Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
haveman
geplaatst: 14 december 2008, 10:51 uur
Doordat AZ zn kansen en mogelijkheden niet benutte, bleef het spannend.
Iemand die aanval na 10 minuten gezien waarbij Ari de bal over het doel stiftte? Wat een aanval!
Iemand die aanval na 10 minuten gezien waarbij Ari de bal over het doel stiftte? Wat een aanval!

0
geplaatst: 14 december 2008, 17:27 uur
Zoveel kansen had AZ toch niet in de eerste helft (op die kans van Aria na)? In de eerste helft ging het duel gelijk op, met misschien een licht voordeel van Feyenoord dat probeerde (met nadruk op proberen) AZ onder druk te zetten. Na 10 minuten in de 2e helft, dus na het doelpunt van AZ was Feyenoord machteloos, inspiratieloos, etc. Toen kreeg AZ wel kansen om het duel te beslissen. 0-1 lijkt me een terechte uitslag. Mijn zwager, AZ supporter had een 1-1 ook een terechte uitslag gevonden. Het was dan ook een slechte pot. AZ viel me ook erg tegen. Maar ze hebben een El Hamdaoui die Derijck er probleemloos uitloopt.
0
haveman
geplaatst: 14 december 2008, 20:03 uur
Nicolage Rico schreef:
Zoveel kansen had AZ toch niet in de eerste helft (op die kans van Aria na)? In de eerste helft ging het duel gelijk op, met misschien een licht voordeel van Feyenoord dat probeerde (met nadruk op proberen) AZ onder druk te zetten. Na 10 minuten in de 2e helft, dus na het doelpunt van AZ was Feyenoord machteloos, inspiratieloos, etc. Toen kreeg AZ wel kansen om het duel te beslissen. 0-1 lijkt me een terechte uitslag. Mijn zwager, AZ supporter had een 1-1 ook een terechte uitslag gevonden. Het was dan ook een slechte pot. AZ viel me ook erg tegen. Maar ze hebben een El Hamdaoui die Derijck er probleemloos uitloopt.
Als jij zegt dat Feyenoord een licht voordeel had in de eerste helft, met alle respect, maar volgens mij heb je dan niet de hele wedstrijd gezien of heb je er echt geen kijk op. Feyenoord had meer balbezit (wat AZ expres toeliet), maar was totaal onmachtig. De commentatoren noemden Feyenoord het eerste half uur zelfs apatisch. Een kleine opsomming:
Na een paar minuten had Ari Hamdaoui vrij voor de keeper moeten zetten, daarna mist ie voor open doel, Da Silva kopt naast voor open doel en Timmer laat een corner los, maar stopt de tweede inzet van Ari.
In de tweede helft scoort AZ en maakt Timmer een wereldredding op een schot van Hamdaoui. Daarnaast had AZ zoveel mogelijkheden om het uit te spelen.
Sorry, maar ik kan niet anders dan het totaal met je mening oneens zijn.
Eigenlijk is het bizar dat AZ ondanks een slecht spelende Hamdaoui, Ari en Da Silva toch wint in de Kuip. De Zeeuw en Schaars waren wel erg goed.
Als Feyenoord al een punt verdiende is het op basis van inzet voor de rest leek het nergens op.
0
geplaatst: 14 december 2008, 20:27 uur
haveman schreef:
Je hebt gelijk, je hebt me overtuigd.
(quote)
Je hebt gelijk, je hebt me overtuigd.

0
geplaatst: 14 december 2008, 20:54 uur
haveman schreef:
Als jij zegt dat Feyenoord een licht voordeel had in de eerste helft, met alle respect, maar volgens mij heb je dan niet de hele wedstrijd gezien of heb je er echt geen kijk op.
Als jij zegt dat Feyenoord een licht voordeel had in de eerste helft, met alle respect, maar volgens mij heb je dan niet de hele wedstrijd gezien of heb je er echt geen kijk op.
Probeer eerst aub mijn bericht nauwkeurig te lezen en reageer dan op wat er staat. Het stukje dat hierboven staat bewijst dat je niet goed leest.
Daarbij zeg ik dat de 0-1 van AZ een terechte einduitslag was. En dan nog iets: de Zeeuw speelde verre van goed. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Veel balvelies, traag in de opbouw. Uiteraard had hij een aantal goede passes, maar op daarop te baseren dat hij goed speelde? En niet dat ik heel de tijd op Schaars hebt gelet, maar volgens mij pik je er zo 2 spelers uit die niet in de wedstrijd zaten (de Zeeuw en Schaars). El Hamdaoui kan erg goed ballen, maar ging ook veel te vaak voor eigen succes. AZ was gewoon niet goed en Feyenoord was nog slechter. Zeker in de 2e helft. Nog iets dat ik al in mijn bericht vermeldde: Feyenoord was onmachtig en inspiratieloos - vooral in de 2e helft.
0
haveman
geplaatst: 15 december 2008, 15:42 uur
Ze waren idd allebei niet echt best, maar imo had Feyenoord zeker geen licht overwicht in de 1e helft.
Bovendien vond ik de Zeeuw zeker in de eerste helft heersen. Hij zette Ari vrij voor Timmer en ook het doelpunt kwam uit een passje van de Zeeuw.
Maar goed, ieder zn eigen mening natuurlijk.
Bovendien vond ik de Zeeuw zeker in de eerste helft heersen. Hij zette Ari vrij voor Timmer en ook het doelpunt kwam uit een passje van de Zeeuw.
0
geplaatst: 15 december 2008, 16:10 uur
haveman schreef:
Ze waren idd allebei niet echt best, maar imo had Feyenoord zeker geen licht overwicht in de 1e helft.
Maar je wilt toch ook niet zeggen dat AZ een overwicht had? De Zeeuw blijft gevaarlijk, maar was gewoon niet in beste doen.
0
haveman
geplaatst: 15 december 2008, 18:08 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar je wilt toch ook niet zeggen dat AZ een overwicht had? De Zeeuw blijft gevaarlijk, maar was gewoon niet in beste doen.
(quote)
AZ heeft tegenwoordig de tactiek de tegenstander aan de bal te laten en als ze de bal veroveren zo snel mogelijk de weg naar het doel te zoeken. Daardoor had Feyenoord veel balbezit (60%). Toch was AZ, dat dus slechts 40% balbezit had gevaarlijker. Dat zegt toch wel wat.
En ik vond de Zeeuw in de eerste helft echt heel goed spelen, net als Schaars. Maar AZ was zeker niet in beste doen.
0
geplaatst: 15 december 2008, 19:10 uur
haveman schreef:
AZ heeft tegenwoordig de tactiek de tegenstander aan de bal te laten en als ze de bal veroveren zo snel mogelijk de weg naar het doel te zoeken. Daardoor had Feyenoord veel balbezit (60%). Toch was AZ, dat dus slechts 40% balbezit had gevaarlijker. Dat zegt toch wel wat.
En ik vond de Zeeuw in de eerste helft echt heel goed spelen, net als Schaars. Maar AZ was zeker niet in beste doen.
(quote)
Dat wilde ik idd nog zeggen: in de omschakeling is AZ dit seizoen top, maar afgelopen zaterdag mislukte er echt heel veel in de 1e helft. Passes die niet aankamen, lange ballen, etc. Als het dan 2 x wel lukt (het creëren van een kans) wil dat nog niet zeggen dat ze hun tactiek goed uitvoerden. Integendeel. In de 2e helft deden ze dat een stuk beter. Toen was Feyenoord ook nergens meer. Ik snap het ook niet, met dit materiaal moet Feyenoord veel beter kunnen voetballen.
En nu is het niet eens belangrijk wie er nu beter was in de 1e helft. Het is zelfs heel onbelangrijk.
Ik ben niet de enige die de Zeeuw en Schaars matig vond. Ik lees het hier en daar. Maar we zullen de cijfers afwachten in de VI woensdag.

0
haveman
geplaatst: 16 december 2008, 09:20 uur
Die cijfers zeggen mij niet zoveel Rico. Op voetbalgebied ben ik net zo'n vervelend mannetje als van Gaal, ik vind dat ik het altijd beter weet. Gelukkig heb ik dat alleen met voetbal.
0
geplaatst: 16 december 2008, 10:12 uur
Was ook maar een geintje. Ik ben het ook vaak niet eens met de cijfers. Maar als Schaars en de Zeeuw lage cijfers krijgen, kloppen ze wel.
Ik denk 2 6jes.
Ik denk 2 6jes.
0
geplaatst: 16 december 2008, 11:59 uur
Een rood-wit kerstverhaal uit de Kuip
Door EUS ROOVERS, clubreporter Feyenoord
[LEZERSBIJDRAGE] In den beginne waren er eens twee echte Feyenoorders, Jozsef en Maria. Ze verwachtten een kindje en dat zou gauw geboren worden.
FOTO PRO SHOTS
Gelukkig waren er genoeg ezels op aarde en dus hadden Jozsef en Maria een ezel meegenomen. Daar kon Maria op zitten, als na al die zware loopoefeningen haar voeten pijn gingen doen en haar hamstrings zo zwaar voelden.
Ze kwamen John Metgod tegen en die vertelde dat er drie dommen uit het Oosten in het Maasgebouw terecht waren gekomen. De eerste was een osz die was ontsnapt uit de kerststal en hij heette Peter. En de tweede was vader Jacobs, van dat ene liedje: Vader Jacobs, slaapt gij nog, slaapt gij nog? Alarmklokken luiden, alarmklokken luiden, bin bam bom. En de derde was een mislukte herder met een gudde schapen.
De drie dommen uit het Oosten kwamen om het kindje Feyenoord te aanbidden. Een grote lichtgevende ster had hen de weg gewezen. Maar die grote lichtgevende ster was helemaal geen ster, maar illegaal siervuurwerk van Theo Lucius.
Toen de drie dommen uit het Oosten Feyenoord hadden gevonden, knielden ze eerbiedig voor hem neer. Ze gaven hem wanbeleid, schulden, en een nieuw shirt van Puma dat eerder al was gedragen door Peppi en Kokki. En er kwamen allemaal nieuwe apostelen. Maar na een tijdje werden heel veel apostelen ineens Farizeeërs want ze gingen stiekem klagen over de Heilige Geest Gert-Jan.
Op een dag gingen de apostelen in De Kuip vergaderen en een stemming houden en het werd 14-4 voor Judas. En toen kwam apostel Giovanni vertellen: ‘Wees niet bang. Ik heb goed nieuws voor het hele volk. Een crisis is absolute onzin, Gert-Jan is toch de redder. En wij zijn in voor- en tegenspoed zijn volgelingen.’
Inmiddels waren ook Jozsef en Maria bij De Kuip aangekomen. Ze klopten aan bij het Maasgebouw. ‘Sorry, we zitten helemaal vol, was het Salomonsoordeel van perschef Guido de almachtige Vader. Kijk bijvoorbeeld maar naar vak KK, het nieuwe sponsorvak in De Kuip. Ook hélemaal vol.’ Dus bij De Kuip luisterde niemand naar Jozsef en Maria en wat bleek: ook alle hotels waren bezet.
Dus liepen ze maar door en door en kwamen uiteindelijk in het centrum terecht. Daar vonden ze een skihut. En Henk en Tim stonden aan de bar.
Maar in het midden van de skihut stond een lege kerstboom. ‘Hé, ik mis alle ballen,’ zei Maria.
‘Hé, da’s toevallig,’ zeiden Henk en Tim lachend. ‘Wij ook iedere wedstrijd, hahaha.’ En ze namen nog een alcoholvrij biertje, want dat hoort zo in een topsportklimaat.
‘We blijven hier niet,’ zei Maria. ‘Ik wil ergens zijn waar het rustig is. Ik voel dat het kindje gauw geboren zal worden.’
Jozsef dacht even na. ‘Ik weet wat, ik bel oud-Feyenoorder Jonas Kolkka. En even later kwam Jonas met zijn walvis en op de rug van de walvis gingen ze met z’n allen naar De Kuip.
En het Maasgebouw was omgetoverd tot een enorme kerststal en alle supporters hadden een tientje gelapt en van dat geld kochten ze een rendier en een arreslee. En iedereen zonder Feyenoord-hart werd de kerststal uitgezet en toen kwam de arreslee voorrijden en alle nietsnutten werden zo De Kuip uitgereden en in de Maas gekieperd.
De baby van Jozsef en Maria werd geboren en ze maakten hem meteen lid van De Kameraadjes. En opeens was er nog meer licht en alle supporters zongen dronken van geluk een lied: ‘Geen woorden maar daden, leve Feyenoord één!’
Door EUS ROOVERS, clubreporter Feyenoord
[LEZERSBIJDRAGE] In den beginne waren er eens twee echte Feyenoorders, Jozsef en Maria. Ze verwachtten een kindje en dat zou gauw geboren worden.
FOTO PRO SHOTS
Gelukkig waren er genoeg ezels op aarde en dus hadden Jozsef en Maria een ezel meegenomen. Daar kon Maria op zitten, als na al die zware loopoefeningen haar voeten pijn gingen doen en haar hamstrings zo zwaar voelden.
Ze kwamen John Metgod tegen en die vertelde dat er drie dommen uit het Oosten in het Maasgebouw terecht waren gekomen. De eerste was een osz die was ontsnapt uit de kerststal en hij heette Peter. En de tweede was vader Jacobs, van dat ene liedje: Vader Jacobs, slaapt gij nog, slaapt gij nog? Alarmklokken luiden, alarmklokken luiden, bin bam bom. En de derde was een mislukte herder met een gudde schapen.
De drie dommen uit het Oosten kwamen om het kindje Feyenoord te aanbidden. Een grote lichtgevende ster had hen de weg gewezen. Maar die grote lichtgevende ster was helemaal geen ster, maar illegaal siervuurwerk van Theo Lucius.
Toen de drie dommen uit het Oosten Feyenoord hadden gevonden, knielden ze eerbiedig voor hem neer. Ze gaven hem wanbeleid, schulden, en een nieuw shirt van Puma dat eerder al was gedragen door Peppi en Kokki. En er kwamen allemaal nieuwe apostelen. Maar na een tijdje werden heel veel apostelen ineens Farizeeërs want ze gingen stiekem klagen over de Heilige Geest Gert-Jan.
Op een dag gingen de apostelen in De Kuip vergaderen en een stemming houden en het werd 14-4 voor Judas. En toen kwam apostel Giovanni vertellen: ‘Wees niet bang. Ik heb goed nieuws voor het hele volk. Een crisis is absolute onzin, Gert-Jan is toch de redder. En wij zijn in voor- en tegenspoed zijn volgelingen.’
Inmiddels waren ook Jozsef en Maria bij De Kuip aangekomen. Ze klopten aan bij het Maasgebouw. ‘Sorry, we zitten helemaal vol, was het Salomonsoordeel van perschef Guido de almachtige Vader. Kijk bijvoorbeeld maar naar vak KK, het nieuwe sponsorvak in De Kuip. Ook hélemaal vol.’ Dus bij De Kuip luisterde niemand naar Jozsef en Maria en wat bleek: ook alle hotels waren bezet.
Dus liepen ze maar door en door en kwamen uiteindelijk in het centrum terecht. Daar vonden ze een skihut. En Henk en Tim stonden aan de bar.
Maar in het midden van de skihut stond een lege kerstboom. ‘Hé, ik mis alle ballen,’ zei Maria.
‘Hé, da’s toevallig,’ zeiden Henk en Tim lachend. ‘Wij ook iedere wedstrijd, hahaha.’ En ze namen nog een alcoholvrij biertje, want dat hoort zo in een topsportklimaat.
‘We blijven hier niet,’ zei Maria. ‘Ik wil ergens zijn waar het rustig is. Ik voel dat het kindje gauw geboren zal worden.’
Jozsef dacht even na. ‘Ik weet wat, ik bel oud-Feyenoorder Jonas Kolkka. En even later kwam Jonas met zijn walvis en op de rug van de walvis gingen ze met z’n allen naar De Kuip.
En het Maasgebouw was omgetoverd tot een enorme kerststal en alle supporters hadden een tientje gelapt en van dat geld kochten ze een rendier en een arreslee. En iedereen zonder Feyenoord-hart werd de kerststal uitgezet en toen kwam de arreslee voorrijden en alle nietsnutten werden zo De Kuip uitgereden en in de Maas gekieperd.
De baby van Jozsef en Maria werd geboren en ze maakten hem meteen lid van De Kameraadjes. En opeens was er nog meer licht en alle supporters zongen dronken van geluk een lied: ‘Geen woorden maar daden, leve Feyenoord één!’
0
geplaatst: 16 december 2008, 12:03 uur
Mooi verhaal, Ray. Zelf verzonnen? Ik krijg een brok in mijn keel bij het laatste stuk.
0
geplaatst: 16 december 2008, 12:05 uur
Even goed lezen Rico.
Bovenaan staat wie het geschreven heeft he.
Bovenaan staat wie het geschreven heeft he.
0
geplaatst: 16 december 2008, 22:13 uur
v.d. Weijden wordt, volkomen terecht, Sportman van het Jaar en kondigt meteen even zijn afscheid aan
0
geplaatst: 16 december 2008, 22:36 uur
Dat is die lange-afstandszwemmer die Olympisch Goud had gewonnen, onder andere na leukemie overwonnen te hebben.
Ik zie dat het al Wijden geschreven wordt.
Ik zie dat het al Wijden geschreven wordt.
0
geplaatst: 16 december 2008, 22:39 uur
Reijersen schreef:
v.d. Weijden wordt, volkomen terecht, Sportman van het Jaar en kondigt meteen even zijn afscheid aan
Als koele kikker zat ik toch even met mijn bek open naar zijn relaas te luisteren.v.d. Weijden wordt, volkomen terecht, Sportman van het Jaar en kondigt meteen even zijn afscheid aan
Wat een held die man.
0
geplaatst: 17 december 2008, 10:10 uur
Hij leek wel een cabaretier (alleen dan zonder grappen), alsof hij elke dat op het podium staat.
Ik denk dat hij vooral gewonnen heeft, omdat iedereen het hem enorm gunt en natuurlijk heeft hij een geweldige prestatie geleverd. Zeker na zijn ziekte. Maar vanwege deze knappe terugkomst, gunde iedereen het hem.
Ik denk dat hij vooral gewonnen heeft, omdat iedereen het hem enorm gunt en natuurlijk heeft hij een geweldige prestatie geleverd. Zeker na zijn ziekte. Maar vanwege deze knappe terugkomst, gunde iedereen het hem.
0
geplaatst: 17 december 2008, 12:43 uur
Tsja, iedereen loopt weg met hem, en terecht ook, want hij komt heel sympathiek over en heeft natuurlijk een geweldige prestatie neergezet. Snap ook wel dat ie stopt, want dit kan ie nooit meer overtreffen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.