MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Frankrijk speelde gisteren heel aardig. Ik hoop nog steeds dat Duitsland kampioen wordt, maar mocht het ze niet lukken dan ben ik zeker voor de Fransen.

En ik hoop ook dat vanaf nu alle wedstrijden met strafschoppen beslist gaan worden! Het zou eigenlijk niet mogen, maar ik zit altijd zo te genieten als iemand mist.... Die angst in hun ogen, aarzelend de bal neer leggen, een onzekere blik naar de scheids en een overhaaste aanloop om vervolgens de bal met een zacht schuivertje in de handen van de keeper te plaatsen. Prachtig om naar te kijken.

Ace
Hoewel ik niet zo dol ben op Fransen, ben ik nu maar voor Frankrijk. Zidane Dat was gisteren best even genieten...

Toon1 schreef:
De Engelsen komen weeral niet verder dan de kwartfinales . En die rotportugezen gaan door, en dan neemt het broekventje Christiano Ronaldo ook nog de beslissende strafschop , dat ze die maar eens van het veld trappen... Het wordt nu toch wel echt tijd dat Portugal uitgeschakeld wordt. Frankrijk of Brazilië zal het moeten doen...

, rotventje van het veld aftrappen ,beetje gefrustreerd Toon ? Ronaldo maakte heel wat mooie dribbels en acties in de wedstrijd. Portugal is een leuke en sterke ploeg en verdiend door , in tegenstelling tot dat lelijke voetbal van de Engelsen in het begin van dit wk. Die Rooney : hoe dom en lomp kan je een fout maken vlak bij een scheidsrechter .... verschrikkelijk lompe en irritante speler.

Italïe speelde ook erg goed , en Franrkijk gun ik het van harte ... ze groeien echt in dit toernooi, al ben ik toch verbaasd te zien hoe topfavoriet Brazilïe er (alweer) door Frankrijk uit ligt in de kwartfinales , maar die verassingen maken dit wk best boeiend.. Ik ben best blij met de 4 overgebleven landen , behalve Duitsland ..... Ik was toch echt voor Argentinïe maar ze speelden naief door de Duitsers de kans te geven te laten voetballen na hun doelpunt.

Groot minpunt van dit wk is / was wel de verschrikkelijke matige scheidsrechters ... De scheidsrechters van de kwartfinales doen het wel goed , duidelijk de beste overgebleven.

Portugal goed spelen?

De Engelse verdedigers deden hun werk goed en vele ballen waren slecht geschoten , maar ja technisch gezien een erg goede ploeg. Je komt niet in een halve finale winnend van Engeland als je echt slecht speelt hoor Hill.

Ik zou wel een erg leuke finalewedstrijd zien in Portugal - Italië , al zou Franrkijk - Italïe toch ook erg mooi zijn.

Ok Engeland speelt wel heel slecht, maar het beslist door penalty's. Porugal vind ik met al hun technische speler, zwaar onder de maat spelen.

sn@ke schreef:
De Engelse verdedigers deden hun werk goed en vele ballen waren slecht geschoten , maar ja technisch gezien een erg goede ploeg. Je komt niet in een halve finale winnend van Engeland als je echt slecht speelt hoor Hill.

Ik zou wel een erg leuke finalewedstrijd zien in Portugal - Italië , al zou Franrkijk - Italïe toch ook erg mooi zijn.

Hoezo, over het gehele tournooi heb ik maar 2 goede ploegen gezien. En dat waren Argentinië en Spanje, goed voetbal wordt nou eenmaal niet meer beloond tegenwoordig.

Ze(Portugal) kwamen niet goed door in dat strafschopgebied van de Engelsen en op eerste zicht zou je zeggen ,"slecht gespeeld" maar anderzijds kwamen ze toch steeds wel in die gevaarlijke zone en het passenspel was daar in orde .Zeker Ronaldo had wel de kans 3 of 4 ballen er mooi in te krullen.

Klumpie schreef:
(quote)

Hoezo, over het gehele tournooi heb ik maar 2 goede ploegen gezien. En dat waren Argentinië en Spanje, goed voetbal wordt nou eenmaal niet meer beloond tegenwoordig.

Dat die twee eruit zijn is idd erg spijtig want het waren erg goede ploegen. Argentinïe speelde erg goed maar maakte tactische blunders tegen Duitsland , en voetbal is nou eenmaal een totaalspel. Met mooi voetbal kom je er niet alleen , je moet ook efficient en tactisch het veld beheren. Maar het is wel een feit dat niet het mooiste voetbal op dit wk werd bekroond , wat spijtig is. Al spelen Portugal en Italïe toch best mooi voetbal , als ze op hun top zijn.

Goh wat vindt Nederland het weer erg dat de Engelsen eruit liggen... Even wat op een rij zetten: 5 schoten op doel tegenover 15 van Portugal. Na de (vreselijk domme) rode kaart van Rooney deed Engeland niks meer dan met 8 man in de 16 staan en alle ballen op Crowds spelen. De enige aansluiting kwam van Aaron Lennon. Uitgerekend hij werd gewisseld voor een ''zekerheidje voor de penalty's'' en uitgerekend hij misste. Heeeeerlijk! Portugal dus verdiend door. Frankrijk was ook beter dan het zeer verdedigende Brazilië, met name Zidane was briljant. Jammer dat Spanje eruit ging tegen de Fransen maar deze halve finale plaats is verdiend.

Italië liet Oekraïne kansloos, ook verdiend door dus. En dan Duitsland - Argentinië: was Duitsland zoveel minder? Op papier zijn ze stukken slechter maar ze vochten als leeuwen en de Argentijnen wisselden gewoon verkeerd.

Nu dus vier Europese ploegen bij de laatste vier. Plus nog eens Duitsland die een record vestigd qua halve finale plaatsen.

EUROPA!

oeps verkeerde site ik dacht op music meter te zitten maar het is voetbalmeter

avdj schreef:
Uitgerekend hij werd gewisseld voor een ''zekerheidje voor de penalty's'' en uitgerekend hij misste. Heeeeerlijk!

Prachtig inderdaad! Het kon ook niet anders, iemand speciaal in de 118de minuut inbrengen voor strafschoppen, die MOET wel missen!

Maar verder was er geen hol aan, ik heb Engeland nauwelijks in de buurt van Ricardo gezien. Die met zijn strafschoppen serie alleen al liet zien waarom Portugal de terechte winnaar was. Robinson had geen schijn van kans, hij was drukker met het kijken op het tv scherm om te zien of hij in beeld was dan dat hij keek wat zijn tegenstander zou gaan doen. Engeland ligt er terecht uit.

rusty nail schreef:

Dan sla je dit ene topic toch over...

rusty nail schreef:

En bij jou is het ik-zaag-teveel-meter ?

Ace
avdj schreef:
en alle ballen op Crowds spelen.

Ah, was dat het? Beetje stom inderdaad om alle ballen het publiek in te spelen...

Ace schreef:
(quote)

Ah, was dat het? Beetje stom inderdaad om alle ballen het publiek in te spelen...

In mijn voetbalpool als enige v/d 176 deelnemers de 4 halve finalisten juist voorspeld

Forza Italia !!!

El Ninjo schreef:
In mijn voetbalpool als enige v/d 176 deelnemers de 4 halve finalisten juist voorspeld

En wie van de MuMe'ers staat er ook alweer bovenaan in je poule El Ninjo?

Psst André... El Ninjo is een Duitser. Juich dus nooit 5 minuten voor tijd dat je voor staat, want als de eindbalans wordt opgemaakt wordt je geklopt!

De stand in die andere poule:

1 psychonaatje 200
2 skuhravy 181
3 platedraaier 173
4 snowman 173
5 Toon1 171
6 Reijersen 169
7 Lukas 164
8 jacom 160
9 L_T_B 158
10 HammerHead 147
11 Jazper 135

Psychonaatje zal het wel winnen. Vraag me af welke halve finales je voorspeld had? Ik had Brazilie - Engeland en Argentinie - Italie. Helaas gooiden Portugal, Frankrijk en Duitsland roet in het eten.

Ik heb Argentinie - Italie en Portugal - Brazilie.
Maar mijn finale (Argentinie - Brazilie) wordt het niet (denk ik ) dus ik haal geen punten meer. Volgens mij hebben ze alleen de punten van gisteren nog niet toegekend.

Italiaanse beelden tonen meppende Frings

Torsten Frings moet nog even afwachten of hij mee mag doen tijdens de halve finale die Duitsland speelt tegen Italië. Opeens zijn er televisiebeelden waarop te zien is dat hij zijn handen niet thuis hield tijdens het opstootje na afloop van de kwartfinale tegen Argentinië.
Via de Italiaanse krant La Repubblica verschenen er in Italië beelden op televisie waarop duidelijk te zien is dat Frings een klap uitdeelt aan Julio Ricardo Cruz. De FIFA zou inmiddels de tv-beelden hebben opgevraagd om ze te kunnen bestuderen.

Eerder had de tuchtcommissie van de wereldvoetbalbond nog laten weten dat geen enkele Duitse international zich had misdragen en dat alleen de Argentijnen Maxi Rodriguez en Leandro Cufré een straf moeten vrezen omdat zij hebben geschopt of geslagen naar een tegenstander.

bron VI.

Ik heb Duitsland - Italie en nederland - Brazilie.
Als Italie wereldkampioen wordt zou ik nog wat puntjes kunnen halen.
Morgen eet ik spaghetti en dinsdag Pizza.

psychonaatje schreef:
Ik heb Argentinie - Italie en Portugal - Brazilie.
Maar mijn finale (Argentinie - Brazilie) wordt het niet (denk ik )dus ik haal geen punten meer. Volgens mij hebben ze alleen de punten van gisteren nog niet toegekend.

Ah, dus Italie de finale haalt en evt. wint, loop ik nog op je in (ik had Italie - Brazilie in de finale).

En wat het eten betreft, ik volg Platedraaiers voorbeeld.

En ik zal morgen meteen wat stokbrood, wijn en kazen inslaan

Toon1 schreef:
(quote)

En bij jou is het ik-zaag-teveel-meter ?
ach ieder zijn ding no hard feelings

El Ninjo schreef:
Italiaanse beelden tonen meppende Frings

Torsten Frings moet nog even afwachten of hij mee mag doen tijdens de halve finale die Duitsland speelt tegen Italië. Opeens zijn er televisiebeelden waarop te zien is dat hij zijn handen niet thuis hield tijdens het opstootje na afloop van de kwartfinale tegen Argentinië.
Via de Italiaanse krant La Repubblica verschenen er in Italië beelden op televisie waarop duidelijk te zien is dat Frings een klap uitdeelt aan Julio Ricardo Cruz. De FIFA zou inmiddels de tv-beelden hebben opgevraagd om ze te kunnen bestuderen.

Eerder had de tuchtcommissie van de wereldvoetbalbond nog laten weten dat geen enkele Duitse international zich had misdragen en dat alleen de Argentijnen Maxi Rodriguez en Leandro Cufré een straf moeten vrezen omdat zij hebben geschopt of geslagen naar een tegenstander.

bron VI.

Bah die Frings vond ik al vanaf het begin van het wk een verschrikkelijke speler .

Waar bemoeien die Italianen zich mee? Vervelend volkje.

sn@ke schreef:
Bah die Frings vond ik al vanaf het begin van het wk een verschrikkelijke speler .
hmmmm.
ik vond Frings juist in positieve zin opvallen, dit WK.
niet alleen wat houding betreft, maar ook op voetbal-gebied.
perfecte twee-eenheid met Ballack.

Psychologische oorlogsvoering, matennaaierij twee woorden die van toepassing zijn op dit WK Nou hoorde ik gisteren weer dat Scolari inde rust Nederland - Portugal in de kleedkamer van de scheidsrechter heeft gezeten. En ook deze actie van de Italianen past weer helemaal bij dit WK. Werkelijk alles wordt gebruikt om de wedstrijden te beìnvloeden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:01 uur

geplaatst: vandaag om 03:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.