië zal het moeten doen...
. En die rotportugezen gaan door, en dan neemt het broekventje Christiano Ronaldo ook nog de beslissende strafschop
, dat ze die maar eens van het veld trappen... Het wordt nu toch wel echt tijd dat Portugal uitgeschakeld wordt. Frankrijk of Brazilië zal het moeten doen...
0
geplaatst: 1 juli 2006, 20:36 uur
tomthumb schreef:
Wow, gisteren was bij Barend & Van Dorp een gast die onderzoek had gedaan naar trainingsmethoden. Het blijkt dat Duitsland voor elke speler een individueel trainingsprogramma heeft. Dit houdt in dat als een speler bijvoorbeeld in het voorbije seizoen veel wedstrijdminuten heeft gemaakt hij een minder zwaar trainingsprogramma krijgt aangemeten. Vrijwel alle informatie wordt d.m.v. statistieken verkregen en het trainen wordt op een wetenschappelijke manier benaderd. Ik moet zeggen dat ik met m'n oren stond te klapperen. Hoewel natuurlijk de kwaliteit van spelers en tactiek mede beslissend zijn. (en helaas scheidsrechtelijke dwalingen)
Het is daarom vreemd dat een Cocu die al op leeftijd is en een loodzwaar seizoen achter de rug heeft hetzelfde trainingsprogramma doet als een Van der vaart en Sneijder die net terugkomen van een blessure.
Ook in de penalty-serie was goed te zien dat er wel degelijk op te trainen is, niet alleen het technische aspect maar ook het psychologische: de strafschoppen werden door de Duitsers onberispelijk ingeschoten.
Overigens is deze individuele manier van trainen in andere takken van sport wel gangbaar.
Wow, gisteren was bij Barend & Van Dorp een gast die onderzoek had gedaan naar trainingsmethoden. Het blijkt dat Duitsland voor elke speler een individueel trainingsprogramma heeft. Dit houdt in dat als een speler bijvoorbeeld in het voorbije seizoen veel wedstrijdminuten heeft gemaakt hij een minder zwaar trainingsprogramma krijgt aangemeten. Vrijwel alle informatie wordt d.m.v. statistieken verkregen en het trainen wordt op een wetenschappelijke manier benaderd. Ik moet zeggen dat ik met m'n oren stond te klapperen. Hoewel natuurlijk de kwaliteit van spelers en tactiek mede beslissend zijn. (en helaas scheidsrechtelijke dwalingen)

Het is daarom vreemd dat een Cocu die al op leeftijd is en een loodzwaar seizoen achter de rug heeft hetzelfde trainingsprogramma doet als een Van der vaart en Sneijder die net terugkomen van een blessure.
Ook in de penalty-serie was goed te zien dat er wel degelijk op te trainen is, niet alleen het technische aspect maar ook het psychologische: de strafschoppen werden door de Duitsers onberispelijk ingeschoten.
Overigens is deze individuele manier van trainen in andere takken van sport wel gangbaar.
Die gast zat verder een heel hoop onzin te verkondigen.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 20:41 uur
Over dat Sneijder moet gaan speechen voor een grote groep, zodat hij zich vrijer en beter voelt op het veld. Via deze manier verliest hij z'n angst. Sorry, maar voetbal is een psychologisch spelletje, maar zo kan je er echt alles bij gaan halen. Sneijder moet een hond nemen, zodat hij daar de baas over is en daardoor een leider kan zijn. Kom op, zeg... Als je genoeg kwaliteit hebt, heb je dat niet nodig. Ook al is Sneijder zeer zelfverzekerd, die jongen is niet goed genoeg.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 20:45 uur
Toon1 schreef:
, dat ze die maar eens van het veld trappen... Het wordt nu toch wel echt tijd dat Portugal uitgeschakeld wordt. Frankrijk of Brazilië zal het moeten doen...Ik was anders voor de Portugezen. Met Engeland heb ik helemaal niks. Ontzettend lelijk voetbal met alleen maar noeste arbeiders die nog te dom zijn om te kunnen poepen.
Overigens is het altijd leuk om te weten dat er een groot voetballand is dat het stelselmatig slechter doet dan NL.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 20:58 uur
Dat beiden ploegen met zulk slecht en dodelijk saai voetbal door zijn is toch zeer betreurenswaardig.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 21:00 uur
HiLL schreef:
Dat beiden ploegen met zulk slecht en dodelijk saai voetbal door zijn is toch zeer betreurenswaardig.
Ik heb het al vaker gezegd...het is een zeer droevig WK, erger dan 1990
0
geplaatst: 1 juli 2006, 21:01 uur
Het spel van Engeland vertoonde inderdaad veel overeenkomsten met Nederland(allebei even armoedig)
0
geplaatst: 1 juli 2006, 21:04 uur
Dit is niet het mooiste W.K. dat er is, inderdaad. Toch valt er nog genoeg te genieten. Maar relatief gezien, veel te weinig!
0
geplaatst: 1 juli 2006, 21:49 uur
Zo, ff pauze! Ben normaal geen voetballiefhebber, maar vind deze wedstrijd wel leuk om te zien. Stiekum ben ik voor Frankrijk. Vind die Brazilianen zo'n arrogantie uitstralen..
0
geplaatst: 1 juli 2006, 21:53 uur
Nicolage Rico schreef:
Over dat Sneijder moet gaan speechen voor een grote groep, zodat hij zich vrijer en beter voelt op het veld. Via deze manier verliest hij z'n angst. Sorry, maar voetbal is een psychologisch spelletje, maar zo kan je er echt alles bij gaan halen. Sneijder moet een hond nemen, zodat hij daar de baas over is en daardoor een leider kan zijn. Kom op, zeg... Als je genoeg kwaliteit hebt, heb je dat niet nodig. Ook al is Sneijder zeer zelfverzekerd, die jongen is niet goed genoeg.
Dat klinkt inderdaad wat geforceerd, maar het is wel toegepast (voor de wedstrijd dat soort spelers laten speechen) en met resultaat.
Neemt niet weg dat veel spelers ver beneden hun niveau speelden of gewoon tekort kwamen.
0
Allmusic
geplaatst: 1 juli 2006, 23:12 uur
...waarom spelen die zuidamerikaanse landen niet in hun sterkste opstelling
, zo maken ze het de Europeanen wel erg makkelijk...
0
geplaatst: 1 juli 2006, 23:14 uur
Allmusic schreef:
...waarom spelen die zuideuropese landen niet in hun sterkste opstelling
...waarom spelen die zuideuropese landen niet in hun sterkste opstelling
, zo maken ze het de Europeanen wel erg makkelijk...Omdat de coaches alleen naar de grote namen kijken. Kijk is naar Cafu, Roberto Carlos of Ronaldo dat zijn toch een stelletje koekebakkers.
Terwijl ze veel betere spelers op de bank hebben zitten.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 23:14 uur
Nicolage Rico schreef:
Zidane was vandaag weer de beste van de wereld!! Ongekend.
Zidane was vandaag weer de beste van de wereld!! Ongekend.

Zonder Zidane had Frankrijk niet gewonnen, wat een genot om naar te kijken. En die verslaggever de Brazilanen maar ophemelen, nou bij mij stonden ze al niet hoog aangeschreven.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 23:35 uur
Toch nog een leuke voetbaldag dan vandaag! Brazilië eruit, heerlijk! 

0
geplaatst: 1 juli 2006, 23:41 uur
Klumpie schreef:

Zonder Zidane had Frankrijk niet gewonnen, wat een genot om naar te kijken. En die verslaggever de Brazilanen maar ophemelen, nou bij mij stonden ze al niet hoog aangeschreven.
(quote)

Ik neem aan dat je op de belgische zender hebt gekeken?
0
geplaatst: 1 juli 2006, 23:45 uur
Nee, naar Frank Snoeks. Hij deed alleen negatief over Ronaldo. Ook kondigde hij vooraf al aan dat dit Zindane's laatste wedstrijd zou worden.

0
geplaatst: 1 juli 2006, 23:48 uur
Ik vond het niet echt positief over Brazilië, hoor. Ik heb 'm zelfs een aantal maal negatieve dingen horen zeggen over dit Brazilië. En hij had het erover dat het zou kunnen zijn dat Zidane zijn laatste wedstrijd zou spelen. Dat is iets anders. Dat heeft hij de laatste 3 wedstrijden gezegd. 

0
geplaatst: 1 juli 2006, 23:53 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik vond het niet echt positief over Brazilië, hoor. Ik heb 'm zelfs een aantal maal negatieve dingen horen zeggen over dit Brazilië. En hij had het erover dat het zou kunnen zijn dat Zidane zijn laatste wedstrijd zou spelen. Dat is iets anders. Dat heeft hij de laatste 3 wedstrijden gezegd.

Ach, misschien komt het dat ik anti-Brazilië ben. Ik vind het maar arrogante kwasten en vooral die Piet de Visser maakte me kwaad met z'n uitspraken dat Brazilië op 80% speelt.

0
geplaatst: 2 juli 2006, 00:11 uur
Ja, dat komt omdat Piet de Visser juist pro-Brazilië is. Piet is een sympathieke man, maar daar sloeg hij wel de plank mis. Hoe kun je nou op 80% spelen?
Hadden ze deze wedstrijd maar op 100% gespeeld en niet op 85 1/3%.

0
geplaatst: 2 juli 2006, 00:17 uur
Nicolage Rico schreef:
Ja, dat komt omdat Piet de Visser juist pro-Brazilië is. Piet is een sympathieke man, maar daar sloeg hij wel de plank mis. Hoe kun je nou op 80% spelen?

Maar er zitten mooi 4 Europese landen in de halve finale. En van die 4 heeft alleen Portugal geen recht om de titel te winnen, wat een laffe ploeg is dat toch.

Van de andere 3 denk ik dat Italië te goed is voor Duitsland. Met alle respect voor Duitsland ze hebben leuk gespeeld, maar ze hebben gewonnen van zwakke tegenstanders en door tactische blunders van Argentijnse kant. Dit zal Italië niet gebeuren.
En Frankrijk moet gewoon winnen van Portugal, ik gun het Figo en die coach niet. Plus, ik gun Zidane nog een finale. Wie daar wint maakt mij niet zoveel uit.
0
geplaatst: 2 juli 2006, 00:23 uur
Klumpie schreef:
Van de andere 3 denk ik dat Italië te goed is voor Duitsland. Met alle respect voor Duitsland ze hebben leuk gespeeld, maar ze hebben gewonnen van zwakke tegenstanders en door tactische blunders van Argentijnse kant. Dit zal Italië niet gebeuren.
Grappig. Ik vraag me af waar jullie het op gaan steken als Duitsland Italië verslaat
, laat staan als ze de wereldbeker winnen
.
0
geplaatst: 2 juli 2006, 00:28 uur
Toon1 schreef:
Grappig. Ik vraag me af waar jullie het op gaan steken als Duitsland Italië verslaat
.
(quote)
.Maakt mij niet uit, Duitsland speelde tegen de zwakke tegenstanders goed. Argentinië had ze kunnen verslaan op het moment dat die coach niet zo dom wisselde. Maar ook dat is een factor van het spel. Als ze hem winnen dan is dat verdiend en ik heb er totaal geen problemen mee.
0
geplaatst: 2 juli 2006, 01:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Ook al is Sneijder zeer zelfverzekerd, die jongen is niet goed genoeg.
Ook al is Sneijder zeer zelfverzekerd, die jongen is niet goed genoeg.
Sneijder had mooi mee kunnen doen op het EK voor jong oranje. Hij is zeker een heel groot talent, maar van Basten moet hem nu nog niet belangrijker en groter maken dan hij is. Wanneer Sneijder een jaar of 27 is kunnen we mooie dingen verwachten.
0
DutchViking
geplaatst: 2 juli 2006, 10:54 uur
Frankrijk door naar de halve finale
Het Brazilië dat ik heb zien spelen, was gisteren allesbehalve overtuigend en alleen daarom is het terecht dat ze uitgeschakeld zijn. Brazilië heeft sowieso weinig indruk gemaakt dit WK.
Ik heb genoten van Zidane. Werkelijk iedere pass die hij gaf kwam goed aan en zijn acties waren hoogtepunten in een verder vrij gezapig potje voetbal. Hij kan het dus nog
Ik hoop op een finale Italië - Frankrijk. Het liefst zie ik de Italianen dan winnen. Ze zijn dit WK nog geen enkele keer serieus op de proef gesteld en daarom verwacht ik ook veel van hun wedstrijd tegen de Duitsers. Ik gun ze de overwinning in ieder geval een stuk meer dan Duitsland.
Het Brazilië dat ik heb zien spelen, was gisteren allesbehalve overtuigend en alleen daarom is het terecht dat ze uitgeschakeld zijn. Brazilië heeft sowieso weinig indruk gemaakt dit WK. Ik heb genoten van Zidane. Werkelijk iedere pass die hij gaf kwam goed aan en zijn acties waren hoogtepunten in een verder vrij gezapig potje voetbal. Hij kan het dus nog
Ik hoop op een finale Italië - Frankrijk. Het liefst zie ik de Italianen dan winnen. Ze zijn dit WK nog geen enkele keer serieus op de proef gesteld en daarom verwacht ik ook veel van hun wedstrijd tegen de Duitsers. Ik gun ze de overwinning in ieder geval een stuk meer dan Duitsland.
0
geplaatst: 2 juli 2006, 10:57 uur
Klumpie schreef:
Maar er zitten mooi 4 Europese landen in de halve finale. En van die 4 heeft alleen Portugal geen recht om de titel te winnen, wat een laffe ploeg is dat toch.

Italie kan ook heel wat van dat laffe voetbal anders
. Verder komen de Fransen altijd zwaar arrogant op me over en heeft Portugal de meest irritante bondscoach ooit.....Damn, volgens mij ben ik nu nog het meest voor Duitsland, wie had dat nou gedacht
?
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:01 uur
Kasperbert schreef:
. Verder komen de Fransen altijd zwaar arrogant op me over en heeft Portugal de meest irritante bondscoach ooit.....Damn, volgens mij ben ik nu nog het meest voor Duitsland, wie had dat nou gedacht
?
(quote)
?Italië speelt catenachio in schoonheid, bij Portugal gaat het met hangen en wurgen en het nodige geluk. Dat Italië die penal meekreeg kunnen ze zelf niks aan doen, maar dat ligt aan de scheids.
De Fransen komen arrogant over, maar Zidane was gisteren een genot om naar te kijken. En een klein beetje arrogantie is niet erg.
Ten slotte de Duitsers krijgen nu een echte krachtproef en zullen van het veld getikt worden door de Itilianen. Italië wordt dan ook wereldkampioen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.