MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik zeg niets anders dan dat de zaken anders staan dan in eerdere posts is geschetst.

YouTube - leonardo Matchwinnaar ajax - fiorentina 2009

Wel een mooie goal van Leonardo. Vindt het meer een Babelesque solo, de vergelijking met Diego AM zie ik ook niet zo.

Achtste finales UEFA Cup:

Werder Bremen - Saint-Etienne 1
CSKA Moskou - Shakhtar Donetsk 1
Udinese - Zenit Sint-Petersburg 2
Paris Saint-Germain - SC Braga 1
Dinamo Kiev - Metalist Kharkiv 2
Manchester City - Aalborg BK 1
Olympique Marseille - AFC Ajax 1
Hamburger SV - Galatasaray 1

Het cijfer slaat op het team dat denk ik doorgaat. Vind vooral de Oekraiense confrontatie saillant: Kiev is van oudsher de betere, maar Kharkiv is een club in opkomst en kreeg deze UEFA Cup nog geen goals tegen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Haha! Zei Evert dat echt? Evert moet een keer stoppen, die man is knettergek.
Verschrikkelijk figuur, die had een jaar of tien geleden al moeten stoppen.

orbit schreef:
Prachtige oogverblindende actie van Leonardo!!

Laten we niet overdrijven. Wat ik die man zag doen was toch niet echt geniaal ofzo... Hij lijkt mij eerder maar wat te kappen en te dribbelen en bij de goal krijgt hij hem dan voor de voeten en schiet hij 'm knap binnen, maar voor de rest echt niks bijzonders, eerder geluk.
De eerste helft heb ik nog naar Standard gekeken aangezien die flitsend begonnen en een mirakel even in de maak leek; niet dus.
Verder vind ik het sterk van Ajax dat ze kunnen doorstoten tegen Fiorentina, dat had ik niet meteen verwacht. Marseille lijkt mij dus ook niet meteen onhaalbaar.
Ajax - Man City zou een mooie finale zijn maar dat is nog een lange weg..

Joy4ever schreef:
Of beter gezegd door de heren Mutu en Gilardino. Voor de rest heeft Fiorentina een zeer middelmatig elftal.

Gilardino is geen grootse voetballer, maar heeft wel een neus voor goals. Voor de rest vind ik bij Fiorentina Frey een goeie keeper en Montolivo is mijn inziens echt wel een topper.

rayman schreef:

Verschrikkelijk figuur, die had een jaar of tien geleden al moeten stoppen.

Laat die man toch! Hij is gewoon ontzettend blij dat een Nederlandse club door is. Zoveel is er in deze tijd niet te juichen voor Hollanders. Heerlijk toch dat overdrijven? Van mij mag hij elke wedstrijd wel commentaar geven

Evert ten Napel is gewoon een ontzettend slechte commentator. Verschrikkelijk met de grote V.

Wat ook raar is: eerst zegt hij dat Leonardo niet weet waar hij mee bezig is en dan maakt hij de vergelijking met Maradona. Als er iemand wel wist waar hij mee bezig was, was het Maradona wel. Ik vond de goal van Leonardo niet eens mooi. Wel zeer belangrijk.

Ploppesteksel schreef:
Laten we niet overdrijven. Wat ik die man zag doen was toch niet echt geniaal ofzo...

Dat een tweetje met de tegenstander was toch wel vrij geniaal. Ook zo bedoeld natuurlijk.

Hij schiet hem wel fraai binnen maar er komt inderdaad en hoop geluk bij kijken. Waar waren al die verdedigers voor de goal ook ineens?

Nicolage Rico schreef:
Evert ten Napel is gewoon een ontzettend slechte commentator. Verschrikkelijk met de grote V.

Of wil jij die lul van een Jeroen Gruter aanhoren? Of die koekebakkers van SBS6?

Geef mij Frank Snoeks maar. Laat hem maar alles doen.

RedLightCityBoy
ik vind Evert ten Napel wel oke. CRAP aan wat hij zegt, het gaat om de wedstrijd. En soms weet hij dingen bestwel 'grappig' te brengen, en dat vind ik nog lang zo erg niet.

Of Philip Kooke. Die zet ik na 2 minuten al op stil. Ik kan hem gewoon niet aanhoren

Wat Evert gisteren allemaal uitkraamde hing tegen het seniele aan. Hij heeft een mooie carriere gehad, maar nu is het klaar. Dat moet hij zelf ook wel weten.

Nicolage Rico schreef:

Ray, ik dacht dat jij gecharmeerd was van Frank Kramer?

Ace
Aandoenlijke reacties weer, van anti-kamp

BoordAppel schreef:
(quote)

Hij schiet hem wel fraai binnen maar er komt inderdaad en hoop geluk bij kijken. Waar waren al die verdedigers voor de goal ook ineens?

Ik vond er niets geniaals aan... Hij speelde de bal in voor een eentwee, raakt per ongeluk de tegenstander die dezelfde eentwee afmaakt en legt 'm netjes in het hoekje. Waar die verdedigers waren? Dat was nog het mooiste, die botsten frontaal op elkaar

Maakte die gast van Fiorentina ook geen hands (was dat Gilardino zelf), in de combinatie waar de goal uit kwam?

haveman
Was geen hands, maar hij maakte wel een armbeweging naar de bal en daar had de scheids voor kunnen fluiten.

Ace schreef:
Maakte die gast van Fiorentina ook geen hands (was dat Gilardino zelf), in de combinatie waar de goal uit kwam?

Nope, dat dacht ik eerst ook. De bal kwam op het hoofd van Lindgren.

Nicolage Rico schreef:

Ik erger me nooit zo aan commentatoren, maar Frank is wel veruit de beste.

Wedstrijd niet gezien, maar wel gelezen op Moviemeter:

"Die wonderlijke slalom, het wonderlijke verhaal van die wonderlijke tocht langs Italiaanse verdedigers" (dixit Evert)

Ace schreef:
Aandoenlijke reacties weer, van anti-kamp

(quote)

Ik vond er niets geniaals aan... Hij speelde de bal in voor een eentwee, raakt per ongeluk de tegenstander die dezelfde eentwee afmaakt en legt 'm netjes in het hoekje. Waar die verdedigers waren? Dat was nog het mooiste, die botsten frontaal op elkaar

Volgens mij raakte hij de bal niet, maar de intentie was er wel. Volgens EVERT TEN NAPEL ( ) moest er dan wel afgefloten worden.

Het zou een gezellige avond worden in huizen van den Aker. Man wat ben ik blij dat Ajax door is . Oké Fiorentina was 100 keer beter, Ajax heeft veel geluk gehad maar daar heb ik geen minuut minder door geslapen. Vermeer en v.d. Wiel verdienen na gisteren een klein standbeeld . De sfeer was trouwens uitstekend.

artemio
Rhythm & Poetry schreef:
De sfeer was trouwens uitstekend.

Inderdaad, er werd door zowel door de fanatieke ajacieden (vak410) en de tifosi viola aardig kabaal gemaakt. De ajacieden hadden zich aardig voorbereid met hun "fiorentina vaffanculo". Alle ingredienten waren aanwezig. strijd, spanning en een jammerlijk einde. (heb niets tegen Ajax, maar ben al jaren fanatiek volger/fan van fiorentina.)
Tsja, daar zit je dan tussen een uitzinnige menigte in de 89 minuut.

Dat is voetbal, het gaat om de doelpunten. Vond het overigens geen wereldgoal van Leonardo. Kwam aardig wat geluk bij kijken. Zag de goal al wel een beetje aankomen. Na de 0-1 twee fatale wissels bij fiorentina. Twee spelers die net na een langdurige blessure terug zijn er op zo'n moment ingooien
Nee dan deed van basten het beter met zijn gouden Leo.

Ik zat gisteravond door een vergissing in vak 410, normaal gesproken zou ik ergens anders zitten. Maar daar heb ik geen moment spijt van gehad, de sfeer was fantastisch (ook na de achterstand).

De ontploffing na de 1-1 was geweldig om mee te maken en ook het publiek wat nog even bleef zitten na afloop was wel eens leuk om te zien.

Overigens wel bijzonder dat je in vak 410 twee helften lang staat en in de rust gaat zitten terwijl dat ergens anders in het stadion precies andersom is

RedLightCityBoy
Ik vond Fiorentina trouwens niet zooo veel beter dan Ajax om eerlijk te zijn.

haveman schreef:
Dat is één van de redenen waarom ik zo een hekel aan Ajax heb.
Bij Ajax brengen ze alles veel enthousiaster en mooier dan het is.

Onzin natuurlijk.. Twente eruit was een drama en een aderlating voor het Nederlands voetbal.. hoe onze "sterkste" club dit kon gebeuren, zo dichtbij
Het commentaar bij Ajax was redelijk neutraal en droog, die goal van Leonardo was gewoon mooi. Misschien een moeilijk te accepteren feit voor de heertjes ajaxhaters hier, maar het was niet anders. Vette pech!

dix
herman schreef:
(quote)

Ik erger me nooit zo aan commentatoren, maar Frank is wel veruit de beste.

Wedstrijd niet gezien, maar wel gelezen op Moviemeter:

"Die wonderlijke slalom, het wonderlijke verhaal van die wonderlijke tocht langs Italiaanse verdedigers" (dixit Evert)

riep er iemand ?

Ace
Sinds wanneer moet een scheids fluiten voor iemand die een beweging met de arm naar de bal maakt? Volgens mij moet je 'm raken... Het is hands of geen hands, niet bijna hands

Iedereen heeft het hier over vak 410, hartstikke leuk hoor, het bestaat al wat jaartjes en er zit een fanatieke groep, maar ze zijn nog altijd het kleine broertje van de vakken 125 t/m 129 en dan 127 in het bijzonder... Hoewel ze tegenwoordig in 410 wel wat meer herrie maken

410 is een groot bal.. ook nu weer. Leuke opsteker voor de doodse sfeer die elders heerst. Als we zeuren over gebrek aan sfeer is dat toch zeker het vak waaraan we een voorbeeld kunnen nemen. Geen idee wie daar oha zitten verder. Ik heb er nog nooit een plek gehad.

stuart
...Lucky Ajax.....maar de volgende ronde gaan ze eruit; het houdt een keer op.... .

P.S. ik houd niet meer zo van voetbal; sjoelen forever !!

Veel belangrijker, vandaag begint het wielerseizoen weer.

Van Avermaet tip ik voor de Omloop.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.