MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Precies zoals ManU vorig jaar Barca eruit "keek", één doelpuntje maken en dan maar zie hoe je door de defensie komt met je capriolen.. pragmatisch als de pest. Ze hebben zich hoogstens een heel klein beetje misrekend in de thuiswedstrijd, geen strontje aan de lucht
Weer een Engelse finale gok ik.

LocoHermano
Die Arie Haan. En weer haalt ie de kerst niet.

Prachtige goal van Arsenal, die 1-0 van Walcott.

Ace schreef:

Rico, in september ga je mee he?

Dolgraag. Kijken of het haalbaar is.

Sowieso lijkt het me zeer moeilijk om nu nog kaarten te krijgen voor een wedstrijd van Liverpool.

orbit schreef:
Weer een Engelse finale gok ik.

Barcelona wint de CL.

Chelsea wint CL denk ik, alleen de verdediging moet wat beter, maar als Terry terug is denk ik dat Chelsea goede kansen heeft.
Mja Barca, Damn!! die aanval --> Henry, Eto'o & Messi + Iniesta

J.M. schreef:
Mja Barca, Damn!! die aanval --> Henry, Eto'o & Messi + Iniesta

En natuurlijk de geweldige Xavi als regisseur.

Zet Essien op Xavi en Barca is vrij kansloos, ben ik bang.

Zet Iniesta op Ballack en Chelsea is vrij kansloos, ben ik bang.

Wat mij betreft doet Ballack ook niet mee. Die is nu wel over zijn top heen.

herman schreef:
Zet Essien op Xavi en Barca is vrij kansloos, ben ik bang.

Met zoveel sterkte spelers voorin bij Barcelona kunnen ze elke pot winnen, ook al wordt Xavi uitgeschakeld.

Zou je denken, maar vorig jaar werden ze ook zonder enige moeite geneutraliseerd door ManU.. ik weet eigenlijk wel zeker dat we weer een Engelse finale krijgen. Dat Spaanse voetbal is hier nog niet aan toe, over de rest nog maar te zwijgen. Ga eerst een wat met verdediging, tactiek en conditie/krachttrainingen doen voordat je je weer in de CL komt melden

stuart
Voor mij mogen ze trouwens die regel dat uitdoelpunten dubbel tellen afschaffen; sommige thuisclubs zijn als de dood om een doelpunt in eigen huis om de oren te krijgen en zijn dan ook niet vooruit te branden. Wie de meeste doelpunten scoort wint; dan maar penalties, wat men misschien wel weer wil voorkomen door aanvallender te spelen en 'gewoon' dus een doelpunt meer te maken. Ik denk overigens ook dat we een Engelse finale krijgen, maar we zullen het wel zien....

Ben het wel met Orbit eens v.w.b. die Britse finale. Guus (kom naar huus) heeft wel vaker bewezen vanuit een relatieve 'underdog' positie (EK - Rusland, WK - Korea) met zijn team een sterker geacht team te kunnen verslaan.

Chelsea - Arsenal zou een fraai affiche zijn. Temeer omdat die twee clubs al sinds St Juttemis azen op het winnen van de CL. Chelsea was er vorig jaar erg dichtbij. We zullen het wel zien. Zolang Man United het niet wordt vind ik het prima. Slaapverwekkend voetbal.

Njah, laatste twee wedstrijden van ManU waren niet goed. Maar die wedstrijd ervoor, kweet ff niet meer tegen wie, speelde ze vrij geniaal.

Tegen Inter? Als je dat al geniaal vindt...

Wat mij betreft wordt de winnaar van Barca - Chelsea ook de winnaar van de CL. Zou toch een leuke stunt zijn als Guus dat voor elkaar kreeg, trouwens.

boomkat
Iets té leuk, uiteindelijk blijft Arsenal toch mijn cluppie. Al denk ik niet dat ze de CL gaan winnen. Laat ze eerst maar eens United verslaan. Ik hoor 't wel verder.

Joy4ever schreef:
Chelsea - Arsenal zou een fraai affiche zijn. Temeer omdat die twee clubs al sinds St Juttemis azen op het winnen van de CL. Chelsea was er vorig jaar erg dichtbij. We zullen het wel zien. Zolang Man United het niet wordt vind ik het prima. Slaapverwekkend voetbal.

Exact !

Mjuman schreef:
Ben het wel met Orbit eens v.w.b. die Britse finale. Guus (kom naar huus) heeft wel vaker bewezen vanuit een relatieve 'underdog' positie (EK - Rusland, WK - Korea) met zijn team een sterker geacht team te kunnen verslaan.

Maar Guus komt nooit verder dan de halve finale, dus als we zulke theorieën gaan gebruiken...

Joy4ever schreef:

Er azen zoveel clubs op de CL winst. Geen reden om een CL te winnen. De beste wint. Manchester United speelt gewoon heel solide, heeft een erg sterke verdediging en verder kunnen ze goed ballen, ook al is dat niet elke keer het geval.

Nicolage Rico schreef:
Maar Guus komt nooit verder dan de halve finale, dus als we zulke theorieën gaan gebruiken...
Exact. Hele fanfares met loftrompetten komen voorbij maar uiteindelijk wint ie nooit wat bijzonders. Wel lekker typisch Nederlands

stuart
Nou ja, 1 keer de Europa Cup I in '88.....It was 20 years ago today, that Sgt. Hiddink start the team to play...... (niet overtuigend overigens, maar hij telt wel)

VanDeGriend schreef:
citeert ===> Nicolage Rico "Maar Guus komt nooit verder dan de halve finale, dus als we zulke theorieën gaan gebruiken" Exact. Hele fanfares met loftrompetten komen voorbij maar uiteindelijk wint ie nooit wat bijzonders. Wel lekker typisch Nederlands

Beetje lullig geringschattend jongens of erg last van een slecht geheugen:

6 * landskampioen met PSV, EC 1 in '88 (zoals Stuart al opmerkte - ja ja via penalty's maar hij telt) ; Wereldbeker met Real - enfin lees het zelf maar na - weinig trainers hebben zo'n erelijst: Guus Hiddink - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ik vind het wel de vent die Chelsea weer op de rails heeft gekregen en Drogba happy.

Mjuman schreef:
(quote)

Beetje lullig geringschattend jongens of erg last van een slecht geheugen:

6 * landskampioen met PSV, EC 1 in '88 (zoals Stuart al opmerkte - ja ja via penalty's maar hij telt) ; Wereldbeker met Real - enfin lees het zelf maar na - weinig trainers hebben zo'n erelijst: Guus Hiddink - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ik vind het wel de vent die Chelsea weer op de rails heeft gekregen en Drogba happy.

Ach, dat met psv was knap, maar is al zolang geleden. Die wereldbeker is maar 1 wedstrijdje en bij landskampioenschappen heb je geen halve finales of finales.

Uiteraard is Guus een erg goede trainer. Dat heeft hij diverse malen bewezen. Knap wat hij doet. Hij heeft ook in bijna ieder land een standbeeld.

stuart
Misschien komt dat gevoel van VDG mede door dat het Nederlandse voetbal en zijn trainers goed bekend staan en geliefd zijn, maar vaak op het moment supreme (net) niet thuis geven, afgezien van Ajax begin 70's en mid 90's en wat incidentele successen van PSV en Feyenoord. Natuurlijk knap, maar qua potentie wat (te) weinig denk ik; misschien komt daar dat "negatieve" gevoel vandaan....óf wordt/werd Nederland en zijn trainers wat overschat ....

Noem mij eens een ander land dat trainers aflevert die overal ter wereld succesvol zijn?

Spanje? Nee
Italie? Nee
Duitsland? misschien
Frankrijk? misschien
Brazilie?
Argentinie?
Engeland?

herman schreef:
Noem mij eens een ander land dat trainers aflevert die overal ter wereld succesvol zijn?

Spanje? Nee
Italie? Nee
Duitsland? misschien
Frankrijk? misschien
Brazilie?
Argentinie?
Engeland?

Daar heb je gewoon een goed punt - voor de meeste andere landen geldt dat het daar om enkelingen (Benites, Wenger, Robson - bij Scolari heb ik weer vraagtekens met zijn clownsact) gaat en v.w.b. NL is dat echt veel breder.

Het is een understatement om te zeggen dat de Nederlandse trainers het goed doen in het buitenland.

Vlak Rijkaard en Cruyff niet uit als succesvolle trainers.. verder doen de Nederlanders het wel goed, maar uitgesproken succesvol zou ik de NL trainers nu ook weer niet noemen, er zijn vast andere nationaliteiten die meer succes hebben geboekt in het trainersgilde.. daarbij moet gezegd worden dat een trainer natuurlijk ook niet alles is, je moet maar net het spelersmateriaal hebben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.