Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
stuart
geplaatst: 20 maart 2009, 19:08 uur
Die ken ik, maar ik ben er niet zo in thuis qua "bijnamen", excuseer me, fietsvrienden.

0
Lukk0
geplaatst: 20 maart 2009, 19:12 uur
Ik ga voor Sanchez (als hij mee doet in ieder geval). Als ik zag hoe hard hij in Parijs-Nice wegreed van dat groepje en daarvoor ook bergop kon volgen moet ik hem bijna wel noemen, zeker als je bedenkt dat de Olympische Spelen hier wel mee te vergelijken waren qua wedstrijd en ik meen me te herinneren dat hij daar won.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 19:17 uur
Dit herinnering is goed Lukk0.
Eindelijk de eerste grootste klassiekers, La Primavera. Heerlijk toch weer dat het wielerrijden weer begonnen is.
Ik ga voor Boonen.
Eindelijk de eerste grootste klassiekers, La Primavera. Heerlijk toch weer dat het wielerrijden weer begonnen is.
Ik ga voor Boonen.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 20:24 uur
Stelt Rabo Brown eigenlijk op? Die heeft toch ook al aardig wat spurtjes gewonnen dit voorseizoen. Net als Haussler trouwens.
0
LocoHermano
geplaatst: 20 maart 2009, 23:18 uur
SUPERBOEREN!! Zouden ze dan toch overleven? Ik bid op mijn knietjes.
0
geplaatst: 21 maart 2009, 02:23 uur
Lukk0 schreef:
Ik ga voor Sanchez (als hij mee doet in ieder geval). Als ik zag hoe hard hij in Parijs-Nice wegreed van dat groepje en daarvoor ook bergop kon volgen moet ik hem bijna wel noemen, zeker als je bedenkt dat de Olympische Spelen hier wel mee te vergelijken waren qua wedstrijd en ik meen me te herinneren dat hij daar won.
De Sanchez (Luis-Leon) die Parijs-Nice won is niet dezelfde Sanchez (Samuel) die Olympisch Kampioen werd. Laatstgenoemde rijdt Milaan-San Remo in ieder geval niet vanwege een ontstoken knie.
Ik gok op Philippe Gilbert morgen...eh later vandaag

0
Lukk0
geplaatst: 21 maart 2009, 11:14 uur
Oh, dan zat ik nogal fout. Die Luis Léon steekt in elk geval in goede vorm, maar ik wist niet dat dat een andere was dan degene die de wegwedstrijd won op de OS. Waarom heten ze daar toch allemaal hetzelfde
?
?
0
geplaatst: 21 maart 2009, 13:23 uur
Hehe 
Ik zou ze allebei niet onderschatten. Samuel Sanchez kan op de Poggio, en vooral in de afdaling zelfs, het verschil wel maken. Als hij dan de andere Sanchez, Chavanel, Gilbert, ... in zijn kielzog heeft kan het wel zijn dat dat groepje voorblijft. Maar aangezien veel ploegen op hun spurters gokken, vermoed ik toch dat het een massaspurt zal worden.

Ik zou ze allebei niet onderschatten. Samuel Sanchez kan op de Poggio, en vooral in de afdaling zelfs, het verschil wel maken. Als hij dan de andere Sanchez, Chavanel, Gilbert, ... in zijn kielzog heeft kan het wel zijn dat dat groepje voorblijft. Maar aangezien veel ploegen op hun spurters gokken, vermoed ik toch dat het een massaspurt zal worden.
0
Lukk0
geplaatst: 21 maart 2009, 13:55 uur
Ik hoop het niet, ik ben niet zo van de massaspurts. Ik vind het veel mooier als een klein groepje het net weet te presteren het peloton voor te blijven. Trouwens, zoals El Ninjo al schreef, Samuel Sanchez doet niet mee vandaag, hij heeft een ontstoken knie.
0
geplaatst: 21 maart 2009, 16:52 uur
Daar had ik dan blijkbaar over gelezen.. Jammer.
Spanning was er natuurlijk wel; maar als het op de Poggio zo lang samenblijft, kan iedereen zien dat het richting een massaspurt ging.
Toen Boonen plots die laatste bocht als 5de ofzo indraaide, ging ik er in geloven maar het mocht niet zijn. En erg jammer voor Haussler! Hij viel letterlijk neer na zijn spurt/verlies; dat was te zien op een helikopterbeeld. Geweldig gereden van die jongen, maar het mocht ook voor hem niet zijn. Dekselse Cavendish
Spanning was er natuurlijk wel; maar als het op de Poggio zo lang samenblijft, kan iedereen zien dat het richting een massaspurt ging.
Toen Boonen plots die laatste bocht als 5de ofzo indraaide, ging ik er in geloven maar het mocht niet zijn. En erg jammer voor Haussler! Hij viel letterlijk neer na zijn spurt/verlies; dat was te zien op een helikopterbeeld. Geweldig gereden van die jongen, maar het mocht ook voor hem niet zijn. Dekselse Cavendish

0
BPDD
geplaatst: 21 maart 2009, 17:02 uur
Cavendish, wat een sprint
.
De koers viel me verder wel een beetje tegen, had toch wat meer vuurwerk op de Poggio verwacht.
Maar het was ook wel te voorspellen zonder renners als Ballan,Cancellara en Sanchez om het verschil te maken.
Maar die laatste meters.... die maken eigenlijk alles weer goed.
.De koers viel me verder wel een beetje tegen, had toch wat meer vuurwerk op de Poggio verwacht.
Maar het was ook wel te voorspellen zonder renners als Ballan,Cancellara en Sanchez om het verschil te maken.
Maar die laatste meters.... die maken eigenlijk alles weer goed.
0
Lukk0
geplaatst: 21 maart 2009, 19:33 uur
Van Cavendish wist ik wel dat hij zo'n sprint in de benen had, ik was veel meer verrast door die Haussler. Qua tactiek was dat gewoon dé manier om voor de winst te gaan, voordat de sprint echt begonnen was al keihard langs iedereen te rijden. Erg jammer dat hij het net niet haalde, ik houd wel van een beetje lef.
0
geplaatst: 21 maart 2009, 21:01 uur
Het rugby team van Ierland heeft zojuist van Wales gewonnen
Nu zijn ze zeker kampioen van het 6 nations toernooi

0
geplaatst: 22 maart 2009, 03:44 uur
P$V houdt zich goed, helaas.. maar eens kijken hoever AZ uitloopt morgen 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 maart 2009, 07:24 uur
Kill_illuminati schreef:
En ze zijn ook winnaar van de Grand Slam (alle matchen gewonnen). Ik heb de finale op tv gezien en op het puntje van mijn stoel gezeten. Het was gruwelijk spannend en het kon nog alle kanten op tot op de allerlaatste milliseconde. Al jaren fan van deze fantastische sport. Voetbal is een spel, rugby een sport
.Ierland pakt zijn eerste Grand Slam rugby in 61 jaar
Ierland heeft zaterdag de eindzege behaald in het Zeslandentoernooi rugby. De Ieren pakten zelfs een zogenaamde Grand Slam, want de 15-17 zege op Wales was de vijfde overwinning in vijf wedstrijden op het prestigieuze sportevenement.
Met nog vijf minuten te gaan stond Wales 15-14 voor, maar met een drop kick knalde Ronan O'Gara Ierland nog voorbij de Welsh. Het is pas de tweede keer in de geschiedenis dat Ierland een Grand Slam neerzet, na die in 1948. De laatste eindzege van de Ieren in het toernooi (toen nog Vijflandentoernooi) dateert al van 1985.
Uitslagen zaterdag:
Italië - Frankrijk 8-50
Engeland - Schotland 26-12
Wales - Ierland 15-17
Eindstand:
1. Ierland
2. Engeland
3. Frankrijk
4. Wales
5. Schotland
6. Italië
0
boomkat
geplaatst: 22 maart 2009, 17:05 uur
Mensen met sport 1: zojuist begonnen Liverpool - Aston Villa en Schalke - HSV 

0
geplaatst: 22 maart 2009, 17:33 uur
Maarliefst 13 hele doelpunten deze speelronde
.
Huntelaar wéér twee doelpunten gemaakt
en ook Liverpool doet het fantastisch (5-0 tegen Aston Villa). Dat wordt nog een mooi seizoensslot in Engeland.
.Huntelaar wéér twee doelpunten gemaakt
en ook Liverpool doet het fantastisch (5-0 tegen Aston Villa). Dat wordt nog een mooi seizoensslot in Engeland.
0
geplaatst: 22 maart 2009, 21:10 uur
De titelstrijd in Duitsland & Frankrijk is ook behoorlijk spannend !
1 Olympique Lyon 29 56
2 Olympique Marseille 29 55
3 Girondins Bordeaux 29 53
4 Lille OSC 29 52
5 Paris Saint-Germain 28 52
6 Toulouse FC 28 49
7 Stade Rennes 29 48
1 Hertha BSC 49
2 Bayern München 48
2 VfL Wolfsburg 48
4 Hamburger SV 48
1 Olympique Lyon 29 56
2 Olympique Marseille 29 55
3 Girondins Bordeaux 29 53
4 Lille OSC 29 52
5 Paris Saint-Germain 28 52
6 Toulouse FC 28 49
7 Stade Rennes 29 48
1 Hertha BSC 49
2 Bayern München 48
2 VfL Wolfsburg 48
4 Hamburger SV 48
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 maart 2009, 09:40 uur
Wat betreft het zeslandentornooi, supporter ik voor iedereen (maar een klein beetje meer voor Ierland): ik bewonder de sport, de inzet, de sportiviteit en de geweldige sfeer. Nog een paar jaartjes op mijn tanden bijten en wie weet doet België eens mee aan het WK. Wat betreft rugby in het algemeen, heb ik veel bewondering voor ploegen zoals het machtige Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika.
0
geplaatst: 23 maart 2009, 10:19 uur
Thomzic schreef:
Gelukkig helemaal niets!
Feyenoord is lekker bezig idd (quote)
Gelukkig helemaal niets!

0
geplaatst: 23 maart 2009, 18:02 uur
0
Ace
geplaatst: 24 maart 2009, 09:50 uur
Overigens gebeurt het niet erg vaak dit seizoen, maar Ajax speelde in navolging van woensdag afgelopen zondag zeer behoorlijk! Wat ik er dan van gezien heb... Met als grote uitblinker Aissati. Ik heb het altijd al zien zitten in die jongen, ook toen hij nog bij psv speelde.
0
geplaatst: 25 maart 2009, 19:18 uur
Sir Spamalot schreef:
Wat betreft het zeslandentornooi, supporter ik voor iedereen (maar een klein beetje meer voor Ierland): ik bewonder de sport, de inzet, de sportiviteit en de geweldige sfeer. Nog een paar jaartjes op mijn tanden bijten en wie weet doet België eens mee aan het WK. Wat betreft rugby in het algemeen, heb ik veel bewondering voor ploegen zoals het machtige Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika.
Nederland zelf weet het erg slecht te presteren. Het lijkt omdat er niet genoeg alibi is voor de sport waardoor het Orange team bar slecht word gefinancieert. Ik bewonder vooral landen uit het Oceanie district. Dat komt mede dankzij hun Maori oorlog dansen en kreten waaronder de wereldbeoremde haka van New Zeeland/ All Blacks.
0
boomkat
geplaatst: 27 maart 2009, 15:46 uur
Serieus ik haat dit soort tackles. Ik kan me daar zo boos overmaken. Eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon iemand pijn wilt doen. Wat op zich prima is, maar ga dan niet de onschuldige spelen. Ik snap sowieso niet waarom die medespelers zo rustig blijven; ik had hem allang een bots gegeven. Want nogmaals, hij schopt gewoon iemand - min of meer - invalide.
Ik las 9 wedstrijden schorsing. Op zich wel terecht, er van uitgaand dat die kerel misschien wel 3x zolang weg is. Maar dat mogen ze weleens overal invoeren *ahum* charge van Roy Keane, Bouaouzan en die op Eduardo. Ik begrijp Christiano (jankbal) ook wel; deze overtredingen gaan ten koste van jou spel. Jij ligt misschien in de kreukels en meneertje huppelt 3 wedstrijdjes later weer vrolijk op het veld. Waar blijven die sancties. Desnoods voorkomen in de rechtszaal, maar serieus kappen met deze onzin!
edit: ''Wat op zich prima is'' beetje ongelukkig geformuleerd
Ik las 9 wedstrijden schorsing. Op zich wel terecht, er van uitgaand dat die kerel misschien wel 3x zolang weg is. Maar dat mogen ze weleens overal invoeren *ahum* charge van Roy Keane, Bouaouzan en die op Eduardo. Ik begrijp Christiano (jankbal) ook wel; deze overtredingen gaan ten koste van jou spel. Jij ligt misschien in de kreukels en meneertje huppelt 3 wedstrijdjes later weer vrolijk op het veld. Waar blijven die sancties. Desnoods voorkomen in de rechtszaal, maar serieus kappen met deze onzin!

edit: ''Wat op zich prima is'' beetje ongelukkig geformuleerd

0
geplaatst: 27 maart 2009, 16:50 uur
Ik ben erg benieuwd wat het nieuwe Formule 1 seizoen gaat brengen, welk team en rijder is het snelst?
In de eerste training waren de favorieten niet vooraan te vinden.
In de eerste training waren de favorieten niet vooraan te vinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.