MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Toon1 schreef:
(quote)

4 jaar geleden zo'n grote klap gekregen

Wanneer had België die grote klap ook al weer gekregen. Zeker zo lang geleden dat ik het me niet meer herinneren kan

Iceman schreef:
Misschien wel wat vroeg maartoch: KAMPIOENE!!!

Ok, dit bericht had ik nog niet gezien, Toon.

Maar dit lijkt me ook wel voorbarig...

Desalniettemin vind ik NL wel indrukwekkend. Afgezien van Cocu en Sar kan de rest ook nog mee naar het WK van 2010, wellicht is deze groep dan op zijn top.

Toon1 schreef:
(quote)

Tja voor de gewone normale voetballiefhebber wel ja. Maar voor de Nederlander niet.

Eh, volgens mij spreek ik dagelijks meer NLers dan jij.

Iceman schreef:

Wanneer had België die grote klap ook al weer gekregen. Zeker zo lang geleden dat ik het me niet meer herinneren kan

Voor België is dat geen klap, omdat wij onze plaats kennen en bescheiden zijn. Dat kan ik nooit van Nederland zeggen, arrogantie tot en met. Maar natuurlijk zijn niet alle Nederlanders hetzelfde hoor.

herman schreef:

Eh, volgens mij spreek ik dagelijks meer NLers dan jij.

Ach ik kom ook alleen maar Nederlanders tegen op forums en zie ze ook alleen maar op TV, dus mijn mening is alleen daarvan afgeleid. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk.

Over de wedstrijd:

*Wat was Van Persie goed! Sterk meeverdedigen, mooie keiharde vrije trap (de eerste vrije trap-goal van dit toernooi?).
*Van Bommel had op 92:50 die bal gewoon in de tribune moeten rossen! Sowieso moet ie wat minder snel gaan liggen. Evenals Robben.
*Robben moet wat minder egoën en ook eens een bal afleggen.
*Boulahrouz is de koning. Die mag wel in de basis.
*Van Nistelrooij was voor zijn doel erg balvast.

Al met al is het jammer dat er geen 3 teams door mogen in de poule...

Ach ik kom ook alleen maar Nederlanders tegen op forums en zie ze ook alleen maar op TV, dus mijn mening is alleen daarvan afgeleid. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk.

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik vond de hosanna-stemming op dit forum nogal meevallen. Op andere fora kom ik eigenlijk niet.

herman schreef:
(quote)

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik vond de hosanna-stemming op dit forum nogal meevallen. Op andere fora kom ik eigenlijk niet.

Ik moet toegeven dat het op dit forum idd heel goed meevalt, maar ik zit ook nog op andere fora en daar is het toch wel het tegenovergestelde soms
Ik kan er trouwens ook niet tegen dat jullie België (en de Belgische clubs) altijd afschilderen alsof ze niets waard zijn en niets kunnen. Dat zal er ook vooral wat mee te maken hebben .

herman schreef:
(de eerste vrije trap-goal van dit toernooi?).

Neej dat was Lee (Zuid-Korea 1-1 tegen Togo). Hij had het natuurlijk ook al eerder in een van de oefeninterlands laten zien dat Van Persie hard kan schieten maar dit

Slechte wedstrijd. Ze begonnen sterk met veel balbezit. Af en toe zakten ze wat weg, maar over het algemeen bleven ze redelijk op niveau de eerste helft. De tweede helft was echter om te janken zo slecht. Dikke onvoldoende voor de verdedigers die totaal in paniek waren en alle ballen naar voren trapten als een kip zonder kop. Ze gingen mee in het paniekvoetbal van Ivoorkust en van het balcirculatie was totaal geen sprake meer. Vreemd ook dat Van Basten niet meteen ingreep. Hij had de boel tot rust moeten brengen en zorgen dat ze - net als in de eerste helft - de bal achterin rustig rond zouden spelen. Ze hebben geluk gehad dat de aanval van Ivoorkust vandaag opvallend zwak was, anders hadden ze deze voorsprong nooit vast kunnen houden.

2*

Ik moet toegeven dat het op dit forum idd heel goed meevalt, maar ik zit ook nog op andere fora en daar is het toch wel het tegenovergestelde soms

Ach, die mensen weten niet beter... Het is ook een beetje gezond chauvinisme, denk ik. Als NL verliest, vinden we het ook al snel best. Uit de Hattrick-enquete van een tijdje geleden (de grootste enquete over voetbal ooit met een paar honderduizend proefpersonen) dat Nederland het het minst erg vindt als we niet winnen.

Alleen de halve finale in eigen land, in 2000, was rampzalig. Toen verloren we na penalty's van Italie, terwijl we in de wedstrijd een stuk beter waren en toen ook al twee penalty's misten.

herman schreef:
(quote)

Uit de Hattrick-enquete van een tijdje geleden (de grootste enquete over voetbal ooit met een paar honderduizend proefpersonen) dat Nederland het het minst erg vindt als we niet winnen.

Dit snap ik dan weer niet , moet ik hier uit afleiden dat jullie het erg vinden als Oranje wint ?

Ik kan er trouwens ook niet tegen dat jullie België (en de Belgische clubs) altijd afschilderen alsof ze niets waard zijn en niets kunnen. Dat zal er ook vooral wat mee te maken hebben .

Ja, goed punt. Al hebben de Belgische clubs in Europees opzicht weinig klaargemaakt...

Wel sneu trouwens dat jullie die 3-0 tegen jong Oekraine zomaar weggaven, anders hadden we een paar weken geleden misschien Jong Oranje - Jong Belgie in de finale van het EK -21 gehad.

herman schreef:

Ja, goed punt. Al hebben de Belgische clubs in Europees opzicht weinig klaargemaakt...

Klopt, ik heb me al genoeg mogen schamen als Anderlecht weer eens 0 punten haalt in de CL, Standard in Europa verliest met 1-7 en België gelijk speelt tegen Litouwen. Maar ja we mogen er dan niet bij zijn op dit WK, na Brazilië heeft geen enkel land zich zoveel geplaatst voor een WK via de voorrondes als België. Toch wel mooi van zo'n kikkerlandje.

herman schreef:
Wel sneu trouwens dat jullie die 3-0 tegen jong Oekraine zomaar weggaven, anders hadden we een paar weken geleden misschien Jong Oranje - Jong Belgie in de finale van het EK -21 gehad.

Klopt, België was de hele voorronde zeer goed bezig maar in de laatste minuut geef je dan de kwalificatie helemaal weg.

Ach, jullie komen er wel weer bovenop...

Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens hoor Toon. Over het algemeen kan ik me voorstellen dat Nederland heel arrogant overkomt. Bovendien halen ze, behalve EK 1988, geen prijzen. Nederland is niet zo goed als de gemiddelde Nederlander denkt. Vooral de media (verslaggevers) hebben soms wat chauvinistisch commentaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me enorm aan de arrogantie erger.

Aan de andere kant wordt het Nederlandse publiek al jaren lang als "het beste publiek" gezien. Chauvinisme en positivisme is goed voor het voetbal. Met arrogantie sla je inderdaad door, maar de positieve gedachte is er bij Nederland zeker!

Toch moet ik zeggen dat Belgie al helemaal niets klaar speelt in het internationale voetbal. Ik hoop elk jaar weer van harte dat Anderlecht / Club Brugge de tweede ronde haalt in de Champions Leauge. Of dat Belgie het WK haalt, maar het zit er gewoon niet in vaak... Dan vind ik het toch wel buitengewoon enorm erg schandalig dat zo'n Toon1 uit dat land met pietluttige, kleine, miserabele, slechte, en bovendien buitengewoon kneuzige voetballers (die ook nog eens Nederlands voetbal naapen), kritiek levert op Nederland.

P.s. voor de duidelijkheid (ik wil geen oorlog): die laatste zin is gedeeltijk een grap.

Leuk en aardig Toon, en voor een deel heb je ook wel gelijk, maar het chauvinisme spat bij het Vlaamse wieler- en tenniscommentaar vaak nog drie keer zo erg van de buis als Bert Maalderink, Evert ten Napel en Theo Reitsma bij elkaar. (Wat overigens weer niet wegneemt dat ik liever Michel Wuijts hoor dan onze Herbert. Liefst nog met Karel van Nieuwkerken achterop de motor. Wehehehe rijhijhijhijdehehehen nuhuhuhuhu ohohohop eheheheen kahahsseiheiheiheiehehehenstroohooohoohoohk ahahahahachteheheher hehehehet pehehelohohotohohon... maar dit geheel terzijde)

pauljojo schreef:
P.s. voor de duidelijk (ik wil geen oorlog): die laatste zin is gedeeltijk een grap.

Het mag dan een grap zijn, het is wel de waarheid. Sorry, maar ik word kotsmisselijk van dat zielige calimero gedrag van België. Accepteer nou maar eens dat wij veel beter zijn in voetbal dan jullie. En dat jullie er dan jaloers op zijn, dat is allemaal heel erg logisch, maar ga dan niet lompe dingen roepen over arrogantie enzo. Misschien zijn Belgen wel zó timide en bescheiden dat elk volk arrogant lijkt vergeleken met hen. Volgens mij verwarren jullie namelijk zelfverzekerdheid met arrogantie. Als je niet zelfverzekerd bent zul je nooit en te nimmer iets winnen. Bovendien hebben wij eigenlijk alle reden om onszelf goed te vinden, want bij de laatste 3 grote toernooien waaraan we deelnamen reikten we tot de halve finales. En zoals Herman al meldde: op deze site en eigenlijk overal valt het reuze mee met het chauvinisme. Iedereen is er wel van overtuigt dat dit Nederlands Elftal niet de kwaliteit heeft van de lichting '88 en 2000.

v. Persie was de beste speler, maar wisselde goede momenten af met slechte momenten.

Eigenlijk jammer dat een team zoals Ivoorkust nu al af moet vallen. Ivoorkust schat ik hoger in dan een (bijv.) Equador, Mexico, enz.

Nederland speelde niet goed, maar wel degelijk. Nederland is moeilijk te verslaan en ik moet het nog zien dat Argentinië zomaar zo makkelijk van NL wint.

Tot aan de rust was ik bang voor een scenario zoals NL - Tjechië op het EK '04. Gelukkig was de uitslag anders, al was het niveau van de wedstrijd stukken minder dan toen.

sn@ke schreef:
Ivoorkust had het meer verdiend , sorry .... Aanvallend continue druk , Nederland alweer met hak over sloot. Commentator was wel ... " Goed bezig , spel trekken ...". En meerdere duwfouten van Nederland over het hoofd gezien dacht ik zo.

Dat heeft natuurlijk veel met het speelbeeld te maken, dat begrijp je toch wel? NL hoeft niet, Ivoorkust moet. NL is nooit echt in de problemen gekomen en dat is een verdienste van Oranje, ook al was het niet werelds. De wereldwedstrijden moeten ze in de knock-out fases spelen. Daar valt de meeste eer te halen.

Nicolage Rico schreef:
NL is nooit echt in de problemen gekomen.

Naar welke wedstrijd heb jij gekeken?

Ik ben het overigens grotendeels eens met Gemaster jegens de mening van Toon.

Nederlanders hopen altijd dat de Belgen naar een W.K. gaan en gunnen ze bij wijze van spreken de titel (na Nederland zelf). België haat Nederland bijna. Conclusie: jaloezie. Ik kan er niks anders van maken. België heeft eigenlijk nooit iets gepresteerd op grote toernooien. NL heeft ook weinig prijzen gepakt, maar heeft wel wereldteams gehad die NL op de kaart bracht. Het totaalvoetbal van 1974, finale 1978, en de overwinning van 1988, met geweldige selecties. Dit is toch geen arrogantie? Het zijn feiten. Verder was NL zeer sterk in 1998 en 2000. Beide tournooien hadden ze kunnen winnen en in 2000 hadden ze zelfs moeten winnen.

Bijna niemand hier gelooft dat NL de titel gaat binnen slepen. Dat je (Toon) al die mensen op de tv ziet die zeggen dat NL kampioen wordt, is omdat er een microfoon onder hun neus wordt gestopt en de vraag gesteld krijgen of NL de titel gaat halen, terwijl ze in een Oranje-stemming zijn, samen met honderden / duizenden andere Oranje-supporters. M.a.w. geen objectieve mening.

Waarom is Frank Snoeks arrogant? Hij heeft geen enkele keer gezegd dat NL goed speelde en/of zo geweldig is.

Verder:

Lukas schreef:
(quote)

Naar welke wedstrijd heb jij gekeken?

Wanneer zijn ze écht in de problemen gekomen dan? Bedoel je die kluts-kopbal van Drogba? Dat is dan misschien de enige keer. Tuurlijk stond NL onder (lichte) druk, maar dat is toch logisch? Ivoorkust moest wel.

Ja, het was pompen of verzuipen. NL kwam in de tweede helft amper nog in over de middenlijn.

@Toon1:

ff meezingen

WE WORDEN KAMPIOEN, WE WORDEN KAMPIOEN, WE WORDEN KAMPIOEN!!!!!!

herman schreef:
Ja, het was pompen of verzuipen. NL kwam in de tweede helft amper nog in over de middenlijn.

Absoluut. Het was overleven. Maar daarom zijn ze nog niet écht in de problemen gekomen. Hoeveel échte kansen heeft Ivoorkust gehad?

V. Nistelrooij had trouwens pech bij die rebound van het schot van Robben. Jammer.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Absoluut. Het was overleven. Maar daarom zijn ze nog niet écht in de problemen gekomen. Hoeveel échte kansen heeft Ivoorkust gehad?

V. Nistelrooij had trouwens pech bij die rebound van het schot van Robben. Jammer.

Ik ben het gedeeltelijk met Nicolage eens. Ivoorkust heeft gewoon nauwelijks kansen gecreeerd, alhoewel ze wel steeds dreigend waren.

Maar dat had Nederland aan zichzelf te wijten, ze moesten gewoon wat meer naar voren spelen en het met de counter afmaken. Daarvoor waren zat mogelijkheden.

Nederland heeft te weinig kwaliteit om in zulke wedstrijden te domineren. Als je dit team vergelijkt met het laatste W.K. waar NL aan meedeed, verliest het team van 2006 het ruim van het team in 1998. Als NL echt een goed team is, hadden ze het beter uit kunnen spelen, ondanks het spelbeeld. Toch schatten veel mensen Ivoorkust hoger in, wat ten onrechte was/is.

herman schreef:

Maar toch nog een paar kansen gehad. Als Van Nistelrooij die bal ook gewoon afgegeven had aan Van der Vaart was het toch zomaar nog 3-1 geweest.

Maar goed, als als als, wat geeft het allemaal, we zijn al door .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:39 uur

geplaatst: vandaag om 11:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.