Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 3 mei 2009, 21:52 uur
Dat heeft achteraf niet goed uitgepakt, maar op dat moment was het niet eens een rare beslissing. Hij had direct vastbesloten moeten zijn, dat wel. Dat was hij later wel. En Sindsdien heeft die Vermeer niet goed meer gekeept. Hij werd door iedereen al de hemel in geschreven, maar zo'n goede keeper vind ik die Vermeer niet.
0
geplaatst: 3 mei 2009, 23:12 uur
Ik kan ook niet anders dan Twente feliciteren en me schamen voor dit ajax, we kunnen nu wel weer van een kompleet mislukt seizoen spreken ja..
0
geplaatst: 3 mei 2009, 23:27 uur
Ja, die McLaren heeft dat maar mooi voor elkaar in zijn eerste seizoen. Volgens mij kan Ajax Van Basten net zo goed laten zitten; het lijkt erop dat geen enkele trainer de boel daar aan de praat krijgt (sinds Koeman dan en toen werd er ook niet bepaald aantrekkelijk gevoetbald).
0
geplaatst: 4 mei 2009, 00:16 uur
Ik snap ook niet wat er aan de hand is, de ideologie van technische lichtgewichten en nul fysieke kracht of doorzettingsvermogen is in elk geval iets wat ze toch echt aan de kant moeten zetten, als dat is waar ze nog in geloven. Dat kan misschien als je Bergkamps of Van Bastens in je elftal hebt, maar dan nog zul je iets van een basis moeten opstellen die ook enige winning mentality aan de dag legt. Die zijn er nu simpelweg niet..
0
geplaatst: 4 mei 2009, 10:42 uur
herman schreef:
Volgens mij kan Ajax Van Basten net zo goed laten zitten; het lijkt erop dat geen enkele trainer de boel daar aan de praat krijgt (sinds Koeman dan en toen werd er ook niet bepaald aantrekkelijk gevoetbald).
Volgens mij kan Ajax Van Basten net zo goed laten zitten; het lijkt erop dat geen enkele trainer de boel daar aan de praat krijgt (sinds Koeman dan en toen werd er ook niet bepaald aantrekkelijk gevoetbald).
Daar heb je inderdaad wel een punt.
Maar toch zag ik onder het half jaartje Adrie Koster nog iets van lijn in het elftal (ook al stonden ze aan het eind vh seizoen toen ook met lege handen), meer in ieder geval dan onder een heel jaar van Basten, het hangt nu echt als los zand aan elkaar.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 16:59 uur
Mja, belangrijker is het denk ik om in te kopen op fysieke en mentale kracht, ik bedoel de gemiddelde lengte van Ajax is 1.75 ofzo, en dat komt dan alleen maar omdat Vermeer en Vermaelen nog wat lengte hebben. Maar ja, zoals bekend is van Basten niet gediend van bikkelaars. Tis inmiddels zelfs zo ver, dat ik als Feyenoorder-supporter medelijden heb met de Ajacieden, die elke week kabouter Anita zien spartelen op het middenveld. Die gast verliest het nog van een C-junior als het op fysieke kracht aankomt...
0
geplaatst: 4 mei 2009, 17:00 uur
orbit schreef:
Ik snap ook niet wat er aan de hand is, de ideologie van technische lichtgewichten en nul fysieke kracht of doorzettingsvermogen is in elk geval iets wat ze toch echt aan de kant moeten zetten, als dat is waar ze nog in geloven. Dat kan misschien als je Bergkamps of Van Bastens in je elftal hebt, maar dan nog zul je iets van een basis moeten opstellen die ook enige winning mentality aan de dag legt. Die zijn er nu simpelweg niet..
Of ze zetten gewoon dat Ajax systeem eens overboord.
0
haveman
geplaatst: 4 mei 2009, 23:13 uur
Het lijkt erop dat Co terug komt naar Alkmaar. Dat is in ieder geval de beste opvolger die we kunnen wensen.
Maar het beste nieuws komt toch uit Amsterdam. De directeur staat nog steeds achter San Marco. Nou maar hopen dat dit zo blijft.
Maar het beste nieuws komt toch uit Amsterdam. De directeur staat nog steeds achter San Marco. Nou maar hopen dat dit zo blijft.
0
speranza
geplaatst: 4 mei 2009, 23:19 uur
Ajax is doodziek. Het heeft heel veel medicijnen nodig. Ajax zou zowel deze directeur als San Marco direct de laan uit moeten sturen. Ik ben echter bang dat ze de kop in het zand steken en Marco van Basten inderdaad laten zitten, omdat hij ooit vanuit een onmogelijke hoek een doelpunt tegen Rusland heeft gescoord. Onbegrijpelijk!
0
geplaatst: 5 mei 2009, 02:26 uur
speranza schreef:
Ajax is doodziek. Het heeft heel veel medicijnen nodig. Ajax zou zowel deze directeur als San Marco direct de laan uit moeten sturen.
Ajax is doodziek. Het heeft heel veel medicijnen nodig. Ajax zou zowel deze directeur als San Marco direct de laan uit moeten sturen.
Als de afgelopen 5 jaar ons iets geleerd hebben is het inderdaad trainer en bestuur ontslaan zodra het wat minder gaat.

Nicolage Rico schreef:
Heeft ajax een systeem dan?
Heeft ajax een systeem dan?
Jazeker, passend bij de filosofie van Ajax en de voetbalvisie, daarmee haal je nog eens de Uefa Cup zonder daar alle wedstrijden in groepsverband te verliezen.
0
Ace
geplaatst: 5 mei 2009, 10:00 uur
Ik sta nog steeds achter Marco, lekker aanhouden. Ieder jaar een nieuwe trainer helpt ook niet. Ben het overigens wel met Kos eens, misschien is een ander systeem in het hedendaagse voetbal zo gek nog niet. Zeker nu de echte buitenspelers langzaam uitsterven...
0
geplaatst: 5 mei 2009, 11:18 uur
Aan de andere kant, dat hadden ze minimaal 5 jaar geleden al moeten doen.
0
geplaatst: 5 mei 2009, 11:51 uur
Ik vind ook dat Ajax Marco moet houden. Kunnen we nog een jaartje genieten. Ik lees net van een aantal voormalig trainers van Ajax dat de mediadruk zo hoog is, dat het van invloed is op de resultaten. Ik heb zelden zulke onzin gelezen.
0
geplaatst: 5 mei 2009, 11:59 uur
Van Basten heeft in zijn eerste jaar bij Ajax gefaald, want zelfs in een zeldzaam seizoen waarin PSV het finaal laat afweten, slaagden de Amsterdammers er niet in kampioen te worden. In plaats van boete te doen of een krachtdadig plan van aanpak te presenteren, verloor Van Basten zich vorige week zondagavond alleen maar in zelfbeklag over een jonge spelersgroep, een tekort aan tijd en een teveel aan blessures, en ging de gewezen aanvaller ook nog maar even in het defensief. Oh, dus FC Twente was goed bezig en Ajax slecht? Nou, die constatering vond hij niet eerlijk, want Twente had toen slechts één punt meer dan Ajax. En dat verschil in begroting en financiële slagkracht moest ook niet worden overdreven, piepte Van Basten er nog bij. Dergelijk Calimero-gedrag is de grootste club van Nederland onwaardig.
Aldus Peter Wekking
Aldus Peter Wekking

0
geplaatst: 5 mei 2009, 12:05 uur
Klumpie schreef:
Ik vind ook dat Ajax Marco moet houden. Kunnen we nog een jaartje genieten. Ik lees net van een aantal voormalig trainers van Ajax dat de mediadruk zo hoog is, dat het van invloed is op de resultaten. Ik heb zelden zulke onzin gelezen.
Beetje een flauwe smoes, maar er zit wel een kern van waarheid in. Door de enorme druk van supporters én de media is het wel anders voetballen dan een AZ, Twente en Heerenveen.
0
geplaatst: 5 mei 2009, 12:30 uur
Nicolage Rico schreef:
Beetje een flauwe smoes, maar er zit wel een kern van waarheid in. Door de enorme druk van supporters én de media is het wel anders voetballen dan een AZ, Twente en Heerenveen.
Een kern van waarheid? Waar zijn ze dan prof voor? PSV staat ook elk jaar onder die "enorme" druk maar wordt wel vrijwel elk seizoen kampioen. Ik word echt moe van dat oeverloze gezoek naar excuses. Pak je verlies en ga verder met je leven.(quote)
0
geplaatst: 5 mei 2009, 12:41 uur
Bij psv is de druk minder hoog dan bij Feyenoord en ajax. Hoewel de druk bij psv ook wel hoog is. Uiteraard moeten de speler er tegen kunnen, maar de jongere spelers worden in het diepe gegooid. Goede begeleiding is dan nodig. Daar schort het nog wel aan bij Feyenoord en bij ajax.
Het is toch logisch dat het makkelijker voetballen is bij Twente en Heerenveen dan bij een ajax en Feyenoord?
Het is toch logisch dat het makkelijker voetballen is bij Twente en Heerenveen dan bij een ajax en Feyenoord?
0
geplaatst: 5 mei 2009, 13:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Vind ik niet logisch. Er zijn er zat bij wie die druk juist zorgt voor betere prestaties. Ik heb dat zelf eerlijk gezegd ook.Het is toch logisch dat het makkelijker voetballen is bij Twente en Heerenveen dan bij een ajax en Feyenoord?
0
geplaatst: 5 mei 2009, 13:27 uur
Hoezo minder druk bij AZ en Twente, én PSV: ook daar tellen prestaties. Het gaat om de omgeving waarin je die prestaties moet neerzetten en de professionaliteit van die omgeving. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die bij die drie clubs profeesioneler is dan in Rotterdam of Amsterdam.
De manier waarop Gert-Jan Verbeek verdween en de manier waarop Van B. met zijn selectie omgaat - afstandelijk, zonder motivatie, en ongeïnspireerd: "er moet een scheppie" - bovenop (afgelopen zondag) - is imo weinig professioneel. Motiveren van je spelers (Van Gaal kan dat als de beste) is een belangrijke taak van een coach.
De manier waarop Gert-Jan Verbeek verdween en de manier waarop Van B. met zijn selectie omgaat - afstandelijk, zonder motivatie, en ongeïnspireerd: "er moet een scheppie" - bovenop (afgelopen zondag) - is imo weinig professioneel. Motiveren van je spelers (Van Gaal kan dat als de beste) is een belangrijke taak van een coach.
0
speranza
geplaatst: 5 mei 2009, 14:09 uur
Marco van Basten is inderdaad niet in staat zijn spelers te motiveren. Sterker nog. Hij heeft enkele spelers juist heel erg onzeker gemaakt en om zeer duistere redenen van doelman gewisseld. Het is onbegrijpelijk dat deze man nog steeds zo veel krediet krijgt.
0
geplaatst: 5 mei 2009, 14:15 uur
Mjuman schreef:
Hoezo minder druk bij AZ en Twente, én PSV: ook daar tellen prestaties. Het gaat om de omgeving waarin je die prestaties moet neerzetten en de professionaliteit van die omgeving. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die bij die drie clubs profeesioneler is dan in Rotterdam of Amsterdam.
Het heeft vooral te maken met het aantal supporters, waar Feyenoord en ajax verreweg het meeste van hebben. Meer supporters = meer mediaaandacht, over het algemeen.
Maar nogmaals: dat zijn allemaal smoesjes. Ze moeten met de druk om kunnen gaan bij een zogenaamde topclub. Anders ben je niet goed genoeg.
0
geplaatst: 5 mei 2009, 14:38 uur
Nicolage Rico schreef:
Het heeft vooral te maken met het aantal supporters, waar Feyenoord en ajax verreweg het meeste van hebben. Meer supporters = meer mediaaandacht, over het algemeen.
Maar nogmaals: dat zijn allemaal smoesjes. Ze moeten met de druk om kunnen gaan bij een zogenaamde topclub. Anders ben je niet goed genoeg.
(quote)
Ik herinner me een VI van - pak 'em beet - 3 jaar geleden waar die supportersschares in stonden beschreven en hun binding en ik verbaasde me erover dat die van Ajax en Feijenoord (met name) nog steeds zo groot zijn tot ver buiten hun eigen regio. Dus op dat punt heb je gelijk.
Alleen kijkend naar de media-aandacht is die afgezien van Studio Sport, waar het redelijk gelijk is (en dat kan je gewoon uitrekenen), vooral gebaseerd op negatief nieuws (goed nieuws is geen nieuws, tenzij het erg goed is), maar slecht nieuws (heibel in de tent, trainer op non-actief) da's pas bruikbaar nieuws en dat wordt in geur en kleur beschreven. Dat soort nieuws hebben de drie grote clubs dit jaar veel gehad. Maar ik ben het met je eens dat je daarachter niet mag verschuilen - kijk ook naar het herstel bij Feijenoord (met name) en PSV de laatste 3 maanden.
0
geplaatst: 6 mei 2009, 08:18 uur
De mannen waren duidelijk sterker dan de jochies. Man.U. terecht naar de finale dus. Sneu voor Fletcher, een belachelijke rode kaart.
En wanneer sturen ze die Jeroen Grueter weg bij de NOS?
0
Super Elmo
geplaatst: 6 mei 2009, 08:21 uur
Ik verheug me wel op de wedstrijd van vanavond, ben weliswaar niet zo'n grote voeyballiefhebber maar als er een dergelijke wedstrijd op tv komt dan wil ik het toch graag zien.
LeBron James is de MVP geworden in de NBA seizoen, voorspelbaar maar meer dan terecht. Gisteren heeft Cleveland ook nog eens het eerste play-off duel gewonnen van Atlanta, ik denk niet dat er een team in staat is de Cavs te stoppen.
LeBron James is de MVP geworden in de NBA seizoen, voorspelbaar maar meer dan terecht. Gisteren heeft Cleveland ook nog eens het eerste play-off duel gewonnen van Atlanta, ik denk niet dat er een team in staat is de Cavs te stoppen.
0
geplaatst: 6 mei 2009, 09:58 uur
rayman schreef:
De mannen waren duidelijk sterker dan de jochies. Man.U. terecht naar de finale dus. Sneu voor Fletcher, een belachelijke rode kaart.
Arsenal heeft niets te zoeken in de finale, inderdaad. Knap dat ze nog zo ver zijn gekomen.
Jeroen Grueter is kwalitatief nog niet eens zo slecht, maar hij heeft zo een zure stem dat je er jeuk van krijgt.
0
geplaatst: 6 mei 2009, 12:56 uur
Genoten gisteren. Maar wat een belachelijke beslissing van Rosetti. Een wedstrijd aanvoelen noem je dat.. Damn, harde kaas voor Fletcher en Man Utd. Laat Barca aub winnen vanavond, zodat het voetbal krijgt waar het recht op heeft.
0
geplaatst: 6 mei 2009, 13:52 uur
Fletcher ontnam Fabregas toch gewoon een duidelijke scoringskans en daar staat rood op. Ik snapte ook niet waarom Fletcher hem niet gewoon liet scoren. Dan kon hij gewoon de finale spelen. Verder leuke wedstrijd, maar wat heeft Arsenal echt een slechte verdediging! En Ronaldo liet maar weer eens zien dat hij de beste speler ter wereld is.
0
geplaatst: 6 mei 2009, 14:04 uur
Ward schreef:
Fletcher ontnam Fabregas toch gewoon een duidelijke scoringskans en daar staat rood op. Ik snapte ook niet waarom Fletcher hem niet gewoon liet scoren. Dan kon hij gewoon de finale spelen. Verder leuke wedstrijd, maar wat heeft Arsenal echt een slechte verdediging! En Ronaldo liet maar weer eens zien dat hij de beste speler ter wereld is.
Dat kun je nooit zeggen in het heetst van de strijd. Fletcher is iemand die elke bal wil hebben en er zeker van is dat hij hem ook heeft. Hij raakte de bal, maar Fabregas ook. Een penal kun je geven, en volgens de regels is het een rode kaart. Een gele kaart zou ik alleen terecht vinden. Stel de regels dan maar bij.
Ronaldo is momenteel samen met Messi de beste speler. Wordt een leuke finale. Barca moet het deze keer gewoon halen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.