Overig / Algemeen / WK 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2006, 23:01 uur
Geweldig natuurlijk dat Nederland door gaat maar ik had niks anders verwacht. Mijn voorspelling was dan ook niet voor niks 2-1.
De tweede helft was echt droevig. Nou de poule proberen te winnen om Mexico te loten. Dat mag geen probleem zijn. Staan we alweer in de kwartfinale. 
De tweede helft was echt droevig. Nou de poule proberen te winnen om Mexico te loten. Dat mag geen probleem zijn. Staan we alweer in de kwartfinale. 
0
geplaatst: 16 juni 2006, 23:05 uur
avdj schreef:
Geweldig natuurlijk dat Nederland door gaat maar ik had niks anders verwacht. Mijn voorspelling was dan ook niet voor niks 2-1.
Yep en dan tegen Duitsland. Hupsakee, zitten we al in de halve finale.

0
geplaatst: 16 juni 2006, 23:17 uur
Jeej Nederland wint
, al is dat puur te danken aan veel geluk en Van Persie
, wat speelde die goed zeg!
, al is dat puur te danken aan veel geluk en Van Persie
, wat speelde die goed zeg!
0
geplaatst: 17 juni 2006, 00:04 uur
Nicolage Rico schreef:
Nederlanders hopen altijd dat de Belgen naar een W.K. gaan en gunnen ze bij wijze van spreken de titel (na Nederland zelf). België haat Nederland bijna.
Nederlanders hopen altijd dat de Belgen naar een W.K. gaan en gunnen ze bij wijze van spreken de titel (na Nederland zelf). België haat Nederland bijna.
België haat Nederland bijlange niet! Bijna iedereen hier supportert voor Nederland en steunt jullie. En aan Nederland wordt ook zeer veel aandacht besteedt in de kranten hier. Ik ben maar een (kleine) minderheid denk ik.
Nicolage Rico schreef:
Conclusie: jaloezie. Ik kan er niks anders van maken.
Conclusie: jaloezie. Ik kan er niks anders van maken.
Ach ja en over het feit dat wij (of ik) jaloers zou zijn: dat kan, en waarschijnlijk is het een beetje van beiden, wij een beetje jaloezie, jullie een beetje arrogantie
(En het gaat hier niet over chauvinisme hoor, dat is net goed). En ik moet toegeven dat als ik naar de commentaar bij het wielrennen luister dat we zeker chauvinistisch zijn maar arrogant vind ik toch niet (of ligt dat aan mij omdat ik Belg ben?) Maar wij weten echt wel dat jullie in het voetbal een wereldteam hebben en dat jullie ettelijke niveaus beter zijn als ons hoor.
0
geplaatst: 17 juni 2006, 00:09 uur
En Henin, niet te vergeten
, maar ja tennis is niet zo populair als voetbal.
0
dollie
geplaatst: 17 juni 2006, 10:08 uur
sn@ke schreef:
Ivoorkust had het meer verdiend , sorry .... Aanvallend continue druk , Nederland alweer met hak over sloot. Commentator was wel ... " Goed bezig , spel trekken ...". En meerdere duwfouten van Nederland over het hoofd gezien dacht ik zo.
Ivoorkust had het meer verdiend , sorry .... Aanvallend continue druk , Nederland alweer met hak over sloot. Commentator was wel ... " Goed bezig , spel trekken ...". En meerdere duwfouten van Nederland over het hoofd gezien dacht ik zo.
Vind ik nou ook, ... hoeveel keer werd Drogba gewon vastgenomen (lees: omhelst!) door een van de Nederlandse verdedigers? Meer dan ééns! En er werd geen enkele penalty gefloten? Zeker in de 2de helft was Ivoorkust overduidelijk de beste ploeg. Nederland is blij met een qualificatie die oneerlijk verdiend is... trekken duwen, fouten clamen die geen fouten zijn. Ivoorkust verdiende beter.
Meer kansen, mooier spel. Ik zie Ivoorkust beter spelen.
Argentinië wordt wereldkampioen... let op mijn woorden

0
dollie
geplaatst: 17 juni 2006, 10:11 uur
Nicolage Rico schreef:
Nederlanders hopen altijd dat de Belgen naar een W.K. gaan en gunnen ze bij wijze van spreken de titel (na Nederland zelf). België haat Nederland bijna. Conclusie: jaloezie. Ik kan er niks anders van maken. België heeft eigenlijk nooit iets gepresteerd op grote toernooien.
Nederlanders hopen altijd dat de Belgen naar een W.K. gaan en gunnen ze bij wijze van spreken de titel (na Nederland zelf). België haat Nederland bijna. Conclusie: jaloezie. Ik kan er niks anders van maken. België heeft eigenlijk nooit iets gepresteerd op grote toernooien.
Niet akkoord, nu België niet meedoet supportert iedereen in mijn buurt voor Nederland...
Geen enkele sprake van jaloezie dus...
Over de Belgische prestaties: de laatste 4 jaar liet het wat te wensen over, maar 4 jaar terug op het WK, in de 8e finale tegen Brazilië, zou België een héle mooie kans gemaakt hebben als de eerste goal (die door de Belgische Wilmots gemaakt werd) onterecht afgekeurd.
De Brazilianen deden in hun broek, ze hadden gewoon geluk dat de scheidsrechters het voordeel geven aan de grotere ploegen (zoals toen brazilië, en gisteren Nederland)
En je weet wat er daarna met Brazilië gebeurd is...
Juist: op hun sloffen wereldkampioen.
0
geplaatst: 17 juni 2006, 11:27 uur
Zo erg was de scheidsrechter niet voor Nederland hoor. Er zijn een paar dubieuze gele kaarten uitgedeeld en ook voor Ivoorkust werd er lang niet altijd gefloten (Drogba die hands maakt en slechts geel voor het neerhalen van een doorgebroken speler).
Zag de statistieken trouwens vandaag in de krant en daaruit viel op te maken dat het krachtsverschil op zich wel meeviel. 8 schoten op doel voor Nederland en 9 voor Ivoorkust. Balbezit had Nederland ook meer: 51%. Het was gisteren gewoon een lesje efficiëntie.
Zag de statistieken trouwens vandaag in de krant en daaruit viel op te maken dat het krachtsverschil op zich wel meeviel. 8 schoten op doel voor Nederland en 9 voor Ivoorkust. Balbezit had Nederland ook meer: 51%. Het was gisteren gewoon een lesje efficiëntie.
0
geplaatst: 17 juni 2006, 12:42 uur
Wat me opvalt aan dit WK:
- Scheidsrechters geven vaak veel te makkelijk kaarten.
- Ook worden er veel domme overtredingen gemaakt zoals: bal wegtrappen.
- Er wordt heel erg makkelijk (zo lijkt t wel) van afstand gescoord ligt dat dan toch aan de zwabberballen of aan de toch goede schoten??
- En toch wel veel blessuregevallen.
- Scheidsrechters geven vaak veel te makkelijk kaarten.
- Ook worden er veel domme overtredingen gemaakt zoals: bal wegtrappen.
- Er wordt heel erg makkelijk (zo lijkt t wel) van afstand gescoord ligt dat dan toch aan de zwabberballen of aan de toch goede schoten??
- En toch wel veel blessuregevallen.
0
geplaatst: 17 juni 2006, 13:08 uur
Pronostiekje:
Portugal - Iran 3-1
Tsjechië - Ghana 2-1
Italië - VS 3-0
Portugal - Iran 3-1
Tsjechië - Ghana 2-1
Italië - VS 3-0
0
geplaatst: 17 juni 2006, 13:32 uur
Portugal - Iran 1-0
Tsjechië - Ghana 2-0
Italië - VS 2-0
Geen verrassingen vandaag...
Tsjechië - Ghana 2-0
Italië - VS 2-0
Geen verrassingen vandaag...
0
geplaatst: 17 juni 2006, 13:44 uur
Overigens is Nederland in de duels waar het omgaat nog altijd ongeslagen onder Van Basten 

0
geplaatst: 17 juni 2006, 13:46 uur
Iceman schreef:
Overigens is Nederland in de duels waar het omgaat nog altijd ongeslagen onder Van Basten

Die reeks zal dan aankomende woensdag beëindigd worden.

0
geplaatst: 17 juni 2006, 14:09 uur
ettettummu schreef:
Argentinië - Servië & Montenegro 0-0
...was toch voor 50% goed Argentinië - Servië & Montenegro 0-0

0
geplaatst: 17 juni 2006, 14:15 uur
Klumpie schreef:
(quote)

Woensdag gaat het ook niet echt ergens om.
Ligt er net aan wie er eerste wordt in de poule bij Mexico en Portugal. Mexico zal gunstiger zijn voor NL.Over de scheids bij NL - Ivoorkust: Zo slecht floot hij niet. Een aantal licht dubieuze beslissingen, maar zoals Boordappel al zei, hij had rood kunnen geven bij de doorgebroken speler. Drogba is zo gehaaid dat hij ervoor zorgt dat hij omhelst wordt. Dat zijn geen overtredingen. Het enige waar NL geluk bij had, was die actie van v. Bronckhorst. Daar had hij een penal voor kunnen geven. Dat was er voor 75% eentje. Daar mogen we niet over klagen, maar wedstrijden win je op verschillende manieren. Op welke manier maakt niet zoveel uit..
0
geplaatst: 17 juni 2006, 14:21 uur
Portugal - Iran: 3-0
Tjechië - Ghana: 3-0
Italië - VS: 3-1
Veel doelpunten vandaag.
Tjechië - Ghana: 3-0
Italië - VS: 3-1
Veel doelpunten vandaag.

0
geplaatst: 17 juni 2006, 14:21 uur
Nicolage Rico schreef:
Ligt er net aan wie er eerste wordt in de poule bij Mexico en Portugal. Mexico zal gunstiger zijn voor NL.
(quote)
Ligt er net aan wie er eerste wordt in de poule bij Mexico en Portugal. Mexico zal gunstiger zijn voor NL.Ik vind het nogal een verschil:
1/8 finale: Mexico (1e) of Portugal (2e)
1/4 finale: Duitsland (1e) of Engeland (2e)
Nee, dan wordt ik liever 1e in de poule.

0
geplaatst: 17 juni 2006, 14:58 uur
Portugal - Iran: 3-0
Tjechië - Ghana: 0-1
Italië - VS: 0-1
Ik hoop op spanning in groep E
Tjechië - Ghana: 0-1
Italië - VS: 0-1
Ik hoop op spanning in groep E

0
DutchViking
geplaatst: 17 juni 2006, 15:55 uur
Portugal - Iran: 0-0
Tsjechië - Ghana: 2-1
Italië - VS: 2-0
Tsjechië - Ghana: 2-1
Italië - VS: 2-0
0
geplaatst: 17 juni 2006, 15:59 uur
Als die portugezen zo doorgaan speelt Nederland straks tegen Iran in de volgende ronde. Wat een stelletje arrogante stumpers.
0
geplaatst: 17 juni 2006, 16:06 uur
rayman schreef:
Als die portugezen zo doorgaan speelt Nederland straks tegen Iran in de volgende ronde. Wat een stelletje arrogante stumpers.
of ze het allemaal zelf hebben uitgevonden, hèAls die portugezen zo doorgaan speelt Nederland straks tegen Iran in de volgende ronde. Wat een stelletje arrogante stumpers.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.