Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2009, 10:43 uur
Zolang het bij ludieke teksten blijft is er toch niks aan de hand? Daarnaast is het ook nog eens de waarheid. En die is hard voor PSV.
0
stuart
geplaatst: 9 maart 2009, 10:51 uur
Iedere club krijgt op zijn tijd klappen en een beetje humor is altijd welkom; ik lig trouwens nooit wakker van dat hele voetbal (wel van sjoelen als ik geen minstens 100 punten scoor...
..)
..)
0
Ace
geplaatst: 9 maart 2009, 10:51 uur
stuart schreef:
de 'hooghartige ' Amsterdammers alle hoeken van het veld en gaten in hun doel lieten zien.....(
de 'hooghartige ' Amsterdammers alle hoeken van het veld en gaten in hun doel lieten zien.....(
"Het zou je sieren om een beetje respect te tonen voor een club uit de hoofdstad die ook structureel om de prijzen speelt / heeft gespeeld"
Kortom, stel je niet aan. Een beetje cynisme hoort erbij, ook als het je eigen clubje aan gaat...
0
geplaatst: 9 maart 2009, 11:16 uur
Ace schreef:
"Het zou je sieren om een beetje respect te tonen voor een club uit de hoofdstad die ook structureel om de prijzen speelt / heeft gespeeld"
Kortom, stel je niet aan. Een beetje cynisme hoort erbij, ook als het je eigen clubje aan gaat...
(quote)
Tja, ik denk dat je echt wel 30 jaar of zo terug moet gaan om effectief te kunnen beweren dat Ajax net zo succesvol is (geweest) als PSV; tel de behaalde competitieresultaten van de afgelopen 30 jaar, maar eens bij elkaar op, dan kan je het ervaren.
Uiteraard staat het erg 'provinciaals' om te reppen (ja echt een 'e') van "hooghartige Amsterdammers" - een echte provinciaal denkt dan "een arrogante Amsterdammer" da's een pleonasme!
0
geplaatst: 9 maart 2009, 11:45 uur
Ik gun het FC Twente om mee te doen voor de hoogste positie, als ze maar niet winnen van mijn club Heracles.
De vete tussen supporters van Twente en Heracles komt enigzins infantiel over, de jeugd geeft het voorbeeld en die spelen gewoon samen bij deze clubs. Heracles heeft ook een prachtige historie en is in de hoogste divisie ook landskampioen geweest.
De vete tussen supporters van Twente en Heracles komt enigzins infantiel over, de jeugd geeft het voorbeeld en die spelen gewoon samen bij deze clubs. Heracles heeft ook een prachtige historie en is in de hoogste divisie ook landskampioen geweest.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 11:55 uur
Ach, zo'n spandoek is het werk van een paar supporters, om dan meteen de hele club af te serveren.
Twente is een mooie club met een uitstekend beleid; ze verdienen het succes dubbel en dwars en ik gun het ze ook. De tekst op zo'n spandoek is in principe best grappig, ik associeer het spottende toontje alleen niet met de normale nuchterheid van oosterlingen. Openlijk leedvermaak is begrijpelijk maar daarom nog niet sympathiek. Kritiek geven op dit PSV is verder prima hoor; selectie en beleid zijn ronduit matig en als uithangbord kun je geen grotere tegenpolen bedenken dan wereldburger Hiddink en boerenlul/flapuit Reker.
0
stuart
geplaatst: 9 maart 2009, 12:11 uur
Ace schreef:
Ben jij Ajax 'hooligan' of zo
. Niet zo 'agressief' ....
. Ik volg het nu niet meer zo precies, maar jij ken (op z'n Amsterdams) ook niet veel hebben. In het begin van de 70's was Ajax dé club en dat dachten ze in het midden van de 70's nog steeds totdat PSV om de hoek (uit de provincie n.b.) kwam kijken en Ajax met beide benen op grond te zette en van de mat veegden....
. Ze hebben meer dan 15 jaar erover gedaan om van die schrik te bekomen......(maar dat was voor jouw tijd dus ik vergeef je dat je dat niet weet...) 
Bovendien, als de Amsterdamse Ajax kliek in die tijd niet zo hoog van de toren had geblaasd en hun jaloezie t.a.v. het 'provincieclubje' PSV' had laten varen, hadden we met 2 nuchtere jongens(Van de Kuylen en de beste Keeper van Nedreland destijds, Van Beveren) op zijn minst één internationale titel gehaald met het Nederlands elftal.....( Jan Jongbloed...
).
0
geplaatst: 9 maart 2009, 13:10 uur
stuart schreef:
. Ik volg het nu niet meer zo precies, maar jij ken (op z'n Amsterdams) ook niet veel hebben. In het begin van de 70's was Ajax dé club en dat dachten ze in het midden van de 70's nog steeds totdat PSV om de hoek (uit de provincie n.b.) kwam kijken en Ajax met beide benen op grond te zette en van de mat veegden....
. Ze hebben meer dan 15 jaar erover gedaan om van die schrik te bekomen......(maar dat was voor jouw tijd dus ik vergeef je dat je dat niet weet...) 
Bovendien, als de Amsterdamse Ajax kliek in die tijd niet zo hoog van de toren had geblaasd en hun jaloezie t.a.v. het 'provincieclubje' PSV' had laten varen, hadden we met 2 nuchtere jongens(Van de Kuylen en de beste Keeper van Nedreland destijds, Van Beveren) op zijn minst één internationale titel gehaald met het Nederlands elftal.....( Jan Jongbloed...
).
(quote)
). Hij is toch helemaal niet agressief

Verder overdrijf je nu schromelijk.. Ajax heeft in die tussentijd vaak genoeg PSV huilend van de mat gestuurd en ik denk dat de 'provinciale' jaloezie tav. de 4 europacups1 en de rest van de uitpuilende prijzenkast toch wel iets groter is dan de jaloezie van Ajax tav. PSV hoor, sorry dat ik je droompje verstoor

De broertjes Kerkhof hebben ons ook nooit een internationale titel bezorgd en daarnaast zijn er nog een flink aantal niet-ajacieden opgesteld in het verleden.. dus ook daarover kun je beter zwijgen denk ik. Alléén 88 kende een bijzonder geslaagde mix van Ajax/PSV.
0
stuart
geplaatst: 9 maart 2009, 13:22 uur
Wat happen ze weer (ik dikte de boel wel wat aan om reacties uit te lokken natuurlijk)......prachtig, die "voetbalsupporters"...
..bovendien zijn Robit en zeker Paapie veel te jong omdat meegemaakt te hebben van die 70's (hoewel Paap er oud uit ziet op zijn avatar
). De jongere generatie is nog net zo arrogant bij tijden dan die Rep en Krol en consorten (met hun grote bek; dat kostte ons wel de wereldtitel in '74). Die goal van Gerd Muller in '74 had van Beveren met gemak gehad, i.t.t. dus tot die halve voetballer Jongbloed, die vaak verkeerd stond opgesteld. Ajax heeft na het tijdperk Cruijff bijna 20 jaar moeten wachten op internationaal succes. Wat betreft '88; daar zat erg veel geluk bij .....was Van Basten maar zo'n goede trainer als die toen voetballer was.... 
(voor de goede orde; ik ben geen PSV supporter, maar een neutrale, realistische niet-Brabander en ex-voetballiefhebber).
..bovendien zijn Robit en zeker Paapie veel te jong omdat meegemaakt te hebben van die 70's (hoewel Paap er oud uit ziet op zijn avatar
). De jongere generatie is nog net zo arrogant bij tijden dan die Rep en Krol en consorten (met hun grote bek; dat kostte ons wel de wereldtitel in '74). Die goal van Gerd Muller in '74 had van Beveren met gemak gehad, i.t.t. dus tot die halve voetballer Jongbloed, die vaak verkeerd stond opgesteld. Ajax heeft na het tijdperk Cruijff bijna 20 jaar moeten wachten op internationaal succes. Wat betreft '88; daar zat erg veel geluk bij .....was Van Basten maar zo'n goede trainer als die toen voetballer was.... 
(voor de goede orde; ik ben geen PSV supporter, maar een neutrale, realistische niet-Brabander en ex-voetballiefhebber).
0
geplaatst: 9 maart 2009, 13:43 uur
Voor de goede orde: aantal landskampioenschappen (eredivisie) gerekend vanaf seizoen 74- 75:
PSV: 17
AJAX: 12
Feijenoord: 3
AZ: 1
Lijkt me een duidelijke zaak - even niet naar internationale resultaten gekeken.
PSV: 17
AJAX: 12
Feijenoord: 3
AZ: 1
Lijkt me een duidelijke zaak - even niet naar internationale resultaten gekeken.
0
stuart
geplaatst: 9 maart 2009, 13:46 uur
Ja, dat zijn wel duidelijke en harde cijfers idd.; treffender kun je de hegemonie van PSV niet laten zien.....
..
..
0
geplaatst: 9 maart 2009, 13:52 uur
stuart schreef:
Wat happen ze weer (ik dikte de boel wel wat aan om reacties uit te lokken natuurlijk)......prachtig, die "voetbalsupporters"...
Om precies te zijn 13 jaar
1987: Europa cup II winst onder de messias.. ik denk eerder dat jij te oud bent om het allemaal nog vers in het geheugen te kunnen hebben.Wat betreft die arrogantie: dat was gewoon bluf. Ik dacht dat ze bijvoorbeeld in Den Haag daar ook een groot liefhebber van waren.. maar schijnbaar niet genoeg om het bij anderen ook te kunnen waarderen. Zielig. Een portie bluf kan je meestal best gebruiken in een sport waar zelfvertrouwen een grote rol speelt. En dankzij die Amsterdammers stonden we überhaupt in de finale van 74, dat was met die houten klazen uit Eindhoven niet gelukt hoor, dan hadden we eerder de internationale carrière gehad van een België ofzo

Kan best zijn dat ik hap, jij kraamt dan ook zulke nonsens uit dat ik geloof dat er vooral in jouw hoofd iets rechtgezet dient te worden

0
geplaatst: 9 maart 2009, 13:54 uur
stuart schreef:
Ja, dat zijn wel duidelijke en harde cijfers idd.; treffender kun je de hegemonie van PSV niet laten zien.....
..
.. Voor een neutrale kijker kom je anders best partijdig over.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 14:03 uur
Als onpartijdige AJAX-supporter houdt Orbit liever hieraan vast: op die lijst vanaf '55 staat AJAX 1 (met 3766 punten) en PSV 2 (3521), Feijenoord staat derde (3417) en AZ 10 (1516). Wel mooi toch, die geschiedenis!
0
geplaatst: 9 maart 2009, 14:28 uur
Ik denk dat de 'provinciale' jaloezie t.a.v. de 4 europacups1 en de rest van de uitpuilende prijzenkast toch wel iets groter is dan de jaloezie van Ajax t.a.v. PSV hoor.
Met een team uit een klein land 4 Europacups 1 winnen is een puike prestatie, echt heel knap. Ik zou willen dat wij ze ook hadden. Op de nationale prijzen van Ajax zal ik nooit jaloers zijn, simpelweg omdat ik het geen wereldprestaties vind voor een hoofdstedelijke club die zo groot, machtig en rijk is.
Typisch dat dit soort discussies altijd weer uitmonden in kinderachtig de-mijne-is-groter-dan-de-jouwe gekissebis; ben liever trots op je eigen clubje dan dat je je frustraties spuit over de successen van een concurrent. Is ook veel beter voor je hart joh.
0
Ace
geplaatst: 9 maart 2009, 14:32 uur
stuart schreef:
).
(quote)
). Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant. Ik refereerde eraan dat je eerst vindt dat Twente respect moet tonen voor psv en vervolgens zelf over Ajax begint. Ik heb er geen last van, maar kwam nogal tegenstrijdig over... En vermakelijk, ook dat

0
geplaatst: 9 maart 2009, 14:44 uur
Strangeways schreef:
Met een team uit een klein land 4 Europacups 1 winnen is een puike prestatie, echt heel knap. Ik zou willen dat wij ze ook hadden. Op de nationale prijzen van Ajax zal ik nooit jaloers zijn, simpelweg omdat ik het geen wereldprestaties vind voor een hoofdstedelijke club die zo groot, machtig en rijk is.
Typisch dat dit soort discussies altijd weer uitmonden in kinderachtig de-mijne-is-groter-dan-de-jouwe gekissebis; ben liever trots op je eigen clubje dan dat je je frustraties spuit over de successen van een concurrent. Is ook veel beter voor je hart joh.
(quote)
Met dat laatste ben ik het geheel eens. Mij zie je hier dan ook niet als een "concurrent" verliest, itt alle hoofdstadhaters die dan weer uitvoerig moeten jubelen over een nederlaag of gelijkspel van ajax en die belangrijker schijnen te vinden dan de erbarmelijke prestaties van hun eigen cluppie. Je kunt veel over ajax zeggen, maar aan dat soort Calimero-gedrag doen de supporters niet mee

0
geplaatst: 9 maart 2009, 14:59 uur
orbit schreef:
Je kunt veel over ajax zeggen, maar aan dat soort Calimero-gedrag doen de supporters niet mee
Ik zie jou toch vrij vaak iets posten als een andere Nederlandse club dan Ajax het niet goed doet. Maar goed, jij bent dan ook geen echte Ajax supporter. Dan mag het Je kunt veel over ajax zeggen, maar aan dat soort Calimero-gedrag doen de supporters niet mee

0
geplaatst: 9 maart 2009, 15:21 uur
Ik wist wel dat jij nog wat moest gaan posten.. ik denk dat je die leedvermaak berichten van mij dan echt met een vergrootglas zult moeten zoeken, want dat doe ik zelden. Ben veel meer bezig met de prestaties van mijn eigen club, die helemaal niet mijn club is natuurlijk, want alléén jij en ace bepalen tenslotte of iemand een supporter is

0
stuart
geplaatst: 9 maart 2009, 15:25 uur
Ace schreef:
Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant.
Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant.
Is ook niet jouw sterkste kant; je moet meer op de 'smileys' letten
. Ik vind het als het over voetbal gaat wel vaak vermakelijk, dus ik wilde ook zo'n '' soort bijdrage" qua 'niveau' leveren aan dit topic en ik ben blij dat je dat door hebt....
.@Orbit; die 'bluf' heeft Nederland in '74 wel de wereldtitel gekost. Omdat je toen te jong was ken je waarschijnlijk de verhoudingen niet van toen in het Nederlands elftal.(je moet je er duidelijk nog in verdiepen; je kunt niet alles weten, zelfs jij niet,Orbit
). Wat Ajax/PSV betreft; die Amsterdammers konden het gewoon niet verkroppen dat een provincie clubje de beste was van de 2e helft van de 70's , laat staan de 2e helft van de 80's. Die keren dát Ajax toen kampioen werd lag aan het punt dat PSV dan wat een minder jaar had, niet aan de kracht van Ajax....
.......(trouwens huo hup FC Twente
)
0
Ace
geplaatst: 9 maart 2009, 15:37 uur
Ik ben tegenwoordig voor az, twente, heerenveen en psv... En Ajax natuurlijk. Een keertje champions league leek me weleens leuk...!
0
stuart
geplaatst: 9 maart 2009, 15:43 uur
Alle gekheid op een stokje; ik hoop voor het nederlandse voetbal dat Ajax doorgaat in de volgende ronde en dat AZ het volgend jaar in Europa een potje kan breken, want het is internationaal niet best gesteld..... 

0
geplaatst: 9 maart 2009, 15:49 uur
Zelfs als PSV'er moest ik nog lachen om dat spandoek, mag allemaal best 

0
stuart
geplaatst: 9 maart 2009, 15:53 uur
Ja, beter dit dan dat 'men' de boel afbreekt, zeg ik als aanhanger van de plaatselijke SMP....
0
geplaatst: 10 maart 2009, 11:45 uur

'FC Twente hoopt op terugkeer Vennegoor'
Steve McClaren heeft zijn zinnen gezet op Jan Vennegoor of Hesselink. De Engelse trainer van FC Twente hoopt de Tukker te kunnen verleiden tot een terugkeer naar Enschede, waar de Celtic-spits zijn loopbaan begon.
Volgens The Daily Mail is Lange Jan één van de topprioriteiten wat betreft versterkingen van McClaren. Wel zou de manager volgens de krant het geduld op kunnen brengen tot de zomer van 2010 te wachten. Of hij ook zolang in de wachtkamer moet plaatsenemen is nog maar de vraag.
Vennegoor (30) staat tot komende zomer onder contract bij The Bhoys. Hoewel het bestuur van de club een eenzijdige optie heeft om Vennegoor voor nog een seizoen te binden, is het nog niet duidelijk of de club deze ook zal lichten waar Vennegoor bezig is aan een tegenvallend seizoen in het shirt van de groenwitten.
Mede door blessureleed kwam de oud-spits van onder meer PSV slechts tot zestien optredens. Daarin vond hij pas twee keer het net. Een schril contrast met zijn eerdere seizoenen in dienst van Celtic, waarin hij respectievelijk dertien en vijftien keer het net vond.
Eerder stond Vennegoor of Hesselink tussen 1996 en 2001 al onder contract in Enschede. Met zijn goede spel en vooral zijn vele doelpunten dwong hij een transfer naar PSV af. Na ruim vijf seizoenen Eindhoven stapte de international over naar Schotland.
--
Dat zou nog 's een goede aankoop zijn!
0
BPDD
geplaatst: 10 maart 2009, 17:15 uur
Ik zat (Twente fan, voor zover ik voetbal volg) al een beetje te hopen op een terugkeer van Vennegoor, zou echt geweldig zijn
.
Geeft ook wel een beetje aan dat de de naam Fc Twente al wat meer tot de verbeelding spreekt.
Voetbal is natuurlijk een leuk spelletje, vandaag hebben we met Rabo in Parijs-Nice echte sport gezien (@ voetbalfans, vergeef de wielrenner zijn dwaze woorden).
Wat jammer dat Flecha en Langeveld het niet konden afmaken, als Posthuma nou niet ziek was geworden had die er ook nog bij gezeten en misschien wel de leiderstrui gepakt
.
.Geeft ook wel een beetje aan dat de de naam Fc Twente al wat meer tot de verbeelding spreekt.
Voetbal is natuurlijk een leuk spelletje, vandaag hebben we met Rabo in Parijs-Nice echte sport gezien (@ voetbalfans, vergeef de wielrenner zijn dwaze woorden).
Wat jammer dat Flecha en Langeveld het niet konden afmaken, als Posthuma nou niet ziek was geworden had die er ook nog bij gezeten en misschien wel de leiderstrui gepakt
.
0
geplaatst: 10 maart 2009, 18:48 uur
Jammer voor Burghardt dat hij leek reed. Die leek mij, met Chavanel, nog het meest fris van de hele groep.
En erg jammer van Roelandts; in principe de rapste van de hele groep, maar al te veel gegeven onderweg.
Erg knap van Rabo inderdaad!
Chavanel zie ik nog wel erg goed volgen bergop met die benen en dat vertrouwen!
En erg jammer van Roelandts; in principe de rapste van de hele groep, maar al te veel gegeven onderweg.
Erg knap van Rabo inderdaad!
Chavanel zie ik nog wel erg goed volgen bergop met die benen en dat vertrouwen!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.