MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
BPDD
Ik gaf Burghardt ook de grootste kans van de kopgroep, zat eerlijk gezegd te juichen toen hij lek reed aangezien het de kansen van Langeveld groter maakte .
Het was van Roelandts al knap dat hij de groep kon volgen, jammer genoeg in tegenstelling tot Veelers die gisteren ook al goed voor de dag kwam.
Voor het eindklassement zie ik Chavanel als voornaamste tegenstrever van Contador, Garate is ben ik bang al te ver over zijn top heen (tenzij hij net zo opleeft als de complete Rabo ploeg vooralsnog dit jaar).
Als Seeldraayers niet te veel moet knechten kan hij misschien ook nog voor een mooie eindklassering gaan, altijd leuk om een jonge renner te zien doorbreken.

Het belooft in ieder geval een mooie Parijs-Nice te worden, als Gesink straks in de Tirreno op de Montelupone nog iets moois kan laten zien ben ik helemaal tevreden

Prachtige wedstrijd gisteren. Liverpool speelde bijna perfect voetbal. Het was vanaf de eerste minuut duidelijk dat er voor Real Madrid niks te halen viel. Wel jammer van de uitschakeling van Juventus

Het gebeurd niet vaak dat je Madrid helemaal weg kan spelen. Gisteren gebeurde het dus wel. Hele mooie pot.

Bayern gaat ook voor het doelsaldo trouwens...

De hegemonie van Engelse clubs wordt alsmaar groter. Ik had echt gehoopt dat Juventus Chelsea eruit zou knikkeren. Straks krijgen we weer Engelse onderonsjes in de halve finale..
Ik kan dan wel weer genieten van de vedettes van Madrid die er niets van bakten.

Thomzic schreef:
Ik kan dan wel weer genieten van de vedettes van Madrid die er niets van bakten.
Klopt ja. Robben die geen één keer zijn man voorbij kwam, Sneijder die uit frustratie liep te schoffelen. Het was dat Casillas op doel stond anders was het leed helemaal niet te overzien geweest.

Nu is Real Madrid ook niet echt een topclub op dit moment, ze wonnen niet eens hun poule. Nu maar hopen dat Barcelona, Bayern of Lyon nog wat zand in de Engelse molen kan gooien. Maar ik zie het somber in.

De Zuideuropese clubs lijken het op fysiek vlak steeds meer af te leggen tegen de Britse ploegen.

herman schreef:
De Zuideuropese clubs lijken het op fysiek vlak steeds meer af te leggen tegen de Britse ploegen.
Als je onder fysiek ook conditioneel verstaat dan heb je helemaal gelijk. Die gasten bleven maar rennen. En overal zit een gedachte achter. Indrukwekkend. Je zou maar spelen voor Liverpool en de steun voelen van al die supporters. Het clublied dat werd gezongen voor de aftrap, als je daar geen kippenvel van krijgt..

Liverpool vind ik anders maar triest voetballen. Gisteren heb ik wel naar Juventus - Chelsea gekeken. Toen het 2-1 werd geloofde ik er nog in en volgens mij had het er zeker ingezeten had Chiellini 3 minuten daarvoor geen rood gepakt. Jammer inderdaad!
Ik zie Bayern & Barça nog wel een Engelse club naar huis spelen.
Hopelijk vliegt Man U er vandaag tegen Inter ook uit, al heb ik daar niet veel hoop op na de prestatie van 2 weken geleden van Inter.
Bayern mag van mij ook nog wel eens ver geraken; verbluffend trouwens! 0-5 en 7-1

herman schreef:

Terwijl er veel buitenlanders in het team van Liverpool spelen. Maar goed, er speelt ook ene Gerrard bij Liverpool die nooit moe wordt.... Qua mentaliteit hetzelfde als Dirk Kuyt, alleen een paar niveautjes beter. Toch knap dat Kuyt alle wedstrijden van Liverpool heeft gespeeld dit seizoen.

Ploppesteksel schreef:
Liverpool vind ik anders maar triest voetballen.

Dit mag je even uitleggen/onderbouwen...

Ploppesteksel schreef:
Liverpool vind ik anders maar triest voetballen.

Triest?! Het eerste half uur was overweldigend! Vanaf de eerste seconde volle bak er tegen aan om Real een kopje kleiner te maken. Het hele middenveld werd compleet overlopen, de verdedigers werden zoek gespeeld en dan ook nog eens het loopvermogen en de werklust. Ik heb genoten!

+ Het feit dat - toen het erom ging - ze geen kans weggaven. Elk mannetje stond precies goed opgesteld.

Toch wordt de CL steeds zieliger. Straks zitten we met 4 Engelse clubs in de halve finale. Zielig is vooral dat een clubje als Liverpool dat al 20 jaar geen landstitel kan winnen, Real Madrid van de mat veegt.

Ploppesteksel schreef:
Liverpool vind ik anders maar triest voetballen. Gisteren heb ik wel naar Juventus - Chelsea gekeken.

Het is te merken dat je niet gekeken hebt gisteren. Liverpool speelde fenomenaal.

Ik was ook bang voor een herhaling van de heenwedstrijd (daar was niet veel aan), maar dit was zo'n wedstrijd waarvan er maar een paar per jaar gespeeld worden...

Joy4ever schreef:
(quote)
Als je onder fysiek ook conditioneel verstaat dan heb je helemaal gelijk. Die gasten bleven maar rennen. En overal zit een gedachte achter. Indrukwekkend. Je zou maar spelen voor Liverpool en de steun voelen van al die supporters. Het clublied dat werd gezongen voor de aftrap, als je daar geen kippenvel van krijgt..

Ook conditioneel inderdaad. Verder helemaal mee eens. Wat een fantastische wedstrijd en sfeer op dat Anfield Road zeg.

Nicolage Rico schreef:
Het gebeurd niet vaak dat je Madrid helemaal weg kan spelen. Gisteren gebeurde het dus wel. Hele mooie pot.

Madrid wordt overigens al voor de vijfde keer op rij redelijk kansloos de achtste finales uit gekegeld, dus het gebeurt steeds vaker..

herman schreef:
(quote)

Ook conditioneel inderdaad. Verder helemaal mee eens. Wat een fantastische wedstrijd en sfeer op dat Anfield Road zeg.

Conditioneel en fysiek is natuurlijk enigzins wel overlappend met elkaar. Feit is dat Engelse clubs (en ook zeker Liverpool) hameren op het conditionele en fysieke vlak, als je de bergen werk ziet die tot in de laatste minuten van elke helft worden verricht snap je waarom het snel game over is voor die slapjanussen uit Spanje. En aan spelertjes zoals Sneijder of Robben heb je dan ook geen zak. Die dribbelen zich dood of blijven vasthouden aan het geven van onmogelijke passes. Engeland is qua spelopvatting in het clubvoetbal gewoon een behoorlijke stap verder, naast een onverwoestbare wil om te winnen natuurlijk.

Ik bedoelde met "ook" dat ik conditie als een onderdeel van het fysieke aspect zie.

Real is ook niet echt een topteam meer, dat kan ook niet als je elk jaar een nieuwe trainer aanstelt... Dat ze gisteren het middenveld verloren vind ik ook niet zo vreemd. De middenvelders van Real zijn allemaal vrij jong (Robben is net 25 en dat was de oudste gisteren) en fysiek sowieso wel licht (behalve die ene die van Portsmouth over is gekomen van de winter, ben even zijn naam kwijt), terwijl die van Liverpool allemaal net een paar jaar ouder zijn en toch wel in de kracht van hun leven zitten.

orbit schreef:
(quote)

Madrid wordt overigens al voor de vijfde keer op rij redelijk kansloos de achtste finales uit gekegeld, dus het gebeurt steeds vaker..

Die andere keren was het steeds met een doelpunt verschil of na verlenging, dus zo kansloos waren ze nu ook weer niet. Enkel tegen Roma vorig jaar waren ze duidelijk de mindere. Real is eigenlijk een beetje het Feyenoord van Europa.

herman schreef:
Real is eigenlijk een beetje het Feyenoord van Europa.
Herman, ik heb hier een tang en een varken. Moet ik al gaan slaan?

Kos
Nog nooit zo'n prachtig compliment voor Feyenoord gehoord.

Liverpool is het Feyenoord van Engeland.

Feyenoord wordt ook nooit kampioen.

orbit schreef:
(quote)

Conditioneel en fysiek is natuurlijk enigzins wel overlappend met elkaar. Feit is dat Engelse clubs (en ook zeker Liverpool) hameren op het conditionele en fysieke vlak, als je de bergen werk ziet die tot in de laatste minuten van elke helft worden verricht snap je waarom het snel game over is voor die slapjanussen uit Spanje. En aan spelertjes zoals Sneijder of Robben heb je dan ook geen zak. Die dribbelen zich dood of blijven vasthouden aan het geven van onmogelijke passes. Engeland is qua spelopvatting in het clubvoetbal gewoon een behoorlijke stap verder, naast een onverwoestbare wil om te winnen natuurlijk.

Engelse clubs: ja - Engels nationaal team nee; hoeveel wedstrijden wedstrijden worden er niet gespeeld waar slechts een handjevol Engelsen in het veld staat?

Als je ziet wat een geld daar alleen al omgaat aan tv-rechten wekt het geen verbazing dat er daar veel geïnvesteerd kan worden. Maar om nou te doen alsof het allemaal zo Engels is "Engeland is qua spelopvatting in het clubvoetbal gewoon een behoorlijke stap verder" - dat vind ik nou een fikse hyperbool. Afgezien van het veld waarop het wordt gespeeld en de toeschouwers, vind ik dat nogal meevallen - zelfs de trainers van de topclubs zijn overwegend continentaal.

Nicolage Rico schreef:
Liverpool is het Feyenoord van Engeland.

Feyenoord wordt ook nooit kampioen.

Het regent opeens complimenten voor je club! Hoe je dat via een onwaarschijnlijke omweg toch nog voor elkaar hebt gekregen... knap

Mjuman schreef:
(quote)

Engelse clubs: ja - Engels nationaal team nee; hoeveel wedstrijden wedstrijden worden er niet gespeeld waar slechts een handjevol Engelsen in het veld staat?

Als je ziet wat een geld daar alleen al omgaat aan tv-rechten wekt het geen verbazing dat er daar veel geïnvesteerd kan worden. Maar om nou te doen alsof het allemaal zo Engels is "Engeland is qua spelopvatting in het clubvoetbal gewoon een behoorlijke stap verder" - dat vind ik nou een fikse hyperbool. Afgezien van het veld waarop het wordt gespeeld en de toeschouwers, vind ik dat nogal meevallen - zelfs de trainers van de topclubs zijn overwegend continentaal.

Ik heb er nochtans wel even over nagedacht voordat ik dat zeg hoor
De instelling van de clubs is onder invloed van het publiek en clubhistorie beduidend anders dan die van de meeste andere continetale clubs, namelijk: gras vreten en ieder duel aangaan.
Tuurlijk wordt dat ten uitvoer gebracht mbv continetale spelers en ook trainers.. maar ook deze hebben die instelling overgenomen, gekoppeld aan de onmisbare techniek en bij tijd en wijlen tactiek van het continentale voetbal (counterend of dan weer via mooie vleugelaanvallers spelend). Juist deze combinatie maakt, nogmaals, dat Engeland nu een flinke voorsprong heeft.
In Spanje wordt het spelletje nog steeds op het middenveld getikt, weinig verrassend en is de instelling niet iets waarop wordt gehamerd door de coaches aldaar. Als de speler maar talent heeft (en vele miljoenen gekost).
Niet voor niets selecteren ze in Engeland op vrij specifieke type spelers. Kijk maar naar hoe Ronaldo zich heeft aangepast fysiek, een type Tevez, Kuyt, Ballack.. etc.. vaak ook spelers die vooral iets kunnen met die Britse hardheid en instelling, waardoor in iedere wedstrijd én wordt geknokt én technisch goed wordt gevoetbald. Een Drogba is trouwens ook een type topatleet die niet zomaar even wordt weggebeukt door een tegenstander. Robben, Sneijder, V/d Fart..?

Ik ben het ook wel deels met je eens - regelmatig op Stamford Bridge geweest, bij QPR en ook op Old Trafford - zo'n stadion doet je wat en als het dan vol zit en er wordt gezongen. In Barcelona - dat stadion had ik dat gevoel ook; en aan het eind van de vorige eeuw: bij interlands in de Kuip.

De combinatie van techniek, conditie en instelling is belangrijk.
Van Nistelrooy heeft zich goed kunnen handhaven in the league, net als Van Persie (bij hem had ik twijfels gezien zijn gedrag bij Feijenoord) en ik ben ervan overtuigd dat met - iets meer mentale kracht - Robben had kunnen slagen bij Chelsea; waar het frappant is dat ene Alex (topverdediger bij PSV) regelmatig niet eens op de bank zit.

Van Bommel's instelling zorgde er ook voor dat hij kon slagen bij Bayern.

Wat dan wel weer opvallend is, is dat de Spaanse middenvelders die in Engeland in de top spelen dan weer niet goed genoeg zijn voor het Spaanse elftal. Xabi Alonso en Fabregas zijn daar niet eens basisspelers...

herman schreef:
Wat dan wel weer opvallend is, is dat de Spaanse middenvelders die in Engeland in de top spelen dan weer niet goed genoeg zijn voor het Spaanse elftal. Xabi Alonso en Fabregas zijn daar niet eens basisspelers...

Nee, dat zegt Orbit al, Spanje is ondertussen ongekroond wereldkampioen breien en pieleflutsen op het middenveld. Europees kampioen dat wel, maar verder. Om een of andere reden worden die niet ingepast - want zeg nou zelf welk zinnig denkend mens zet nou niet The Hunter op zijn UEFA-spelerslijst? Nee, nog een middenvelder erbij: goed voor de patronen.

waar het frappant is dat ene Alex (topverdediger bij PSV) regelmatig niet eens op de bank zit.

Onder Hiddink heeft hij nog elke wedstrijd gespeeld, toch?

Kos
Yup.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:57 uur

geplaatst: vandaag om 02:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.