Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2010, 10:36 uur
Als Nederland vanuit internationaal oogpunt bezien ook bij het rijtje favorieten thuis hoort voorspelt het niet veel goeds.
Medefavorieten Spanje, Frankrijk, Duitsland, Engeland hebben samen veel punten laten liggen (Opvallend allen Europese "top"ploegen).
Dan moeten we ons maar vastklampen aan Argentinië die tot nog toe als enige favoriet de 1e 2 wedstrijden hebben gewonnen.
Medefavorieten Spanje, Frankrijk, Duitsland, Engeland hebben samen veel punten laten liggen (Opvallend allen Europese "top"ploegen).
Dan moeten we ons maar vastklampen aan Argentinië die tot nog toe als enige favoriet de 1e 2 wedstrijden hebben gewonnen.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 11:46 uur
Bertus schreef:
Bovendien is het prettiger als ze niet verliezen, anders breken ze vast weer ergens de boel af
Bovendien is het prettiger als ze niet verliezen, anders breken ze vast weer ergens de boel af
Haha, ik was in Parijs in januari, en toen was er voor mijn hostel ook een grote groep Algerijnen midden op een kruispunt aan het zingen, op bussen staan, toeteren, bijna-op de vuist gaan, vuurwerk afsteken en feest vieren. Toen hadden ze de kwartfinale (geloof ik) van de Africa Cup gewonnen. (Maar wat ze doen als ze verliezen weet ik niet)
0
geplaatst: 19 juni 2010, 11:59 uur
Melito schreef:
Als Nederland vanuit internationaal oogpunt bezien ook bij het rijtje favorieten thuis hoort voorspelt het niet veel goeds.
Frankrijk hoorde vooraf nooit tot de favorieten. Denk niet dat veel mensen hadden verwacht dat die wel ver zouden komen.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 12:18 uur
Gaan er meer mensen vanmiddag inkopen doen voor vaderdag, of is dat alleen mijn vriendin? 

0
geplaatst: 19 juni 2010, 12:21 uur
levenvergeten schreef:
Haha, ik was in Parijs in januari, en toen was er voor mijn hostel ook een grote groep Algerijnen midden op een kruispunt aan het zingen, op bussen staan, toeteren, bijna-op de vuist gaan, vuurwerk afsteken en feest vieren. Toen hadden ze de kwartfinale (geloof ik) van de Africa Cup gewonnen. (Maar wat ze doen als ze verliezen weet ik niet)
Dat was vast op Barbes-Rochechouart en daar woonde ik dus vlakbij
Na de halve finale was het pas echt raak, toen verloor Algerije met 4-0 van Egypte. Toen ook vuurwerk, opstootjes enzo maar de sfeer was net even grimmiger... De traangasdampen hingen er een dag later nog! In Marseille zijn ze toen pas echt los gegaan en daar waren in november ook al flink wat relletjes geweest toen Algerije de Egyptenaren had verslagen.Stel debielen

0
geplaatst: 19 juni 2010, 12:40 uur
Opstelling van Oranje ongewijzigd tov de vorige match. Kan ik weer in slaap vallen in de zetel door het gebrek aan snelheid en diepgang tegen de georganiseerd Jappen.
0
Zorin
geplaatst: 19 juni 2010, 13:58 uur
Slappe hap weer van Nederland; het was niks en het wordt zo ook niks...
....Wissele !!
....Wissele !!
0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:02 uur
FlyLo schreef:
Opstelling van Oranje ongewijzigd tov de vorige match. Kan ik weer in slaap vallen in de zetel door het gebrek aan snelheid en diepgang tegen de georganiseerd Jappen.

Hé Bert, waarom ziet mijn dikke teen dit wel en jij niet?
Waarom met én De Jong en Van Bommel tegen de ultradefensieve Jappen?
Waarom niet VdV op de plaats van De Jong en Affelay of Elia op de flank?
0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:12 uur
Wat een inspiratieloos Nederland, één van de slechtste zo niet dé slechtste wedstrijd van alle wedstrijden tot nog toe, compleet flut tot nog toe.
Ik verwacht geen enkele verbetering de 2e helft.
Ze zijn in het geheel niet doelgericht, knap waardeloos.
En sommigen beweren ook nog dat dit Nederland wereldkampioen kan worden?
Ik verwacht geen enkele verbetering de 2e helft.
Ze zijn in het geheel niet doelgericht, knap waardeloos.
En sommigen beweren ook nog dat dit Nederland wereldkampioen kan worden?

0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:17 uur
Ik begin oprecht te hopen dat Japan wint, veel leukere en frissere ploeg dan Nederland.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:22 uur
Hier in Frankrijk wordt vast een andere wedstrijd uitgezonden dan. Tis nog niet erg doelgericht aan NL zijde maar over het algemeen lopen die leuke en frisse Japanners achter de Nederlanders aan...zonder bal.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:25 uur
Natuurlijk is Japan verdedigend ingesteld, maar elke keer als ze de aanval kiezen is er veel beweging en zijn er acties, in plaats van dat eeuwige rondtikken van Nederland.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 14:28 uur
Als die Japanse bondscoach Morimoto in de spits zet zou er best een winst voor Japan in kunnen zitten.
0
Zorin
geplaatst: 19 juni 2010, 14:51 uur
Nog steeds ruk; meer naar vore voeballe en......Wissele..
.!! (Elia of zo erin)
.!! (Elia of zo erin)
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:00 uur
Nederland heeft een bijzonder zwakke en vooral chaotische verdediging wat door sterkere tegenstanders meedogenloos zal worden afgestraft.
0
Zorin
geplaatst: 19 juni 2010, 15:21 uur
We lijken wel Duitsers; wat een mazzel. Als we dit niveau van een slechte krant (De Telegraaf
) houden, weten we iig wanneer de terugreis is..... 
0
Improvision
geplaatst: 19 juni 2010, 15:22 uur
Nederland wint, maar wat gaan ze doen als ze eens op achterstand komen?
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:26 uur
We hebben in elk geval resultaat behaald, het enige pluspunt uit deze wedstrijd.
Hopelijk Kameroen - Denemarken vanavond een gelijk spelletje.
Als je het postief bekijkt, wij hebben met Argentinië samen 6 punten uit 2 wedstrijden, maar wij zijn de enige met 6 punten uit 2 zonder tegen-doelpunt.
Hopelijk Kameroen - Denemarken vanavond een gelijk spelletje.
Als je het postief bekijkt, wij hebben met Argentinië samen 6 punten uit 2 wedstrijden, maar wij zijn de enige met 6 punten uit 2 zonder tegen-doelpunt.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:26 uur
Wat een kutwedstrijd. Alleen het eerste deel van de tweede helft was een beetje interessant (en dat kwam niet alleen door het goal).
Ik had verkeerd gegokt. Ik gokte 0-1 (voor Japan).
Ik had verkeerd gegokt. Ik gokte 0-1 (voor Japan).
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:35 uur
Boo fucking boo. Als Nederland met 4-0 had gewonnen hier waren we weer eens te vroeg gepiekt zogenaamd, want dan waren we samen met Argentinië de enige toplanden die niet zouden hebben teleurgesteld. Japan is gewoon een degelijke ploeg, en teams hebben op dit WK door hoe ze punten moeten halen tegen grote landen.
Neemt niet weg dat het een hele slechte wedstrijd was hoor
Van Persie was (weer) drama, De Jong speelde met name de eerste helft matig, Sneijder kon weer geen potten breken, en ook andere spelers komen dan niet lekker in hun spel. Eigenlijk is het misschien beter om De Jong eruit te halen, daar iemand als Van Der Vaart/Afellay (die weer goed inviel) te laten spelen, en dan Elia op de flanken. Misschien zelfs Sneijder of Van Persie eruit halen, laten hun zichzelf moeten bewijzen. We zien wel, Robben moet natuurlijk ook terugkeren.
Van Persie was (weer) drama, De Jong speelde met name de eerste helft matig, Sneijder kon weer geen potten breken, en ook andere spelers komen dan niet lekker in hun spel. Eigenlijk is het misschien beter om De Jong eruit te halen, daar iemand als Van Der Vaart/Afellay (die weer goed inviel) te laten spelen, en dan Elia op de flanken. Misschien zelfs Sneijder of Van Persie eruit halen, laten hun zichzelf moeten bewijzen. We zien wel, Robben moet natuurlijk ook terugkeren.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:39 uur
Melito schreef:
maar wij zijn de enige zonder tegen-doelpunt.
maar wij zijn de enige zonder tegen-doelpunt.
Uruguay ook. Maar die hebben geen 6 punten, toegegeven.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:42 uur
Zorin schreef:
We lijken wel Duitsers; wat een mazzel. Als we dit niveau van een slechte krant (De Telegraaf
12 juli? Met zulk spel moeten we wel ver komen.

0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:56 uur
Bedorvenkebab schreef:
Boo fucking boo. Als Nederland met 4-0 had gewonnen hier waren we weer eens te vroeg gepiekt zogenaamd, want dan waren we samen met Argentinië de enige toplanden die niet zouden hebben teleurgesteld. Japan is gewoon een degelijke ploeg, en teams hebben op dit WK door hoe ze punten moeten halen tegen grote landen.
Van Persie was (weer) drama, De Jong speelde met name de eerste helft matig, Sneijder kon weer geen potten breken, en ook andere spelers komen dan niet lekker in hun spel. Eigenlijk is het misschien beter om De Jong eruit te halen, daar iemand als Van Der Vaart/Afellay (die weer goed inviel) te laten spelen, en dan Elia op de flanken. Misschien zelfs Sneijder of Van Persie eruit halen, laten hun zichzelf moeten bewijzen. We zien wel, Robben moet natuurlijk ook terugkeren. Met name Huntelaar viel goed in, 3 minuten voor tijd en creërt meteen de beste kans na het doelpunt! Blind paard Afellay verknalt die weer, net zoals hij het hele jaar bij PSV al doet.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:57 uur
Oh jeeh, Nederland speelt niet aantrekkelijk en daarom is het slecht. Iedereen die ook maar een beetje inzicht heeft zag gewoon dat Japan een heel behoorlijk en stug team heeft, Nederland vrij goed stond waardoor het al vrij direct duidelijk werd dat het een behouden wedstrijd ging worden en beslist ging worden op één of twee momenten. Ik vond de wedstrijd vrij interessant, niet aantrekkelijk, maar het polonaise-publiek van MuMe (en Nederland) wil natuurlijk bergen goals, geweldige acties en sprankelende combinaties zien. Nou, dat kun je anno 2010 bijna vergeten op een WK; kleinere tegenstanders zijn er amper te vinden. Onderschatting van Japan komt zelfs op de eerste plaats hier.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:58 uur
orbit schreef:
Ja want die heeft ook zoveel kansen gemist vorig seizoen (quote)
Blind paard Afellay verknalt die weer, net zoals hij het hele jaar bij PSV al doet.
.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 15:59 uur
Orbit beschuldigt iedereen altijd van een anti-ajax bril (je mag niet eens iets over Suarez zeggen) en komt zelf alleen maar met dat soort opmerkingen. 

0
geplaatst: 19 juni 2010, 16:06 uur
Was weer een matige vertoning maar de punten zitten gelukkig weer in de tas. En Robben kan zo nog wat gespaard worden.
Zolang Kameroen niet wint vanavond is de 2e ronde een feit en zijn we toch weer het eerste land dat zich hiervoor plaatst.
Zolang Kameroen niet wint vanavond is de 2e ronde een feit en zijn we toch weer het eerste land dat zich hiervoor plaatst.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 16:23 uur
orbit schreef:
Met name Huntelaar viel goed in, 3 minuten voor tijd en creërt meteen de beste kans na het doelpunt! Blind paard Afellay verknalt die weer, net zoals hij het hele jaar bij PSV al doet.
(quote)
Met name Huntelaar viel goed in, 3 minuten voor tijd en creërt meteen de beste kans na het doelpunt! Blind paard Afellay verknalt die weer, net zoals hij het hele jaar bij PSV al doet.
Huntelaar mag hij best een kans geven, of Kuyt in de spits. Dat werkte tegen Denemarken ook goed. Van Persie gewoon of op de flanken zetten, of een signaal geven: na een helft gewoon wisselen als hij weer zo speelt.
Afellay blind paard? Laat in 10 minuten meer zien dan Sneijder in de wedstrijd, goede loopacties, bij de eerste kans was het een fout van Van Persie die als een bejaarde tussen Japanners in blijft lopen, en de tweede was erg goed gekeept (hij schoot hem namelijk in de goede hoek). Natuurlijk had een wipje niet misstaan, maar er gaat toch dreiging en snelheid van hem uit.
Misschien dat Van Marwijk wat nieuws probeert als Nederland door gaat na een gelijkspel bijvoorbeeld tegen Denemarken. Dan zouden we een goed inzicht kunnen krijgen.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 16:51 uur
Van Persie is niet echt een succes op die positie, mischien toch maar eens Kuyt of Huntelaar er neerzetten. Van Persie mag dan wel op de plek waar Kuyt nu staat.
Van der Wiel vond ik trouwens goed spelen, en Van Bommel ook weer.
Van der Wiel vond ik trouwens goed spelen, en Van Bommel ook weer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.