MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
aire. schreef:
Maar om dan te zeggen dat NEC niet minder is dan Ajax, mag ik even lachen

Tsja, af en toe slaat onze Tom even door in provinciale arrogantie

orbit schreef:
(quote)

Tsja, af en toe slaat onze Tom even door in provinciale arrogantie
Mag ik even lachen

Nu we toch provinciaal bezig zijn: retteketet

haveman
aire. schreef:
Maar om dan te zeggen dat NEC niet minder is dan Ajax, mag ik even lachen

NEC is op dit moment zeker niet minder dan Ajax. Het spelersmateriaal is wel minder, maar Been zet een team neer, van Basten niet.

Volgende week AZ-NEC, die heeft AZ ook niet zomaar gewonnen.

NEC is wel erg goed bezig, toegegeven.. en ik kan het die club niet misgunnen (ik zou niet weten wat ik tegen NEC moest hebben). Maar ik denk toch dat de breedte van de selectie bepaald dat ze de top3 niet gaan halen aan het eind van de rit.

haveman schreef:

NEC is op dit moment zeker niet minder dan Ajax. Het spelersmateriaal is wel minder, maar Been zet een team neer, van Basten niet.

nee, die van basten laat na het nl elftal wederom zien dat voetballen en trainen twee andere dingen zijn.

haveman
Ik heb net de eerste helft van de Graafschap - Ajax gekeken. Het lijkt wel alsof ploegen de laatste tijd niet willen scoren tegen Ajax. Als ik zie wat voor kansen Volendam, NAC en de Graafschap laten liggen, echt ongelooflijk. Het kan toch niet zo zijn dat een ploeg met zo een verdediging kampioen wordt?

LocoHermano
'WE GE-VEN SCHWALBE LES' (ajax-fans)

eerst vier medewekers die al jaren bij de club werken er uit wieberen en vervolgens een maand later zelf aankondigen dat je er mee ophoudt. dan kun je columnen in de krant en zwijgen op tv wat je wilt, maar dan ben je natuurlijk gewoon een lul, ome willem

haveman schreef:
Ik heb net de eerste helft van de Graafschap - Ajax gekeken. Het lijkt wel alsof ploegen de laatste tijd niet willen scoren tegen Ajax. Als ik zie wat voor kansen Volendam, NAC en de Graafschap laten liggen, echt ongelooflijk. Het kan toch niet zo zijn dat een ploeg met zo een verdediging kampioen wordt?

Hmm, als ze die kansen wel hadden benut was het nog 6-2 geworden.. Ajax was oppermachtig. Ze speelden gelukkig al veel beter dan de laatste weken het geval was.

Ace
LocoHermano schreef:
'WE GE-VEN SCHWALBE LES' (ajax-fans)

Erg vermakelijk inderdaad, maar het is natuurlijk te triest voor woorden dat een verdediger van de graafschap na die gegeven strafschop boven Suarez gaat staan alsof hij zichzelf wederom heeft laten vallen. Hij wordt door die frankel op heuphoogte afgezaagd, dat ziet de scheidsrechter en moet ook de hele verdediging van de graafschap niet ontgaan zijn, Natuurlijk maakte hij tegen praag wederom een schwalbe, maar het moet natuurlijk niet zijn dat de beste speler van de Nederlandse velden op die manier gedemoniseerd wordt. Zelfs pierre van hodedonk had hier dezelfde mening over, na afloop van de wedstrijd. Gelukkig was Wegereef, waarvan ik normaal niet echt een hoge pet op heb, aardig bij de les. Ongelofelijk ook dat die volmer protesteerde tegen zijn rode kaart, het bloed kwam bij Cvitanich nog net niet uit zijn mond gelopen.

Ik moet trouwens zeggen dat ik van Cvitanich echt genoten heb! Huntelaar is een killer, maar op 20 meter van de goal aan de bal, was hij altijd bij voorbaat kansloos, tenzij hij van afstand de bal op doel schoot. Cvitanich heeft meer snelheid, een dreigende actie en een geweldige techniek. Het is afwachten, maar ik zie het wel zitten met die jongen!

Suarez de beste speler van de Nederlandse velden

Ace
Joy4ever schreef:
Suarez de beste speler van de Nederlandse velden

Mooie oneliner... Wie is er volgens jou beter?

het bloed kwam bij Cvitanich nog net niet uit zijn mond gelopen.

Dat zou pas echt een knap staaltje acteerwerk zijn geweest. Cvitanich werd volgens mij helemaal niet geraakt.

Verder wel gewoon een terechte rode kaart natuurlijk, het gaat toch om de intentie.

Ace
BoordAppel schreef:
(quote)

Dat zou pas echt een knap staaltje acteerwerk zijn geweest. Cvitanich werd volgens mij helemaal niet geraakt.

Verder wel gewoon een terechte rode kaart natuurlijk, het gaat toch om de intentie.

Volgens mij werd hij vol geraakt, maar dat wil ik dan nog wel even in het midden laten. Het ontgaat mij vooral dat je in zo'n situatie, bij een dood spelmoment jezelf zo laat gaan! Als Zlatan vroeger zoiets deed, was het forum te klein...

Suarez ligt meer op het veld dan dat hij erop staat. Als je echt een goede voetballer bent dan heb je die duikelpartijen niet nodig. Dit neemt niet weg dat hij natuurlijk verder geen onverdienstelijke voetballer is. De beste van de Nederlandse velden gaat me wel te ver, daar is zijn rendement veel te laag voor. Ik vind het moeilijk om te zeggen wie er het beste is, er is niemand die constant een hoog niveau bereikt. Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

Ace
Die schwalbe tegen praag was natuurlijk weer een ouderwets staaltje duikelen, maar verder valt het dit seizoen best mee. Ik begrijp goed dat niet Ajacieden hem als bron van afgunst zien, dat had ik zelf ook gehad wanneer hij een rotterdams, utrechts of alkmaars shirt aan had gehad. Het feit dat jij hier zegt dat hij meer ligt dan speelt zegt of wat over je kortzichtigheid, of wat over het aantal minuten dat je 'm ziet voetballen. Praktisch elke wedstrijd is hij de beste van het veld.

Zijn loopvermogen en acties daarbij zijn inderdaad het belangrijkste wapen geworden van de Amsterdamse offensie, dus dat liggen valt wel mee.. Sowieso doet hij dat de laatste maanden veel minder vaak.
En die actie van die sukkelboer tegen Dario was echt te smerig voor woorden, ik hoop dat hij nog wat wedstrijden wordt geschorst, de smeerlap.

haveman
Ace schreef:
(quote)

Mooie oneliner... Wie is er volgens jou beter?

Volgens die enquete in VI is El Hamdaoui de beste.

Maar dat lijkt me meer de waan van de dag dan een objectief oordeel, bovendien speelt El Hamdaoui niet bij Ajax, PSV of Feyenoord, dat zal ook helpen.

Harco
Dat hij topscorer van de Eredivisie is, maakt hem nog niet de beste voetballer van de Eredivisie.

El Hamdaoui was wel de enige naam die in me opkwam, mocht er dan toch een naam genoemd moeten worden. Hij is in ieder geval beter dan Suarez. Zowel qua rendement als qua techniek.

Kijken we alleen naar techniek en rendement? Bij een goede voetballer hoort ook teamgeest, passie, slimheid, persoonlijkheid.
In Nederland spelen uiteraard alleen maar spelers die een paar van die zaken beheersen.
Ik heb Perez en Cziommer bijvoorbeeld erg hoog staan in mijn lijstje favorieten. Maar er is iets goed mis met ze.

Cziommer is ook een persoonlijke favoriet van mij. Doodzonde dat hij zijn kwaliteiten verkwanseld. Verder vind ik Schaars een erg goede voetballer. Sowieso ben ik meer gecharmeerd van spelers die op de "10" spelen.

Jan Vertonghen is dit jaar mijn favoriet. Constant en een leiderstype in wording.

Ik heb juist wat moeite met Vertonghen. Die begint een beetje een zeikerdje te worden. Deelt wel uit, maar kan niet incasseren. Bah.
Maar hij kan wel voetballen, dat wel.

Kos
Cziommer. .

please.

rayman schreef:
Deelt wel uit, maar kan niet incasseren. Bah.
Daarom speelt ie ook in Amsterdam.

Joy4ever schreef:
(quote)
Daarom speelt ie ook in Amsterdam.
Klopt, dat heeft ie daar vast en zeker geleerd.

Kos
in Eindhoven leren ze dat ook hor.

Zie v. Bommel. Komt met 2 benen in op de achillespees en gaat dan janken als ie een kaart krijgt, maar als zijn directe tegenstander een scheet liet lag ie drie meter verder minutenlang op de grond.

Is ook waar. Het zal in het jeugdopleidingsdraaiboekje van de KNVB staan vrees ik.
Ik geniet elke week meer en meer van de voetjes-op-de-grond-mentaliteit van Mario Been. Wat een prachtkerel is dat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:14 uur

geplaatst: vandaag om 22:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.