MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
haveman
Ace schreef:
Sinds wanneer moet een scheids fluiten voor iemand die een beweging met de arm naar de bal maakt? Volgens mij moet je 'm raken... Het is hands of geen hands, niet bijna hands

Een scheidsrechter kan zeker fluiten voor bijna hands.

Absoluut. Met de hand richting bal gaan is een overtreding. Net als een idiote tackle inzetten. Het maakt niet uit of je iemand of iets raakt, het gaat om de intentie.

We leggen de kwestie neer bij onze eigen mume-scheids, Cygnus.

LocoHermano
Joy4ever schreef:
Wat een mazzel had Ajax weer.

Jank, jank, jank, heerlijk dat gehuil van calimero's. Alleen al daarom is het mooi om Ajacied te zijn.

LocoHermano schreef:
(quote)

Jank, jank, jank, heerlijk dat gehuil van calimero's. Alleen al daarom is het mooi om Ajacied te zijn.

Omdat jullie als calimero zo vaak janken? Je zegt het zelf al.

Wat veel trieste reacties zeg, het is toch mooi dat er in ieder geval één Nederlandse ploeg door is in Europa.

LocoHermano schreef:
(quote)

Wou je beweren dat Ajax geen mazzel had dan

Ik heb dit seizeon trouwens heel wat meer neusjes huilend voor de camera gezien als de scheids het in hun ogen weer eens niet goed gezien had

LocoHermano
Joy4ever schreef:
(quote)
Wou je beweren dat Ajax geen mazzel had dan

Nee, tuurlijk had Ajax al het geluk van de wereld, dat zag mijn demente tante Bep uit Simonshaven ook wel. Maar dat de anti-ajax brigade alleen praat over de factor geluk en het niet heeft over het resultaat, dat ook positief is voor het totale nederlands voetbal, was te verwachten. Zeur ik verder ook niet over , ik stip het alleen aan.

rayman schreef:
We leggen de kwestie neer bij onze eigen mume-scheids, Cygnus.

Verstandig, Ray...

Het is hands wanneer een speler opzettelijk de bal met de hand speelt (dus raakt met zijn hand, en niet bijna raakt, want dan speelt hij de bal niet met de hand). Wat opzettelijk hands is, is naar het oordeel van de scheidsrechter. Een verdediger die zijn arm strak langs het lichaam heeft en de bal tegen die arm geschoten krijgt maakt dus geen opzettelijk hands. Een speler die zijn handen/armen voor zijn gezicht trekt en de bal ertegenaan krijgt (gezichtsbescherming, scheids!), maakt opzettelijk hands. Daartussen zit een grijs gebied, dus die discussie houd je altijd. Maar het is pas hands als je de bal daadwerkelijk met de hand raakt.

Met een idiote tackle waarbij de de tegenstander niet raakt ligt het anders, Ray. Daarmee breng je een tegenstander in gevaar en daar moet je als scheids tegen optreden.

LocoHermano schreef:
(quote)

Nee, tuurlijk had Ajax al het geluk van de wereld, dat zag mijn demente tante Bep uit Simonshaven ook wel. Maar dat de anti-ajax brigade alleen praat over de factor geluk en het niet heeft over het resultaat, dat ook positief is voor het totale nederlands voetbal, was te verwachten. Zeur ik verder ook niet over , ik stip het alleen aan.
Met dit soort zielige reacties zal de anti-ajaxbrigade niet veel kleiner worden.
Overigens een van de redenen dat ik als geboren Amsterdammer mezelf absoluut niet tot welke brigade dan ook wil scharen.
Wel tot de schare pure liefhebbers, maar dat terzijde.

Cygnus schreef:
(quote)

Verstandig, Ray...

Het is hands wanneer een speler opzettelijk de bal met de hand speelt (dus raakt met zijn hand, en niet bijna raakt, want dan speelt hij de bal niet met de hand). Wat opzettelijk hands is, is naar het oordeel van de scheidsrechter. Een verdediger die zijn arm strak langs het lichaam heeft en de bal tegen die arm geschoten krijgt maakt dus geen opzettelijk hands. Een speler die zijn handen/armen voor zijn gezicht trekt en de bal ertegenaan krijgt (gezichtsbescherming, scheids!), maakt opzettelijk hands. Daartussen zit een grijs gebied, dus die discussie houd je altijd. Maar het is pas hands als je de bal daadwerkelijk met de hand raakt.

Met een idiote tackle waarbij de de tegenstander niet raakt ligt het anders, Ray. Daarmee breng je een tegenstander in gevaar en daar moet je als scheids tegen optreden.
In het geval dat een speler met de hand de bal raakt start de discussie opzettelijk of niet. Maar ik leef in de veronderstelling dat wanneer een speler de schijn wekt de bal te willen raken met de hand, en daarmee iedereen in feite fopt, hij een overtreding maakt. Hoe noemde die stumper het ook alweer die Vayrynen rood gaf bij die inworp?

Het maakt nauwelijks uit wat voor reactie een Ajax- danwel Feyenoord fan hier plaatst. Het is hier, en musicmeter is echt niet de enige site hoor, toch nooit goed.

Ik hoef bijvoorbeeld maar te zeggen dat ik er van baal dat een doelpunt onterecht is afgekeurd en ik ben volgens andere users de scheids de schuld aan het geven voor de slechte prestatie.

Andersom is het natuurlijk ook het geval, Ajax fans snauwen hier net zo goed op fans van Feyenoord, PSV en AZ etc.

haveman
Cygnus schreef:
(quote)

Maar het is pas hands als je de bal daadwerkelijk met de hand raakt.

Met die zin ben ik het eens, maar ik heb vaak genoeg gezien dat een scheidsrechter fluit voor een slaande beweging naar de bal.

De commentator bij Ajax - Fiorentina zei ook dat de scheidsrechter had kunnen fluiten bij die goal van Gillardino.

Ik denk ook dat het anders bij iedere corner zo zou zijn dat spelers met hun handen een schijnbeweging maken.

rayman schreef:
(quote)
Met dit soort zielige reacties zal de anti-ajaxbrigade niet veel kleiner worden.
Overigens een van de redenen dat ik als geboren Amsterdammer mezelf absoluut niet tot welke brigade dan ook wil scharen.

Zijn reactie is één van de redenen dat je als Mokummer niet achter je club staat..

Wel tot de schare pure liefhebbers, maar dat terzijde.

Veel ajacieden zijn liefhebbers, één van de redenen dat ze ajacied zijn

stuart
Hier blijkt ook weer dat menige "supporter'' meer voor hun club zijn dan voor het voetbal....jammer...

haveman schreef:
(quote)

Met die zin ben ik het eens, maar ik heb vaak genoeg gezien dat een scheidsrechter fluit voor een slaande beweging naar de bal.

Wellicht omdat het vanuit zijn optiek leek alsof de bal ook daadwerkelijk met de hand beroerd werd?

Even een eerdere nogal overdreven reactie (en de reactie daar weer op) van vandaag verwijderd.

Klumpie schreef:
Veel belangrijker, vandaag begint het wielerseizoen weer.

Van Avermaet tip ik voor de Omloop.

Toch één iemand die dat opmerkt !
Rare wedstrijd, maar wel leuker dan vorig jaar om te zien, zeker weten. Verder tipte ik voor de wedstrijd ook van Avermaet (& Chavanel). Die bleken er wel te zijn maar van Avermaet kwam toch wat te kort en Chavanel moest werken.. Wel raar dat de Rabobankers achter Langeveld reden; oké, Haussler is zowiezo sneller, maar Langeveld is ook niet traag en het is bergop en wie weet kan hij hem eraf kletsen ?
Aangezien Freire er niet bij was zag ik het nut van deze achtervolging niet echt in ..

Wat was AZ goed vanavond.

Groningen mag blij zijn dat het bij 3-0 bleef, zijn nauwelijks over de middellijn geweest.

aire.
Feyenooooooooooooooooord, wij houden van jou.,

aire.
Feyenoord 3 -1 Vitesse

aire.
Ook was bij Poelmann de irritatie groot over de wijze waarop een transfer van Jonathan de Guzman in de zomer van 2008 door Gudde en Bosz is behandeld.

Manchester City bood via een tussenpersoon 14 miljoen euro. Daarbij wilde die makelaar een premie van 1 miljoen euro voor zichzelf. Gudde en Bosz durfden het spel niet aan te gaan. Toen na enkele dagen bleek dat het bod van City serieus was, wilde de directie van Feyenoord tóch onderhandelen.

Het was echter te laat. City trok Shaun Wright-Phillips aan voor 15 miljoen euro. Het kostte Poelmann moeite begrip op te brengen voor het beleid van zijn directie.

aire. schreef:
Feyenoord 3 -1 Vitesse
In je glazen bol gekeken aire?

Leuk dat Pelle twee goals heeft gescoord. Het lijkt nu of het niet meer uitmaakt wie er bij AZ in het veld staan. Zal wel met de winning mood te maken hebben. Voetbal blijft toch ook een psychologisch spelletje. Het is nu niet meer de vraag of AZ kampioen wordt maar wanneer. Als ze dit team bij elkaar houden zie ik ze nog best leuke dingen doen volgend seizoen in de Champions League.

Ploppesteksel schreef:
(quote)

Toch één iemand die dat opmerkt !
Rare wedstrijd, maar wel leuker dan vorig jaar om te zien, zeker weten. Verder tipte ik voor de wedstrijd ook van Avermaet (& Chavanel). Die bleken er wel te zijn maar van Avermaet kwam toch wat te kort en Chavanel moest werken.. Wel raar dat de Rabobankers achter Langeveld reden; oké, Haussler is zowiezo sneller, maar Langeveld is ook niet traag en het is bergop en wie weet kan hij hem eraf kletsen ?
Aangezien Freire er niet bij was zag ik het nut van deze achtervolging niet echt in ..

Ik heb de wedstrijd gisteren niet kunnen zien. Maar dit klinkt niet al te snugger van de Rabomannnen. Vanmiddag zit ik wel klaar voor Kuurne-Brussel-Kuurne. Voor vanmiddag tip landgenoot Langeveld.

herman schreef:
Wat was AZ goed vanavond.

Groningen mag blij zijn dat het bij 3-0 bleef, zijn nauwelijks over de middellijn geweest.

AZ is natuurlijk al het hele seizoen goed Maar gisteren waren ze inderdaad superieur.. Ome Louis flikt het hem weer! Volgend jaar AZ de CL laten winnen net zoals ie dat met mijn cluppie deed in 95

Langeveld nogmaals na die ontsnapping gisteren?
Het kan, maar het lijkt me sterk
Ik ga nogmaals voor Chavanel & Van Avermaet !

PS: Moussa Dembélé

Ik vond het weer een matige wedstrijd van Ajax, maar de verdediging stond redelijk. Daarnaast was de 1-0 van v.d. Wiel wel erg mooi, dit jaar heb ik dergelijke aanvallen voornamelijk van AZ gezien (AZ is weer de uitblinker van het weekend ). Ik had het geluid van de wedstrijd FC Utrecht - Ajax uitgezet en een muziekje opgezet, de laatste 5 minuten echter zette ik het geluid aan: wat een herrie maakte de Ajax supporters zeg (oké ik weet het ze stonden voor, maar toch het was een mooi moment ).

Die smileys geven ook helemaal niets weg inderdaad...

Eerste smiley gaat over AZ en de tweede over de supporters van een club...

Ierland gaat The SIx Nations winnen.
Ik heb het over Rugby uiteraard.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:07 uur

geplaatst: vandaag om 20:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.