MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
boomkat
Zonder investering valt Feyenoord volgend jaar toch weer buiten de boot (eerste 4).

Waarschijnlijk komt die investering er wel. Feyenoord is nog lang geen top, hoewel ze het de laatste tijd goed doen (Volendam daargelaten...). Ik heb ook vertrouwen in Been. Volgend jaar zal Feyenoord er nog niet zijn. Ze zijn wel goed op weg met de jeugd. Dit jaar toch er toch aardig wat talenten doorgebroken (deel vorig seizoen al).

boomkat
Maar dan nog. De concurrentie zal zich ook versterking en dan ben je min of meer weer terug bij af; alsof je deze competitie met exact dezelfde spelers opnieuw zou spelen. En dan kun je met Been, minder blessures en een beetje geluk nog 5e worden. Maar om echt de top 4 te halen moet er in één keer een flinke injectie komen en de poppetjes op de juiste plek worden gezet. Met elk jaar een breedte aankoop val je toch echt buiten de boot. We hebben nu een aardige basis, maar er moeten gewoon 1 á 2 echte toppers bij. En dan praat ik over de 4 tot 6 mil categorie.

Daarom zeg ik ook dat het nog wel een tijd duurt, volgend jaar komt te vroeg. Maar dit zeggen we elk jaar.

Uiteraard moeten er 2 toppers bij. Helaas is dat al moeilijk haalbaar als er mensen investeren. Dan gaat Feyenoord niet meteen een speler van 10 miljoen kopen. Zo duur zijn de "toppers" van de Eredivisie tegenwoordig. Er moet een topaanvaller en een top centrale verdediger bij. En een goede keeper. Dan maakt Feyenoord pas kans op de titel.

Die budget-kwestie is de afgelopen tijd uitgebreid aan de orde geweest bij studio voetbal. De beoogde investeerder heeft al aangegegeven dat er structureel zal moeten worden bezuinigd door en bij Feijenoord. Het budget neemt dus af - wil er geïnvesteerd worden zal in eerste instantie een aantal duurdere spelers moeten afvloeien (guess who?), en zal er een talent moeten worden verkocht.

Anders is er gewoon geen geld. Om die reden is het volstrekt onbegrijpelijk dat die verkoop van het Fantoom in de winterstop niet is doorgegaan. Been kan en wil wel, maar zal ook stenen moeten hebben om een huis te bouwen. En zeg nou zelf als Sulejmani al 16,2 miljoen kost, aan wie moet Feijenoord zijn geld dan uitgeven?

Op zoek gaan naar een spits van het kaliber Teuvonen? Of een jonge speler type De Zeeuw vinden? Of Koevermans los weken?

boomkat
Lewandonski (tip van Beenhakker) en Lens en je hebt al een duo waar je 'u' tegen zegt. Moet nog geen 10 mil. bij elkaar kosten. Zo simpel. Was ik maar de miljonair die het voor het zeggen heeft, denk ik soms

Conway Twitty schreef:
Oef een echte kenner.
Dank u Dank u

Dat van die Pocognoli heb ik overigens even gemist dus zal wel dan maar een onterechte rode voor Schaars en twee onduidelijke penatlies waren het. En een rode kaart voor Suarez was misschien ook nog zo gek niet geweest. Uiteindelijk lijkt me 1-1 dan ook een mooie uitslag.

Overigens meldde vriend Marco in het AD van afgelopen zaterdag al weer dat 2010 het jaar van Ajax gaat worden. Gebrek aan consistentie mag ze in Amsterdam niet verweten worden

haveman
Die scheidsrechter die in de laatste minuut een doelpunt van Ajax afkeurde tegen Heracles, kreeg een week rust.

Ik ben benieuwd hoe lang Vink rust krijgt.

haveman schreef:
(quote)

Wat lul je nou Orbit?

Ik werk op Schiphol in een heel groot bedrijf en heb dit dus gewoon aan den lijve ondervonden.

Ajax-supporters zitten niet op Schiphol, die zitten in het stadion

Nicolage Rico schreef:
Orbit heeft zichzelf gefeliciteerd, daar hij ajax èn az-supporter is.

Misschien bedoelt hij dat.

Ajax feliciteert AZ met titel - Het laatste Voetbalnieuws op Telesport.nl [Voetbal] - telegraaf.nl

Ik moet die stumpers uit afgunstig Rotjeknor dat nog wel eens zien doen, die kennen dat soort sportiviteit niet

Ace
Dat is niet namens mij, hoor. Sportiviteit, bah.

Stiekem heb ik natuurlijk al die bossen bloemen besteld, ze waren stomverbaasd bij Ajax, bleek dat ze voor de tegenpartij waren bestemd

haveman
haveman schreef:
Die scheidsrechter die in de laatste minuut een doelpunt van Ajax afkeurde tegen Heracles, kreeg een week rust.

Ik ben benieuwd hoe lang Vink rust krijgt.

Vink mag dit weekend gewoon fluiten, waarom de scheidsrechter van Ajax-Heracles niet? Die maakte veel minder fouten.

Wat een ongelooflijk teleurstellend afbraakvoetbal van Chelsea vanavond Ik hoop nu zo dat ze eruit vliegen volgende week. Bah!

Reijersen schreef:
Wat een ongelooflijk teleurstellend afbraakvoetbal van Chelsea vanavond Ik hoop nu zo dat ze eruit vliegen volgende week. Bah!

't leek inderdaad wel korfbal die verdediging van Chelsea; maar 'k zou er niet op rekenen.

Was die scheidsrechter omgekocht ofzo? Echt idioot hoeveel 'ie liet gaan en over het hoofd zag. Of zou het een Munchenaar zijn geweest?

Reijersen schreef:
Ja wat een drama. Met zulke voetballers zo spelen terwijl je weet dat 8 miljard mensen kijken

Voor Chelsea was het een gevalletje nood breekt wetten. Tegenhouden, wegrammen, hopen op een bevlieging van Drogba. En volgende week winnen, hetgeen zal gebeuren.
Leuk was het zeker niet, maar Barcelona kon er opvallend weinig gevaar tegenover brengen vond ik.
De scheids liet veel toe, zeker, maar de grens was duidelijk. Chelsea zocht hem op, en Barcelona ging er onprofessioneel mee om.
Soms telt mooi niet he. Resultaat, dat is het. En dit is een prima resultaat voor Chelsea.
Overigens zie ik Barca ook niet winnen van Madrid, en ontstaat er ineens een enorm probleem.

Ja weet ik allemaal wel dat het resultaat telt enzo. Best jammer eigenlijk...Die clubs moeten toch ook een beetje snappen dat ze leven bij de gratie van de kijker. Ik vind het langzaam niet zo gek meer dat de nos nog maar de helft biedt voor de uitzendrechten, alhoewel er ook wel een paar leuke wedstrijden voorbij gekomen zijn. Ook van Chelsea. Maar allez..ik vind dat je juist met zo'n affiche meer mag verwachten en denk dat er veel mensen hebben gekeken met hoge verwachtingen. Gelukkig was deze week Ado-Feyenoord wel leuk

stuart
Ik heb er weer eens een wedstrijd overgeslagen en niet veel gemist zo te lezen.....

Ace
Ik vind het niet zo'n verrassing, chel$ki speelt praktisch nooit aantrekkelijk voetbal en bij Barcelona uit zou ik het ook wel weten...

Ace schreef:
bij Barcelona uit zou ik het ook wel weten...
Precies. Als je met offensieve intensies richting Camp Nou gaat dan weet je dat je het gaat afleggen. In dat opzicht heeft Chelsea het prima gedaan. Het stond verdedigend erg goed. Ik zie trouwens niet in waarom Chelsea nu opeens favoriet is om de finale te halen.

Chelsea heeft precies gedaan wat ManU vorig jaar ook deed tegen Barca, namelijk gewoon dat gedribbel neutraliseren, dan is Barca nergens meer. Van fysiek of wilskracht moeten die ploegen het niet hebben namelijk. Thuis zal Chelsea het zakelijk beslissen met 1-0 of 2-0 voor de rust en dan ook de tent op slot.
De finale lijkt me dezelfde als vorig jaar en de winnaar eigenlijk ook..

orbit schreef:
Chelsea heeft precies gedaan wat ManU vorig jaar ook deed tegen Barca, namelijk gewoon dat gedribbel neutraliseren, dan is Barca nergens meer.

Daar hadden ze dan ook meteen alle middenvelders voor nodig, die zich nauwelijks met aanvallen bemoeit hebben. Als ze thuis willen scoren zal Barca automatisch meer ruimte krijgen.

Tsja, Barca is niet zo'n omschakelwonder, dus ik verwacht eigenlijk niet dat die bij balverlies van Chelsea meteen 123 effectief zullen zijn.. maar ik hoop het wel. Het valt me alleen op dat bijna alle Europese ploegen op kinderlijke wijze door de Engelsen aan de kant worden gezet, nu al een aantal jaar lang.

Ik hoop iig niet dat Man United de CL wint. Ik was vroeger wel fan van ze, maar dat kwam meer door de aanwezigheid van Beckham. Toen speelden ze ook aantrekkelijk voetbal. Ik gun het, had ik al eerder gezegd volgens mij, Chelsea danwel Arsenal het meest om de CL te winnen. En laat ze dat dan maar in de finale uitvechten

Ik geef Arsenal wel een goed kans tegen ManU, dat de laatste tijd niet echt spetterend speelt. Zeker nu Fabregas weer terug is. Wel jammer dat Arshavin en De la Persie niet van de partij zijn.

En ik hoop ook nog steeds op Barca in de terugwedstrijd. Maar de verdediging van Barca zal het wel lastig krijgen zonder Puyol en Marquez.

Laat Arsenal alsjeblieft winnen. Liever niet nog eens Man United in de finale. Hun winst tegen Bayern zit me nog altijd diep...

Ploppesteksel schreef:
Hun winst tegen Bayern zit me nog altijd diep...

Eén van de mooiste ontknopingen op voetbalgebied ooit

Ace
orbit schreef:
Tsja, Barca is niet zo'n omschakelwonder,

WAT? Die gasten schakelen zo snel en zo goed om! Even een balletje op Iniesta en Xavi en ze staan zo weer voor het doel. Goed, van aanval naar verdediging gaat het misschien iets minder briljant, maar zoveel goals krijgen ze nou ook weer niet tegen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:46 uur

geplaatst: vandaag om 12:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.